handdator

Visa fullständig version : Ben och vader, kostfråga?


jayrwhy
2016-05-04, 04:46
Så,

Min överkropp är väldefinierad och har knappt något kroppsfett överhuvudtaget. Men mina vader framförallt är som två stolpar och inte i närheten av att vara definierade. Jag har löpning involverat i min vardag i stort sett varje dag, men verkar inte riktigt göra någonting åt det.

Trots att jag knappt har något kroppsfett på överkroppen, kan det vara så att genetiskt för mig lägger det sig på benen? Och kan en diet tillsammans med fettförbränning vara lösningen?

Hej.

filmjölk
2016-05-04, 05:00
Vilket kön och vilken etnicitet har du? Hur kroppen lagrar fett kan bero på detta.

Luca Brasi
2016-05-04, 09:29
Säker på att det är fett och inte vätska?

Rahf
2016-05-04, 12:48
Så,

Min överkropp är väldefinierad och har knappt något kroppsfett överhuvudtaget. Men mina vader framförallt är som två stolpar och inte i närheten av att vara definierade. Jag har löpning involverat i min vardag i stort sett varje dag, men verkar inte riktigt göra någonting åt det.

Trots att jag knappt har något kroppsfett på överkroppen, kan det vara så att genetiskt för mig lägger det sig på benen? Och kan en diet tillsammans med fettförbränning vara lösningen?

Hej.

Du ger ingen information om din nuvarande vikt, längd, ålder, kön, osv. Vi har ingen information att använda oss utav, annat än dom väldigt subjektiva attributen du beskriver.

Zekerna
2016-05-04, 13:05
Att gå uppför min backe i 15 år har gjort att mina vader är helt ok, så har du 15 år och en backe kan du ju försöka ;)

jayrwhy
2016-05-04, 21:42
Är vit i tidig 20 års åldern, runt 75 cm och 70 kg. Idrottar minst en gång om dagen om inte två, och har gjort i minst fem år. Om det vore vätska, vad gör jag åt det?

Rahf
2016-05-04, 21:50
Hur blek eller mörk du är spelar ingen roll. Hudfärg är inte ett kön.

Det är förmodligen inte vätska. Då hade definitionen kunnat variera från dag och dag, kanske till och med under dagens lopp. Sen undrar jag om det här med vaderna gäller när du spänner dem också, eller är det bara i avslappnat läge dom ser ut som "stolpar"?

jayrwhy
2016-05-04, 22:33
Hittade ett väldigt likt exempel via sociala medier som jag klippte ut;
http://www.ladda-upp.se/bilder/vkkibhieqvwrqa/

I stort sett sådär ser vaderna ut.

Rahf
2016-05-04, 22:42
Ser helt normalt ut. Vader brukar inte ha någon fantastisk definition, om man inte spänner dem.

Ahlnold
2016-05-08, 11:21
Jaa det är genetiskt. Men var glad för det, hellre fett på låren än magen.

HenrikJ
2016-05-08, 11:40
Jaa det är genetiskt. Men var glad för det, hellre fett på låren än magen.

Låren kanske ja. Men min röv blir så stor på överskott att folk som går för nära riskerar att hamna i omloppsbana. Hade nog hellre tagit magen.

HenrikJ
2016-05-08, 11:43
Ser helt normalt ut. Vader brukar inte ha någon fantastisk definition, om man inte spänner dem.

Antar att det här är genetiskt också, men mina vader är det som har absolut bäst definition på hela kroppen.

jayrwhy
2016-06-06, 01:17
Om det nu är genetiskt att vissa lagrar mer fett på benen än andra. Vad skulle en kroppsfetts diet resultera i? Skulle det kunna jämna ut kroppen mer?

Rahf
2016-06-06, 09:34
Du skulle förmodligen fortfarande hålla proportionerligt mer fett på kroppen. Det går inte att förutspå helt.