handdator

Visa fullständig version : Romson petas av MPs valberedning


blåvitt
2016-05-09, 14:41
http://www.etc.se/inrikes/romson-petas-fridolin-far-stanna

Gött.

Cletus
2016-05-09, 15:05
Tycker det är lite märkligt att många verkar fokusera på att det är en kvinna som har fått lämna och att det är könsmaktstrukturer därför, och inte att Romson fick lämna pga vad hon har gjort och sagt.

mangemani
2016-05-09, 15:13
ja det är vita svenska mäns fel...

blåvitt
2016-05-09, 15:17
Om något så handlar väl kritiken om att båda borde ha petats, vilket jag håller med om. Fridolin nominerade Kaplan till ministerposten, det var Fridolin som inte förstod att det var problematiskt att Khan inte ville skaka hand med kvinnor. Å andra sidan har Romson gjort dummare uttalanden, men som politiker har de varit lika kassa.

Alkro
2016-05-09, 15:18
Tycker det är lite märkligt att många verkar fokusera på att det är en kvinna som har fått lämna och att det är könsmaktstrukturer därför, och inte att Romson fick lämna pga vad hon har gjort och sagt.

Det är väl ändå ganska uppenbart att Fridolin kommit väldigt lindrigt undan...

Alexton
2016-05-09, 15:38
Det är väl ändå ganska uppenbart att Fridolin kommit väldigt lindrigt undan...

Fast han har alltid varit the golden one. Hoppet så att säga.

Tycker båda borde petats då de har gjort så mycket skada på partiet.

Gerdler
2016-05-09, 16:22
Tycker att båda borde petas men ser inget konstigt med att bara Åsa petas. Hon gör konsekvent ett inkompetent intryck och har därför haft lägst förtroende länge både i de egna leden och bland resten av väljarna. Det enda jag tycker är lite egendomligt är att Fridolins förtroende inte har sjunkit mer än det har. Han har alltid varit en sopa, redan från hans dagar i kommunfullmäktige.

Darth Yoda
2016-05-09, 16:27
Han vann Populärpriset här.

Gerdler
2016-05-09, 16:27
Det är lite svårt för mig att tycka att Mp gjort fel i ledningsval då jag inte är miljöpartist. Jag vill ju att de ska göra fel så att åbäket åker ur riksdagen. Fast å andra sidan så önskar jag mycket skam och lidande till Åsa för hon brukar le när andra utsätts för sånt och gråta när bra saker händer, karma bitch.

Cletus
2016-05-09, 16:36
Det är väl ändå ganska uppenbart att Fridolin kommit väldigt lindrigt undan...

Visst han kanske har kommit lindrigt undan, men Romson har fan ändå betett sig värre.

r1kkie
2016-05-10, 06:42
Kan även vara en faktor att dem inte har någon annan bra kandidat till den manliga språkrörsposten.

ARMSTARK
2016-05-10, 07:55
I en morgonsoffan på TV sade en person från Mp att Romson var inpopulär i det egna partiet och det var därför hon petades. Hon är tydligen en sån som alltid hörs mest i alla sammanhang och kör över alla andra.

rooz
2016-05-10, 08:08
I en morgonsoffan på TV sade en person från Mp att Romson var inpopulär i det egna partiet och det var därför hon petades. Hon är tydligen en sån som alltid hörs mest i alla sammanhang och kör över alla andra.

Hur skulle hon annars nått toppen? Inte var det för hennes enastående insatser inom politiken..

Teres minor
2016-05-10, 08:50
Nyttiga idioter, MP överlag kapsejsar och är troligtvis permanent uträknade ifall inte något drastiskt sker.

Gerdler
2016-05-10, 10:12
Nyttiga idioter, MP överlag kapsejsar och är troligtvis permanent uträknade ifall inte något drastiskt sker.
Vad menar du med nyttiga? Du menar Romson för att hon lyckats sänka Mp's förtroende så mycket? Vad menar du med uträknade? Att de åker ur? Det tror jag är mycket osannolikt. Men kanske nästa gång S ser möjlighet att ta makten med hjälp av Mp och V så kräver de att båda är stödpartier utan ministerposter.

Teres minor
2016-05-10, 10:23
Vad menar du med nyttiga? Du menar Romson för att hon lyckats sänka Mp's förtroende så mycket? Vad menar du med uträknade? Att de åker ur? Det tror jag är mycket osannolikt. Men kanske nästa gång S ser möjlighet att ta makten med hjälp av Mp och V så kräver de att båda är stödpartier utan ministerposter.

