handdator

Visa fullständig version : Blåvitts äventyrspraktika


Sidor : [1] 2 3 4 5

blåvitt
2016-04-20, 17:33
Ursäkta ordsmideriet men det verkar vara obligatoriskt när en skapar journal på den här sidan :)

Jag är 23 år gammal. I maj förra året vägde jag 103kg med knappt ett uns muskler på kroppen. I morse vägde jag 79kg med några fler uns muskler på kroppen än vad jag hade då. Jag är långt ifrån biffig men jag orkar i alla fall lyfta lite nu för tiden :) Det är ett resultat som har uppnåtts med

1. Cykling. 1h åt gången, tre dagar i veckan. Ingen aning om avstånd då displayen på min träningscykel har dött, men jag tänkte ta och köpa en mountainbike så att jag kan börja cykla i spår snart. Det är här jag har bränt de flesta kalorierna.

2. Klättring och lätt styrketräning med kroppsvikt. Snittar detta kanske 2 gånger i veckan men har ingen bra rutin på det. Det är här jag har fått i princip all min nya muskelmassa.

3. Kost. Kanske den viktigaste förändringen i mitt liv och förmodligen den största faktorn i min viktnedgång. Den första maj 2015 blev jag vegetarian och behövde således på en fundamental nivå lägga om hela min kosthållning, så jag tänkte att jag kunde passa på att göra några förändringar i mängderna jag konsumerade. Det har inneburit att totalt förändra hur jag tänker på mat som en del av livet.

Jag har alltid känt en stolthet över att kunna äta kopiösa mängder mat, redan som barn, och det är något som kraftigt förvrängt mitt förhållande till min kost som vuxen. Det har rört sig om flera pizzor på samma dag, om ett halvkilo pasta till ett kilo köttfärssås och liknande. En 2l läskflaska är något jag drack själv på en kväll. De stora problemen med min vikt och min hälsa uppstod på gymnasiet då såna företeelser sakta men säkert började lämna spektrumet "enorma portioner vid enstaka sittningar" och rörde sig mot en sjuklig konsumtion av all möjlig skit. I mångt och mycket hade nog den övergången att göra med en växande depression och en begynnande social ångest. Sedan dess har mitt psykiska mående och mina dåliga kost- och träningsvanor bildat en ond spiral som, tills hösten 2014, då jag mådde fruktansvärt dåligt, både psykiskt och fysiskt. Jag hade ingen energi, jag var fet, jag hade inget självförtroende och jag vägrade ta tag i min framtid i tron om att jag inte förtjänade någon. Jag funderade allvarligt på att ta mitt liv.

Det var här någonstans som mitt äldre syskon tvingade mig att hoppa av universitetet och fixade ett jobb åt mig på hens arbetsplats. Det stod tydligen mellan att ta tag i mitt liv åt mig eller att säga upp kontakten med mig. Det är ett väldigt fysiskt arbete som ordnades åt mig och att bli tvingad att röra på mig och passa tider innebar en ganska omedelbar förändring. Jag fick en mer ordnad ekonomi (jag hade inte något CSN sista terminen jag studerade) och även om det inte betydde att jag helt plötsligt mådde bra så fick jag ett uppsving. Jag började hitta på saker på fritiden. Jag började umgås med kompisar utanför mitt eget hem, och jag vågade berätta för människor hur jag hade mått och hur jag fortfarande mådde. Med ett enormt stöd från mina kompisar efter det så lyckades jag i princip helt och hållet lägga depressionen bakom mig på ungefär ett halvår. Helt plötsligt hade jag motivation och energi att göra något åt min hälsa, så jag började sköta kosten i samband med att jag strök köttet ur min kost (som f.ö. orsakat svåra tarmproblem för mig, nu när de är borta så mår jag mycket bättre bara av det). Jag tänker inte längre på alldeles för stora portioner som en prestation och jag har lärt mig att uppskatta nyttigare alternativ. Med det sagt så har jag inte blivit något hälsofreak och äter fortfarande pizza ibland, går mycket på resturang och njuter mycket av livet genom både mat och dryck. Jag har funnit en balans mellan njutning och självkontroll som jag kan vara lycklig och må bra i!
I slutet av juni fick jag en träningscykel av ett par jag känner, och jag satte på mig den och bestämde för att inte sluta cykla förrän jag har fått mitt liv under kontroll. Idag känner jag att jag har det, men jag tänker nog inte sluta cykla ändå ;)

Jag ställer siktet på 70kg. Det är lågt för min längd, men jag har inte så mycket muskler så det är nog inte ohälsosamt lågt. Men så fort jag känner mig nöjd med vad jag ser i spegeln så hade jag tänkt stanna, även om jag bara kommer halvvägs till 70! Jag tänkte uppnå detta genom att göra större kontringar i min kost varje gång jag unnar mig något som ex. en pizza (det blev pizza till lunch idag, alltså blir det vetegrässmoothie till middag. Gott, men inte så mättande :/ ). Men framförallt ska jag försöka se till att det jag unnar mig kanske blir en god, nyttigare middag istället för en sunkpizza. Jag ska öka på cyklingen, jag ska börja springa utöver cyklingen och jag ska köra minst tre pass lätt styrketräning i veckan. Alkoholen har jag redan dragit ner drastiskt på :) Förlåt för textväggen, och välkomna till min journal.

Dagens träning: 90 minuter cykling, 3km löpning (14 min)
Dagens kost: Müsli med soyaghurt till frukost, pizza till lunch, grön smoothie till middag. Kanske trycker en proteinbar innan jag går och lägger mig om jag blir hungrig.

blåvitt
2016-04-27, 17:50
Haha, suger på uppdateringen med en gång. Har inte lyckats klättra något sen sist men har hållt mitt cykelschema förutom ett pass som jag missade för att jag var bortrest. Utöver cykelschemat har jag:

Tagit ett 3km löppass förra veckan (15min)
Cyklat 3,6 mil till nynäshamn på enväxlad damcykel igår (2h45m inklusive tre tiominuterspauser)
Joggat 5km idag (40 minuter, fett dåligt)

Sen har det varit väldigt sporadisk styrketräning runt det, med fokus på ben, mage och rygg. Ska försöka uppdatera mer direkt inpå träningen i framtiden så att jag kan dokumentera mer detaljerat

blåvitt
2016-04-28, 18:04
Idag klättrade jag igen för första gången på två veckor, jag har varit ganska drivande i att få till ett pass men gänget jag klättrar med har inte kunnat/velat. Så nu klättrade jag själv, blev tre leder och 50 minuter fokuserad bouldring, avrundade med tre set chins (5,4,3), en rad magövningar, och 3x30 armhävningar. Nu när jag kom hem gjorde jag utfall, upphopp och knäböj med kroppsvikten, först 25 av varje, sen 20 av varje, 15, 10.

Bra dag. Räknar med ett underskott på ca 800kcal :D Kanske sätter mig en timme på motionscykeln sen också så att jag kan ta en smörgås till, blev inte så mätt på middagen.

blåvitt
2016-05-03, 22:07
Då ska vi se, sen i torsdags:

1 av samma kroppspass som ovan i lördags

1 omgång cykling á 1,5h igår

Två timmar fotboll ikväll.

Blev rätt kass andra halva på förra veckan, var väl för att jag inte kunde gå rakt mellan fredag förmiddag och igår kväll typ. Fet helg.

blåvitt
2016-05-06, 04:34
Onsdags

1h bouldring
30min fyspass med fokus på mage och axlar

Torsdag skulle jag ha cyklat men jag käkade en pizza i sjöstaden istället :/ får bli cykling ikväll och på söndag helt enkelt. Imorgon blir det förhoppningsvis mer klättring kombinerat med en tinderdejt, känns som en lovande kombo.

blåvitt
2016-05-09, 15:07
Mycket fotboll och friluftsliv senaste veckan, dålig med regelrätt träning då jag inte haft tid, förutom klättring och ett kort gympass i fredags! Varit hemma typ tre timmar sen torsdags kväll om jag inte räknar med sömntimmar så det känns ganska lugnt ändå. Imorgon blir det en timma solo på bouldersektionen och ska försöka klämma in minst en timma på cykeln oxå, men det kan bli stressigt då jag har middagsplaner. Får se :)

blåvitt
2016-05-10, 04:04
Fick reda på att jag tydligen är uppbokad idag från att jag slutar jobbet och framåt, så jag får skjuta på klättring och cykling ytterligare en dag. För att kompensera lite grann sprang jag strax under 4km igår kväll (tog 16min, sprang med lillebror som är i betydligt bättre form och pushade mig till ett högre tempo) och hoppas på att klämma in något liknande ikväll, alternativt ett fyspass. Börjat se lite resultat av den ökade mängden träning sen jag påbörjade journalen redan nu. Mitt enda problem är att jag har för mycket att göra för att spendera större mängder tid åt gången på cykeln så jag står relativt stilla i vikten. Får äta mindre?

blåvitt
2016-05-11, 14:57
Blev en till fotbollsmatch igår istället för löppass. Fan vad alla vill spela fotboll helt plötsligt. Körde ett riktigt sunkigt bouldringpass precis nyss, gick extremt dåligt och jag var tvungen att avbryta tidigt för att jag lovat att träffa en kompis innan ett möte jag har ikväll. Detta kommer förmodligen sätta käppar i hjulet för den planerade cyklingen också då jag efter mötet ska på ett lan, men jag funderar på att springa milen till lanet och komma lite sent, så klämmer jag in lite cardio ändå. Vi får se :D

Zekerna
2016-05-11, 15:55
Finns bara ett gains(lag) i götet?

blåvitt
2016-05-12, 08:28
Det var roligare med någon annan i journalen än med det där skämtet ;)

Jävlarna hämtade upp mig med bil precis när jag skulle börja springa. Kommer inte hinna träna idag så jag tror cardiopasset får räknas som missat. Kefft.

Zekerna
2016-05-12, 15:06
Det var roligare med någon annan i journalen än med det där skämtet ;)

Jävlarna hämtade upp mig med bil precis när jag skulle börja springa. Kommer inte hinna träna idag så jag tror cardiopasset får räknas som missat. Kefft.

Ska absolut följa denna! Stort lycka till kompis! *flex*

blåvitt
2016-05-12, 21:43
Ska absolut följa denna! Stort lycka till kompis! *flex*

Kul! Tack :)

Kvällen idag låste upp sig så körde 3km i backig terräng på en kvart. Kändes riktigt bra och friskt! Har nog för första gången börjat förstå charmen med löpning. Tror det hjälper att inte vara kraftigt överviktig faktiskt :D
Körde även ett snabbt magpass, nu är det bums i säng då jag ska leka eremit på landet i helgen, så kommer inte ha tillgång till varken el, internet eller flytande vatten. Uppdaterar på måndag!

blåvitt
2016-05-16, 20:12
Är tillbaka från urskogen! Försökt hålla mig aktiv men det har blivit mer vedhuggande och laduloftsröj än vad det har blivit regelrätt träning. Gick upp nästan 2kg på gokäk i stugan (det är något särskilt med mat lagat över vedspis). Så för att kompensera var det första jag gjorde att ge mig ut i skogen igen och vandrade två mil i kuperad terräng! Gjorde upp en liten brasa på en klippudde och grillade vegankorv till middag och hade det gött med några kompisar! Friluftsliv är verkligen något jag behöver göra oftare, får se om det blir någon större eskapad längre fram :) Tänkte dra av en snabb trea i spåret vid hemkomst men jag kommer vara hemma tjugo i tio och ska upp vid 4-snåret imörrn så det kanske får va. Kan bli ett par varv på cykeln däremot, det var ett bra tag sen. Vart en riktigt go helg iaf!

micke81
2016-05-16, 20:34
Friluftliv är nog något vi alla skulle behöva lite mer av,om inte annat så för lugnet och stillheten:)

blåvitt
2016-05-18, 04:26
Friluftliv är nog något vi alla skulle behöva lite mer av,om inte annat så för lugnet och stillheten:)

Indeedio.

Blev inget i förrgår men igår blev det en 3km löprunda i terrängspåret på 14 min. Känner hur jag blir liite snabbare för varje gång jag springer den, det är kul. Följde upp med ett lätt fyspass. Nu ska jag mecka med båten hela dagen så vi får se om jag hinner/orkar träna nåt.

blåvitt
2016-05-20, 04:43
Hann inte träna i onsdags, kom hem strax efter 22 :/ igår torsdag skulle det bli 5km i terrängspår men jag trampade snett och var tvungen att avbryta ungefär halvvägs. Känns bättre idag så tror inte att foten kommer ficka framtida träning nu men de var surt ändå, hade nog klickat in sub 30min annars. Revansch imorgon! Ikväll ska jag bli full och mätt på en leverantörs bekostnad, så träningen uteblir!

blåvitt
2016-05-21, 20:31
Värmde upp lite på bouldringsektionen idag, sen blev det fyra väggar med topprep. Failade en 6A+ men klarade sen en 6b så det går jämnt ut, kändes helt ok. Tog inga svåra väggar men kände mig glad och slutkörd när sista väggen var klar :) Kul att klättra med sällskap också, var ett tag sen sist så jag har saknat topprepsväggarna en del. Avslutade med några set magövningar innan vi drog från klätterverket.

Väl hemma tog jag mig ut och sprang. Blev ingen revansch på den där halvmilen då jag hade tydliga känningar i fotleden efter snedtrampet i förrgår (tror dessutom att en tråkig spagat på en av väggarna förvärrade saken). Tråkigt, men jag valde att tänka långsiktigt och vek av till 3km-slingan istället, klockade in på 14min, helt ok! Tänkte försöka springa med lillebrorsan snart och se vad jag kan prestera när han pushar min fart, men det får nog vänta ett litet tag tills foten känns bättre. Blir nog cykling den närmsta veckan istället.

blåvitt
2016-05-23, 12:53
Det blev 2x30 minuter fotboll på sjumanna igår, vi var tremanslag :D Sved i lungorna efter typ fem minuter men fan vad kul det var! Påbörjade dagen idag med en lätt joggingrunda på 2km, mer för att få en bra start på dagen än för att träna. Ute i skogsspåret så sprang jag förbi en lågstadieklass som typ hade friluftsdag eller något, det uppstod ett flertal imponerande läten och t.o.m. ett "det är så där jag tänkte bli när jag blir stor" när jag sprang förbi. Småbarn asså. Bra start på dagen indeed.

