handdator

Visa fullständig version : Era principsaker


Bärsärk
2016-05-01, 17:56
Har ni något som ni gett er fan på att göra och hållit fast vid, även fast det är något som kanske många andra gör eller som av allmänheten anses vara normalt.

Jag har exempelvis aldrig beställt hämtmat.

Seså, dela med er.

JHilding
2016-05-01, 18:01
På tal om hämtmat.. Jobbade på donken och Max för 5 år sedan. Personalvillkor var pissiga och tyckte hur de hanterade maten var rätt slarvigt och äckligt. Så har inte ätit på Max eller donken sedan dess i protest. Annars har jag inget jag kommer på.

Abbs
2016-05-01, 18:04
Flyger ej LCC.

mattilainen
2016-05-01, 18:06
tar aldrig erbjudande per telefon eller per dörrknackning. Ber isf om att återkomma när jag kollat upp det mer noggrant.

Bärsärk
2016-05-01, 18:08
Jag tänker inte på bojkott nu alltså av företag, fanns en sådan tråd uppe tidigare. Utan mera saker ni satt i princip att inte göra, typ åka tunnelbana eller motsvarande.

mela
2016-05-01, 18:13
Jag har inte sett Star Wars, och av princip tänker jag undvika det i största möjliga mån. Är snart 30 och klarar mig fint utan :D

Bärsärk
2016-05-01, 18:23
Jag har inte sett Star Wars, och av princip tänker jag undvika det i största möjliga mån. Är snart 30 och klarar mig fint utan :D

Kör hårt, själv älskar jag Star Wars men har du gett dig fan på att inte se den så gör det inte, behövs inga förklaringar!

mangemani
2016-05-01, 18:24
finns många principsaker som uppenbarligen många tycker är normalt och ok men som jag tar avstånd helt ifrån.
otrohet, ljuga, låta andra människor styra över ens liv, utseende och handlingar, några utav sakerna.

Luca Brasi
2016-05-01, 18:26
Ställer inte upp på marknadsundersökningar utan att få ersättning.

BelowAverage
2016-05-01, 18:50
Äter inte felix ketchup.

svenbanan
2016-05-01, 18:57
tar aldrig erbjudande per telefon eller per dörrknackning. Ber isf om att återkomma när jag kollat upp det mer noggrant.

Så gör jag också. Ibalnd kan jag gå med på att lyssna, men jag tror aldrig jag köpt nåt från en telefonförsäljare.


Jag har inte sett Star Wars, och av princip tänker jag undvika det i största möjliga mån. Är snart 30 och klarar mig fint utan :D

Jag hade samma inställning, fast till Titanic. Sen råkade jag sitta fastspikad i soffan för några veckor sedan när den gick på nån kanal jag hade tillgång till. Så då såg jag den.

mela
2016-05-01, 19:00
Kör hårt, själv älskar jag Star Wars men har du gett dig fan på att inte se den så gör det inte, behövs inga förklaringar!
Nu kan jag ju liksom inte ge vika, jag har fått försvara mig alldeles för många gånger :D




Jag hade samma inställning, fast till Titanic. Sen råkade jag sitta fastspikad i soffan för några veckor sedan när den gick på nån kanal jag hade tillgång till. Så då såg jag den.

Hade samma med Bond, sedan var jag på nån ö i Thailand där de spelade in nån scen ur nån film, så då såg jag något klipp. Sedan offrade jag mig för att se nån film med han den blonda på bio för något år sedan. Har dock inte sett nå mer Bond än så heller :D

JLind
2016-05-01, 19:05
Att aldrig vara tvåa från ett rödljus om man står längst fram

Minikubik
2016-05-01, 19:24
Tjatar inte om pengar som ska in, oavsett om det är lånade eller för utlägg eller vad som.
Ber aldrig någon göra något jag inte är beredd att göra själv.

Sheogorath
2016-05-01, 20:07
Jag har aldrig skrivit i Babbla-tråden.

Wzup2u
2016-05-01, 20:12
Jag har aldrig haft spotify eller instagram, anledning för fjantigt... :D :D

Rahf
2016-05-01, 20:56
Jag har inte druckit en droppe alkohol sen 2010 på ren princip. En familjemedlem gick igenom rehab för alkoholism, så jag slutade av solidariska skäl.


Som tvåspråksunge använder jag i absolut största mån bara svenska ord och uttryck om jag pratar svenska. Vägrar av ren princip slänga in engelska låneord som var och varannan mänska häver ur sig i var och varannan mening.


Enbart en hörlur i örat när det är folk runtomkring. Man vet aldrig om eller när någon behöver påkalla ens uppmärksamhet.


Inga hörlurar i öronen när jag kommunicerar med någon. Detta dyker oftast upp vid kassan i livsmedelsaffärer.


Inget smartphone-pillande om jag umgås med folk, annat än för att snabbt kolla eller svara på jobbrelaterade saker.


Frågar aldrig folk som bara står väntandes bredvid utrustningen jag använder. Om det är tyst ondande kommer jag inte slösa energi på personen, men en direkt fråga kommer få ett vänligt svar och erbjudande om att träna emellan.

Det är vad jag kommer på just nu.

Diomedea exulans
2016-05-01, 20:59
Ställer inte upp på marknadsundersökningar utan att få ersättning.

Jag utför inte marknadsföringar utan att få ersättning.

The_RobRoy
2016-05-01, 21:03
Det är populärt i Hongkong att äta kycklingfötter, har provat mycket skumma maträtter, men någonstans var jag tvungen att dra gränsen. Många har försökt pracka på mig, men det blev en principsak - nej, jag ska inte äta kycklingfötter.

http://www.rayallychina.com/wp-content/uploads/2012/07/July3_Chicken_feet.jpg

Diomedea exulans
2016-05-01, 21:05
Det är populärt i Hongkong att äta kycklingfötter, har provat mycket skumma maträtter, men någonstans var jag tvungen att dra gränsen. Många har försökt pracka på mig, men det blev en principsak - nej, jag ska inte äta kycklingfötter.

Jag har testat.
Som med den mesta av maten i Hongkong var den så processerad att troligen inget av kycklingfotssmaken var kvar. :D

King Grub
2016-05-01, 21:15
Aldrig dricka alkohol, aldrig låna ut något, aldrig betala tv-licens, aldrig göra något jag inte vill, alltid säga vad jag tycker utan hänsyn till politisk korrekthet.

svenbanan
2016-05-01, 21:32
Hade samma med Bond, sedan var jag på nån ö i Thailand där de spelade in nån scen ur nån film, så då såg jag något klipp. Sedan offrade jag mig för att se nån film med han den blonda på bio för något år sedan. Har dock inte sett nå mer Bond än så heller :D

Du har inte missat nåt. De är alla i princip helt värdelösa och totalt överskattade.

cero
2016-05-01, 21:39
alltid säga vad jag tycker utan hänsyn till politisk korrekthet.

Detta försöker jag också ha som princip, men när man sitter där vid släktmiddagen och det blir tal om t ex abort eller droglagar fegar jag alltid ur.

