handdator

Visa fullständig version : När ni inte tränar?


RonnyGray
2016-05-17, 13:13
Ville kolla lite med er vad ni hittar på på fritiden när ni inte tränar? Jag har en förkärlek till litteratur och är med i en bokklubb där vi läser alla möjliga böcker. Det är så kul med gemenskapen som blir i klubben, på samma sätt som i träningsklubben.

MackeJuve
2016-05-17, 13:19
För lite. Umgås med kompisar, spelar lite fotboll och går ut och partajar. Borde skaffa mig ett intresse.

Määng
2016-05-17, 13:20
Pluggar och spelar clash royale. Okej, jag ljög. Spelar typ bara clash royale.

shut teh face
2016-05-17, 13:20
Ville kolla lite med er vad ni hittar på på fritiden när ni inte tränar? Jag har en förkärlek till litteratur och är med i en bokklubb (http://enbokcirkelforalla.se/) där vi läser alla möjliga böcker. Det är så kul med gemenskapen som blir i klubben, på samma sätt som i träningsklubben.


Låter kul.

Jag har inte så mycket fritid över, jag har småbarn och det ska städas och grejas osv. Jag har runt 3 timmar på kvällen och då blir det läsa böcker (fantasy), kolla film/serier med frugan eller spelar lite på datorn.

På helgerna blir det mer storstädning, tvättning, umgås med barnen, och så ser kvällarna likadana ut oftast.

RassK
2016-05-17, 13:23
Inlines
Klättring
Slackline
Longboard
Cykling (Downhill)
Festa (Hardstyle/Psytrance)
Laga med med goda vänner (Haag eller Jofes)

Mental
2016-05-17, 13:34
Ville kolla lite med er vad ni hittar på på fritiden när ni inte tränar? Jag har en förkärlek till litteratur och är med i en bokklubb där vi läser alla möjliga böcker. Det är så kul med gemenskapen som blir i klubben, på samma sätt som i träningsklubben.

Hej och välkommen Ronny! För att inte någon ska behöva tro att du bara gör ett reklaminlägg och försvinner så tog jag bort länken i ditt inlägg. Det går dock helt klart bra att fortsätta diskutera ämnet i fråga!

J.V
2016-05-17, 13:57
Spelar hockey. Promenerar med podcasts i orat och/ eller sambo och/ eller hund. Umgas med polare (och dricker ol). Spelar TV-spel. Longboard. Lasa en bok pa stranden.

Tiden racker inte till.

Tomas Tryffel
2016-05-17, 14:05
Spelar musik och lite datta. Tiden räcker absolut inte till.

VoDaresVins
2016-05-17, 14:07
Jobbar över, läser, fixar på huset eller i trädgården. Kollar på barnens fotbollsmatcher.

Alexton
2016-05-17, 14:10
Matlagning, testar vin, läser.

Spelar alldeles för mycket tv-spel just nu pga att jag har en backlog jag vill ta mig igenom innan jag flyttar.

awesomooo
2016-05-17, 14:43
Jobbar jag inte och bara är hemma, precis som idag så lyssnar jag på vinyler och slösurfar.

dmoller
2016-05-17, 14:50
jobba äta sova
helger kanske fotboll och extra sova

Mats J
2016-05-17, 14:55
Jobbar, städar, lagar mat, tvättar. Har snudd på OCD och lägger väl 1-4 timmar per dag på att städa och greja, allt ska vara perfekt hela tiden. Utöver det så är jag med min dotter de få tillfällen hon inte är med kompisar.

H-vete vad tråkigt det låter.

Diomedea exulans
2016-05-17, 15:19
Mina föräldrar har höns och ankor och jag tycker det är roligt att vara där och pyssla med djuren. Mocka hos dem, byta mat och vatten på dem, försöka göra dem tamare, eller bara titta på dem, de har ofta något intressant för sig. Det är även kul att engagera sig i hur vi ständigt ska förbättra skötseln av dem och deras hus och gårdar.

Det är kul att vara hos mina föräldrar överlag, för de bor på en stor tomt, nästan en liten gård, och där finns ofta grejer att göra. Sen kommer jag bra överens med päronen också och gillar att umgås med dem.

Jag älskar att rita skämtteckningar. Tyvärr går de bara att rita om man hittar på ett skämt, och det går inte att tvinga fram ett sådant, utan det måste komma spontant. Så ibland blir det tre skämtteckningar på en dag, och sedan kan det dröja tre månader till nästa. Vanliga teckningar däremot hatar jag att rita, fyfan vad tråkigt det är.