Nu har jag också varit ute och försökt lära mig åka longboard i typ 3h (började från scratch verkligen) och är jätteöm i högra knät. Tror det beror på att jag är alldeles för stel i benen när jag sparkar upp farten, men det kan också bero på de där 7-8 fallen jag gjorde. Mysigt att vara ute och skrapa upp knän och armbågar igen, men det känns verkligen att kroppen är 10 år äldre än när man gjorde sånt sist. Lite pinsamt också att åka långsamt, sparka tafatt och ramla av brädan när man är 23 år gammal. Får kanske flytta övningen till nattetid när det är mindre folk ute :D Blir en till runda i skogsspåret ikväll, imorgon blir det 3,6 mil cykling, på onsdag blir det klättring *flex*

blåvitt
2016-05-24, 22:30
Stukat foten, allt är skit.

blåvitt
2016-06-03, 18:16
Fortfarande inkapabel till springa eller klättra pga skadad fotled. Det suger verkligen stenhårt och jag ser enormt mycket fram emot att få springa igen. Så länge så här jag kort lite styrketräning med kroppsvikten och promenerat mycket. Vikten ligger på stabila 75kg, bär jag vaknar på morgonen, efter bakning och innan frukost :D Behöver fokusera på att bygga mer muskelmassa de närmsta två månaderna inför årets fysik 2016, samt gå ner typ 5kg till i fett. Det blir en utmaning, men jag är sugen på att anta det med huvudet före. Således kommer jag börja uppdatera regelbundet på tisdag igen, skada eller ej.

Aping
2016-06-14, 21:38
[...] Således kommer jag börja uppdatera regelbundet på tisdag igen, skada eller ej.
Fortfarande tid kvar! :)

Lämpligt straff om du inte uppdaterar är att ladda upp en filmsnutt på din nästa aktivitet (med någon fiffig maskering om du vill vara anonym).

blåvitt
2016-06-28, 18:29
Fortfarande tid kvar! :)

Lämpligt straff om du inte uppdaterar är att ladda upp en filmsnutt på din nästa aktivitet (med någon fiffig maskering om du vill vara anonym).

Oops :P

Blev inte så mycket av med det där. Foten har dock läkt, så igår hade jag första riktiga joggingrundan igen på typ... sex veckor?! Klämde iaf av 5km på 26min, mycket tack vare den rena viljan som byggts upp när jag inte fått springa, sjukt härligt var det. Följde upp med ett magpass :) Idag sprang jag 3km på 13min med lillebrorsan och tränade på utegym, det var riktigt drömmigt tills jag slet upp en förhårdnad på handflatan, så jag var tvungen att avbryta passet för att det sved för jävligt att ha såret i kontakt med någon av utrustningen. Men men, är på väg hem nu och tänkte dra av 2,5km terräng samt ett magplask innan jag går och lägger mig. Imorgon blir det klättring!! Skulle kanske kunna filma det Aping, men det blir kanske för pinsamt :/

blåvitt
2016-06-28, 20:10
Körde gamla hederliga 3k-slingan istället (den jag brukar träna i, inte den jag sprang i tidigare idag i ovanstående inlägg) på 14.30. Inte illa med tanke på vad som gjorts tidigare idag (styrkepasset bestod bl.a. av knäböj och marklyft). Såg f.ö. att det bara har gått fem veckor sen skadan, men det känns som sex! Magpasset blev av också, måste börja jobba fram definitioner under bröstkorgen om jag ska vara med i Bästa Fysiken.

blåvitt
2016-06-30, 12:18
Klättring igår, följt av en omgång mage och tre set kombinerad bicepscurl-axelpress-tricepscurl. Kom hem från det halv tio och gick genast ut och sprang 3km, klockade ej. Det var riktigt nära att jag inte gjorde det, men jag är riktigt glad att jag gjorde det :)

Startade dagen med 5km på 32 minuter idag, långt ifrån mitt bästa men ändå bättre än innan jag skadade mig. Verkar ha hittat någon ny, välbehövlig motivation och den känns riktigt bra magen. Det är som en het glöd som värmer upp mig och får mig att ånga på, riktigt mysigt är det. Magmusklerna får vila idag :) Ikväll blir det Bloc Party och vegansk skräpmat på Gröna Lund!

blåvitt
2016-07-01, 17:24
Klättring igår, följt av en omgång mage och tre set kombinerad bicepscurl-axelpress-tricepscurl. Kom hem från det halv tio och gick genast ut och sprang 3km, klockade ej. Det var riktigt nära att jag inte gjorde det, men jag är riktigt glad att jag gjorde det :)

Startade dagen med 5km på 32 minuter idag, långt ifrån mitt bästa men ändå bättre än innan jag skadade mig. Verkar ha hittat någon ny, välbehövlig motivation och den känns riktigt bra magen. Det är som en het glöd som värmer upp mig och får mig att ånga på, riktigt mysigt är det. Magmusklerna får vila idag :) Ikväll blir det Bloc Party och vegansk skräpmat på Gröna Lund!

Veganska skräpmaten var najs, men Bloc Party var sådär. Hade mysigt sällskap i alla fall.

Idag
Naturspår 5km på 32 jämnt
25 situps
12 crunches
12 benlyft
20sek planka

Kommentar på löpningen: Haft det ganska hårt på jobbet idag så jag bestämde mig för att sätta en lugn takt på 7min/km. När 4km var avklarade så kände jag att jag nog hade bättre än så i mig, och tog sista kilometern på drygt fyra minuter. Kändes riktigt härligt att kunna göra den kraftsamlingen, det tar sig!

blåvitt
2016-07-02, 19:28
Dagens träning:

Klättring, 1h intensivt bouldrande
Bicepscurl-militärpress-tricepscurlkombo med stång 3x10x20kg
Pull-ups 3x3 (alltid dålig på pull-ups men extra dålig efter klättring
35 situps
15 crunches
15 benlyft
20sek planka

5km löpning på 32 minuter i regnigt skitväder

Kommentar: Klättrade ensam idag, körde mycket långsamt och tekniskt och försökte studera mina svagheter på väggarna. Statiskt, svettigt och väldigt roligt.
Löpningen kändes bra, har nu sprungit en halvmil tre dagar i sträck! Känns fett! Imorgon blir det vilodag och skönt umgänge, kanske en fotbollsmatch men då ska jag försöka ta det lugnt :) Börjar se skapligt ut i spegeln, kroppen skärpte till sig snabbt av de här dagarna av hård träning!

blåvitt
2016-07-03, 15:15
Idag är det exakt 14 månader sen jag började min "viktresa", då vägandes 103 pannor. Idag väger jag 73. Jag har alltså tappat 30kg. Helt sjukt...

Nu blev jag sugen på att springa så det blir kanske en runda ikväll ändå, trots att det är vilodag.

blåvitt
2016-07-05, 22:56
Mycket motion på vilodagen. Ursprungsplanen för igår var 3 mil vandring men polaren tappade bort sina vandringskängor dagen innan så vi sket i det och blev våldsamt fulla istället. Så det blev två vilodagar.

Dagens träning:
1h ganska lugnt bouldrande med mina syskon, märkte att det förra teknikpasset gjorde en stor skillnad, höll en mycket högre nivå än vanligtvis.
45 situps
25 crunches
25 benlyft
30sek planka
30sek planka på varje sida

Imorgon blir det en halvmil igen, mer magträning och sen fezt. På torsdag blir det 4h på boulderväggen!

Käkat så jävla god mat de senaste tre dagarna. Livet är gött som fan.

blåvitt
2016-07-06, 10:39
5km naturspår 31minuter
50 situps
30crunches
30 benlyft
40sek planka

Ingen tid till kommentarer, måste förbereda för fest

blåvitt
2016-07-08, 12:07
5km naturspår 32min

30benlyft
20benlyft åt vardera sida
40sek planka

Underligt hur det finns mindre tid till att träna under semestern än vanligtvis ^^ Magen blir allt mer tydligt definierad iaf. Hann inte med det där superklättringspasset då min dygnsrytm är ordentligt uppfuckad, men ska försöka hinna med det imorgon förmiddag

blåvitt
2016-07-08, 18:15
Tänkte ta och redogöra lite för kosten också, här är mina luncher och middagar de senaste dagarna:

Mån: Smörstekt toast med smetana, rödlök och tångrom. Åt två, ackompanjerat av champagne
Tis: Veganburgare med ångkokt potatis och öl på The Plant, 12 bitar vegansushi på Akki
Ons: Fruktsallad med nötter och honung, grillade veganburgare på kvällen samt lite tilltugg och mycket mycket vin
Tors: Vitlöksbaguette med rödlök, sourcream and pepper-sås, sriracha, purjolök och spetspaprika till lunch. Pizza hut till middag :D Rödvinsrisotto gjordes som midnightssnack efter att det inmundigats roliga cupcakes, resterna av risotton blev frulle på fredagen
Fredag: Yasairamen på wagamama, snart blir det franskt vegetariskt hemlagat och ostbricka.

blåvitt
2016-07-10, 17:43
Idag söndag:

2,5h på boulderväggen
30 crunches
30 benlyft
20 benlyft åt vardera sida
60 sek plankan
30sekx2 sidoplankan
Utfall 3x8x20 extrag kg
"Curl-press-curl-kombo" 3x10x20kg

Mycket stillasittande den här helgen, om än i trevligt sällskap. Skönt med ett riktigt superpass! Tänkte styra upp formbilder ikv oxå

blåvitt
2016-07-10, 18:43
Ganska exakt tre veckor till deadline för bästa fysiken, här är då en sneak peek. Kommer förlora stenhårt.

blåvitt
2016-07-11, 15:39
5km på 34.15

Tog det medvetet lugnt efter lite känningar i fotleden i samband med klättringen igår. Var nog tur för idag var jag verkligen nära att ge upp ett flertal gånger, eller vika av och springa en kortare runda. Det är en mentalitet som jag känner av ganska tydligt i flera delar av livet än träningen och jag vet inte riktigt varifrån jag fått den. Men jag tror att det är vad jag gillar med att springa. Det känns som att jag liksom tvingar fram den mentaliteten hos mig själv, vid varje steg så stiger tanken på att ge upp till ytan, vissa dagar tydligare än andra. Och vissa dagar får jag kämpa hårdare än andra för att tvinga undan den tanken. Varje löprunda blir liksom en lektion i disciplin och för varje steg så får jag konfrontera mig själv och lära mig något nytt. Om mig själv typ. Det är en ganska fet grej egentligen.
Postat via en mobil enhet

blåvitt
2016-07-12, 19:43
Ingen träning per say idag, har varit hemma hos föräldrarna i Nynäshamn, men har varit ute i fem timmar och badat, utomhusgymmat, hinderbanat, kastat frisbee och spelat pokemon Go. Så en ganska aktiv dag ändå. Imorgon blir det löpning, mage och rygg. På torsdag blir det löpning och så ska jag ta med en kompis på klättring, blir väl inte jättemycket träning där för mig utan mest fokus på att han ska fatta tycke för det.

en stor stark
2016-07-18, 20:18
Vaffan har du en journal. Hej sexy.

blåvitt
2016-07-20, 16:46
Ovanstående plan genomföljdes. Efter det var jag ute och seglade fre-lör och la på mig några synbara kilon, illa! Igår sprang jag 5 km, idag bouldrade jag en timme och gymmade en kortis på 30 min:

Biceps-axel-triceps-kombo, 3x10x20kg
20 situps
40 crunches
60 benlyft
20 vindrutetorkare
2min planka där jag regelbundet växlade mellan sidoplanka och vanlig.
Typ fem negativa chins.


Vaffan har du en journal. Hej sexy.

Jao, varför träna om man inte skryter om det på kolozzeum? Som med träd i skogen. Hej <3

blåvitt
2016-07-20, 19:17
Journalen har nu bytt namn eftersom jag, utifrån mina mått mätt, blivit småfit. Så nu springer och klättrar jag bara. För att fira detta klämde jag av 5km nu efter ovanstående klättring. Nu blir det 2 dagar vila, mest pga att tiden till att träna inte kommer finnas :)

Sohlsken
2016-07-20, 19:32
Journalen har nu bytt namn eftersom jag, utifrån mina mått mätt, blivit småfit. Så nu springer och klättrar jag bara. För att fira detta klämde jag av 5km nu efter ovanstående klättring. Nu blir det 2 dagar vila, mest pga att tiden till att träna inte kommer finnas :)

Det var därför jag började läsa. Ungefär "Men! Hade Blåvitt en journal till? Inte hette den väl såhär?"

Grattis! Det är en rejäl livsstilsförändring du har genomfört. Inte för att vi känner varann, men jag känner mig stolt över dig *flex*

Då får du la justera signaturen också :) grattis!

blåvitt
2016-07-20, 19:42
Det var därför jag började läsa. Ungefär "Men! Hade Blåvitt en journal till? Inte hette den väl såhär?"

Grattis! Det är en rejäl livsstilsförändring du har genomfört. Inte för att vi känner varann, men jag känner mig stolt över dig *flex*

Då får du la justera signaturen också :) grattis!

Hahah :D Tack för de fina orden, och du har helt rätt om signaturen, fixat!

blåvitt
2016-07-28, 20:50
Sprungitnlite sen senaste uppdateringen men har varit lite krasslig och träningen har i stora hela uteblivit. Men för att ha något att lägga upp här kan jag redovisa senaste veckans middagar igen:
Torsdag: Piston Wrap med sellerisallad på The Plant
Fredag: Vegetarisk avsmakningsmeny på växthuset, orkar inte redovisa alla rätter men bl.a. cheddargratinerad färskpotatis, sparris med avocadopesto, ostronskivlingswok, svartbönsröra med jordgubbar och annat smått och gott.
Lördag: Chevregratinerad rödbetsburgare på Oliver Twist
Söndag: Champinjonstuvning med färskpotatis
Måndag: Vegetarisk gumbo
Tisdag: kantarellpaj med västerbottenost
Onsdag: vegetarisk bouillabaise med aioli, fänkålsfrön och morotsbröd
Idag torsdag: Kantarellrisotto med australiensk vintertryffel

Resten av veckan blir det en jävla massa rester om det inte infinner sig kvinnligt sällskap på lördag, då får man väl anstränga sig igen.

shadowfire
2016-07-28, 21:20
haha! Detta hade jag missat, du har ju en journal.. och vilka härliga mål dessutom, vafan, detta var ju klockrent! Detta gillar jag verkligen, du har med journalen överraskat mig på mer än ett sätt. Riktigt go målsättning och vafan, köööööööööööör nu då! =)

blåvitt
2016-07-28, 21:43
haha! Detta hade jag missat, du har ju en journal.. och vilka härliga mål dessutom, vafan, detta var ju klockrent! Detta gillar jag verkligen, du har med journalen överraskat mig på mer än ett sätt. Riktigt go målsättning och vafan, köööööööööööör nu då! =)

Tack för peppen *cupid*

blåvitt
2016-07-29, 16:59
Frisk igår och idag, så idag blev det 5km oklockat i spåret. Ska bränna av 50 benlyft, 30 benlyft åt vardera sida och 1,5min planka samt 0,5min planka på vardera sida, men det får bli efter att jag ätit :)

blåvitt
2016-07-30, 19:51
Klättrat, lekt runt på gymmet och poserat. Inte alls nöjd med bilderna ^^

blåvitt
2016-07-31, 13:36
Nu får det väl anses vara som så att jag gått förbi den mållinjen som var Bästa Fysiken 2016. Träningen kommer således läggas om en aning, ffa med mindre fokus på att bygga på armar och axlar. Kommer rikta om min styrketräning och utföra lågintensiva, statiska övningar för bålstyrka och balans, jobba vidare på benstyrkan (ffa uthålligheten) och greppstyrka. Även rygg är något jag kommer behöva jobba hårdare på om jag vill fortsätta utvecklas på väggarna. Löpningen kommer fortsätta i sin nuvarande form (5km varje dag jag hinner det, med målsättning att öka till 1mil innan det blir för kallt för att springa ute). Från och med typ november kommer jag nog återgå till den stationära cykeln men då jobba mer med intervaller (hiit, tabata) än de långsamma milsdistanser jag fokuserat på tidigare. Ser fram emot det närmsta året och är förväntansfull inför vad jag kommer uppnå på en fysisk nivå tills nästa sommar!

blåvitt
2016-08-02, 10:33
Inleder dock med en vecka på Öland. Den enda träningsformen här blir några enstaka km i löpardojjorna då och då. Och typ bad.

blåvitt
2016-08-09, 14:24
Tillbaka från Öland! Rev av 5km igår (29.03), idag klättrade jag lite med en kompis. Kände av en begynnande förkylning lite så jag tog det ganska lugnt och körde inget fyspass efteråt.

blåvitt
2016-08-10, 21:51
Stadigt halsont nu så blir ett litet uppehåll. Köldknäppen tog mig by surprise.

blåvitt
2016-08-15, 19:07
Halsontet mådde inte bra av att gå och skrika ut poprader i lördags. Fullt utblommad förkylning nu, brb.

blåvitt
2016-09-04, 15:03
Jag återhämtade mig från ovanstående förkylning och har sprungit några gånger och klättrat en del. Lite gymmande har också förekommit. Men innan jag var helt tillbaka på banan så blev jag sjuk igen i onsdags. Nu är det bara halsont kvar men det brukar också vara segast att bli av med. Skriver igen när träning är aktuellt.

blåvitt
2016-09-14, 13:07
Jag återhämtade mig från ovanstående förkylning och har sprungit några gånger och klättrat en del. Lite gymmande har också förekommit. Men innan jag var helt tillbaka på banan så blev jag sjuk igen i onsdags. Nu är det bara halsont kvar men det brukar också vara segast att bli av med. Skriver igen när träning är aktuellt.