Rahf
2016-05-01, 21:48
Detta försöker jag också ha som princip, men när man sitter där vid släktmiddagen och det blir tal om t ex abort eller droglagar fegar jag alltid ur.

Ställ frågor först då. Det är ofta en bra ingång till diskussion, istället för att du basunerar åsikter och riskerar få gafflar i bikeps.

Ado2000
2016-05-01, 22:03
Vägrar vara med social media trenden som Facebook, Insta, Snap, Twitter osv

Vägrar också prata i telefon då jag är i sällskap med någon. Vet ej hur vanligt det är men vet att det förekommer

Anton Fräs
2016-05-01, 22:12
Aldrig dricka alkohol, aldrig låna ut något, aldrig betala tv-licens, aldrig göra något jag inte vill, alltid säga vad jag tycker utan hänsyn till politisk korrekthet.

Jag lånar alla utom första 2. ;)

G_lund
2016-05-01, 22:20
Gör aldrig 9 eller 11 reps på gymmet.

Cletus
2016-05-01, 22:51
Gör aldrig 9 eller 11 reps på gymmet.

Om du försöker göra 10 men bara klarar 9 då? :D

GaindalfTheWhey
2016-05-01, 22:53
http://i.imgur.com/YTCMEsE.gif

Lipservice
2016-05-01, 23:10
Sparar alltid kletet i mitten på fikabrödet till sist.

anvihl
2016-05-01, 23:53
Lever IRL enligt devisen "ha vett att hålla käft". Vägrar vara plumpen som alltid ska säga vad hen tycker oavsett situtation (därför det är skönt att trolla internet istället).

Förutom det äter jag aldrig mat från Lidl eller netto, ingen bojkott på företagen per se bara ren självinbillad princip.

Armsman
2016-05-02, 00:39
Äter ej på MacDonalds. Alltid varit nationalist. Alltid varit något av en socialdarwinist. Jag är traditionell och kristen, mer som folk var förr. Värnar om miljö/ekologi. Dricker mycket sällan. Jag avskyr veganer och vänsterfolk, som en generell regel, men känner förvisso ett par stycken som är okej. För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.

J.V
2016-05-02, 04:06
Jag har aldrig haft spotify eller instagram, anledning för fjantigt...
Vägrar vara med social media trenden som Facebook, Insta, Snap, Twitter osvKunde inte komma pa nagot till jag laste dessa tva, men nu har jag en i alla fall:
inte undvika nagot "trendigt" for att det anses vara trendigt eller liknande.

edit: och jo; inte diskutera bara for att diskutera, det ar en makalost irriterande egenskap hos vissa.

r1kkie
2016-05-02, 06:54
Svarar aldrig på okända nr som ringer. Kollar sedan upp vad det är för mähä som ringer och stör sen blockar jag dem jag inte vill ska ringa igen...

King Grub
2016-05-02, 07:25
Svarar aldrig på okända nr som ringer. Kollar sedan upp vad det är för mähä som ringer och stör sen blockar jag dem jag inte vill ska ringa igen...

Samma här. Förutom att jag utöver det ofta inte svarar på nummer jag känner igen heller. :p Bestämmer i efterhand om jag vill prata med individen eller inte. Svaret på den frågan är oftast nej.

Old Nick
2016-05-02, 07:30
Jag tar aldrig två glas när jag äter i mässen på jobbet. Vill man ha påfyllning går man de där två metrarna till automaten och tar mer mjölk för helvete.

MackeJuve
2016-05-02, 07:38
tar aldrig erbjudande per telefon eller per dörrknackning. Ber isf om att återkomma när jag kollat upp det mer noggrant.

Samma här. Svarar aldrig på dolda nummer samt låter signalen gå om det är ett okänt nummer. Googlar sedan numret efteråt. Tar även emot kontanter i så liten utsträckning som möjligt.

shut teh face
2016-05-02, 07:41
Har inte mycket att komma med

Aldrig låta barnen äta sig överviktiga. Det ligger mig starkt om hjärtat eftersom jag vet vilka beskymmer det medför hela livet.

Captainwide
2016-05-02, 07:47
- Dricker inte alkohol längre.

- Röker eller snusar inte, samt röker inte på.

- Köper inte kläder baserat på märke eller plagg som varenda jäkel har (Inte direkt hipster men vill inte heller få känslan av att det är uniformer på ekonomihögskolan).

- Vägrar köpa nocco, celsius osv...

- Svarar inte på dolda/ okända nummer.

- Går inte in i diskussioner som en ångvält, kan faktiskt ändra åsikter. Delar ej heller ut åsikter så fort chans ges.

Old Nick
2016-05-02, 08:01
Tar även emot kontanter i så liten utsträckning som möjligt.

För att du inte gillar pengar? :confused:

Raschmus
2016-05-02, 08:05
Jag har flera principer likt de som skrivits i tråden.

De jag kommer på nu spontant i prioriteringsordning:

1. Jag har gärna folk hemma men bjuder aldrig på chips eller ostbågar. Chipsiga eller ostbågiga händer och fingrar är bland det äckligaste jag vet. Av erfarenhet så tvättar inte folk sina händer utan drar gärna av dem på jeansen eller soffan. Värsta är när jag tydligt framför hur vidrigt jag tycker det är och ber dem tvätta händerna så sköljs oftast bara händerna av med vatten och man väljer bort tvålen.

2. Jag läser aldrig Aftonbladet, Expressen eller den lokala Hallands Nyheter. Snedvriden sousseblaska smakar inte.

3. Jag handlar inte aktier med en kvinnlig VD i bolaget. Detta är väl den enda principen jag skäms lite för och jag kan inte riktigt svara på varför.

Sistnämnda är väl snarare en sunkig rutin mer än en principsak.

MackeJuve
2016-05-02, 08:45
För att du inte gillar pengar? :confused:

*kontanter

Livet
2016-05-02, 08:57
2. Jag läser aldrig Aftonbladet, Expressen eller den lokala Hallands Nyheter. Snedvriden sousseblaska smakar inte.

3. Jag handlar inte aktier med en kvinnlig VD i bolaget. Detta är väl den enda principen jag skäms lite för och jag kan inte riktigt svara på varför.

Sistnämnda är väl snarare en sunkig rutin mer än en principsak.


Haha, den var ny!

aijou
2016-05-02, 08:58
1. Handlar aldrig på avbetalning. (Tar inte heller lån för konsumtion utöver Bostadslån och studielån)

2. Handlar aldrig av dörrförsäljare/telefonförsäljare.

3. Gör aldrig spontanbesök. Tycker det är extremt oartigt att tränga sig på utan att förvarna.

4. Lovar inte något om jag inte är tämligen säker på att jag kommer kunna hålla det. (Är jag osäker så lovar jag istället att jag ska göra mitt bästa.)

MackeJuve
2016-05-02, 09:03
Jag kan ju i och för sig nämna min viktigaste principsak: jag svarar alltid direkt på Facebook/SMS. Vet hur irriterad jag blir på folk som har läst ens meddelande och struntat i att svara.