Jag älskar att skriva också. Jag har aldrig fått inspiration till något längre än en novell på kanske två sidor, och ens det är väldigt sällsynt; oftast blir det kortare kåserier som räcker till ett Kolozzeum-inlägg eller bara en Facebookstatus.

Och så gillar jag filmer och tv-serier. Just nu följer jag Game of Thrones, Daredevil och House of Cards. Har både Netflix och HBO.

Gillar även att läsa böcker. Försöker plöja igenom de sista av Terry Pratchetts böcker nu.

Har återupptagit karateträning efter en nätt paus på 15 år. Är ganska motiverad för närvarande, så det känns ganska kul.

Löser gärna korsord. Inte så gärna Soduko.

Vad mer... En liten runk emellanåt, kanske. Åh, och mobilspel. Inte datorspel dock. Kan nästan inte gå på toa utan att klara minst en bana i Candy Crush numera.

Har typ inga vänner, så jag umgås mest med släktingar.

shut teh face
2016-05-17, 15:31
Mina föräldrar har höns och ankor och jag tycker det är roligt att vara där och pyssla med djuren. Mocka hos dem, byta mat och vatten på dem, försöka göra dem tamare, eller bara titta på dem, de har ofta något intressant för sig. Det är även kul att engagera sig i hur vi ständigt ska förbättra skötseln av dem och deras hus och gårdar.

Det är kul att vara hos mina föräldrar överlag, för de bor på en stor tomt, nästan en liten gård, och där finns ofta grejer att göra. Sen kommer jag bra överens med päronen också och gillar att umgås med dem.

Jag älskar att rita skämtteckningar. Tyvärr går de bara att rita om man hittar på ett skämt, och det går inte att tvinga fram ett sådant, utan det måste komma spontant. Så ibland blir det tre skämtteckningar på en dag, och sedan kan det dröja tre månader till nästa. Vanliga teckningar däremot hatar jag att rita, fyfan vad tråkigt det är.

Jag älskar att skriva också. Jag har aldrig fått inspiration till något längre än en novell på kanske två sidor, och ens det är väldigt sällsynt; oftast blir det kortare kåserier som räcker till ett Kolozzeum-inlägg eller bara en Facebookstatus.

Och så gillar jag filmer och tv-serier. Just nu följer jag Game of Thrones, Daredevil och House of Cards. Har både Netflix och HBO.

Gillar även att läsa böcker. Försöker plöja igenom de sista av Terry Pratchetts böcker nu.

Har återupptagit karateträning efter en nätt paus på 15 år. Är ganska motiverad för närvarande, så det känns ganska kul.

Löser gärna korsord. Inte så gärna Soduko.

Vad mer... En liten runk emellanåt, kanske. Åh, och mobilspel. Inte datorspel dock. Kan nästan inte gå på toa utan att klara minst en bana i Candy Crush numera.

Har typ inga vänner, så jag umgås mest med släktingar.
Haha, du var den enda som vågade erkänna det. :D

Jobbar, städar, lagar mat, tvättar. Har snudd på OCD och lägger väl 1-4 timmar per dag på att städa och greja, allt ska vara perfekt hela tiden. Utöver det så är jag med min dotter de få tillfällen hon inte är med kompisar.

H-vete vad tråkigt det låter.
Hur gick det med städningen och din OCD när dottern var liten? :)

Woody R
2016-05-17, 15:45
Äter

anvihl
2016-05-17, 15:46
Sportfiskar (tävlar lite ibland), spelar mycket dator, pluggar, äter mat, bajsar, ligger. Är väl typ det.

Sohlsken
2016-05-17, 16:22
Delar alla mina intressen med maken, så det mesta görs tillsammans. Skjuter pilbåge när det inte blåser för mycket, lagar mat, spelar tv-spel, gillar att hållas hos svärföräldrarna och hjälpa till någon gång i månaden, läser en del, vi åker rätt ofta ut och utforskar skog och mark. Dricker alkohol, vilket är roligare med tv-spel och make.

Vi vill båda fiska med pilbåge, karp och skitfisk ("invasiva arter") men det kostar en del med fisketillstånd för pilbåge och det blåser så nedrigt.

Bärsärk
2016-05-17, 16:36
Vilar, äter, sitter vid datorn/surfar/kollar film och vistas i naturen.

Jag har inget kli i fingrarna längre till att träna, kan gott ta en eller två dagar och inte göra nått som har med träning att göra utan att de blir problem.

