handdator

Visa fullständig version : Träning med bara det man finner o skog och mark...


Musklegubbe
2016-05-12, 20:30
Hej!:)

Jag är grymt intresserad av att träna på allt man finner i skogen som då kan motsvara en komplett träninsgvecka på gymmet...Känns väldigt hardcore.

Jag söker flera tips på detta jag nu skriver upp.

. Lyfta en liggande stock upp och ned (ena sidan) Axlar

. Stor sten slungande som en medecinboll man kastar. Gjorde mitt rekord på 24 lyft och frammåtpush/kast så långt jag orkade.

.lyfta en tung sten med axelresning för bakredel av axlar.

.resa en stock och välta den frammåt så mycket man orkar och tillbakavägen.

.chins/pullups på trädgrenar

.Men? Hur ska man lyckas med motsvarande "dumbells" för biceps? Kanske ta med en stark påse (placera sten i!) eller något med handtag för att göra bicepscurls? eller kan man ersätta chins med bicepskurls kanske?

Stock på axlar med knäböjj/groddhopp, grym mjölksyretortyr.

.Något motsvarande bänkpress? ligga ned och pusha en sten över sig? gammal trädstubbe som väger

.Funderar på något som kan motsvara marklyft.

.Jag har testat att jogga och släpa på ett dött träd efter mig för brutal benträninge.

Vad finns det mer för spännande?:)

Ett Orm
2016-05-12, 21:24
Dra upp trädrötter och buskar. Rulla stenar uppför en backe. Curla en gren. Raketen på gungfly.

watch?v=-cVHgfANvAc

LillisJ
2016-05-12, 21:48
Dra upp trädrötter och buskar.

Fast nä, idiotiskt.

Musklegubbe
2016-05-12, 22:40
Dra upp trädrötter och buskar. Rulla stenar uppför en backe. Curla en gren. Raketen på gungfly.

watch?v=-cVHgfANvAc

Tackartack!!! Hmm vad är "raketen" för träning? Hittade inte det på google, däremot gungfly en sorts mossa torv ok...

Musklegubbe
2016-05-12, 22:47
Fast nä, idiotiskt.

Hmm bra arm, speciellt handgrepp och underarmsträning men mjo miljöovänligt kanske att sabba och fula till naturen.:P

filmjölk
2016-05-13, 05:51
Istället för marklyft kan du köra "zercherböj" med tung sten. Då arbetar du med liknande muskler även om rörelsen inte är samma.

waspen123
2016-05-13, 08:01
Biceps är väl bara att grabba tag i en stock eller lite grövre pinne(eller flera)? Biceps är väl det enklaste man kan träna med vad som helst typ.

Frisk
2016-05-13, 08:17
Se till att du inte förstör i skogen där du drar fram som tex dra upp små träd och buskar.
Biceps tränar du med tätare grepp och handflatorna mot dej i pullups.

ARMSTARK
2016-05-13, 08:50
Jag har ett "Rocky-gym" på landet, det är bara fantasin som sätter gränser för vad man kan träna med. Just när det kommer till biceps som flera har nämnt tycker jag att stenar i olika former och storlekar är bäst. Man får en enorm variation av grepp.

Tactical Teabag
2016-05-13, 16:26
Att träna utomhus med improviserade föremål tycker jag är bland det roligaste som finns inom träning.

En övning jag tycker är rätt schysst är att frivända upp en sten, kasta den så långt man kan genom att "stöta" iväg den med en pushpress-rörelse, sen gå fram till den med utfallssteg (gärna med en mindre sten i famnen) och upprepa.

Vad gäller ersättning för bänkpress skulle jag helt enkelt rekommendera olika armhävningsvarianter, här finns en del inspiration: https://www.youtube.com/watch?v=tccdbY5xcf4
En variant jag gillar som inte är med i klippet är att köra med ena handen på en sten och byta hand genom att "hoppa" från sida till sida.

Biceps anser jag personligen får tillräckligt med träning i dragövningarna, speciellt om du har med supinerade chins i träningen, men vill du träna dom specifikt är ju bicepscurl med en sten ganska enkelt. Nackdelen är ju dock att du antingen får använda ganska kort rörelsebana för att inte tappa den, alternativt köra liknande hammercurl, men då är risken att du får koppla in inåtrotatorerna ganska hårt för att inte tappa stenen.

Att hänga horisontellt på undersidan av en gren genom att ta fäste med fötterna mot stammen och köra rodd fungerar bra för skulderblandsmuskulaturen.

Hittar du en lagom hög stubbe kan du ju även köra plyo-träning.

Att göra chins från en tjock gren ger bra underarms- och greppträning.

Hittar du en gren i lagom höjd kan du hålla i den, luta dig framåt och köra frenchpress.

Brutalbänk från en gren ger bra träning för mage och höftböjare.

Handstand push-ups och kettlebell-inspirerad servitörpress med stenar funkar bra för axlarna.


Just my 5 cents, finns ju massvis med övningar man kan hitta på :)

Ett Orm
2016-05-13, 17:55
Fast nä, idiotiskt.

Kan det absolut vara.

Man kan ju göra det på tex en brandgata eller under ledningar eller varför inte höra med en skogsägare som vill gallra ut smågranar. Blir ett rejält pass för hela kroppen att få upp en dm tjock gran med rötterna o allt.

1x0
2016-05-13, 18:25
Träning med endast det man finner i skog och mark...
Dra upp trädrötter och buskar.
Hahaha (bidrar inte med något i tråden nu) detta fann jag humor i!

Man drar ut i skogen, springer runt och drar upp småträd och buskar. Kommer en surgubbe och frågar vad fan man sysslar med:
"- Jag tränar."

ARMSTARK
2016-05-13, 19:33
Bara för att inflika till Tactical Teabag angående bicepsträning med en sten. Man behöver inte alls ha hammercurl grepp, ta en 5cm tjock, 20cm bred och 70cm lång sten så kan du köra nästan exakt samma grepp som med en skivstång. :)

Tactical Teabag
2016-05-13, 20:18
Bara för att inflika till Tactical Teabag angående bicepsträning med en sten. Man behöver inte alls ha hammercurl grepp, ta en 5cm tjock, 20cm bred och 70cm lång sten så kan du köra nästan exakt samma grepp som med en skivstång. :)

Där har du ju förvisso en poäng..

Hat off to you sir!