En mindre viktig principsak: ska jag partaja så tar jag ALLTID en öl i duschen.

Livet
2016-05-02, 09:09
En mindre viktig principsak: ska jag partaja så tar jag ALLTID en öl i duschen.

Är ju nästan som en ritual snarare, duschölen är ju det bäst på hela jäkla kvällen.

MackeJuve
2016-05-02, 09:10
Är ju nästan som en ritual snarare, duschölen är ju det bäst på hela jäkla kvällen.

Jo absolut, men det är en principsak också. Det känns som om man har missat något om man inte tar den. Kör på det även när jag har bråttom, går ju att svepa i princip hur som helst eftersom att det inte spelar någon roll om man spiller :)

MackeJuve
2016-05-02, 09:12
Jag ställde in en camping-stol i duschen en gång, drog på kranen och satte mig där i ~30 minuter. Hann dricka tre eller fyra öl. Helt otroligt sunkigt verkligen men det var rätt gött :)

Gerdler
2016-05-02, 09:41
http://i.imgur.com/YTCMEsE.gif
+1
Att ingen kommenterat detta. Det finns så få som förstår vikten av detta.

Diomedea exulans
2016-05-02, 09:42
Ingen som skrivit "jag mördar aldrig någon"? Jag blir lite orolig här.

J.V
2016-05-02, 10:02
Jag ställde in en camping-stol i duschen en gång, drog på kranen och satte mig där i ~30 minuter. Hann dricka tre eller fyra öl. Helt otroligt sunkigt verkligen men det var rätt gött Ikeas stol Jeff ar ju gjord for det syftet. :D Bekvamare an de ser ut, kostar typ 59kr, bara plast och metall, gar att falla ihop sa man inte ens behover ta ut den ur badrummet nar man val ar klar. Jag har spenderat en hel del timmar i duschen tack vare den. Hade ocksa en hogtalare i badrummet vilket gjorde min forforfest lite battre an alla andras.

http://s3.pji.nu/product/standard/800/575874.jpg

Borjar bli ganska off topic nu men de ol som smakar bast ar ju:
1. duscholen
2. kalsongolen (bor vara vid datorn med okristlig hog volym samtidigt som man surfar pa fallstandig dynga)
3. direkt-efter-man-har-tranat-olen
4. bastuolen, speciellt om det ar dagens forsta ol
5. afterski-olen

For att knyta ihop med traden igen sa ar jag lite samma som dig MackeJuve. En duschol SKA hinnas med, spelar ingen roll hur brattom man har.

MackeJuve
2016-05-02, 10:09
Borjar bli ganska off topic nu men de ol som smakar bast ar ju:
1. duscholen
2. kalsongolen (bor vara vid datorn med okristlig hog volym samtidigt som man surfar pa fallstandig dynga)
3. direkt-efter-man-har-tranat-olen
4. bastuolen, speciellt om det ar dagens forsta ol
5. afterski-olen

For att knyta ihop med traden igen sa ar jag lite samma som dig MackeJuve. En duschol SKA hinnas med, spelar ingen roll hur brattom man har.

Kul med en likasinnad! Håller med i väldigt mycket av det du skriver. Vill flika in "städölen" på listan, direkt efter kalsongölen. Denna intas när man otåligt städar lägenheten inför förfesten man ska anordna någon timme senare. Den brukar smaka ljuvligt. Någonstans ska även "dagenefterölen" finnas med. Du kör en tvådagars och vaknar upp sliten som tusan. Första klunken öl smakar avlopp, andra klunken är helt fantastisk.

Ado2000
2016-05-02, 10:09
Ingen som skrivit "jag mördar aldrig någon"? Jag blir lite orolig här.


Jag vet att du skämtar här men jag kommer svara på detta allvarligt ändå.

Personligen så tror jag att alla människor är kapabla till ondska till en viss utsträckning beroende på individen. Man vet aldrig om man kommer eller inte kommer befinna sig i en situation där ens liv eller någon du håller kär liv ligger i fara där det enda alternativet är att ta någon annans. Men när man väl är i en sån situation så tror jag ingen kan med ärlighet svara hur de hade handlat.

Därför tror jag inte att nån kan säga att de aldrig hade kunnat mörda någon förrän de befinner sig i en sån situation där situationen möjligtvis kräver det.


För något jag vet jag nästan ALDRIG gör är att ta med mig mobilen in i gymmet, förutom då batteriet på mp3n är slut eller batteriet på den är slut. Måste ha min egen musik.

MackeJuve
2016-05-02, 10:15
Därför tror jag inte att nån kan säga att de aldrig hade kunnat mörda någon förrän de befinner sig i en sån situation där situationen möjligtvis kräver det.


Blir väldigt tydligt i "Cartel Land"(fantastisk dokumentär). I en scen så fångar rebellrörelsen(mot drogkartellerna) en av kartelledarna. I början blev jag lite illa berörd av att de är väldigt hårdhänta mot honom, sparkar i pungen, slag mot huvudet, magen etc. Han avrättas med största sannolikhet kort efteråt. Sedan började jag att tänka lite större och föreställa mig hur jag skulle reagera om jag mötte personen som våldtagit min syster och huggit av min familjs huvuden efter att de blivit torterade. Det går ju inte att ta in. Jag har typ varit med om att min kompis har fått ett slag mot huvudet, det är det värsta. Därför är jag inne på ditt spår här.

Määng
2016-05-02, 11:19
Lämnar alltid kvar lite mat på tallriken. Vet inte riktigt om det är en principsak då jag egentligen inte har något emot att äta upp allt. Det bara blir så, alltid, av någon anledning.

Frantic
2016-05-02, 11:46
aldrig låna ut något

Oavsett vad det gäller? Har du tidigare lånat ut saker som du fått tjata för att få tillbaka?

Gerdler
2016-05-02, 14:21
Personligen så tror jag att alla människor är kapabla till ondska till en viss utsträckning beroende på individen. Man vet aldrig om man kommer eller inte kommer befinna sig i en situation där ens liv eller någon du håller kär liv ligger i fara där det enda alternativet är att ta någon annans. Men när man väl är i en sån situation så tror jag ingen kan med ärlighet svara hur de hade handlat.

Därför tror jag inte att nån kan säga att de aldrig hade kunnat mörda någon förrän de befinner sig i en sån situation där situationen möjligtvis kräver det.

Om situationen kräver att man mördar någon för att överleva eller för att rädda 50 andra eller någon närstående, är man verkligen ond om man mördar då?

Om det finns en flotte som bär en person och vattnet är -2 grader(saltvatten) och du och jag försöker ta oss upp på denna flotten så kommer jag att försöka döda dig. Jag är ganska säker på att du kommer försöka döda mig också. Sen kan det hända att oavsett vem som lyckas så kommer man kanske ha lite svårt att förena detta i tanken med att man är en icke våldsbenägen människa och en kommer säkert ha lite jobbiga minnen av att ha bragt den andra livet. Kanske en kommer känna lite missriktad skuld för att en var den som överlevt.