MP har blivit ett stolleparti vilket kanaliserats genom Fridolin och Romson mfl. Miljöpartiet har ingen plats i en regering längre. S+M låter rimligt, förutsätter dock att man utesluter SD vilket kan hända ifall man tar tag i det man ska ta tag i vilket man faktiskt verkat börjar göra.

shadowfire
2016-05-10, 10:41
Såg nyss en intervju med Lövin. Vilken skillnad! Som natt och dag mot för Romson. Hon framstår dessutom som sju gånger mer vuxen och professionell mot för Fridolin.

Återstår att se hur hon fungerar i partiledardebatter osv, men hon gav faktiskt ett väldigt stabilt intryck i intervjun. Kan absolut se att hon kan bidra till att vända det sjunkande skeppet för MP.

Andy.da.wohoo
2016-05-10, 10:58
Såg nyss en intervju med Lövin. Vilken skillnad! Som natt och dag mot för Romson. Hon framstår dessutom som sju gånger mer vuxen och professionell mot för Fridolin.

Återstår att se hur hon fungerar i partiledardebatter osv, men hon gav faktiskt ett väldigt stabilt intryck i intervjun. Kan absolut se att hon kan bidra till att vända det sjunkande skeppet för MP.

Det är detta jag oroar mig för, jag vill inget hellre än se Mp komma ur Riksdagen. Åsa Romson verkar ju inte heller vilja något annat, så som hon jobbat på de senaste åren. Samtidigt vill jag inte att hon ska vara med i maktsittande position. Om nu hon avgår och Lövin visar sig vara "vettig" så kanske Miljöpartiet får ett uppsving i röster, vilket inte är det jag vill.

Vilket dilemma. :Virro

Rahf
2016-05-10, 11:34
Fridolin får väl stanna för att han inte stått lika mycket i rampljuset på senare tid. Jag har knappt tänkt på honom när MP kommit på tal, utan det har alltid handlat om Romson.

C.E.J.
2016-05-10, 12:35
Fridolin får väl stanna för att han inte stått lika mycket i rampljuset på senare tid. Jag har knappt tänkt på honom när MP kommit på tal, utan det har alltid handlat om Romson.

Jag har bara sett Fridolin på sistone, för Yasri Khan grejen. Vad har Romson varit i rampljuset för?

Toni Radanov
2016-05-10, 13:38
Romson borde även petas från jordens yta because natural selection. Hon kan gott fluffa runt i Neptunus miljö och natur eller nåt...

TomasB
2016-05-10, 14:43
Synd.
Mp är ett faktaresistent parti som vägrar se verkligheten för vad den är.
Deras nästan sjukliga motstånd mot kärnkraft är ett typexempel. Deras idéer om tillväxtfri ekonomi är löjligt verklighetsfrånvänt. Idén om kortad arbetstid lär inte direkt heller gynna tillväxt (och/eller sysselsättning, nya jobb etc.). De är skadliga för Svensk utveckling - särskilt när vi står inför fler utmaningar än någonsin. Utmaningar som kräver en enorm tillväxt för att vi inte ska lida enormt ekonomiskt.

Romson visade allmänheten vad partiet egentligen står för. Man är ett parti på yttersta vänsterkanten som är fientligt till det mesta (så länge det inte handlar om ens privata egna ageranden, då är såklart vissa "mer jämlika än andra").

Och notera att jag inte ens börjat med deras rena dårskaper:

Avd: Chemtrails t.ex:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/mp-s-toppnamn-smhi-morkar

http://nyheter24.se/nyheter/politik/766889-mp-riksdagsledamot-bestallde-utredning-om-chemtrails

Uvell har sammanfattat lite mer kul från partikongressen förra året:

http://www.uvell.se/2015/05/22/tomtar-27039501

Macroman
2016-05-10, 15:16
Såg nyss en intervju med Lövin. Vilken skillnad! Som natt och dag mot för Romson. Hon framstår dessutom som sju gånger mer vuxen och professionell mot för Fridolin.

Återstår att se hur hon fungerar i partiledardebatter osv, men hon gav faktiskt ett väldigt stabilt intryck i intervjun. Kan absolut se att hon kan bidra till att vända det sjunkande skeppet för MP.

Synd! Vill att de ska försvinna föra alltid. Det är det parti som gjort absolut mest skada i en regering och riksdag någonsin. Partiet verkar enbart bestå av kompletta dårar utan någon som helst verklighetsanknytning.