Det blev värre. Var tillbaka i plugget fem dagar efter ovanstående inlägg pga feber och en illvillig hosta. Hostan sitter kvar, någorlunda, men jag var ändå ute och sprang lite grann igår. Kände på bara, efter all sjukdom, och det kändes för jävligt! Två-tre dagar till, sen får jag fan räknas som frisk. Så jävla trött på att inte kunna träna, är livrädd för att halka in i gamla ovanor efter att sommaren och våren har gått så bra.

Sohlsken
2016-09-14, 23:18
Fy tusan du har det inte latt just nu. Spring INTE om du har feber, det ar inte vart det. Det ar forbannat latt att overanstranga sig tidigt och fa bakslag.

Det kommer att kannas bra nar du val mar battre.

blåvitt
2016-09-16, 15:51
Tack Sohlis, du har helt rätt. Bara hosta kvar nu, och inte särskilt mycket, så jag siktar på att sätta igång på måndag och börjar då med att känna på lite försiktigt ifall hostan sitter i

Sohlsken
2016-09-16, 19:45
Hosta kan ju sitta i hur länge som helst, så det skulle jag inte oroa mig över :)

blåvitt
2016-09-18, 16:51
Hosta kan ju sitta i hur länge som helst, så det skulle jag inte oroa mig över :)

Det har du nog rätt i. Tränade med lillebror idag som debut, värmde upp med lite höga knän och spark i baken, sen blev det väldigt crossfittigt med 30x3 hopp upp på en 70cm hög stubbe. Sen var det ett gäng magövningar, följt av den stora finalen med backintervaller. Det gick väldigt bra fram tills att jag kände att jag började rossla väldigt djupt vid varje andetag, då satte jag stopp av ren noja. Lungorna kändes inte bra alls då, men det var inte andningen/konditionen som var problemet. Har varit ute ur leken länge så det är kanske bäst att vara försiktig. Överlag tycker jag ändå att det gick ok. Min lillebror tränar som ett psykfall btw.

Imorgon blir det klättring!

shadowfire
2016-09-18, 18:33
Kul med BF :)
Impad av alla er som ställde upp

blåvitt
2016-09-18, 20:05
Kul med BF :)
Impad av alla er som ställde upp

Väldigt! Jag ställde verkligen inte upp för att vinna men det var roligt att träna med ett konkret mål. Pannbenet växte en hel del av det och om de anordnar det igen ställer jag nog helt klart upp.

Har btw spenderat helgen hos mina föräldrar eftersom pappa fyllt år. Vikt när jag kom dit igår förmiddag: 73,4. Vikt när jag åkte därifrån ikväll? 76,8 :D Har givetvis med andra faktorer att göra än kosten också, men jävlar vad svullen jag ser ut i spegeln. Småätande from hell!

blåvitt
2016-09-20, 20:53
5km oklockat igår. Blev ingen klättring.

Idag körde jag 3 set mage:

Sågenx20(plankan, fast man pendlar framåt och bakåt)
Pendelnx40 (plankan, fast man pendlar åt sidorna i en roterade rörelse)

Varvade dessa med 3 HIIT-set på cykeln. Började med uppvärmning på lägsta motståndet i 3 minuter, sen växlade jag upp ett steg i taget var 30e sekund hela vägen till 8e steget, cirka 90rpm. Brände som fan.

Supahset.

Gött att vara tillbaka. Kommit igång ordentligt med plugget också, så efter typ en månad av att känna mig som en kass människa som varken sköter träning eller skola så börjar jag känna mig... som en fungerande individ. Ett rejält slag mot den annalkande höstdepressionen!

Egobild!
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14362622_10154584330410680_4362557955767574579_o.j pg

blåvitt
2016-09-21, 19:09
45 minuter bouldring
3x5 pullups
statiska magövningar medelst medicinboll, mördande

Inget övrigt att rapportera.

blåvitt
2016-09-24, 16:35
5km oklockat igår. Blev ingen klättring.

Idag körde jag 3 set mage:

Sågenx20(plankan, fast man pendlar framåt och bakåt)
Pendelnx40 (plankan, fast man pendlar åt sidorna i en roterade rörelse)

Varvade dessa med 3 HIIT-set på cykeln. Började med uppvärmning på lägsta motståndet i 3 minuter, sen växlade jag upp ett steg i taget var 30e sekund hela vägen till 8e steget, cirka 90rpm. Brände som fan.

Upprepade detta pass idag! Rökte mycket igår pga fest och det märktes av. Mycket sämre syresättning så tredje settet orkade jag inte upp till högsta motståndet :/

blåvitt
2016-09-27, 07:37
2,5h klättring igår kväll, följt av ett 30 min fyspass. Mest säkrande pga hade med mig två padawans men klättrade ändå tillräckligt mycket för att kroppen ska bulta idag :)

Ajasoro
2016-09-30, 17:02
Klättrar du bara topprep eller bouldrar du ibland också?

Egobilder i svartvitt är fan bra! Ibland önskar jag att jag kunde röka eftersom det är så snyggt.

blåvitt
2016-09-30, 22:13
Klättrar du bara topprep eller bouldrar du ibland också?

Egobilder i svartvitt är fan bra! Ibland önskar jag att jag kunde röka eftersom det är så snyggt.

Det varierar. Personligen föredrar jag bouldring, men några av dom jag klättrar med gör inte det så när vi klättrar tillsammans blir det mest topprep :/ Gör inte så mycket annat än att jag får klättra själv då och då när suget verkligen faller på.

Eller hur! För att vara något korkat som tar kål på en så ser man orättvist sexig ut när man gör det.

blåvitt
2016-10-02, 12:38
Inte hunnit träna så mkt men sprang några km idag. Det gick skitdåligt, har slarvat med träningen länge nu (har iofs varit sjuk o sånt där, men ändå) så jag måste fan skärpa mig. Inte ok att må så här dåligt efter så kort distans på så dålig tid.

blåvitt
2016-10-03, 17:30
5km på 33min jämnt, bättre än igår!

blåvitt
2016-10-11, 16:43
Lite tid till träning, ännu mindre till journalförande

blåvitt
2016-10-15, 14:58
Löpningen håller i sig trots kylan, men är mestadels intervaller på cykeln atm. Klättring finns det inte tid till så det blir bara några fyspass med kroppsövningar då och då. Formbilder.
(http://imgur.com/a/oZO2G)

http://i.imgur.com/9FaCDDz.jpg

Formen är bättre än vid bästa fysiken, är helt nöjd med fettnivån. Behöver bara jobba mer på muskulaturen, men styrketräning är så jävla tråkigt.

Börjar bli dags att trimma kroppsbehåringen snart också :D

En kompis sa att jag har börjat bli för smal och uttryckte oro. Jag håller absolut inte med och mina matvanor ligger ganska långt ifrån anorektiska imo, men är det någon som tycker jag ser anorektisk ut får ni gärna säga till hahah.

blåvitt
2016-10-17, 14:45
Den kommande veckan blir det inte mycket träning alls, skriver manus för ett filmprojekt som jag dessutom regisserar och producerar, är samtidigt ljustekniker och produktionsassistent på ett annat, är på gång med att bli fadder åt ett ensamkommande flyktingbarn och försöker vårda vissa privilegierade sociala relationer. Detta är alltså utöver mitt ideella engagemang som redaktör på en tidning och heltidsstudier. Jag behöver lära mig att säga nej :D Ska försöka hitta tid åt minst ett intervallpass iaf.

blåvitt
2016-10-18, 06:55
4 set hiit på cykeln till frulle.

blåvitt
2016-10-19, 18:15
16hdagar ahead. Träningen får tas om hand nästa söndag istället.

Sohlsken
2016-10-19, 18:30
Varför nästa söndag?

blåvitt
2016-10-20, 08:26
Varför nästa söndag?

För att efter nästa lördag så har jag betydligt mer fritid att ägna åt träning :)

blåvitt
2016-10-22, 12:13
Lyckades klämma in 4km igår kväll medan resten av teamet riggade för en ny scen. Woop woop!

blåvitt
2016-11-08, 13:08
Cyklar regelbundet, är dock sjuk just nu men kroppsvikten har legat på 75kg konstant och jag tycker att fettringen runt magen är lite mindre så framsteg görs, har bara inte tid att föra journal hahah ^^

blåvitt
2016-11-26, 12:33
Klättrade i tisdags, första gången på länge. Varit slappt med träningen den senaste tiden pga stress och sjukdom, blivit typ 1-2 pass i veckan i snitt, så tänkte varva ner lite på engagemanget i diverse projekt och öka engagemanget i träningen och journalen :)

blåvitt
2016-12-11, 18:10
Klättrade i tisdags, första gången på länge. Varit slappt med träningen den senaste tiden pga stress och sjukdom, blivit typ 1-2 pass i veckan i snitt, så tänkte varva ner lite på engagemanget i diverse projekt och öka engagemanget i träningen och journalen :)

Jahapp, så blev det med det engagemanget i journalen. Var sjuk över förra helgen och missade ett klättringspass + lite cyklande men förutom det har jag lyckats träna på rätt bra i alla fall, orkar mig inte ut och springa pga väder och dåligt med väderanpassade kläder som lämpar sig för löpning, så det blir mest cykeltrampande för cardio.


---------------------------------


Dagens:
1h intensivt bouldrande. Har tidigare varit mesig och gått vidare till nästa problem om jag inte klarar ett, men jag försöker bli bättre på att vara tjurskallig när jag klättrar. Idag gav det resultat, på tionde försöket klarade jag en röd led som gäckat mig ett tag! Det var svårt att inte bänkpressvråla lite men jag lyckades hålla det inom mig. Hela klättersällskapet är överens om att bouldringlederna har höjts ett snäpp i svårighetsnivå under sommaren och hösten, om de röda var vardagsmat förut så är de nuförtiden precis så att man klarar av de efter många försök på en bra dag. Kul! Var långt ifrån redo att gå upp till svarta leder så det här var en bra höjning.

Efter klättringen tränade jag mest mage:
3 minuter planka fördelat över 3 set,
2x20 crunches,
2x20 benlyft,

Blev även lite lätta knäböj och utfall.

Följde upp detta med 30 min motionscyklande.

Käkade en delicatoboll i ren desperation direkt efter träningen, när jag kommer hem blir det ris och linsgegga!

blåvitt
2016-12-13, 08:29
Bouldrade lite igår igen, mest för att jag var så sugen. Gick sådär, att vila mellan bouldringpass är nog en bra idé. Drog av lite chins och körde lite coreövningar, tog en repa på cykeln och åkte hem. Slappt och skönt pass som hade blivit hårdare om det inte vore för träningsvärken.

blåvitt
2016-12-13, 17:07
cykeltabata 25min

blåvitt
2016-12-13, 21:42
Kände mig duktig efter cyklingen och tog en tredje portion mat. Sen råkade jag producera en havrebollssmet som jag konsumerade framför en film... oops. Idag får väl anses vara fuskdagen.

blåvitt
2016-12-15, 11:06
Klättrade ett gäng leder igår, hade en lite dålig dag så det blev en 6a+ som bäst, det var många misslyckade 6b-försök. Egentligen är det väl bra då jag borde köra fler väggar jag inte klarar av, men det är ju roligare om man toppar ut :D Lite bouldring på det också, följt av ett gäng magövningar. Jobbar hemifrån idag så är på väg in till klätterverket nu för att hämnas på lite väggar, kommer följa upp det med lite chins och benövningar samt cykeltabata ikväll. Håller tummarna för att fingrarna håller idag bara, kanske klättrar lite för mkt för senornas bästa atm.

blåvitt
2016-12-15, 18:11
Fick hämnd, slet inte sönder någon sena och körde skön och avslappnad bouldering för att skämma bort nävarna lite. Det blev vanlig cykling i 30min istället för tabata dock, intervaller var jag verkligen inte på humör för ikväll.

blåvitt
2016-12-16, 10:50
Startade dagen idag med 2km löpning till simhallen. Det var första gången jag sprang på nästan två månader - man tror gärna att olika sorters konditionsträning är ganska utbytbar, att det ska gå bra att springa eftersom man har skött cyklandet. Så är det inte. Började kippa efter andan direkt, då satsade jag på att ta djupa, regelbundna och kontrollerade andetag. Efter ungefär 1km började det övergå i en mer naturlig och rytmisk andning, så efter det gick det ändå bättre. Väl på simhallen körde jag efter lite uppvärmning crawl-intervaller. 2x25m så snabbt jag kunde, följt av 30 sek vila. Totalt sex längder per set, totalt tre set med fem minuter vila emellan. Det tog rätt bra. Sen sprang jag 2km hem igen. Tror inte det blir någon mer träning idag, är lite sugen på att sätta mig på cykeln en timme men ursprungstanken var ju att ha en vilodag idag så får göra mitt bästa för att skippa det. Imorgon blir det klättring igen!

blåvitt
2016-12-16, 15:50
Formbild, som ni kan se hatar jag att hänga upp speglar på väggen, trimmande av kroppsbehåring och att spänna sig.

http://i.imgur.com/BhC38XM.jpg

blåvitt
2016-12-17, 07:02
Kunde inte låta bli så jag stod och körde lite konstiga dynamiska övningar med en 10kg-hantel igår kväll. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, men fick det tipsat till mig av en klättrare. Basically så går det ut på att väldigt långsamt sträcka ut hanteln åt olika håll, snurra den runt huvudet, veva på den bakom ryggen osv. Kändes väldigt weird och crossfittigt men det var tungt som fan och kom åt vissa stabiliserande muskler som annars kan vara ganska svåra att få kontakt med. Cyklade en mil på det.