Möjligen skulle jag, om jag trodde det gav mig bättre chans (läs, du simmar som Michael Phelps och jag vet att du är tungviktsmästare i UFC och att du har en kniv på dig, jag är dessutom skadad), försöka övertala dig om att det rationella vore att du låter mig vara på flotten och att du borde offra dig för mig. Om jag inte lyckas så tar jag nog chansen i alla fall.

Ado2000
2016-05-02, 20:28
Det skulle jag inte säga men sen så beror det väl på vem man frågar också. Men just själv handlingen är ju ond i sig, det var det som var mest min poäng. Mord kan aldrig vara något bra oavsett motiv.

Nu kan man ju såklart säga att "Men fan Hitler skulle jag döda alla dar i veckan", men bara för att Hitler var ond betyder inte att själva akten av att döda honom förminskar mord som en ond handling.

Tänker man sen efter, om man är kapabel till å döda någon för ens egen överlevnad, vad är det som säger att man inte är kapabel till å göra något kanske mindre hemskt för något mindre. Därav den relativa ondskan jag tror alla av oss besitter.

Jag förstår dock din poäng.

Ett Orm
2016-05-02, 20:32
Tvättar alltid händerna med kallt vatten.
Byter inte kläder förens jag duschat.

Ett Orm
2016-05-02, 20:36
Det skulle jag inte säga men sen så beror det väl på vem man frågar också. Men just själv handlingen är ju ond i sig, det var det som var mest min poäng. Mord kan aldrig vara något bra oavsett motiv.

Nu kan man ju såklart säga att "Men fan Hitler skulle jag döda alla dar i veckan", men bara för att Hitler var ond betyder inte att själva akten av att döda honom förminskar mord som en ond handling.

Tänker man sen efter, om man är kapabel till å döda någon för ens egen överlevnad, vad är det som säger att man inte är kapabel till å göra något kanske mindre hemskt för något mindre. Därav den relativa ondskan jag tror alla av oss besitter.

Jag förstår dock din poäng.

Klart mord kan vara bra, dock aldrig för den mördade.

agazza
2016-05-02, 20:46
Jag tror inte jag har principer.

jag skulle nog aldrig suga av en pretentiös människa, men man ska ju inte säga aldrig heller.

Old Nick
2016-05-02, 21:06
*kontanter

Ja. Pengar.

MackeJuve
2016-05-02, 21:08
Ja. Pengar.
Men du förstår väl att jag syftar på att jag föredrar att inte få pengar cash. Speciellt nu när det finns swish.

Skickat från min D5503 via Tapatalk

gohei
2016-05-02, 21:44
1. Jag har gärna folk hemma men bjuder aldrig på chips eller ostbågar. Chipsiga eller ostbågiga händer och fingrar är bland det äckligaste jag vet. Av erfarenhet så tvättar inte folk sina händer utan drar gärna av dem på jeansen eller soffan. Värsta är när jag tydligt framför hur vidrigt jag tycker det är och ber dem tvätta händerna så sköljs oftast bara händerna av med vatten och man väljer bort tvålen.



Lite samma här. Jag hatar att ha flöt/fett/diverse klabb på nävarna och vill verkligen inte att folk som är hembjudna är skitiga om nävarna om de ska röra mina grejer. Sitter jag vid datan eller spelar spel samtidigt som jag äter kakor/chips/godis eller nåt liknande så häller jag alltid upp i en skål som jag kan plocka direkt med munnen utan att ha kontakt med händerna :d
Samtidigt så blir det ju oxå att jag tvättar händerna väldigt många gånger under en dag.

wilhelmblomgren
2016-05-02, 22:28
Inte använda kort, i vart fall till största möjliga mån. Tycker om att kunna känna på mina pengar. <3

Darth Yoda
2016-05-03, 04:05
Spelar aldrig om pengar.

Darth Yoda
2016-05-03, 04:06
OT: Avskyr folk som verkar ha som princip att aldrig tvätta händerna, sen kommer till mig och gnäller när de blir sjuka.

wilhelmblomgren
2016-05-03, 06:31
OT: Avskyr folk som verkar ha som princip att aldrig tvätta händerna, sen kommer till mig och gnäller när de blir sjuka.

Det är ingen princip, det är rent svineri.

Gerdler
2016-05-03, 09:32
Det är ingen princip, det är rent svineri.
Nej, det är orent, såklart.
Det skulle jag inte säga men sen så beror det väl på vem man frågar också. Men just själv handlingen är ju ond i sig, det var det som var mest min poäng. Mord kan aldrig vara något bra oavsett motiv.

Nu kan man ju såklart säga att "Men fan Hitler skulle jag döda alla dar i veckan", men bara för att Hitler var ond betyder inte att själva akten av att döda honom förminskar mord som en ond handling.

Tänker man sen efter, om man är kapabel till å döda någon för ens egen överlevnad, vad är det som säger att man inte är kapabel till å göra något kanske mindre hemskt för något mindre. Därav den relativa ondskan jag tror alla av oss besitter.

Jag förstår dock din poäng.
Jag tror du lutar ganska mycket mot deontologisk etik när du lägger ett så stort negativt värde i själva handlingen. Vilket inte är fel på något sätt, men jag är själv väldigt mycket för konsekventialism så länge det går att sia om utfallet. Sen har vi alla lite av varje i oss annars blir är nog nån sorts psykopater.

Angående Hitler och den där abortfrågan som nötts och blötts i amerikanska presidentvalet "skulle du avsluta Adolfs mors (Klaras) graviditet, om du fick chansen, om du visste det du vet idag?" När de svarar nej på den frågan så visar de att de i den frågan använder sig till 100% av deontologisk etik. Nu tror jag inte att de tycker att det är så självklart som de framställer det som.

Om man som ren konsekventialist skulle hamna i den situationen så skulle man vara tvungen, om man inte kan utföra en abort, strypa Klara tills hon slutar andas. Och om hon hade ett anti-stryp skydd på halsen så skulle man få sparka och slå tills man var säker. Sedan skulle man känna en värmande tillfredsställelse över att man troligen gjort världen bättre, vilket man förvisso inte med säkerhet kunde veta.

shut teh face
2016-05-03, 09:42
OT: Avskyr folk som verkar ha som princip att aldrig tvätta händerna, sen kommer till mig och gnäller när de blir sjuka.

Justja. Av princip tvättar jag inte händerna på offentlig plats. Och jag kliar mig i anus i smyg i hissen

cero
2016-05-03, 11:50
OT: Avskyr folk som verkar ha som princip att aldrig tvätta händerna, sen kommer till mig och gnäller när de blir sjuka.

Det blir ju ändå att man tvättar händerna 3-4 gånger per dag pga toalettbesök, mer än så behövs nog inte för att hålla sig frisk.

Old Nick
2016-05-03, 14:50
Men du förstår väl att jag syftar på att jag föredrar att inte få pengar cash. Speciellt nu när det finns swish.

Givetvis förstår jag vad du menar. Har bara svårt att förstå hur man kan ha det som principsak att helst inte ta emot riktiga pengar. Det är för mig lite som att säga att man föredrar att kompisarna sms'ar istället för att tala med en direkt när de vill någonting. Eller att man hellre läser recensionen än ser filmen.

