handdator

Visa fullständig version : Prommenad


dude
2004-04-19, 15:15
Ja nu inne i deff tider och allt undrar jag om det funkar lika bra att köra prommenaden efter träning istället för på morgonen. Det är rätt slitigt att gå upp nån timma innan plugget. Så tänkte jag att kroppen borde väl kört slut på den mesta energin efter ett gympass så det kanske lämpar sig bra efter. Eller är det dumt pga att man behöver närings fort efter träning?

Tricklev
2004-04-19, 15:17
Hmm.
efter träning behöver du näring så snabbt som möjligt, att skjuta upp den näringen 1timma för att gå låter som ett väldigt bra sätt att bygga så lite muskler som möjligt.

KIRE
2004-04-19, 15:19
Det funkar precis lika bra så kör på det!!

Tycker du att du har dåligt med tid så kör HIIT eller annan
mera intensiv cardio efter passet istället. Om du väljer
HIIT eller träning i samma tempo spelar ingen roll för energiförbrukningen men HIIT ger lite andra trevliga
biverkningar.

Tricklev efter träning betyder ju efter promenaden :)

Tricklev
2004-04-19, 15:23
Originally posted by KIRE
Tricklev efter träning betyder ju efter promenaden :)


jojo men ryker ju ändå 90min dära. vette faen om promed är soppas intensiv att man kan klassa det som "träning" i samma nivå som viktlyftning.


:cheers: btw

dude
2004-04-19, 15:24
Tjo ska nog börja med det,, det borde ju vara samma sak som på morgonen jag menar kroppen behöver ju nästan lika mkt näring då med.

Kör ett gympass på en timma sen går ut och går runt en timma sen slänger jag mig min proteinshake och druvsocker.

Sallae
2004-04-19, 15:50
jag tror på shakern efter gympasset å mat sedan efter promenaden..

KIRE
2004-04-19, 15:53
Tidpunkt för promenad spelar ingen storre roll. Det är att du verkligen gör dig av med energin som behövs till promenaden som är viktig. Så kör den när du vill men ät rätt mängd mat är mitt tips.

Visst kanske det är nån % mer optimalt att köra promenad på morgonen innan frukost tex men det hjälper inte ett skit om
du äter fel mängd mat.

Man kan deffa ned sig riktigt hård utan att köra cardio alls om man käkar rätt. Bra kondition och kunna gymträna är dock viktigt.

Tricklev
2004-04-19, 16:14
Jepp, men att köra den efter gymningen utan att slänga i sig något innan är som o säga "Vill bli tanig, utan muskler, det är äkligt med muskler" o d känns äna fel o säga så, testa;)

KIRE
2004-04-19, 16:43
Men snälla, j-a katabolismnissar:insane::whipped: :)

Det är ingen fara ! Du kommer i dom flesta fall INTE att använda
muskelprotein som bränsle under din promenad och återhämtningen försämras inte.

dude
2004-04-19, 18:04
tja blev iallfall innan träning

protein
druvsocker
ala
kreatin

träning 45min
sen promenad 1timma
efter dubbel port protein ala kreatin 0.5dl druvsocker..

kanske är dumt att köra med kreatin under deff pga att man drar på sig vatten, men jag vill ha lite tryck under träning.

z_bumbi
2004-04-19, 18:43
Kreatin gör att man orkar träna även under deff, vill man så kan man sista tiden innan "målgången" skippa kreatinet.
De flesta verkar köra med en vecka innan tävling så de får ut en del av kreatinet även om man har förhöjda halter i minst en månad så verkar det funka.

dude
2004-04-21, 17:32
funderar på en grej till,, skulle det vara menlöst att typ bara käka protein mellan träningen och innan prommenaden. Det skulle kanske bara användas som energi.

om man käkar kasein protein typ en halv timma innan träning ?