handdator

Visa fullständig version : Optimala träningsupplägget för massa


steelrich
2016-05-15, 11:59
Halloj, har under ca 5 års tid följt detta forum.Och det jag märkt att det diffar rätt mycket om vilket träningsätt som är mest optimalt för massa.

2011 när jag började läsa här så skapades det trådar varannan dag om stronglift 5x5, något som verkar ha försvunnit helt.

Har det kommit några nya studier om det optimalaste träningsättet?

Vet inte vilka stora profiler som härjar på forumet i dagsläget då jag knappt är aktiv, men minns att Kinggrubb och Eddie vedder var väldigt stora på dåtiden. Och om jag inte minns fel var Grubb någon sorts hjälp/tränare till En kille som hette robbancoleman och förespråkade TUT, långa reps och töja på muskeln. Någon som har koll på vad som sägs utav dessa herrar i dagsläget om träning?

AntonHA
2016-05-15, 12:32
eat clen tren hard anavar give up

Bossebäver
2016-05-15, 16:07
Det är litegrann som att fråga vad som är hetast och bäst för att göra pengar på aktiemarknaden. Svaren varierar med olika personer och tider.

Det jag har lärt mig av att läsa och följa diverse forum genom åren är att många olika vägar (träningsprogram) leder till samma destination.

Kanske den viktigaste insikten man kan göra är att oavsett träningsprogram så är konsistens kungen, drottningen och kronprinsen på resultathovet.

PureWhey
2016-05-15, 16:29
Frekvens, konsistens, progression och mat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Mippe
2016-05-15, 16:50
Något som hjälpte mig personligen och som jag kände jag fick ut mest av (och fortfarande gör) är Tri-phase. Finns en tråd här på forumet om det samt programmet.

Det är varierat både klassisk byggarsplit och över/under, slutligen helkropp vilket höjer frekvensen kring programmet.

Har du nio veckor att lägga ner skulle jag utan tvekan testa det och sedan utvärdera. Jag blev snabbt mycket starkare av det, efter ett uppehåll dock så det kan varit muskelminnet.