Kontanter är ju... riktiga pengar liksom. The real deal. Kommer någon och vill ge mig kontanter blir jag glad. För jag gillar pengar. Jag skulle aldrig vägra ta emot dem.

MackeJuve
2016-05-03, 14:55
Givetvis förstår jag vad du menar. Har bara svårt att förstå hur man kan ha det som principsak att helst inte ta emot riktiga pengar. Det är för mig lite som att säga att man föredrar att kompisarna sms'ar istället för att tala med en direkt när de vill någonting. Eller att man hellre läser recensionen än ser filmen.

Kontanter är ju... riktiga pengar liksom. The real deal. Kommer någon och vill ge mig kontanter blir jag glad. För jag gillar pengar. Jag skulle aldrig vägra ta emot dem.

Enda gången som jag "får" pengar från någon är när det handlar om pengar som jag har lånat ut. Då lägger jag alltid in en brasklapp för att jag vill ha tillbaka dom via Swish eller banköverföring. Finns inget orimligt med det. Enda gången jag gör undantag för detta är om personen som har lånat pengar inte har Swish och det blir lite för omständigt att be om banköverföring. Du gillar helt enkelt kontanter mer än vad jag gör. Jag vill ha mina pengar på mitt kort.

Diomedea exulans
2016-05-03, 14:58
Jag ger inte lavetter till utvecklingsstörda.

Määng
2016-05-03, 15:16
Om utvecklingsstörda snackar skit om mig på internet kör jag alltid slap box på dem.

timoat
2016-05-03, 15:18
Givetvis förstår jag vad du menar. Har bara svårt att förstå hur man kan ha det som principsak att helst inte ta emot riktiga pengar. Det är för mig lite som att säga att man föredrar att kompisarna sms'ar istället för att tala med en direkt när de vill någonting. Eller att man hellre läser recensionen än ser filmen.

Kontanter är ju... riktiga pengar liksom. The real deal. Kommer någon och vill ge mig kontanter blir jag glad. För jag gillar pengar. Jag skulle aldrig vägra ta emot dem.

Är du medvetna om vilket pain in the ass det är att sätta in kontanter på ett konto nuförtiden? Att då be den man lånat cash av själv ta sig till banken är rent ut sagt oförskämt. Nä, den som lånat får vackert ta sig till banken och sätta in dem själv.

filmjölk
2016-05-03, 15:24
Mina principer är mer åt "saker med mig själv jag måste jobba på" än saker jag håller benhårt på. Karaktärsfel jag ogillar hos mig själv. Det är saker jag VILL hålla benhårt på. Jag är jäkligt barnslig, feg, gubbsjuk och omogen mentalt. Jag vill inte vara det, därför följande principer:

* Avstå från att vara den personen som bryter dålig-/finsk- stämning.
* Avstå från att vara den personen som först ber om ursäkt.
* Strunta i om folk ogillar mig.
* Sluta försöka se saker ur någon annan än min egen synvinkel.
* Inga syndiga tankar om tjejer som är/ser ut att vara under 30.
* Musik av typen som figurerar i byggningsmotivationsklipp på YT får jag enbart digga ironiskt. Inte digga på riktigt.
* Musik som är alternativ och emo/goth/episk eller framförs av Gregorianska munkar får även den bara diggas ironiskt.
* Ingen hårdporr
* Är inte spriten god, så hellre avstå än att snapsa i mig den.

Ado2000
2016-05-03, 15:34
Nej, det är orent, såklart.

Jag tror du lutar ganska mycket mot deontologisk etik när du lägger ett så stort negativt värde i själva handlingen. Vilket inte är fel på något sätt, men jag är själv väldigt mycket för konsekventialism så länge det går att sia om utfallet. Sen har vi alla lite av varje i oss annars blir är nog nån sorts psykopater.

Angående Hitler och den där abortfrågan som nötts och blötts i amerikanska presidentvalet "skulle du avsluta Adolfs mors (Klaras) graviditet, om du fick chansen, om du visste det du vet idag?" När de svarar nej på den frågan så visar de att de i den frågan använder sig till 100% av deontologisk etik. Nu tror jag inte att de tycker att det är så självklart som de framställer det som.

Om man som ren konsekventialist skulle hamna i den situationen så skulle man vara tvungen, om man inte kan utföra en abort, strypa Klara tills hon slutar andas. Och om hon hade ett anti-stryp skydd på halsen så skulle man få sparka och slå tills man var säker. Sedan skulle man känna en värmande tillfredsställelse över att man troligen gjort världen bättre, vilket man förvisso inte med säkerhet kunde veta.

Var faktiskt tvungen å kolla upp vad det innebär å just i detta fallet så medger jag att så är fallet.

Men om vi fortsätter på exemplet med Hitlers mor så finns det så många andra lösningar till det problemet än mord. Jag tror bara att man frågar om man hade dödat henne just bara för att dra det till en extrem och se hur långt människor hade varit beredda å gå.

Old Nick
2016-05-03, 20:20
Är du medvetna om vilket pain in the ass det är att sätta in kontanter på ett konto nuförtiden? Att då be den man lånat cash av själv ta sig till banken är rent ut sagt oförskämt. Nä, den som lånat får vackert ta sig till banken och sätta in dem själv.

Själv använder jag eventuella kontanter som jag kommer över som betalningsmedel. Har ännu inte stött på en butik som inte tar emot dem. Verkar ärligt talat bara vara här på kollo som en del är rädda för dem.

Diomedea exulans
2016-05-03, 20:45
Nä, jag kanske ska ta och ge ett seriöst svar i tråden. Det är ju faktiskt en ganska bra fråga.

Jag tror de är de här, utan att tänka efter alltför noga:

* Aldrig bryta mot lagen, med tre klara undantag:
1) Jag kör för fort ibland. Jag håller säkert hastighetsbegränsningarna bättre än 90 % av alla bilförare, men nog brukar jag gå över gränsen någon gång per bilfärd iallafall. Det rättfärdigar jag med att jag gör det för att hålla trafikrytmen och att det är ytterst liten risk att min överträdelse leder till någon skada.
2) Jg laddar hem illegalt. Det motiverar jag med att jag är en snål tjuv med dubbelmoral.
3) Jag sextrakasserar kvinnor. Eller, jag försöker att inte göra det, men jag nätraggar mycket, och ibland känner sig tjejen sextrakasserad av det. Man vet ju inte om att det är en sextrakassering förrän efteråt, när hon har bett mig dra något gammalt över mig, blockerat mig, anmält mig till en moderator eller polisanmält mig (jag har aldrig blivit polisanmäld, men det är väl bara en tidsfråga). Fast det här kanske inte räknas som ett brott mot min laglydighetsprincip, eftersom jag inte gör det med mening.

* Aldrig dricka alkohol.

* Aldrig ta någon drog som är olaglig i Sverige (jag röker alltså inte på i länder där det är lagligt att röka på).

* Aldrig ljuga för att få ligga.

* Ge ett ärligt svar om jag dumpat en tjej och tjejen propsar på att få veta varför.