Så mycket för vilodag.

blåvitt
2016-12-17, 13:45
Sjukt bra klättringspass idag. Körde med båda syskonen, typ 45min bouldring följt av två topprepsleder följt av 45min bouldring till, sen ett gympass. Lyckades lösa ett blått problem som jag bara inte kunnat förstå mig på, jobbat på det sen i söndags och till slut lossnade det. Hade liksom inte lyckats se hur det skulle lösas bara, men när det väl klickade var det hur lätt som helst! Kom en bra bit på några röda problem jag haft problem med också. Körde lite corestärkande övningar på gymsektionen. Överlag ett väldigt roligt pass med lite sköna framgångar, hög energi från alla närvarande med voltande över varandra och mycket skratt. Kul!

blåvitt
2016-12-18, 12:39
Vilodag på riktigt idag.

blåvitt
2016-12-19, 23:09
Vilodag på riktigt idag.

Trodde jag, kunde inte låta bli att dra av lite cykelintervaller framåt kvällen.

Startade dagen med 100 armhävningar, fördelat på fyra set. Kom att tänka på att det skulle vara kul att kunna göra 100 armhävningar på ett set, så det är ett nytt mål som ska nås. Vet inte när det är realistiskt för mig att nå det så får ta det som det kommer tills jag sett lite hur jag utvecklas.

Sen klättrade jag. Startade med att värma upp med lite burpees och en 5b+ topprepsled. Sen tog jag en 6a, en 6a+ och en 6b. Behövde fuska mig förbi en crimp på slutet av den sista och nådde inte det absolut sista greppet. Hade bra svettningar efter 6b och gick på bouldersektionen. Började med att klura lite på två röda problem, löste ett av dom efter några försök, det andra fortsätter gäcka mig. Kommer längre och längre på det dock! Tog några blå på det också. Sen körde vi lite core-övningar:

Set 1:
1 minut planka
10 armhävningar
10 sidoplankor på höger sida
10 armhävningar
10 sidoplankor på vänster sida

Set 2:
Sågenx20
Pendelnx20
20 såna där där man är i armhävningsposition och lyfter vänster knä mot höger armbåge och vice versa
20 såna där där man är i armhävningsposition och lyfter vänster knä mot vänster armbåge och sen sträcker ut benet helt och hållet bakåt och vice versa.

Sen 3 set chins - 5, 4, 4. Mina chins är pinsamt dåliga, de ska jag också jobba på. Vill dock inflika att jag klarar åtta om jag inte klättrar skiten ur mig precis innan.

blåvitt
2016-12-20, 22:28
Idag blev det en riktig vilodag!

blåvitt
2016-12-21, 14:52
Blir vilodag idag också. Typ, joggade upp för Hammarbybacken men det var mer vardagsmotion än avsedd träning. Alkoholkonsumtion gör under för att låta bli att träna.

EnergiÖverskott
2016-12-22, 06:14
Gillar din journal. Trevligt läsande med en härlig inställning till träning.
Det här ska följas. :)

blåvitt
2016-12-22, 10:21
Är sen igår kväll hemma hos föräldrarna för julen. Startade dagen med 4km lugnt joggande. Körde ett corepass liknande det i måndags när jag kom in, följt av varvning av utfall, knäböj och upphopp i 3 set: 25-20-15
Jägarvila 45sek på det.

Gillar din journal. Trevligt läsande med en härlig inställning till träning.
Det här ska följas. :)

Kul! Välkommen in i värmen

blåvitt
2016-12-22, 15:32
Bör kanske noteras även här: 70.0kg imorse. 33kg sen maxvikt, betydligt mer muskler nu än då. Känns bra :)

micke81
2016-12-23, 07:29
Bra jobbat att forma om din fysik så mycket!
Angående jogga i hammarbybacken,joggar du upp och ned X antal gånger,väljer du någon gångväg upp som är mindre brant eller väljer du själva skidbacken och tänker du på något särskilt vis angående tempo? Har funderat över att göra något liknande men inte riktigt hundra på vettigt upplägg som inte innebär att man tar livet av sig själv ;)

blåvitt
2016-12-23, 08:14
Bra jobbat att forma om din fysik så mycket!
Angående jogga i hammarbybacken,joggar du upp och ned X antal gånger,väljer du någon gångväg upp som är mindre brant eller väljer du själva skidbacken och tänker du på något särskilt vis angående tempo? Har funderat över att göra något liknande men inte riktigt hundra på vettigt upplägg som inte innebär att man tar livet av sig själv ;)

Tack!
Som sagt var det mer extrem vardagsmotion än avsedd träning. Det som hände var att vi skulle ta oss upp på toppen via skidbacken för att fira midvintersolståndet med grillad vegokorv, glögg och munkar (som vi i enlighet med asarnas traditioner hänger upp i träd, eller som fallet var i år - snökanoner). Vi angrep alltså höjden via skidbacken och det gick ganska snabbt innan prospektet av att långsamt arbeta sig uppåt kändes alldeles för utdraget, så vi besteg Hammarbybacken i en gemensam push uppför den brantaste biten. Jag tänker aldrig någonsin göra om det, men vi fick en fin utsikt till midvinterblotet. Livet riskerades i allra högsta grad.

blåvitt
2016-12-24, 07:59
Igår blev det en hel del ansträngande fysisk aktivitet, men inget jag vågar kalla träning. Idag blir det på sin höjd nån promenad med hunden, i övrigt blir det frossande och soffliggande!

God jul

micke81
2016-12-24, 09:05
Att springa uppför skidbackar är ju en underbar övning för kraftig utveckling av pannbensstyrka;) Så det är en formidabel övning av rang man nog egentligen inte bör säga att man aldrig skall göra om, det gäller nog att göra det tills man helt enkelt inte ser det som ett problem längre fast jag kan förstås inte tvinga dig till det:D Övrig aktivitet tycks även den vara av viktig karaktär.

God jul!

blåvitt
2016-12-24, 17:49
Kanske det, men då får jag börja med någon annan backe än Hammarbybacken :D 74,8kg vägde jag precis in på, loool. Skönt att veta att det mesta kommer försvinna med avföringen.

en stor stark
2016-12-25, 16:52
Bör kanske noteras även här: 70.0kg imorse. 33kg sen maxvikt, betydligt mer muskler nu än då. Känns bra :)

Det är en härlig känsla när det händer.
Fin form för övrigt. Strongt jobbat *flex**flex*

blåvitt
2016-12-25, 19:02
Upptäckte att jag har över 500 boulderproblem på gångavstånd, så jag köpte en crash pad som sen julklapp åt mig själv! Vanligtvis reser jag en timme enkel resa för att klättra så det här kommer nog bli lite utav en gamechanger. Så fort vädret tillåter tänker jag mig några heldagar där ute, det bästa är att jag inte ens kommer behöva ta med mig en matsäck.

https://climbinggearreviewsuk.files.wordpress.com/2015/04/pluto_pad_red_open.jpg

Det är en härlig känsla när det händer.
Fin form för övrigt. Strongt jobbat *flex**flex*

Det är det. Julen har dock rubbat siffrorna lite nu ;)
Tack!

en stor stark
2016-12-25, 19:41
Det är det. Julen har dock rubbat siffrorna lite nu ;)
Tack!

Äsch. En extremt kortsiktig bulk bara, all as planned. ;)

blåvitt
2016-12-27, 06:45
Gick två mil igår, får väl räknas som något. Åker hem till Stockholm idag så det blir klättring och kanske lite löpning idag :)

blåvitt
2016-12-27, 18:31
Sprang 3-isch km oklockat, mu har jag haft ett riktigt bra träningspass. Sista väggen kom jag väldigt långt på en 6b+ som var väldigt tekniskt krävande, tror jag har den nästa gång om jag kommer ihåg kritpåsen, då det var handsvetten som förådde mig den här gången. Gav mig på ett boulderproblem som gäckat mig också när jag var klar med topprepsklättringen, lyckades lösa teknikpusslet lagom till att mjölksyran och handsvetten fullständigt blockerade ett moment som jag tidigare inte haft problem med. Den blir nog också löst nästa gång :) Nu ska jag dricka öl och fucka mina gainz

blåvitt
2016-12-28, 20:27
Fick min crashpad idag! Testade att falla ner på den från balkongen (ca 4m) och även om den var hårdare än jag trodde, och därmed mindre bekväm att landa på, så gjorde den definitivt jobbet. Kommer nog uppskatta det när den ska skydda mig från stenar och trädrötter. Ser ut som att det ska bli varmt på nyårsafton så jag kanske startar dagen med lite bouldring utomhus. Skulle ju egentligen hålla på och friluftsliva mig hela nyårshelgen innan tältpartnern vart sjuk, så lite uteklättring blir ju en bra kompromiss innan festandet börjar :D

Idag har jag bouldrat. Massvis. Löste problemet jag skrev om i ovanstående inlägg på andra försöket, mycket härligt. Har börjat bearbeta två andra problem nu som jag kommer till de näst sista greppen på, men de behöver båda avslutas med en dyno som jag inte riktigt har i mig efter att ha löst den föregående delen av problemet. Ska fundera lite på fotplaceringarna till nästa gång, om jag kan lyckas komma upp i sittandes så att jag kommer närmre väggen kan jag nog lösa det, men då behövs en knee drop och de är jag livrädd för. Vi får se, på fredag ska jag klättra med några kompisar som fortfarande är nybörjare så då kommer merparten av min fokus läggas på dom. Fortsätter på de här problemen nästa vecka :) Körde lite random core- och ryggövningar sen också.

blåvitt
2016-12-29, 11:49
Startat dagen med 30 burpees, 20 benlyft, 1 minut planka och sen 3km lätt joggning. Har sålt motionscykeln för att göra plats i rummet för min crashpad så det kommer bli mer löpning framöver :)

Lite tankar:
Motivationen är galet hög just nu - det känns mycket bra att den är tillbaka efter att jag oroade mig lite över dess frånvaro under julhelgen (jag var ute och tränade första dagen jag var hos föräldrarna, efter det planerade jag hela tiden att träna men det blev aldrig av) - men jag känner att jag måste hålla tillbaka lite. Händerna mådde riktigt bra efter en veckas paus från klättringen men jag har redan slitit sönder huden på flera ställen efter två klättringspass bara för att jag inte har förmågan att hålla tillbaka när jag känner att det börjar svida ordentligt. Borde kanske också sluta med att klättra flera dagar på raken för att ge huden en chans att återhämta sig.
Behöver jobba på att få in mer styrketräning som inte äger rum på klätterväggar och det suger eftersom jag hatar styrketräning som inte äger rum på klätterväggar, men jag måste ge huden på händerna en chans att komma ikapp, och jag tror att mina ligament och senor i fingrar och axlar också skulle uppskatta det i det långa loppet.

Även om känslan av att jag måste hålla tillbaka mig själv lite är ganska tråkig (jag VILL ju klättra så mycket jag bara kan) så får jag väl ändå vara tacksam. Jag har aldrig haft det här problemet förut, att jag känner ett sug efter att träna mer än vad jag kanske borde. Det känns ändå mycket bättre än när man är så osugen på att träna att det inte händer på flera år.

Mitt i att skriva i det här inlägget så avbröt jag funderandet och körde lite benträning:

Upphopp:50
Knäböj (kv): 50
Utfall: 50

Sen 35, 35, 35, 20, 20, 20

blåvitt
2016-12-31, 17:41
Igår kväll var jag bakis på klättringen och klättrade väldigt oinspirerat. Klarade en 6a på autobelay, failade en 6a på vanligt topprep, jobbade vidare lite på ovanstående problem men kom ingen vart. Inte någon större fara då jag ändå var där mest för att säkra åt kompisar men det var ändå tråkigt att känna att man inte hade något att hämta.

Imorse var jag ute i skogen och käkade frukost klockan 9.30 medan jag studerade en klippvägg. Efter en hel del mossborstande och en hel del traskande så klarade jag två problem som var hur lätta som helst, minst sagt bara en uppvärmning, och två problem som var betydligt svårare.

Ett av dem startade med en skön spricka för fötterna men efter det var det 4-5 crimp holds som gick lite i sidled innan man nådde toppkanten. Förutom granitens skrovlighet var det inga holds för fötterna alls, men jävlar vad gummit greppar på granit! Denna första tog 4 försök, sista försöket när jag klarade problemet så lossnade mossan på toppen när jag skulle ställa mig upp. Då var man glad för crashpad och passare, men det blev en hel del blodvite och nu kommer jag behöva gå på nyårsfest med en uppskrapad kind :D
Det andra utmanande problemet var en spricka som gick lodrätt cirka 2,5 meter över marken, så först var man tvungen att ta sig upp till det och köra en sittande shimmy fram tills att sprickan övergick en av två toppar på stenen. Då var det bara att kroka fast i toppen med höger häl, hitta en halvdant hold för vänsterfoten en halvmeter från toppen och sen bara luta sig framåt för allt vad man hade och krafsa mossa med händerna.

Så idag var alltså min första riktiga bouldring utomhus, och jag har helt klart fått blodad tand (samt blodade händer, knän och t.om. ansikte). Utomhusklättring är mer smärtsamt, mindre bekvämt och mycket mer riskfyllt än inomhusklättring känns det som just nu, men känslan när man toppade ut var närmast knark-liknande! Lillebror som hängde med som passare testade också på och känslan var gemensam; Det här ska göras varje regn- och köldfri helg tills vidare :D

blåvitt
2016-12-31, 17:53
Morgonens instagramskörd också:

http://i.imgur.com/8suQe8B.jpg

blåvitt
2016-12-31, 18:18
Och här är det första svåra problemet jag skrev om. Linjen är ungefär hur benen färdades, kryssen är de crimp holds jag använde. Man ser en pinch till vänster som jag använde en snabbis för att stabilisera :) Till höger ser man de två lätta problemen jag skrev om. Typ 4 meter. Känner för att försöka hitta en bild på det andra problemet också men nu måste jag nog börja röra på mig. Gott nytt år till alla potentiella läsare!

http://i.imgur.com/JSUmWPN.jpg

Bob90
2017-01-01, 10:47
Tjusigt! Hur är "problemet" uppmärkt? Dvs hur ser man vad man får använda och inte? Eller är det bara typ att klättra upp någonstans på något sätt i närheten av A:et?