ARMSTARK
2016-05-11, 10:47
Romson uttalar sig i frågan "Det var bara för att hon var kvinna..." :
"– Jag är stolt över att Miljöpartiet är ett parti där många starka kvinnliga politiker kommer fram. Jag vill som kvinna bli bedömd efter mina meriter och inte bara som bihang till en man. Utslaget av det Jabar Amin har pratat om är att jag ska ses som ett bihang, det betackar jag mig för."
Första gången hon säger något intelligent kommer efter att hon fått kicken, ironin.

filmjölk
2016-05-11, 12:02
Att Fridolin sitter kvar ser jag som ett tecken på ett faktiskt patriarkat där vita heterosexuella män med makt håller varandra om ryggen. Jag tyckte att feministerna var paranoida och löjliga med det där, och att patriarkatet verkar finnas så pass starkt på just vänstersidan istället för höger är förvirrande, men ändå.

Jag vill även tillägga att även jag är en vit heterosexuell man, så om patriarkatet läser detta så vill jag informera att ni glömt av mig. Jag tar gärna ett patriarkalt tillhandahållen maktposition.

anvihl
2016-05-11, 12:06
Romson uttalar sig i frågan "Det var bara för att hon var kvinna..." :
"– Jag är stolt över att Miljöpartiet är ett parti där många starka kvinnliga politiker kommer fram. Jag vill som kvinna bli bedömd efter mina meriter och inte bara som bihang till en man. Utslaget av det Jabar Amin har pratat om är att jag ska ses som ett bihang, det betackar jag mig för."
Första gången hon säger något intelligent kommer efter att hon fått kicken, ironin.

Har du en länk till artikeln? Vill läsa hela.

r1kkie
2016-05-11, 12:09
Har du en länk till artikeln? Vill läsa hela.

http://www.expressen.se/nyheter/romson-jag-ar-inget-bihang-till-en-man/

anvihl
2016-05-11, 12:10
http://www.expressen.se/nyheter/romson-jag-ar-inget-bihang-till-en-man/

Tack

Gerdler
2016-05-11, 12:58
Synd.
Mp är ett faktaresistent parti som vägrar se verkligheten för vad den är.
Deras nästan sjukliga motstånd mot kärnkraft är ett typexempel. Deras idéer om tillväxtfri ekonomi är löjligt verklighetsfrånvänt. Idén om kortad arbetstid lär inte direkt heller gynna tillväxt (och/eller sysselsättning, nya jobb etc.). De är skadliga för Svensk utveckling - särskilt när vi står inför fler utmaningar än någonsin. Utmaningar som kräver en enorm tillväxt för att vi inte ska lida enormt ekonomiskt.

Romson visade allmänheten vad partiet egentligen står för. Man är ett parti på yttersta vänsterkanten som är fientligt till det mesta (så länge det inte handlar om ens privata egna ageranden, då är såklart vissa "mer jämlika än andra").

Och notera att jag inte ens börjat med deras rena dårskaper:

Avd: Chemtrails t.ex:

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/mp-s-toppnamn-smhi-morkar

http://nyheter24.se/nyheter/politik/766889-mp-riksdagsledamot-bestallde-utredning-om-chemtrails

Uvell har sammanfattat lite mer kul från partikongressen förra året:

http://www.uvell.se/2015/05/22/tomtar-27039501
+1
Att Fridolin sitter kvar ser jag som ett tecken på ett faktiskt patriarkat där vita heterosexuella män med makt håller varandra om ryggen. Jag tyckte att feministerna var paranoida och löjliga med det där, och att patriarkatet verkar finnas så pass starkt på just vänstersidan istället för höger är förvirrande, men ändå.

Jag vill även tillägga att även jag är en vit heterosexuell man, så om patriarkatet läser detta så vill jag informera att ni glömt av mig. Jag tar gärna ett patriarkalt tillhandahållen maktposition.
Vad får dig att tro att det finns vita heterosexuella män som har makt i miljöpartiet?

Sen vill jag tillägga att du inte på något sätt glömts bort av oss utan du anses inte tillräckligt patriarkal för att vara med i vår klubb. :n00b

Alexton
2016-05-11, 13:34
Khan har förövrigt fortsatt visat dåligt omdöme när han kallar muslimska kritiker för anhängare av PKK.

Att kalla någon anhängare av en terrorgrupp bara för att man är från Kurdistan alternativt kurd istället för möta meningsmotståndaren visar bara på dåligt omdöme och svaghet.

Personen har rätt uppenbart åsikter som inte är förenliga med något parti som sitter i riksdagen. Han kan fortfarande inte svara på kritik vare sig skriftligt eller under intervjuer och börjar bara babbla om annat.

SVD hade artikel (http://www.svd.se/khan-i-nytt-klavertramp/om/turbulensen-i-mp)

shadowfire
2016-05-29, 20:05
Följer partiledardebatten nu och Lövin imponerar inte. Svårt att se att hon kan stärka MP's position.