* Använda öronproppar när jag utsätts för skadliga ljud och strunta i att det är töntigt.

* Aldrig gå på krogen.

* Aldrig ragga IRL.

* Aldrig fuska i spel.

Hmm, kommer kanske på fler sen.

wilhelmblomgren
2016-05-03, 21:17
[QUOTE=Gerdler;7571882]Nej, det är orent, såklart.

Hahaha :laugh:

wilhelmblomgren
2016-05-03, 21:20
Jag ger inte lavetter till utvecklingsstörda.

... Det är dock av ren princip. Om det inte vore för min starka beslutsamhet hade alla utvecklingsstörda gått blodiga.

cero
2016-05-03, 21:23
3) Jag sextrakasserar kvinnor. Eller, jag försöker att inte göra det, men jag nätraggar mycket, och ibland känner sig tjejen sextrakasserad av det. Man vet ju inte om att det är en sextrakassering förrän efteråt, när hon har bett mig dra något gammalt över mig, blockerat mig, anmält mig till en moderator eller polisanmält mig (jag har aldrig blivit polisanmäld, men det är väl bara en tidsfråga). Fast det här kanske inte räknas som ett brott mot min laglydighetsprincip, eftersom jag inte gör det med mening.

Vad i helv-..? Skärpning. Du får ju lära dig känna av gränserna.

Diomedea exulans
2016-05-03, 21:27
Vad i helv-..? Skärpning. Du får ju lära dig känna av gränserna.

Det är ju inte så lätt!

Och sen kom jag på en till viktig: Jag spelar aldrig rollspel, Warhammer eller liknande.

Luca Brasi
2016-05-03, 21:43
Inte spela World off warcraft.


Inte jaga bort kvinnor ifrån internätet.

Bärsärk
2016-05-03, 21:46
Det är ju inte så lätt!

Och sen kom jag på en till viktig: Jag spelar aldrig rollspel, Warhammer eller liknande.

Se upp, snart har du en i källaren och en död på vinden!

filmjölk
2016-05-03, 22:00
Vad i helv-..? Skärpning. Du får ju lära dig känna av gränserna.

Jag kan tänka mig att det är svårt med gränserna på internet. man kan ju inte se reaktioner i kroppsspråk, tonläge osv. Så jag kan mycket väl tänka mig att NN upplever det som att XX verkar tycka att NN är charmig, fast XX upplever NN som jobbig och påträngande.

Detta kanske i kombination med att ha läst lite udda önskemål, för att dra ett förhoppningsvis extremt exempel som nån tjej för länge sedan skrev i relationstråden: "Jag vill att killen skall kämpa lite och visa att han vill ha mig. Så därför tackar jag alltid nej till dejt flera gånger innan jag tackar ja" (Inte exakt citerat). Sådant kan ju bli jäkligt fel även i verkliga livet, men ännu mer på internet.

Gerdler
2016-05-03, 22:02
2) Jg laddar hem illegalt. Det motiverar jag med att jag är en snål tjuv med dubbelmoral.

Jag motiverar det med att alternativen är så mycket mycket sämre för mig och risken är för liten för att motstå. Sen att jag tycker det är fel för samhället och folk ska ha betalt för det de skapat är oväsentligt.

3) Jag sextrakasserar kvinnor. Eller, jag försöker att inte göra det, men jag nätraggar mycket, och ibland känner sig tjejen sextrakasserad av det. Man vet ju inte om att det är en sextrakassering förrän efteråt, när hon har bett mig dra något gammalt över mig, blockerat mig, anmält mig till en moderator eller polisanmält mig (jag har aldrig blivit polisanmäld, men det är väl bara en tidsfråga). Fast det här kanske inte räknas som ett brott mot min laglydighetsprincip, eftersom jag inte gör det med mening.

Till viss del så kan jag känna igen det här ibland åtminstone till känslan. Fast jag får väldigt lite ut av att trakassera och jag ser hellre att jag ibland går ganska rakt på sak och ställer intima frågor eller ger förslag för att veta direkt om det blir nåt utan att slösa tid på folk som är helt ointresserade. Måhända man kränker nån, måhända man förlorar chansen med nån, men troligtvis är man bara tidseffektiv. Har aldrig mig veterligen blivit anmäld till moderator på datingsite, men säkerligen blivit blockad.

* Aldrig ljuga för att få ligga.
Du har bara fel. Det enda ärliga är att ljuga för att få ligga. Om tjejen tvingar dig att ljuga för att få ligga med henna ska du lära dig titta in i hennes ögon och säga att du älskar henne likt du aldrig älskat nån förut. Sen efter du tömt ska du säga "skoja bara" och daska till henne på stjärten och berätta att hon bör sluta sälja sex för ord.

wilhelmblomgren
2016-05-03, 22:20
Du har bara fel. Det enda ärliga är att ljuga för att få ligga. Om tjejen tvingar dig att ljuga för att få ligga med henna ska du lära dig titta in i hennes ögon och säga att du älskar henne likt du aldrig älskat nån förut. Sen efter du tömt ska du säga "skoja bara" och daska till henne på stjärten och berätta att hon bör sluta sälja sex för ord.[/QUOTE]

:laugh:

Diomedea exulans
2016-05-03, 22:35
Se upp, snart har du en i källaren och en död på vinden!

Det kommer inte hända. Där är redan fullt av lik från personer som försökt få mig att börja spela Warhammer och rollspel.

. Fast jag får väldigt lite ut av att trakassera och jag ser hellre att jag ibland går ganska rakt på sak och ställer intima frågor eller ger förslag för att veta direkt om det blir nåt utan att slösa tid på folk som är helt ointresserade.

Fast det mesta jag klassar som trakasserier är just såna direkta förslag. Eller sliskiga komplimanger. Resten är tjat. Har tänkt "tjejer tycker det är attraktivt med män som inte ger upp", men så har det fått helt fel verkan. Har fått höra att det "är våldtäktsmansvarning" på mig efter några såna tjatsessioner.

Men innan ni börjar hata mig så kan jag meddela att jag verkar ha bättrat mig, för det var längesedan det skedde en incident nu. Så bojkotta inte min anktråd, eller nåt.

westleage
2016-05-03, 23:10
Vägrar lära mig dricka öl.

BlötSnö
2016-05-04, 20:10
Jag vägrar läsa en drös dagstidningar oavsett om det är på internet eller i fysisk form.
Delvis för att de är fördummande och delvis för att jag är nyfiken på en del av den irrelevanta skit som skrivs i dem, vilket bara gör mig ännu mer irriterad och ovillig att läsa dem.

Sohlsken
2016-05-04, 20:34
Tänker aldrig röka cigg, fume eller hookah. Har aldrig gjort, tänker aldrig göra.

wilhelmblomgren
2016-05-04, 20:38
Inte prata politik med nära vänner.

nissenice
2016-05-04, 20:51
jag tittar inte på jättehypade serier förren ett tag efter de släppts (typ 4 säsonger in) av princip pga om jag gör det känns det som att jag måste gilla dem

Stoltz
2016-05-04, 20:54
tar aldrig erbjudande per telefon eller per dörrknackning. Ber isf om att återkomma när jag kollat upp det mer noggrant.
+1, alltid varit benhård på den principen.
Jag har aldrig skrivit i Babbla-tråden.
Jag trodde först inte på det, men nu har jag dubbelkollat och... damn!