För mig hade det också varit sjukt ovant att klättra i så mycket kläder, jag kör alltid i shorts och t-shirt :d

Gott nytt :)

micke81
2017-01-01, 15:02
Gott nytt år!

blåvitt
2017-01-01, 16:21
Tjusigt! Hur är "problemet" uppmärkt? Dvs hur ser man vad man får använda och inte? Eller är det bara typ att klättra upp någonstans på något sätt i närheten av A:et?

För mig hade det också varit sjukt ovant att klättra i så mycket kläder, jag kör alltid i shorts och t-shirt :d

Gott nytt :)

Folk har markerat ut greppen genom att borsta in krita på bergväggen, ibland finns det små ditkritade pilar som pekar i vilken riktning en linje går, men man kan även spana ut sin egen väg för att hitta något som man känner är mer välanpassat för ens egna skicklighet :)

Ja, det var ju ovanligt varmt väder men ändå galet kallt för klättring. Rörelseförmågan blev ju kraftigt begränsad i vissa vinklar, men jobbigt att bli sjuk osv :)

Gott nytt år!

*hug*

blåvitt
2017-01-03, 19:11
Blev krasslig efter nyårsafton :/ Bara en lätt förkylning men tillräckligt för att hindra träningen, räknar med att vara tillbaks på banan innan helgen

Ajasoro
2017-01-04, 17:53
Fan så kul att klättra ute!

Krya!

blåvitt
2017-01-06, 16:56
Igår kände jag mig rejält rastlös och mycket friskare så idag kände jag bara på att anstränga mig lite.

10 armhävningar
15 benlyft
20 utfall
x5

Kändes ju bra det här, tror hälsan är helt tillbaka förutom en hosta som jag fruktar kommer bli envis. Ett lätt fyspass imorgon och klättring söndag + tisdag är de pass jag har inskrivna nu :) Väntar med löpningen tills det inte är -20.

Fan så kul att klättra ute!

Krya!

Det var väldigt roligt! Testa på det någon gång om du får chansen, större träningsglädje och häftigare grepp får man leta länge efter :) Tack!

blåvitt
2017-01-08, 22:16
Dagens klättring:

Det gäckande problemet jag skrivit om tidigare klarades av idag. Tog 5 försök men när det väl gick sa en kompis att det såg ut som "vatten som liksom flöt upp för väggen". Kändes gött när det tagit så lång tid att klara det, nu har jag bara ett gäckande rött problem kvar :D Flashade ett till rött problem och betade av ett tredje med några ärliga försök. Så tre avklarade röda problem, varav två var helt nya för mig. Ovanpå det ett gäng klättringar av några blåa när jag instruerade en oerfaren kompis. Så aa, roligt och bra pass med sköna resultat, jag känner mig riktigt nöjd. Mer klättring imorgon eftermiddag!

blåvitt
2017-01-09, 20:01
Dagens klättring:
Påbörjat projekt på två 6b+. De kan ha varit lite för lätta eftersom de båda ser ut att bli avklarade innan veckan är slut, men ska inte ta ut segern i förväg. Båda kräver mycket jobb med balansen och den ena har ett gäng crimps man enbart kommer åt via dyno, så även om jag redan klarat allt förutom två movies på båda väggarna så kommer det nig krävas lite för att länka ihop helheten sen.
Klarade två röda problem idag och påbörjade två nya. Det dör sista gäckande problemet gav jag mig inte på.

Kul pass idag med bra utveckling, hela teamet var på hugget vilket höjer nivån hos alla så det var härligt :)

blåvitt
2017-01-10, 21:52
Dagens pass:

Klarade båda de nya problemen jag skrev om igår, och ytterligare två röda utöver det, ett av dom flashade jag. Jobbade vidare lite på gäck-problemet, det närmar sig. Påbörjat ytterligare ett som jag förväntar mig klara av på torsdag. Drog dock upp glass på båda ringfinger, tråkigt, hoppas det ska läka bra på två dagar nu innan nästa pass. Känns som att jag verkligen börjar låsa upp de röda problemen ett efter ett nu så jag verkar lämna min bouldringplatå bakom mig, topprepsplatån kvarstår dock. Kör inte blåa alls längre iaf, annat än som uppvärmning. Coreträning som avslut. Borde fokusera mer på ryggen under fyspassen men när det är för mkt folk blir det pinsamt att köra chins :/

I övrigt: Kärlek är skit och allt gör ont. Borde vara asglad över framgångarna på klättringen men jag vill bara krossa glasrutor. Mvh.

blåvitt
2017-01-12, 21:35
Dagens klättringspass blev askort pga tidsbrist så vi körde en knapp timme. Hann trots det klara av sex röda problem idag, mycket trevligt resultat. Två av dom hade jag dock klarat tidigare. Mer än så vart det inte, så jag har inte så mycket spännande att skriva om idag. Passar därför på att posta en bild på min underarm tagen cirka fem timmar efter klättringen. Lite pump dröjer sig kvar men jag verkar börja bli lite vaskulär även i degläge, det är mycket trevligt.

http://i.imgur.com/3fgmZc8.jpg

blåvitt
2017-01-13, 20:23
Socialt umgänge drog över på tiden, så vilodag idag med. Vi promenerade dock säkert närmare två mil.

blåvitt
2017-01-14, 15:04
Klättring 14/1

Klarade ett rött problem med high-step start, bestod enbart av grippers som var monterade för att rubba balansen så mycket som möjligt.
Jobbade vidare på det evigt gäckande problemet. Första förflyttningen sker till en stor röd jävla bulle utan någon vettig greppyta, sen ska man vidare till snålt placerade och elakt riktade jugs, slopers och en elak crimp, från vilken man ska klara en dyno upp till uttoppningen. När jag väl lyckas ta mig förbi Bullen så blir jag alltid nitad av slutet, skulle behöva lite vettig beta.
Förutom dessa två så upprepade jag 7 problem varav 4 var röda, och körde några nya blåa onsight.

Klarade även en överhängsvägg på 6B, är ett bra antal meter med oavbruten överhängsklättring som jag tidigare helt och hållet saknat ryggstyrkan för. Ett stort och mycket motiverande framsteg! Känner mig överlag mycket starkare, modigare och uthålligare på väggarna än vad jag gjorde för en månad sen. Men framförallt känner jag en skillnad i viljestyrka. Ibland känner jag att all energi jag lägger in i klättringen får jag tillbaka tiofalt i alla andra aspekter av livet. Så galet inspirerande sport!

blåvitt
2017-01-14, 23:26
Jag har förresten slutat röka cigaretter sedan nyår, det har gått hur bra som helst. Rökte så lite att jag inte haft någon abstinens alls och knappt något sug, har tidigare blivit full utan att känna att jag saknade en cigg. Men det var på rödvin. Efter tre öl blev suget nästan oemotståndligt, särskilt när man var omringad av rökande kompisar, men jag lyckades säga nej. Tråkigt att man blev så sugen men att jag lyckades hålla mig känns ändå bra.

Bob90
2017-01-15, 00:28
Jag har förresten slutat röka cigaretter sedan nyår, det har gått hur bra som helst. Rökte så lite att jag inte haft någon abstinens alls och knappt något sug, har tidigare blivit full utan att känna att jag saknade en cigg. Men det var på rödvin. Efter tre öl blev suget nästan oemotståndligt, särskilt när man var omringad av rökande kompisar, men jag lyckades säga nej. Tråkigt att man blev så sugen men att jag lyckades hålla mig känns ändå bra.

*hug*:thumbup:

blåvitt
2017-01-15, 10:57
*hug*:thumbup:

*flex*

blåvitt
2017-01-15, 17:09
Klättring 15/1

Uppvärmning
Diverse armhävningar, upphopp och töjande

Lätt Bouldering
4x4 problem väl under min svårighetsgrad
1 sedan tidigare avklarat rött problemx2

Topprep
6c+
Gav det ett redigt försök och kom ungefär halvvägs. Crimp city med gott om dynorörelser, ont om fotplaceringar så fick jobba mycket med friktion. Överlag riktigt smärtsamt men kul att jag kom så långt, trodde inte att jag skulle lämna marken. Den senaste tiden känner jag mig allt oftare imponerad av min egen klätterförmåga, det här var ett av de tillfällena. Känns riktigt bra!
6b autobelay
Efter crimp city så blev det grip city. Tekniskt krävande för fotarbetet och krävde redigt med klämmande hela vägen, förutom ett crimpcrux nästan längst upp. För jävligt, men jag var först i gänget med att klara den (och alla andra började klättra 1,5 år innan mig), så det kändes riktigt bra :D gick på första försöket dessutom, de andra har get den fyra-fem försök tidigare
6a+
Riktigt enkel. Roliga dynos och nästan bara jugs. Fram tills nyligen var det här mitt max under en ganska lång platåperiod så det känns fint att det är så lätt att bara kasta sig upp för den.
4c
Tävlade med tidtagning bara för lulz. Alla låg på runt 30sek, jag kom sist :/

6c överhängsvägg
Testade två gånger och kom bara halvvägs, jag tar den senare i veckan :)

Bouldring
Upprepade två röda

Löpningen hägrar men känns så otäckt med minusgrader

Bob90
2017-01-15, 19:03
Löpningen hägrar men känns så otäckt med minusgrader

Tänker du för luftvägarna?

Jag kör halsduk, vantar, mössa, ordentligt med kläder och framförallt multitop/buff över näsa/mun. Fungerar hur bra som helst att andas igenom, gav mig ut den kallaste dagen häromveckan (-15 grader?) och kände ingen tillstymmelse till problem eller kall luft.

blåvitt
2017-01-15, 21:02
Tänker du för luftvägarna?

Jag kör halsduk, vantar, mössa, ordentligt med kläder och framförallt multitop/buff över näsa/mun. Fungerar hur bra som helst att andas igenom, gav mig ut den kallaste dagen häromveckan (-15 grader?) och kände ingen tillstymmelse till problem eller kall luft.

Det är mest att jag har dåligt med varma kläder som lämpar sig för löpning, men jag hade tänkt åtgärda det :D

Bob90
2017-01-15, 21:15
Det är mest att jag har dåligt med varma kläder som lämpar sig för löpning, men jag hade tänkt åtgärda det :D

Äh, jag körde ett par tajts, mjukisbrallor, långärmad t-shirt, en tröja och munktröja över det bara :d
100% bomull och inget vindlager haha. Men det viktigaste är nog att man inte klär sig alldeles för varmt så att man börjar svettas mycket, då blir man nog nedkyld ganska snabbt.

blåvitt
2017-01-16, 10:50
Äh, jag körde ett par tajts, mjukisbrallor, långärmad t-shirt, en tröja och munktröja över det bara :d
100% bomull och inget vindlager haha. Men det viktigaste är nog att man inte klär sig alldeles för varmt så att man börjar svettas mycket, då blir man nog nedkyld ganska snabbt.

Hmm ja väl, får kanske testa någon konfiguration då. Jobbigt med så skiftande temperaturer, måste du inte byta klädkombination från dag till dag nästan? Tänker på typ förra veckan med 16 minus enandagen och 3 minus den andra.

blåvitt
2017-01-16, 12:26
Sitter och försöker konkretisera mina mål inför sommaren. Har några lösa mål för året men jag känner att delmål är det enda rimliga sättet för mig att nå dit. Jag har inte så stor erfarenhet av den typen av träning jag håller på med nuförtiden egentligen, så det är svårt för mig att veta vilka förväntningar jag ska ha på min atletiska utveckling.

För året satte jag i vilket fall som helst dessa mål som jag definitivt ska nå:

Kunna klättra 7a topprepsleder regelbundet
Kunna klara boulder-6or (svarta problem)
Klara 5x10 chins
Milen på under 50
Tydliga magrutor

Samt mina supermål, ren bonus om jag når något utav detta:

Klara minst 2 muscle ups
Milen på under 45
Klara minst ett vitt boulderproblem (7a)
Klara minst en 7b+ topprepsväg

Om jag ska försöka sammanfatta hur jag ligger till nu i förhållande till mina mål så ser det väl ut typ såhär:

- Topprepsklättrar 6b, projektar 6b+ och har börjat nosa på 6c
- Klättrar sedan kanske två veckor tillbaka nästan enbart röda problem efter en lång platå där jag behövt projekta nästan allt rött.
- Jag lyckades göra ett set med 7 chins förra veckan. Kunde inte upprepa det påföljande set utan det blev 6 följt av 4. Kanske min sämsta övning.
- Vet inte om jag någonsin klockade milen i höstas men jag lyckades ju trycka ner halvmilen några minuter under 30. Efter första snön har det sprungits tre gånger så här har jag tappat mycket, men jag tror det kommer gå snabbt att få tillbaka.

Så om jag ska sätta några mål till slutet av maj?

Tydliga magrutor
Klättra 6c någorlunda regelbundet och projekta 6c+ samt enstaka 7a
Projekta enstaka svarta problem
Klara 3x8 chins
Klara milen under 1h


Målen för min tekniska klättring är kanske lite högt satta, men det är för att som det ser ut nu så är det höga risker för att jag flyttar till Öland till hösten, där klättringsmöjligheterna är begränsade. Det närmsta blir Kalmars klätterklubb som ligger två timmar bort med kollektivtrafik enkel resa, så jag behöver således komma långt innan jag flyttar i slutet på augusti. Pga den här flytten så är kanske just klättringsmålen (som jag faktiskt bryr mig mest om) de som kommer bli svårast att nå.

Magrutorna var från början planerade till sommaren och jag tror inte att jag ligger så långt bort. Har lagt på mig lite över vintern so far (vilket märks på min styrka, så det var inte helt otrevligt) men jag känner mig riktigt stabil både vad det gäller motivation, kunskap och förmåga för att kunna skala av det sista fettet under de kommande månaderna.

Chins kräver bara att jag övar på det rutinerat, är dålig på att göra den övningen alls eftersom jag är så dålig på den.

Milen ska också gå lätt, även om jag väntar med att börja springa tills kylan och snön är borta. Det är ingen extrem målsättning direkt :)

Känns skönt att ha något konkret att titta på, ska försöka komma ihåg att lägga en länk till just den här sidan i min signaturlänk så att det blir lätt att hitta de här målen igen när motivationen tryter. Fingers crossed osv.

blåvitt
2017-01-16, 16:25
Klättring 16/1

Uppvärmning

Bouldring
4x4 blåa problem med en minut vila mellan set
1 rött problem, klarat tidigare

3x 6b överhäng med paus i mitten
6c överhäng, failade i mitten. Skakade av det och körde igenom resten men jag behöver länka ihop den jäveln nästa gång

3x5 dips
3x5 chins
1x6 chins (till fail)
40 utfall
40 knäböj

Bouldring
1 blått problem med knepig överhängsdyno
2 röda problem jag klarat tidigare
1 rött problem jag inte klarat förut

Väldigt bra pass, kände mig stark på alla väggar förutom överhänget men där var det händerna som gav upp långt innan ryggen. Ska inte klättra på två dagar nu så att alla sår hinner sluta sig ordentligt och handflatorna slutar svida, tror det är det enda som krävs för att låsa upp 6c överhäng vilket skulle innebära en väldigt stark utveckling över cirka två månaders tid. Jag tror att mycket av utvecklingen ligger i den styrkeutveckling som kommit efter att jag slutat ligga på kaloriunderskott, vilket gör det surt att veta att jag har minst två månaders underskott framför mig men så länge jag äter mina baljväxter bör jag inte tappa alltför mycket styrka. Jag känner att det här kommer bli en konstant kamp så länge jag fortsätter träna - att vilja vara så stark som möjligt med så låg kroppsvikt som möjligt.
Mycket bra träning idag i alla fall, satsade på att köra slut på mig själv fysiskt och det har jag lyckats med, hamnade i en bra zon rent mentalt och lyckades rensa skallen lite grann mot väggarna.

