handdator

Visa fullständig version : Vad för slags regel bröt jag mot här?


submarine3
2016-04-26, 21:34
Får man ej prata om IS heller?

http://i.imgur.com/kA7ioz0.jpg

Pitepalt
2016-04-26, 21:45
Det står ju i meddelandet: §14


§14. Kolozzeum är ett forum för diskussioner men inte för ensidig propaganda/marknadsföring. Om Staffen bedömer att vissa medlemmar enbart är på forumet för att propagera för en speciell åsikt, religiös övertygelse, politisk uppfattning eller liknande, eller att enbart marknadsföra en diet, blogg eller reklam för en produkt, och därför tror att de kan härja fritt på forumet så tror de fel.
Tycker vi att någon använder Kolozzeum enbart för spridning av en sak kommer den medlemmen att bannas.

C h r i s
2016-04-26, 21:51
Nu har jag inte läst ursprungliga tråden så vet inte om ditt inlägg var helt off-topic, men om inte är anmärkningen helt flummig, du citerar ju endast från ett svenskt tv-program? *screwy*

Luca Brasi
2016-04-26, 21:53
§8

Dreas
2016-04-26, 21:54
Ts har varit relativt ensidig i vilka diskussioner han deltagit i. Kan bidra.

submarine3
2016-04-26, 22:00
"Propaganda", "Ensidig i vilka diskussioner han deltagit" ... Det här är ju bara för bisarrt, jaja lycka till i fortsättningen

submarine3
2016-04-26, 22:03
Nu har jag inte läst ursprungliga tråden så vet inte om ditt inlägg var helt off-topic, men om inte är anmärkningen helt flummig, du citerar ju endast från ett svenskt tv-program? *screwy*

Det är tydligen mot reglerna att diskutera eventuellt IS terrorattack i Sverige, något som står på i stort sett varenda nyhetssite just nu.

Är det "rasism" månne?

Jakobson
2016-04-26, 22:15
Förstår inte hur tråden hade med regeln att göra, terrorhot berör ju alla människor oavsett ursprung levandes i sverige

submarine3
2016-04-26, 22:18
Förstår inte hur tråden hade med regeln att göra, terrorhot berör ju alla människor oavsett ursprung levandes i sverige

Man kan ju undra om det kommit en varning/tråden tagits bort om det varit terrorhot från svenska nynazister?

MikaelB
2016-04-26, 22:23
Hur tolkar du regeln egentligen? Det hade garanterat varit likadant om du rapporterade om andra politiska områden.

filmjölk
2016-04-26, 22:32
Alla dylika trådar hjälper till att piska upp en undergångsstämning. Kolozzeum kränger kosttillskott. Inför Armageddon säljs kanske en hel del proteinpulver, gainers och kanske även bars, men försäljning av PWO. EAA och mer avancerade kosttillskott går gissningsvis ner. Så Kolozzeum har troligtvis gjort en ekonomisk kalkyl och kommit fram till att ökningen av försäljning av X inte kompenserar helt för försäljningen av Y.

Härmed har jag kommit på ett nytt kosttillskott: "ARMAGEDDON - vitamin- och mineralberikat kaseinisolat speciellt framtaget för postapokalyptisk överlevnad". Ovanstående får gärna stjälas utan att ge mig procent på försäljning eller cred. i någon form.

Mental
2016-04-26, 22:59
Snälla läs reglerna!

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018

Synpunkter på modereringen tas med berörd moderator. Se §8!