Akerhage
2016-05-17, 16:39
Ute med hunden.
Slösurfar framför datorn och har TVn på i bakgrunden.
Solar på berget om det är sol eller åker till havet.
Grillar.
Festar på helgerna med mina vänner.
Tindrar och badooar i all tristess.
Städar och plockar i hemmet.
Kollar serier om jag orkar eller hellre dokumentärer.

Sidén
2016-05-17, 17:09
Delar alla mina intressen med maken, så det mesta görs tillsammans. Skjuter pilbåge när det inte blåser för mycket, lagar mat, spelar tv-spel, gillar att hållas hos svärföräldrarna och hjälpa till någon gång i månaden, läser en del, vi åker rätt ofta ut och utforskar skog och mark. Dricker alkohol, vilket är roligare med tv-spel och make.

Vi vill båda fiska med pilbåge, karp och skitfisk ("invasiva arter") men det kostar en del med fisketillstånd för pilbåge och det blåser så nedrigt.
Låter som ett fantastiskt liv. Önskar jag hade något liknande!

Guckenn
2016-05-17, 17:46
Pluggar
Hittar på ursäkter till att inte plugga
Äter
På sommaren blir det en del golfande också

Blomkål
2016-05-17, 19:05
Skriver och sjunger mycket. Börjat dra in småpengar på de båda sedan ganska nyligen så det har fått en liten uppsving, förut gjorde jag det helt utan struktur. Utöver det gillar jag att bli full så det gör jag så ofta samvetet tillåter och med senaste tidens bortförklaringar har det blivit kring tre, fyra dagar i veckan. Det låter inte särskilt bra att säga det men pengar är nog också ett intresse för mig. Det är nästan så att jag blir osexuellt kåt av att kolla mina konton och tillgångar. Ibland, men bara i smyg, öppnar jag alla internetbanker och placerar klockor, kontanter och annat värdefullt framför mig och bara beskådar det.

aijou
2016-05-17, 19:19
När jag inte tränar eller jobbar så skapar jag digital konst, spelar dator/tv-spel eller kollar film/serier med frun.

Lipservice
2016-05-17, 19:23
När jag inte tränar och jobbar så har jag 2 små hemma som tar 95% av min lediga tid. Resterande 5% lägger jag på att dricka öl och umgås.

Minikubik
2016-05-17, 19:56
Ehh typ... Ehh jobbar, barn, jobb. Har ca två timmar hemma per kväll. Helger går åt på privata jobb samt barnen

Victuhh
2016-05-17, 21:46
Försöker lära mig lira piano nu så det går åt några timmar i veckan.
Umgås med flickvän och någon enstaka vän. Åker en del motorcykel denna tid på året :)

Sidén
2016-05-17, 21:52
Försöker lära mig lira piano nu så det går åt några timmar i veckan.
Umgås med flickvän och någon enstaka vän. Åker en del motorcykel denna tid på året :)
Spännande! Jag har länge funderat på att skaffa piano. Tar du lektioner eller självlär du?

Victuhh
2016-05-17, 21:56
Spännande! Jag har länge funderat på att skaffa piano. Tar du lektioner eller självlär du?

Började med en nybörjarkurs, hittade ett gammalt keyboard på blocket som jag köpte hem och lagt nån timme i veckan på. Lite senare in i kursen visar det sig att jag kan lira lite med läraren en gång i veckan för 100:- / 45 minuter så ett par sådana har det blivit i samband med fortsättningskursen som avslutades förra veckan. Läraren ska flytta tillbaks till huvudstaden så jag försöker hitta någon som har tid att spela med mig någon gång i veckan.

Även varit på biblan och tagit hem några böcker :-)
Det är sjukt kul, bara börja! :hbang:

r3mpuh
2016-05-17, 22:03
Läser läkemedelsstudier, lyssnar på winamp & äter ägg.

Sohlsken
2016-05-17, 23:41
Låter som ett fantastiskt liv. Önskar jag hade något liknande!

Det känns rätt fantastiskt faktiskt. Bilutflykterna hjälps av att bensin är hälften så dyr här som i Sverige.

Jag blev lite sånhär av makens influens. Man får komma på vad man vill göra och bestämma sig för att göra det :) det tar tid att vänja sig, men nu känns det normalt.

jonhson
2016-05-18, 05:31
Flugfiske, dricker vin och matlagning. I den ordningen....
Ibland rör jag mig även ute i sociala sammanhang, men ytterst sällan.
Hatar människor. Det är iofs ett av mina största intressen kom jag på.

exor
2016-05-18, 07:21
Lirar jag TV-spel.