Dags för en formbild såhär efter jul, avslappnat läge men i så smickrande ljus och vinklar som jag bara kunde få till. Om man jämför med formbilderna så gillar jag utvecklingen skarpt. Benen släpar men jag lovar att jag jobbar på dom, taskig genetik osv :D

http://i.imgur.com/MbpTHpo.jpg

Bob90
2017-01-16, 17:26
Hmm ja väl, får kanske testa någon konfiguration då. Jobbigt med så skiftande temperaturer, måste du inte byta klädkombination från dag till dag nästan? Tänker på typ förra veckan med 16 minus enandagen och 3 minus den andra.

Ja, skiftande temperatur (och vind) gör ju att man får byta lite fram och tillbaka. Men vid det här laget så har jag vant mig och kan oftast klä mig framgångsrikt efter väder *flex*

Förra gången klädde jag dock på mig lite för varmt, så kände att jag svettades lite för mycket. Hade jag kört en lång runda eller intervaller med vila mellan så hade det straffat sig.

shadowfire
2017-01-16, 18:02
Rätt aggressiva målsättningar där, men kör på! Blir kul att följa. Milen under 50 ska du nog inte ta för lätt på och ska du nå supermålet så får du verkligen jobba på det. Det går snabbt till sommaren :) ... kör hårt!

Btw, bra tekanna ;)

blåvitt
2017-01-16, 19:27
Ja, skiftande temperatur (och vind) gör ju att man får byta lite fram och tillbaka. Men vid det här laget så har jag vant mig och kan oftast klä mig framgångsrikt efter väder *flex*

Förra gången klädde jag dock på mig lite för varmt, så kände att jag svettades lite för mycket. Hade jag kört en lång runda eller intervaller med vila mellan så hade det straffat sig.

Hahah aight, så det är en inlärningskurva det där alltså. Det ska ges ett ärligt försök i alla fall, saknar cardion nu när träningscykeln är borta :) Tack för tipsen

Rätt aggressiva målsättningar där, men kör på! Blir kul att följa. Milen under 50 ska du nog inte ta för lätt på och ska du nå supermålet så får du verkligen jobba på det. Det går snabbt till sommaren :) ... kör hårt!

Btw, bra tekanna ;)

Danke! Milen under 50 är ju till nästa nyår, att trycka ner det till under timmen fram tills sommarn tror jag är fullt rimligt. Skulle gissa på att det är max tio minuter att cutta från när jag var som bäst i slutet på hösten, och med tanke på hur snabbt mitt springande utvecklades under 2016 är jag optimistisk. Jag når nog inte dit genom att springa milen varannan dag men kombinerat med intervaller och backträning så tror jag att jag kan pusha mig dit.
Det är iofs väldigt möjligt att du har rätt för jag har ju som sagt inte så bra koll på vilka mål som är rimliga pga dålig erfarenhet av de här träningstyperna. Men man får tänka att siktar man högre än vad man klarar av så kommer man ju ändå nå maxutveckling liksom, får vara tacksam för det isf!

Danke kön, funderade på om det var en lite väl oanständig bild att lägga upp tillsammans med den dåliga kompositionen, men det var för tjorvigt att croppa i telefonen och jag hade redan lämnat omklädningsrummet när tanken slog mig :D

blåvitt
2017-01-17, 16:16
Lätt vilodagspass medan riset kokade

Armhävningar 25x2
Plankan 1minutx2
Sågen 1x20
Pendeln 1x20
Benlyft 2x20
Plankan med knäsparkar 1x20

Vill klättra men ibland är vila bara ett måste. Händerna svider och började blöda lite i duschen alldeles nyss (de är dock inte särskilt torra, förvånansvärt nog). Imorgon kommer jag testa på lite springande men förutom det är planen cirka noll träning, på torsdag är det tillbaks till klätterhallen för att lösa min första 6c. Jag kan inte riktigt sluta tänka på den, vilket är ett riktigt skönt avbrott från andra saker jag brukar ha svårt för att sluta tänka på. Yay träning!

blåvitt
2017-01-20, 16:58
Skolan är igång till 100% igen och helt plötsligt minns jag varför jag knappt klättrade på två månader i höstas. Tid är fan värdefullt. Så aa, har inte hunnit träna något alls sen ovanstående inlägg vilket känns riktigt jävligt, men lyckades precis beta av 3 snabba km mellan filminspelning och redigering. Ska göra mitt bästa för att sköta träningen bättre än vad jag gjorde i höstas, tror det ska gå om jag bara planerar min tid bättre och prioriterar klättring över vissa kompisar lol.

Missar boulder bingo ikväll oxå. Fan.

blåvitt
2017-01-23, 08:19
Fortf ingen träning men har varit kameraoperatör och träningsvärken talar för att det borde räknas väl nog för att skrivas i journalen. Hamstrings, biceps och axlar mördar mig, blir ännu jobbigare inspelning idag dessutom. Ser ut som att jag kommer kunna klättra idag, men så vaknade jag med en galen smärta i långfingret så fort jag behöver det. Ingen svullnad så får hoppas på att det lägger sig över dagen

blåvitt
2017-01-24, 00:10
I och med boulderbingo i fredags är samtliga problem på klätterverket utbytta. Det slutgiltiga gäckande röda problemet lämnas således därhän, för evigt. :(

Dagens pass:

-Uppvärmning-
5 minuter på uppvärmningsvägg
30 armhävningar
20 uphopp
10 burpees
Lite töjningar av div muskler

-Bouldring-
5 blåa on sight
1 blått på flash
2 röda on sight (!!)
2 röda på flash (!!)
2 röda på red point (!!)
3 röda som jag inte klarade och som därmed ska projektas

1 6b överhäng (gjort förut)

-Gym-
2x5 chins
1x4 chin
3x7 dips

Stretching

Wow! Galet bra pass! Klättrade med en kompis som klättrat dubbelt så länge som mig och alltid varit väldigt långt före i svårighetsgrader men som jag inte klättrat med ordentligt på några månader, vi höll samma nivå och jag var till och med snäppet vassare än honom! Det lönar sig att klättra idiotiskt ofta, men fan vad det även lönade sig med en veckas vila från klättringen! Hade nog knappast behövt mer än tre dagar egentligen, men nu var iaf händerna tillbaks i toppform, välbehövligt efter en månad av riktigt hårt slitage och huden känns tjock och seg som gummi! Stark i nyporna, bra känsla i fingrarna i crimp holds (får akta mig för pulleyskador då mao) och stabil core. Vi klättrade i drygt 2,5h och köttade som fan så vi tog ut oss riktigt jävla ordentligt också. Kan vara min bästa klättringsdag någonsin rent prestationsmässigt!

Bob90
2017-01-24, 00:20
Smutt när allt klaffar, ibland får man flashstreaks :hbang:
Vad är boulderbingo? Typ när de bygger om och det är lite partystämning?

blåvitt
2017-01-24, 00:33
Smutt Indeed :D

Typ så. De bygger om alla boulderväggar, har öppet 18-24 en kväll, sen kommer folk dit och klättrar så mycket de kan på 3h, sen kör de bingo där de drar problemen sas och de som klättrat rätt grejer vinner utrustning. De säljer öl, serverar snacks och har högtalarna i partyläge, sen arras det efterfest :) kunde dock inte gå eftersom en brasiliansk au pair ville att jag skulle dansa med henne istället. Det var kul det med ^^

blåvitt
2017-01-25, 10:43
Tänkte klättra igår men sköt på det tills idag. Blev sjuk :/

MackeJuve
2017-01-25, 10:47
Fan vad kul boulderbingo lät, typ optimalt :D

blåvitt
2017-01-30, 21:10
Är helt frisk förutom lite lätt ont i halsen så imorgon blir det löpning, klättring på onsdag. Woho!

Fan vad kul boulderbingo lät, typ optimalt :D

Ja de såg ut att ha skitroligt, ska definitivt försöka närvara nästa år. Då är man förhoppningsvis tillräckligt bra för att kunna vinna något också :D

blåvitt
2017-02-03, 10:58
Småtränat lite men har inte klättrat sen i måndags förra veckan. Behöver få till ett pass snart, det funkar verkligen som terapi för mig. Känner mest för att kräkas och gråta just nu och lite bouldring brukar kunna ge lite perspektiv och distans typ. Vettefan. Är jävligt glad för att jag via studierna kan leva på att göra film men de oregelbundna tiderna är fan ett gissel.

blåvitt
2017-02-09, 22:20
Tänkt klättra de tre senaste dagarna nu, inte hunnit någon av dom. Imorse klättrade jag på perongväggarna när jag väntade på tuben. Kul ändå att jag reagerar så här på utebliven träning, vanligtvis tappar jag bara mer sug ju mer tid som går. Klättring <3

shadowfire
2017-02-09, 23:48
Tänkt klättra de tre senaste dagarna nu, inte hunnit någon av dom. Imorse klättrade jag på perongväggarna när jag väntade på tuben. Kul ändå att jag reagerar så här på utebliven träning, vanligtvis tappar jag bara mer sug ju mer tid som går. Klättring <3

Hur känns tvångströjan och vad fick du för diagnos? :D

blåvitt
2017-02-10, 16:18
Hur känns tvångströjan och vad fick du för diagnos? :D

Hahaha, jotack den sitter bra! De sa något om granitmani

blåvitt
2017-02-13, 10:26
Klättring igår!

Körde enbart bouldering i ca 1,5h tills jag slet upp rejält med hud på vänster ringfinger. Det långa avbrottet känns helt klart av i hudens känslighet samt allmän uthållighet, var mkt svagare i slutet av problemen än vad jag brukar vara och så, men känslan av att få klättra efter flera veckors uppehåll var helt jävla underbar. All skit man har i livet bara rinner av en när hjärnan spetsas av ansträngningen och man bara kan fokusera på en sak: nästa grepp. Så underbart. Räknade inte vad jag klarade, gled bara omkring och njöt och hade kul.

shadowfire
2017-02-13, 10:39
Klättring igår!

Körde enbart bouldering i ca 1,5h tills jag slet upp rejält med hud på vänster ringfinger. Det långa avbrottet känns helt klart av i hudens känslighet samt allmän uthållighet, var mkt svagare i slutet av problemen än vad jag brukar vara och så, men känslan av att få klättra efter flera veckors uppehåll var helt jävla underbar. All skit man har i livet bara rinner av en när hjärnan spetsas av ansträngningen och man bara kan fokusera på en sak: nästa grepp. Så underbart. Räknade inte vad jag klarade, gled bara omkring och njöt och hade kul.

Jag måste ta klätterkort innan pyramiden för min del då det blir teknisk klippklättring där. Måste dock operera min vänsteraxel först, så får nog besöka ett klättergym först om ett år och börja på kortet då. Gutt att du är tillbaka, lät som välbehövligt :)

blåvitt
2017-02-13, 14:29
Jag måste ta klätterkort innan pyramiden för min del då det blir teknisk klippklättring där. Måste dock operera min vänsteraxel först, så får nog besöka ett klättergym först om ett år och börja på kortet då. Gutt att du är tillbaka, lät som välbehövligt :)

Uj uj, är det inte carstenz som har en knepig expeditionsliknande approach också? Låter ju som ett riktigt jävla äventyr isf. Tror du kommer gilla klippklättrimg iaf, det kommer nog passa ditt sinne (vågar nästan sätta pengar på att du kommer vilja ta en teknisk storvägg när seven summits är avklarat).
Tack, det var det. Har en ganska kaosartad period i livet just nu så jag tror det är viktigt att få in de där grejerna som kan hjälpa en att hantera stress, oro och ångest. I mitt fall verkar klättring fungera bättre än det mesta, även meditation. Ställde faktiskt in ett möte idag bara för att kunna klämma in ett pass till, vet ju inte när nästa kommer hinnas med :)

MackeJuve
2017-02-13, 15:02
Kul att du är tillbaka på banan. Känner igen det där med träning och stress, oro och ångest. Är det körigt på jobbet eller privat så är det guld att ha träningen som botemedel. Under två timmar existerar inget annat än fysiskt arbete, en otroligt skön känsla när man har gått på högvarv psykiskt under en dag. Det, eller att fastna rejält i FIFA 17, botar det mesta ;)

shadowfire
2017-02-13, 15:13
Uj uj, är det inte carstenz som har en knepig expeditionsliknande approach också? Låter ju som ett riktigt jävla äventyr isf. Tror du kommer gilla klippklättrimg iaf, det kommer nog passa ditt sinne (vågar nästan sätta pengar på att du kommer vilja ta en teknisk storvägg när seven summits är avklarat).
Tack, det var det. Har en ganska kaosartad period i livet just nu så jag tror det är viktigt att få in de där grejerna som kan hjälpa en att hantera stress, oro och ångest. I mitt fall verkar klättring fungera bättre än det mesta, även meditation. Ställde faktiskt in ett möte idag bara för att kunna klämma in ett pass till, vet ju inte när nästa kommer hinnas med :)

Jo pyramiden är knepig i flera avseenden. Antingen får du approacha genom en djungel med infödingar som tog en turist till fånga och bokstavligen talat gjorde grillspett av denne för något år sedan... eller så får man ta en dyr helikopter. Dvs klart jag ska traska och hälsa på djungel-gurra liksom :)

Jag är trots allt höjdrädd, så vi får se ha ha.. isklättring i frusna vattenfall tyckte jag såg läckert ut tills jag kollade på youtube på ett klipp där hela isväggen bara lossnar medan killen hänger där. Först det sprickande ljudet och sedan braaaaaaaak.... gah.

Mediation och klättring, same same but different. Nog är det bra medel mot ångest, stress osv iaf. :thumbup:

blåvitt
2017-02-13, 22:14
Dagens klättring:

Bouldering

Uppvärmningsvägg 10min
1 grön
1 grön där jag skippade de fem näst sista greppen för att öva dyno
4 blåa
2 röda
Nosade på en svart. Kom en liten bit ändå. Kommer inte projekta
2 påbörjade röda som jag inte klarade av, ska projektas!