Inga hörlurar i öronen när jag kommunicerar med någon. Detta dyker oftast upp vid kassan i livsmedelsaffärer.




Jätteviktigt för mig med, när jag kommunicerar med någon, oavsett vem (Kassabiträde, busschaufför, biljettkontrollant, random person jag ska fråga om vägen, etc) så ska jag aldrig ha hörlurar i, aldrig ha telefonen vid örat och aldrig ha solglasögonen på. Aldrig.

cero
2016-05-04, 21:03
aldrig ha solglasögonen på. Aldrig.

Varför är det så otroligt awkward att prata med folk när man har solglasögon på sig?

Rahf
2016-05-04, 21:33
Varför är det så otroligt awkward att prata med folk när man har solglasögon på sig?

För att dom inte får se ens ögon.

Stoltz
2016-05-04, 22:03
Varför är det så otroligt awkward att prata med folk när man har solglasögon på sig?

Det är väldigt otrevligt att prata med någon med solglasögonen på.

HMS Laestander
2016-05-05, 01:38
Som tidigare nämnt, aldrig luren eller hörlurar spelandes musik när man står i kassan och ska pröjsa eller liknande scenario.

Aldrig "oinbjudet" lägga mig i någon annans träning på gymmet. Innebär inte att jag inte kan fundera eller garva åt någon som gör nåt helt sjukt, både i positiv & negativ bemärkelse men jag kommer aldrig komma klampandes med att om du gör X istället för Y så kommer du Z... Har någon frågeställningar svarar jag, och om någon undrar om de borde göra annorlunda säger jag som jag tycker men kommer aldrig propagera för min egen träningsfilosofi mer än så.

Håller telefonanvändande till bare minimum i sociala sammanhang då det är ohyfsat och fruktansvärt irriterande att spendera tid med någon som är mer sugen på luren än vad som försiggår i verkligheten.

replacement
2016-05-05, 14:23
Jag undviker cigaretter och Facebook, samt visar alltid respekt för andra. Sådan är jag.

Diomedea exulans
2016-05-05, 14:28
Jag undviker (...) Facebook

Varför? Facebook är guds gåva till mänskligheten.

filmjölk
2016-05-05, 15:42
Solglasögon på när man pratar med någon är ju jättehärligt. Man är cool och trygg bakom ett par solglasögon. Ögonen sägs ju vara en spegel för själen, och är man en orolig nervös själ så är det skönt att döja det.

Dessutom undviker man (jag) att folk fixerar sig (eller så intalar jag mig bara det) vid mitt nästan blinda öga som kan riktas lite varstans, eller kisa. Det är skönt att dölja det.

Stoltz
2016-05-05, 16:22
Solglasögon på när man pratar med någon är ju jättehärligt. Man är cool och trygg bakom ett par solglasögon. Ögonen sägs ju vara en spegel för själen, och är man en orolig nervös själ så är det skönt att döja det.

Dessutom undviker man (jag) att folk fixerar sig (eller så intalar jag mig bara det) vid mitt nästan blinda öga som kan riktas lite varstans, eller kisa. Det är skönt att dölja det.

Beklagar. Skaffa piratlapp eller solglasögonsmonokel.

Luca Brasi
2016-05-05, 16:43
Folk som gillar ögonkontakt så mycket att de gnäller på solglasögon lider av för mycket antiautism och överextrovertism.

filmjölk
2016-05-05, 16:52
Beklagar. Skaffa piratlapp eller solglasögonsmonokel.

Ögonlapp är fan värst. När jag hade det blev jag tom. mobbad av gravt handikappade vid ett tillfälle. De satt där i sina rullstolar med personliga assistenter och allt och pekade och skrattade åt mig. Gjorde piratljud: "-Aaaarh!" och drog skämt om att gå på plankan. Ok nu är jag jävligt OT:)

Stoltz
2016-05-05, 17:16
Ögonlapp är fan värst. När jag hade det blev jag tom. mobbad av gravt handikappade vid ett tillfälle. De satt där i sina rullstolar med personliga assistenter och allt och pekade och skrattade åt mig. Gjorde piratljud: "-Aaaarh!" och drog skämt om att gå på plankan. Ok nu är jag jävligt OT:)

:laugh::laugh:
Jag var ju tvungen att ha piratlapp ett bra tag med, förutom att djupseendet blev helt fuckat så tyckte jag inte det var något problem. Ingen lade någon dryg kommentar, i alla fall inte när jag hörde det :D

Stoltz
2016-05-05, 17:17
Folk som gillar ögonkontakt så mycket att de gnäller på solglasögon lider av för mycket antiautism och överextrovertism.

Fortfarande respektlöst, end of story.

d1anny2
2016-05-05, 19:08
Läste No Logo av Naomi Klein för cirka 15 år sen. Inte köpt eller burit någon Nike-produkt sedan dess.

Sheogorath
2016-05-05, 20:42
Folk som gillar ögonkontakt så mycket att de gnäller på solglasögon lider av för mycket antiautism och överextrovertism.

Jag ogillar solglasögon eftersom jag inte kan se hur ful en person egentligen är. Det är otroligt irriterande att bli lurad på det sättet.

Rahf
2016-05-05, 20:44
Jag ogillar solglasögon eftersom jag inte kan se hur ful en person egentligen är. Det är otroligt irriterande att bli lurad på det sättet.

Men vafan, ursäkta mig då! Jag tog åtminstone av mig dem.

Cletus
2016-05-05, 21:32
Solglasögon är ju dock till för att skydda ögonen. Förstår inte problemet med att man inte kan se en persons ögon jämt och ständigt.

HMS Laestander
2016-05-05, 22:30
Jag skickar aldrig friend requests på Facebook.

filmjölk
2016-05-05, 22:32
Med solglasögon kan det bli lite av ett roligt maktspel med. Ena parten ber att den andra tar av sig solglasögonen och den andre behåller dem på, så blir det en härlig effekt på hela samtalet, vad man än skulle tala om hamnar liksom i skuggan av solglasögonsdispyten.

J.V
2016-05-05, 22:43
Forstar inte problemet med att ha solglasogon pa sig aven om man pratar med nagon, om man nu inte ar inomhus eller det ar morkt ute. Det kanns lite som att klaga pa att nagon har en keps eller mossa pa sig inomhus.

Ar ni fodda pa 1800-talet?

Rahf
2016-05-05, 22:51
Det handlar inte om att det är otrevligt, det handlar om att jag vill se ögonen på den jag kommunicerar med.

wilhelmblomgren
2016-05-06, 00:01
Inte röka nära andras fordon. Låter konstigt kanske, men jag vill inte att vederbörandes mc/bil ska lukta rök.