Anton Fräs
2016-05-18, 08:04
Jag spelar mycket, framförallt Hearthstone och League of legends, rätt duktig på båda. Utöver det tar jag hand om min hundvalp, träffar vänner ett par gånger i veckan och jobbar på att bli frisk. :)

Illustrerade mannen
2016-05-18, 09:19
Tränar taekwondo eller Kyokushin, cyklar mtb... Fast det kanske inte räknas som "inte tränar"... Är med familjen, lagar mat, städar, sköter trädgård, kelar med frun, läser böcker, hjälper barnen med läxor...

Raschmus
2016-05-18, 10:27
60-120 minuter TV om jag inte pluggar

Agitator
2016-05-18, 10:56
Teveserier, Clash of royale, clash of clans, quadcopter lek, slappa rent allmänt och plugga.

Houra
2016-05-18, 13:30
Ni som tränar extremt hårt och ger precis allt, orkar ni göra något annat eller vilar ni under resten av tiden?

Mickee
2016-05-18, 13:39
Kollar på alldeles för mycket serier. Sover en del också.
På helgerna umgås man mer med polare.

ARMSTARK
2016-05-18, 13:52
Super.

MackeJuve
2016-05-18, 14:02
Super.

Borde kanske lagt mer tyngd på det jag själv som ett stort intresse :) Det försvinner trots allt två dagar av sju varje vecka tack vare detta(fest-dag och bakis-dag).

PureWhey
2016-05-18, 15:14
Spammar dank memes

https://img.itch.io/aW1hZ2UvMjE4OTgvODY4NjIuZ2lm/original/2sL6J6.gif

Bärsärk
2016-05-18, 18:03
Ni som tränar extremt hårt och ger precis allt, orkar ni göra något annat eller vilar ni under resten av tiden?

I de perioderna så blir det mest vila, folk som förstår varför man vilar förstår och de som inte förstår kan fara åt helvete.

Cykelcykel
2016-05-18, 19:10
Cyklar runt och ser cool ut på min coola cykel och fikar

Wzup2u
2016-05-18, 19:18
Konsollspel, dataspel, redigeringsprogram, fipplar i köket, cyklar, dricker kaffe, film, serietidningar (digitalt numera, såg att grub läste mkt digitalt och testade och det är helt underbart), pillar med bilen, klipper gräs, testar skor (hittar aldrig några som passar så det är som en hobby numera att jaga skor), jobbar, bakar, lagar mat, skiter & käkar jordnötssmör.

Raschmus
2016-05-19, 06:57
Glömde säg att på helgerna undviker jag både tv och träning. Snarare öldrickande, torgtittande och slöhängande i så stor utsträckning som möjligt.

Kollar på alldeles för mycket serier. Sover en del också.
På helgerna umgås man mer med polare.

de_dave
2016-05-19, 07:21
Småbarn och hushållet tar det mesta av tiden just nu, men vid tidig läggning blir det gärna nån serie som båda kan se :)

Kimball
2016-05-19, 16:38
Umgås med vänner, flickvän, en hel del datorspel (insett att detta är en ganska viktig avkopplingsfaktor likt gymnet) samt älskar att lära mig nytt kring mat och matkulturer.

Värdesätter fritid väldigt högt, kanske lite väl högt med tanke på att den lätt kan uppfattas ganska substanslös av många tidvis, men sålänge sysslorna är självvalda är det ok i mina ögon, värsta som finns är att vara strandad utan något att hitta på / någon att hitta på något med en lördagkväll om standardintressena inte känns tillräckliga just då imho.

RonnyGray
2016-05-23, 14:05
Kul att se att många har så olika intressen :)
Om någon bor i Stockholm med omnejd är ni mycket välkomna att joina vår bokklubb, Kontakta mig.


/Moderatornotering, nej du får antingen prata med folk i tråden, eller via PM, inte genom länkar till din websida! /Mental

delta_mats
2016-05-23, 14:29
Jobbar
Spelar discgolf
Klättring
Friluftsliv
Köra hoj
Fiske
Slalom
Fotografera

pepplez
2016-05-23, 15:20
Jobbar, lagar mat, slösurf/tv och sover. Låter väldigt tragiskt att som 24-åring inte ha några andra intressen men trivs fantastiskt med det. Krogen är knappt intressant längre pga 1) sambo och 2) bakfyllan förstör mitt liv i flera dagar framöver nu för tiden, så helgerna handlar (förutom träning) mest om att varva ner, laga schysst mat och kanske gå på stan och handla kläder etc. Har ett ganska socialt jobb och träffar mycket kompisar på gymmet och innebandyträningar så det är skönt att ha helgen "för sig själv" men vet att många inte förstår hur jag står ut med att bara löka hela helgerna :D