Topprep (autobelay)

1 5b
1 5c
1 5c+
1 6a
1 6a+
1 6b

Fyspass

3x5 chins
1x4 -"-
Planka med tårna på en yogaboll som man roterar, 3x45sek
3x8 dips
1x30 utfall (per ben)
1x20 utfall
1x10 utfall

Stretching

Kommer fokusera mer på topprep den närmsta tiden, behöver träna upp uthålligheten. Kommer nog fortf huvudsakligen bouldra men ska försöka få in lite topprep varje pass. Behöver det ifall jag ska kunna ta rött kort i sommar. Funderar på att köpa en hangboard så att jag kan hålla den uppe när jag måste ta breaks, men de där ska ju tydligen kunna öka risken för fingerskador. Fast jag har nog klättrat tillräckligt länge och mycket för att kunna undvika det om jag bara kör med öppna grepp på den istället för full crimp. Får fundera lite på saken.

Kul att du är tillbaka på banan. Känner igen det där med träning och stress, oro och ångest. Är det körigt på jobbet eller privat så är det guld att ha träningen som botemedel. Under två timmar existerar inget annat än fysiskt arbete, en otroligt skön känsla när man har gått på högvarv psykiskt under en dag. Det, eller att fastna rejält i FIFA 17, botar det mesta ;)

Verkligen! Äger inte FIFA 17 men brukar dra igång GTA V och bara mosa runt lite i en bil :D

Jo pyramiden är knepig i flera avseenden. Antingen får du approacha genom en djungel med infödingar som tog en turist till fånga och bokstavligen talat gjorde grillspett av denne för något år sedan... eller så får man ta en dyr helikopter. Dvs klart jag ska traska och hälsa på djungel-gurra liksom :)

Jag är trots allt höjdrädd, så vi får se ha ha.. isklättring i frusna vattenfall tyckte jag såg läckert ut tills jag kollade på youtube på ett klipp där hela isväggen bara lossnar medan killen hänger där. Först det sprickande ljudet och sedan braaaaaaaak.... gah.

Mediation och klättring, same same but different. Nog är det bra medel mot ångest, stress osv iaf. :thumbup:

Hahaha, låter spännande! Får hålla tummarna för att du inte blir huvudrätt när det väl beger sig då. Äsch, höjdrädsla går att träna bort och såna där klipp brukar ju vara på de mindre säkra väggarna. Har du sett Meru? Fet dokumentär med mkt sånt där :)

Bob90
2017-02-13, 23:33
Kommer fokusera mer på topprep den närmsta tiden, behöver träna upp uthålligheten. Kommer nog fortf huvudsakligen bouldra men ska försöka få in lite topprep varje pass. Behöver det ifall jag ska kunna ta rött kort i sommar. Funderar på att köpa en hangboard så att jag kan hålla den uppe när jag måste ta breaks, men de där ska ju tydligen kunna öka risken för fingerskador. Fast jag har nog klättrat tillräckligt länge och mycket för att kunna undvika det om jag bara kör med öppna grepp på den istället för full crimp. Får fundera lite på saken.


Finns väl en affisch med lite tips på upplägg kring hangboard på klätterverket? Satt en uppe på övervåningen (där gymhörnan är/var) tror jag.

Tror också det kan vara lätt att lura sig själv med att köra hangboard på "vilodagar". Skynda långsamt *hug*

blåvitt
2017-02-14, 08:25
Finns väl en affisch med lite tips på upplägg kring hangboard på klätterverket? Satt en uppe på övervåningen (där gymhörnan är/var) tror jag.

Tror också det kan vara lätt att lura sig själv med att köra hangboard på "vilodagar". Skynda långsamt *hug*

Kanske det gör! Får kika nästa gång jag är där, alternativt kolla med instruktörerna vad de säger.

Ja, man får vara försiktig med att bli övermotoverad när det gäller sånt här. Gjort lite research som morgonlektyr och det ser ut som att jag kanske borde vänta ett litet tag till. Tror det blir aktuellt lagom till att jag flyttar till Öland i höst, då kommer jag verkligen inte ha möjlighet att klättra så ofta men jag kommer förhoppningsvis ha klarat en 7a då, vilket verkar vara tumregeln för när man ska börja med sånt. Nyckeln verkar iaf vara att köra ett strikt schema på typ 2x30min/vecka så att man inte gör det för ofta :)

blåvitt
2017-02-18, 15:41
Gissa vad jag gjorde idag :D

http://i.imgur.com/k6JgD6J.jpg

blåvitt
2017-02-19, 01:19
Ännu en bild från idag, efter en 6b på en 6m hög vägg

http://i.imgur.com/0vhNUPa.jpg

shadowfire
2017-02-19, 01:55
Gott! Jag hade dock skallat tallen om jag ramlat ner :P

blåvitt
2017-02-19, 16:59
Gott! Jag hade dock skallat tallen om jag ramlat ner :P

Ja, det är lite det som är charmen. Typ :D

Idag har jag vandrat 1,4 mil i en "medelsvår" sektion av sörmlandsleden. Med tanke på underlaget skulle jac nog vilja säga att de var högre än medelsvår terräng då vi delvis behövde i princip gå på alla fyra för att ta oss fram. Det är något med de här vandringarna alltså, de har lite samma effekt som att sitta runt en lägereld. Samtalsämnena kommer lätt och går djupt, jag gillar det skarpt. Dagens enda träning men det räcker fan gott.

shadowfire
2017-02-19, 17:05
Ja, det är lite det som är charmen. Typ :D

Idag har jag vandrat 1,4 mil i en "medelsvår" sektion av sörmlandsleden. Med tanke på underlaget skulle jac nog vilja säga att de var högre än medelsvår terräng då vi delvis behövde i princip gå på alla fyra för att ta oss fram. Det är något med de här vandringarna alltså, de har lite samma effekt som att sitta runt en lägereld. Samtalsämnena kommer lätt och går djupt, jag gillar det skarpt. Dagens enda träning men det räcker fan gott.

åh, det där lät som ren porr för mitt trailrunninghjärta.

blåvitt
2017-02-19, 20:23
åh, det där lät som ren porr för mitt trailrunninghjärta.

Det var riktig underbart. Genom en ravin som bara skriker Ronja Rövardotter var det så täckt av blankis som höll på att smälta att vi blev tvugna att ta oss över ravinen istället för genom den, blev nästan tekniskt.

shadowfire
2017-02-20, 10:58
Det var riktig underbart. Genom en ravin som bara skriker Ronja Rövardotter var det så täckt av blankis som höll på att smälta att vi blev tvugna att ta oss över ravinen istället för genom den, blev nästan tekniskt.

Vilken etapp var det? Av en slump såg jag precis en kollega posta bilder på fejjan från etapp 33 på den leden. Såg riktigt nice ut.

blåvitt
2017-02-20, 11:38
Vi gick trean, bitvis offtrail

blåvitt
2017-02-21, 11:35
Gårdagens klättring varade bara i 1,5h och bestod mestadels av socialisering. Kul ändå.

Uppvärmning
1 röd med mkt pinches och crimps
1 röd med enbart slopers
1 röd utspridda crimps och dåligt med fotsteg
1 röd med sköna jugs som krävde mkt rörelsefart för att klara avstånden

Och nu hörrni. Nu kommer något riktigt fett

Påbörjade 1 svart problem som ska projektas. Efter 6 försök sitter redan allt förutom ett move. Det är svårt som attan men det handlar enbart om teknik och det känns inom räckhåll. Blir februari månaden för min första svarta problemuttoppning? Riktigt spännande.

blåvitt
2017-02-21, 18:50
Dagens klättring

Uppvärmning
1 röd
1 svart









:)

blåvitt
2017-02-22, 21:42
Dagens klättring

Uppvärmning
4 gröna
4 blåa
3 röda
Klarade det svarta problemet typ sex gånger till, har bemästrat det nu!
Påbörjat nytt svart problem att projekta. Kommer nog ta längre tid
1 6b+ autobelay

De nya skorna är drömmiga!

blåvitt
2017-02-28, 18:18
Kunde inte klättra fem dagar i sträck, först pga tidsbrist och sen pga återhämtning efter två mardrömsveckor då jag låg hemma däckad. Under tiden har jag kört en del balans- och coreövningar.

Dagens klättring:

Uppvärmning
Uppvärmningsvägg tio minuter
4 gröna
7 blåa
Fingermassage
Handrotationer

Bouldering
1 röd med nästan enbart pinches. Bra för fingerstyrkan. Onsight.
1 svart (samma som förut)x3 det filmades lite också*
Klämde på lite fler svarta. Har bestämt mig för att det jag påbörjade sist blir för svårt så behöver nytt projekt.
1 rött som bara var stora pinches på ett överhäng som ledde ut till några. kantiga grepp på ovansidan av överhänget. Inne i "grottan" på KV. Kul.
1 rött som bara var balans
1 rött som bara var slopers

Alla förutom det första tog ganska många försök och det blev i princip ingen vila emellan, blev ganska slutkörd men hade kört ett tag till om det inte var för tidsbrist. Tänkte försöka hinna klättra lite innan jobbet imorgon också. Måste bli bättre på att träna utöver klättrandet.

Har börjat försöka genomföra rörelserna när jag värmer upp som om de vore mycket svårare (använda drop knees, flagging, blockering osv). Dels för att det ser snyggare ut, dels för att man värmer upp hjärnan lite och börjar tänka mer tekniskt redan från start. Tror det ger en skillnad i prestation senare under passet, men även om så inte är fallet så blir det mycket roligare att värma upp.

*https://www.instagram.com/p/BRD1SgeFmp1/

blåvitt
2017-02-28, 23:54
Formbild, som ni kan se hatar jag att hänga upp speglar på väggen, trimmande av kroppsbehåring och att spänna sig.

http://i.imgur.com/BhC38XM.jpg

Drygt två månaders skillnad. Tycker jag jobbar på rätt bra? Aldrig varit på den här nivån förut så varje steg framåt är jag lyrisk över men så vitt jag vet kanske jag är sjukt slö hahah. Jag är glad i vilket fall ^^

https://s21.postimg.org/euf67enfb/17094216_10154684233034678_924975678_n.jpg

Förlåt för potatiskvalitén. Ben får ni se när det finns något att visa men lovar att de är på g

blåvitt
2017-03-03, 00:13
Klättrade med tre kompisar idag, det var riktigt kul men i vanlig ordning så blir det inte så strukturerat när det sociala kommer i vägen. Hade en bra klätterdag och körde rätt hårt men har ingen koll på vad jag klättrade så här i efterhand. Körde ett kort gympass efteråt iaf, så det var ju gött, men lyckades inte få till någon topprepsklättring idag heller. Snart så! Klättringimorrn igen men då ensam.

blåvitt
2017-03-03, 20:50
Dagens klättring

Uppvärmning
5 min uppvärmningsvägg
4 röda
5 blåa

Bouldering
6 röda
Jobbade på mitt svarta projekt

Har lyckats genomföra varje enskilt move var för sig, och har lyckats länka ihop första halvan två gånger. Oftast klarar jag dock inte ens det första. Problemet börjar med två crimps och ett halvkasst grepp som sitter högt upp och nås med vänsterfoten genom nån slags diagonal halv-split, höger fot på väggen. Därifrån går man upp till en riktigt kass lunch med höger hand, följer med vänster hand till en till riktigt kass pinch. Dessa sitter bredvid varandra precis ovanför första fotgreppet. Sen går problemet åt höger och man använder problemets första handgrepp som fotgrepp när man sträcker ut dig till en crimp med högern, vänster kvar på pinch och då måste man byta fot så att vänster står på startcrimpen. HIT HAR JAG KOMMIT PÅ ETT FÖRSÖK. Där korsar man vänsterarmen över höger för ytterligare ett crimpgrepp, jammar höger fot mellan en väldigt platt sloper och väggvolym. Höger hand till undercling och sen är det bara att sträcka upp sig till en skön slutjug med vänstern och matcha.
Jag är helt övertygad om att jag borde kunna klara det denna månad. Det är nästan en fråga om dagsform vid det här laget, men det är framförallt fingrarna på högerhanden som inte pallar. Tänker att jag kör intensiva crimpväggar de kommande två veckorna, sen chillar jag en vecka eller två på överhängstunneln (där jag har ett 6c projekt som ligger på is) och slope-intensiva problem, kanske en del topprep på väggar en bit under min förmåga, och sen går jag på problemet när jag känner att jag har en bra dag i slutet på mars. Då borde den fan sitta!

blåvitt
2017-03-05, 16:20
Idag var jag ett grepp från att klara mitt svarta projekt. Kruxet är helt klart när man ska göra förflyttningen där man lämnar pinchen med vänsterhanden för att flytta upp tillEn elak crimp, kroppen blir som en svängdörr och det går inte att hålla sig kvar. Balansen måste llogga helt rätt och core bör nog spännas som fan. Kampen fortsätter.

blåvitt
2017-03-08, 10:24
Kommit en bit på att lösa kruxet. Om jag frontar väggen istället för att angripa den från sidan får jag inte samma utåtrotation med kroppen. Planen jag la fram för två inlägg sedan har vaskats då jag inte verkar kunna göra annat än att slå huvudet blodigt mot den här väggen. Klarade iaf mitt överhängsprojekt igår, första 6cn tror jag, mkt trevligt.

blåvitt
2017-03-09, 22:04
Uppvärmning

Uppvärmningsvägg 10 min
Motionscykel 10
4 gröna problem

Bouldring

7 blåa
8 röda
1 röd som är den enda röda i hallen jag inte klarar pang bom nuförtin, nytt projekt
Jobbade lite på det svarta. Känns som att jag närmar mig

Tunneln

6b överhäng
6c överhäng

Topprep

6b klämmig hörna
6b+ crimps o dynos, fucking äcklig skit
6b+ crimps och slopers, lite lättare
7b+ klarade första fjärdedelen typ wot wot

blåvitt
2017-03-10, 15:42
Vaknade med feeling så valde att skolka och klättra innan jag åkte bort över helgen.

Uppvärmning

10 min uppvärmningsvägg
4 gröna

Tunneln

6b överhäng
6c överhäng

Bouldring

1 svart





:D

ApexProcyon
2017-03-10, 15:50
Trevlig journal, det ska bli kul att se ifall du klarar milen under 50. Klättringen är lite svårare att relatera till så där säger bilder mycket mer än ord.

Bra framsteg fysiskt för övrigt!

blåvitt
2017-03-10, 17:03
Trevlig journal, det ska bli kul att se ifall du klarar milen under 50. Klättringen är lite svårare att relatera till så där säger bilder mycket mer än ord.

Bra framsteg fysiskt för övrigt!