Bärsärk
2016-05-06, 00:59
Det handlar inte om att det är otrevligt, det handlar om att jag vill se ögonen på den jag kommunicerar med.

Jag håller med dig, men det gäller ju i så fall längre och kanske mer allvarligare konversationer.

Om man stannar nån på stan ute och frågar hur läget är och om det händer något skoj ikväll så tar jag inte av mig brillorna direkt för det.

Men om det är min hyresvärd som stannar mig på stan och vill prata om oväsen från min lägenhet så kanske jag tar av mig.

Old Nick
2016-05-06, 04:06
Jag håller med dig, men det gäller ju i så fall längre och kanske mer allvarligare konversationer.

Om man stannar nån på stan ute och frågar hur läget är och om det händer något skoj ikväll så tar jag inte av mig brillorna direkt för det.

Men om det är min hyresvärd som stannar mig på stan och vill prata om oväsen från min lägenhet så kanske jag tar av mig.

Typ så.

Sen kan jag tillägga att folk som intensivt stirrar en i ögonen och aldrig viker en millimeter med blicken under en hel konversation är något av det obehagligaste som finns.

Darth Yoda
2016-05-06, 04:58
Jag tillfredsställer aldrig kvinnan oralt då hon har mens.

Nixon
2016-05-06, 05:53
Jag tillfredsställer aldrig kvinnan oralt då hon har mens.

http://funnyand.com/wp-content/uploads/2014/03/Real-Men-Love.jpg


*spy*

svenbanan
2016-05-06, 06:55
Tycker ni det är otrevligt att prata med nån i solbrillor även utomhus?

Aliaas
2016-05-06, 07:32
1. Aldrig ta droger (exklusive alkohol, nikotin och koffein)

2. Aldrig dricka sockrad läsk

3. Aldrig avstå från sociala evenemang som jag vill var med på på grund av träningen

4. Det är vad man gör det till (aldrig utgå ifrån att något skall vara tråkigt)

cero
2016-05-06, 07:33
Tycker ni det är otrevligt att prata med nån i solbrillor även utomhus?

Obekvämt snarare än otrevligt.

Sheogorath
2016-05-06, 07:35
Tycker ni det är otrevligt att prata med nån i solbrillor även utomhus?

Ja. Jag vill åtminstone KUNNA ha ögonkontakt med dom jag pratar med.

Alexton
2016-05-06, 07:40
Tycker ni det är otrevligt att prata med nån i solbrillor även utomhus?

Nej inte direkt. Om personen står och kisar som en nyvaken parkalkis när man försöker prata med denna så är det smidigare om de har brillorna på.

Det kan faktiskt vara så att personen upplever att det är starkt solljus och därför har solglasögon :d

Stoltz
2016-05-06, 07:51
Tycker ni det är otrevligt att prata med nån i solbrillor även utomhus?

Inte lika, men jag tar ändå av mig dem i just början, vid "hejjet" eller "Ursäkta". Sen om det är riktigt soligt så kan man ju ta på dem igen.

Sheogorath
2016-05-06, 08:09
Nej inte direkt. Om personen står och kisar som en nyvaken parkalkis när man försöker prata med denna så är det smidigare om de har brillorna på.

Det kan faktiskt vara så att personen upplever att det är starkt solljus och därför har solglasögon :d

lol, ofta

Luca Brasi
2016-05-06, 09:44
http://www.edtechpost.ca/wordpress/wp-content/glasses.gif

wilhelmblomgren
2016-05-06, 14:04
Tycker ni det är otrevligt att prata med nån i solbrillor även utomhus?

Jag brukar spegla mej i deras glasögon *cupid*

svenbanan
2016-05-06, 14:38
lol, ofta

Vaddå, är du aldrig utomhus?

Sheogorath
2016-05-06, 14:47
Vaddå, är du aldrig utomhus?

Jo, men jag har inte migrän och jag kör inte bil.

Blomkål
2016-05-06, 14:57
Jag brukar spegla mej i deras glasögon *cupid*

Samma här. Har de sådana oljefärgade blir spegelbilden så bra att jag tappar fokus. Speciellt om man står i bar överkropp och plötsligt ser ut som en olympiabyggare.

En annan gång blev jag och en polare jävligt mycket ovänner i någon timme för att han inte ville ta av glasögonen. Vi bråkade först om något varpå jag tyckte att han stod och gömde sig och skulle ta av brillorna men han vägrade. Tillslut stod vi bara och bråkade om hans glasögon istället :d

Mouline
2016-05-06, 15:02
Glas skall icke vara i diskhon

svenbanan
2016-05-06, 15:05
Jo, men jag har inte migrän och jag kör inte bil.


Promenerar du på strandpromenaden på semestern och blir irriterad över att folk har solbrillor?

Åker du skidor en solig vårdag i alperna och blir irriterad över att folk har solbrillor?

Eller?

Rahf
2016-05-06, 15:07
En annan gång blev jag och en polare jävligt mycket ovänner i någon timme för att han inte ville ta av glasögonen. Vi bråkade först om något varpå jag tyckte att han stod och gömde sig och skulle ta av brillorna men han vägrade. Tillslut stod vi bara och bråkade om hans glasögon istället :d

En mer uppretad version av den här tråden då :naughty:

Sheogorath
2016-05-06, 18:56
Promenerar du på strandpromenaden på semestern och blir irriterad över att folk har solbrillor?

Åker du skidor en solig vårdag i alperna och blir irriterad över att folk har solbrillor?

Eller?

Om jag ska vara lite seriös och inte raljera (vilket förstås är mycket roligare) så är varken strandpromenaden eller skidbacken en plats för konversation mellan fyra ögon. På strandpromenaden går man bredvid varandra och i skidbacken åker man skidor. I båda miljöerna går det utmärkt att ta av sig brillorna tillfälligt när man ska prata med någon, t.ex. när man stannar till i backen eller sätter sig på någon stubbe och dricker varm choklad.

svenbanan
2016-05-06, 21:11
Jag ser framför mig en stor pir eller liknande med diverse små stånd där de säljer krimskrams, snabbmat och glass till ett myller av folk i bländande solsken.

Solbrillor på eller av?

Ifall jag stod och sålde glass där hela dagen skulle jag definitivt ha glajjor på mig, och jag skulle garanterat inte skjuta upp dem i pannan varje gång det kom fram en kund.

Sheogorath
2016-05-06, 21:16
Jag tror kunderna blir gladare av att fokuset ligger på själva glassförsäljningen än kallsnacket (det här är trots allt Sverige), så i det läget är jag all-for solbrillor.

wilhelmblomgren
2016-05-06, 21:29
Samma här. Har de sådana oljefärgade blir spegelbilden så bra att jag tappar fokus. Speciellt om man står i bar överkropp och plötsligt ser ut som en olympiabyggare.

En annan gång blev jag och en polare jävligt mycket ovänner i någon timme för att han inte ville ta av glasögonen. Vi bråkade först om något varpå jag tyckte att han stod och gömde sig och skulle ta av brillorna men han vägrade. Tillslut stod vi bara och bråkade om hans glasögon istället :d

Haha, lite respektlöst av han faktiskt.