Ja, det är spännande. Har slöat med löpningen till fördel för klättringen den senaste tiden så måste lägga på ett kol ganska snart om det ska bli av det här året. Får se om jag orkar börja fota mina projekt men det känns inte så aktuellt :P

Tack!

blåvitt
2017-03-13, 21:07
Klättrade ute idag. Hittade den här

http://i.imgur.com/KsM4VwN.jpg

Så jag klättrade upp för de här bitarna

http://i.imgur.com/p2QBR1j.jpg

http://i.imgur.com/PdwR6t9.jpg

Hittade även lite annat gött att klättra upp för men ovanstående klippa har jag märkt ut på gpsen för att hitta tillbaka till. Den var jävligt kul och verkar ha många potentiella problem.

blåvitt
2017-03-14, 19:07
Drog upp en spricka i handleden igår av berget och vaknade med inflammerad näve så inomhusklättringen fick läggas åt sidan! Istället blev det 1,2 mil skogsvandring, drygt två mil på enbäxlad åbäkescykel och tre km promenad utan extra vikter + tre km promenad med kanske 7kg mat i varje hand. Helt ok dag ändå!

blåvitt
2017-03-16, 22:59
Dagens klättring

Bouldering

Massa massa uppvärmning
Massa nya blåa
Massa nya röda
Klarade nästan en svart balansen jävel
(KV har tävling imorgon därav helt nya grejer)

Träffade Daniel Woods och dog lite. Han dansade upp för vita problem i jeans utan skor, den jäveln.

Topprep!!!!1!
1 6b+ tjocka men snälla grepp, gick hur bra som helst tills mjölksyran kickade in
1 6b+ bara stora slopers med små små kanter på typ, riktiga mardrömsgrepp, Klarade den egentligen inte då jag hängde en massa på repet
1 6c welcome to crimp city biatch
1 6a+ i princip bara slopers meckigt krux på slutet men behaglig upplevelse överlag

1 6b+ överhäng

Skönt med lite mer topprep! Bouldering är ju helt klart roligare men det här har sin charm det med, ska försöka flytta in det lite mer i rampljuset igen. Märker tydligt att jag är mycket starkare i nyporna än innan mitt uppehåll från topprep, och har betydligt bättre kroppskännedom i förhållande till väggen. Nackdelen är dock att mjölksyran slår på tidigare och att jag har en lägre förmåga att kämpa mig igenom den så att säga. Sämre uthållighet helt enkelt. Så gemensamt för alla topprepsväggar jag klättrar numer är att jag är sjuuukt kaxig för 60% av väggen, sen kryper sig pumpen sakta på och jag blir lite mer försiktig, sista få greppen skakar jag verkligen upp för väggen. Ska nog börja med deadhangs trots allt, samt jobba på teknik för pumphanteting och bli bättre på att planera var på väggen jag ska använda musklerna mer och var jag ska använda de mindre. Att köra 100% från start funkar ju liksom inte

blåvitt
2017-03-18, 10:09
Gårdagens klättring

Massa massa uppvärmning

Topprep på autosäkring, ingen vila mellan väggarna
1 5a
1 5b
1 5c
1 6b
1 6b+
1 6c FAIL
Vila
1 6c FAIL

Bouldering
5 svåra blåa
4 svåra röda

Överhängstunnel
1 6b

De hade byggt om en massa inför boulder bash på kvällen och färggraderingarna på boulders var åt helvete. En blå var vi flera överens om att den helt klart var röd, kanske svart, och det fanns liknande tveksamheter kring andra problem. Tråkigt och desorienterande, förstår att kvalitén blir lidande när de ska montera om hela hallen på två dagar men det här var lite väl off. Annars var det första gången jag körde topprep utan att vara slutkörd innan jag ens började så det var kul att få känna sig stark på 6b+ som var extremt crimpig. 6c sitter nog så länge jag kan lösa kruxet och det är mer en pusselfråga än en styrkefråga :)

shadowfire
2017-03-18, 10:21
Hade behövt hitta någon sådan klippa jag med, helst avsedd för topprepsklättring med ankare. Måste lära mig repellera under morgondagen, både armrepellering och köra med åttan. Helst testa på hinken också så jag har järnkoll på det där. Synd inte bodde närmare och kunde visa mig något klättringsställe och hjälpa till att säkra mig :)

blåvitt
2017-03-18, 14:47
Träffade på en av montörerna och frågade lite om färggraderingarna jag klagade på igår. Tydligen monterar de alla problem som den högsta svårigheten inom färgen inför tävlingar för att underlätta för människor dom inte är vana vid den franska graderingen. Rimligt ändå. Mer klättring imorrn hoppas jag men troligtvis måndag då jag ska ut och vandra hela dan imorrn.

Hade behövt hitta någon sådan klippa jag med, helst avsedd för topprepsklättring med ankare. Måste lära mig repellera under morgondagen, både armrepellering och köra med åttan. Helst testa på hinken också så jag har järnkoll på det där. Synd inte bodde närmare och kunde visa mig något klättringsställe och hjälpa till att säkra mig :)

Hade varit kul! Finns gott om goa klätterklippor runt Götet dock, kolla Svenska Klätterförbundets hemsida för klubbar o instruktörer i närheten av dig! Vissa är ju enbart in it for the money men det finns gott om folk som kan tumma på priserna och bara är glada att dela med sig så det kan vara värt att ringa runt. Särskilt om du berättar vad syftet är, många klättrare blir alldeles till sig av att träffa alpinister! Och hojta till om du har vägarna förbi stocken så kör vi en runda :)

micke81
2017-03-19, 13:59
Naturen är sannerligen full av bergsknallar med goda möjligheter att ta sig upp för:)

blåvitt
2017-03-19, 19:45
2,2 mil i hårt kuperad medelsvår terräng (5:3 på sörmlandsleden+approach och promenad tillbuds efteråt) med 18kg på ryggen. Själva etappen på 1,6 tog 4h. Riktigt najs dagsvandring med trevligt sällskap, betydligt mer varierad natur än tyrestaleden jag brukar gå! Gillade det skarpt, vi var även uppe på tornberget med god utsikt och generellt då var slutetappen riktigt bergig och härlig.
Bitvis brant, bitvis översvämmat och bitvis blockerat av extremt mkt fallna träd, men en ren fröjd rakt igenom med lämningar från gamla formborgar, ockulta offeraltare och riktigt härlig natur. Tråkigast var utan tvekan 4km i mitten då vi fick gå genom villaområden, som förvisso var ganska glest spridda, på diverse bilvägar av varierande slag. När vi gick på asfalt var vi fan riktigt tjuriga :D Bra dag! Dock ingen klättring

Naturen är sannerligen full av bergsknallar med goda möjligheter att ta sig upp för:)

Ja! Har börjat få skit från kompisar för att jag går och klämmer på stenväggar hela tiden nuförtin, men det är ju så svårt att inte inspireras!

micke81
2017-03-19, 19:56
2,2 mil i hårt kuperad medelsvår terräng (5:3 på sörmlandsleden+approach och promenad tillbuds efteråt) med 18kg på ryggen. Själva etappen på 1,6 tog 4h. Riktigt najs dagsvandring med trevligt sällskap, betydligt mer varierad natur än tyrestaleden jag brukar gå! Gillade det skarpt, vi var även uppe på tornberget med god utsikt och generellt då var slutetappen riktigt bergig och härlig.
Bitvis brant, bitvis översvämmat och bitvis blockerat av extremt mkt fallna träd, men en ren fröjd rakt igenom med lämningar från gamla formborgar, ockulta offeraltare och riktigt härlig natur. Tråkigast var utan tvekan 4km i mitten då vi fick gå genom villaområden, som förvisso var ganska glest spridda, på diverse bilvägar av varierande slag. När vi gick på asfalt var vi fan riktigt tjuriga :D Bra dag! Dock ingen klättring



Ja! Har börjat få skit från kompisar för att jag går och klämmer på stenväggar hela tiden nuförtin, men det är ju så svårt att inte inspireras!

Åhå intressant,skall försöka gå en bit av sörmlandsleden i sommar med sambon hade jag tänkt och vart ju inte mindre sugen av den beskrivningen:)

Hmm du kanske får se det som positivt att berg och stenar inte kan anmäla kränkningar och ofredanden ännu? :d

micke81
2017-03-19, 20:49
Angående partiet med nedfallna träd,råkade ut för sådana igår, om dom var i närheten av vatten så kanske vi kan misstänka att det var bävrar som samverkar mot kolozzeums vandrande medlemmar:) Är ganska intressant att ta sig igenom dessa jätteplockepinn.

shadowfire
2017-03-19, 21:20
2,2 mil i hårt kuperad medelsvår terräng (5:3 på sörmlandsleden+approach och promenad tillbuds efteråt) med 18kg på ryggen. Själva etappen på 1,6 tog 4h. Riktigt najs dagsvandring med trevligt sällskap, betydligt mer varierad natur än tyrestaleden jag brukar gå! Gillade det skarpt, vi var även uppe på tornberget med god utsikt och generellt då var slutetappen riktigt bergig och härlig.
Bitvis brant, bitvis översvämmat och bitvis blockerat av extremt mkt fallna träd, men en ren fröjd rakt igenom med lämningar från gamla formborgar, ockulta offeraltare och riktigt härlig natur. Tråkigast var utan tvekan 4km i mitten då vi fick gå genom villaområden, som förvisso var ganska glest spridda, på diverse bilvägar av varierande slag. När vi gick på asfalt var vi fan riktigt tjuriga :D Bra dag! Dock ingen klättring

Eh, ni måste ju ha haft ett riktigt bra tempo där, bra fart för över 1,5 mil med så pass tung packning. :thumbup:

blåvitt
2017-03-19, 23:46
Åhå intressant,skall försöka gå en bit av sörmlandsleden i sommar med sambon hade jag tänkt och vart ju inte mindre sugen av den beskrivningen:)

Hmm du kanske får se det som positivt att berg och stenar inte kan anmäla kränkningar och ofredanden ännu? :d

Angående partiet med nedfallna träd,råkade ut för sådana igår, om dom var i närheten av vatten så kanske vi kan misstänka att det var bävrar som samverkar mot kolozzeums vandrande medlemmar:) Är ganska intressant att ta sig igenom dessa jätteplockepinn.

Do it! :D Jag vill ändå tro att stenar och berg uppskattar min beröring. Vi dansar en vacker dans tillsammans.

Bäverjävlat!

Eh, ni måste ju ha haft ett riktigt bra tempo där, bra fart för över 1,5 mil med så pass tung packning. :thumbup:

Tack, vi var själva förvånade över att vi lyckades hålla jämn takt hela vägen :P

blåvitt
2017-03-20, 15:01
Vaknade med riktigt jävla ont i axeln som jag sträckte för en vecka sen, gårdagens belastning tog helt ut sin rätt kan man nog säga. Tog ett tråkigt beslut och ställer in klättringen idag med, körde istället en rejäl kroppsfenomgång med stretch, rörlighets- och balansövningar, med mycket fokus på att mjuka upp axeln. Kändes genast bättre, ska bli spännande att se hur den känns imorgon bitti :)

blåvitt
2017-03-21, 16:33
Löpning!

10km
1h 8m
Geggamojjigt skogsspår

Axeln känns bättre idag men det sitter kvar lite känningar. Nu är det över en vecka sen sträckningen så jag tänker att jag får ta det lugnt och lyssna på kroppen lite nu, alltså blev det ingen klättring idag heller. Istället drog jag av det första ordentliga löppasset sen någon gång i januari! Såg till att värma upp och stretcha ordentligt innan eftersom det finns en viss ovana just nu. Var inställd på ett riktigt plågsamt pass och en urkass tid, men jag måste säga att det gick förvånansvärt smärtfritt! Lite stelt i början och det tog etttag att komma in i andningen men när pulsen väl var uppe så var det bara att tuffa på. Ganska jobbig terräng så jag tror nästan att jag skulle kunna klämma in milen på under 1h ifall jag sprang den på spår runt en IP. Tänker dock att jag fortsätter med skogslöpningen tills det är upp till bevis i slutet av maj, förhoppningsvis kan jag tvinga ner skogsmilen till mål-tiden :)

micke81
2017-03-22, 14:19
Den där miltiden är ju inte dålig efter längre uppehåll och i smetigt spår!

Sällen
2017-03-22, 18:58
Intressant journal! Kul med de som klättrar, beundrar greppstyrkan. Några tips på bra gruppträning?

blåvitt
2017-03-23, 13:15
Löpning

5km
30.08m
Lite mindre geggigt spår men bitvis mer isbanigt

En rimlig sänkning av tid/km jämfört med milen men borde gå att pusha ännu mer. Idag kändes dock benen mkt tyngre och pannbenet var inte med lika bra idag heller. Tränade inget igår så ordentligt återhämtad borde jag ju ha varit, men det kändes det inte som. Fortsatta känningar i axeln, speciellt efter jobbet igår och när jag vaknade imorse, men det blev bättre av uppvärmning och under joggingturen. Det verkar återigen vara blodgenomströmning som leder till förbättring, men medan jag var ute och sprang och reflekterade över detta så insåg jag att jag inte kommer ha tid att klättra förrän på måndag :/ Så nu står det mellan att jag inte klättrar på hela veckan och att jag dissar mitt ragg imorgon kväll för att hinna med ett pass. Får se hur det blir.

Den där miltiden är ju inte dålig efter längre uppehåll och i smetigt spår!

Tack! Var både nöjd och förvånad när jag kollade klockan efter 9km och insåg att fan, det här går ju bra!

Intressant journal! Kul med de som klättrar, beundrar greppstyrkan. Några tips på bra gruppträning?

Antar att du menar greppträning då? :D Svårt att svara på. Klättrare är ju ute efter en väldigt mångsidig greppstyrka för att kunna hålla sin vikt vilandes på allt från ett nyp runt en tunn kant med bara fingerspetsarna till att kunna ha handen utsträckt som runt en basketboll och ändå kunna hålla sig kvar. Det är coolt, men det är inte samma mål som tyngdlyftare har gällande greppstyrkan. Så du borde inte lyssna på mig helt enkelt :D Men om du nu skulle vilja göra det: Deadhangs, grippers där man använder fingertopparna istället för hela näven, en sån där pinne som det går ett snöre ifrån och så sitter det en tyngd i slutet på snöret som man rullar upp, samt chins ifrån power balls. Men framför allt: Klättring!

blåvitt
2017-03-24, 22:27
15km skogsvandring med packning

shadowfire
2017-03-24, 22:29
Bra vandrat! Mäkta impad över beslutsamheten att bara traska på.

blåvitt
2017-03-29, 10:12
Bra vandrat! Mäkta impad över beslutsamheten att bara traska på.

Tack! Inte så svårt, är ju kul :)

Klättrade igår, klarade alla röda förutom en, klättrade lite lätt topprep

Bob90
2017-03-29, 15:10
Antar att du menar greppträning då? :D Svårt att svara på. Klättrare är ju ute efter en väldigt mångsidig greppstyrka för att kunna hålla sin vikt vilandes på allt från ett nyp runt en tunn kant med bara fingerspetsarna till att kunna ha handen utsträckt som runt en basketboll och ändå kunna hålla sig kvar. Det är coolt, men det är inte samma mål som tyngdlyftare har gällande greppstyrkan. Så du borde inte lyssna på mig helt enkelt :D Men om du nu skulle vilja göra det: Deadhangs, grippers där man använder fingertopparna istället för hela näven, en sån där pinne som det går ett snöre ifrån och så sitter det en tyngd i slutet på snöret som man rullar upp, samt chins ifrån power balls. Men framför allt: Klättring!

Sen så "bör" man ju träna på att spreta/sträcka fingrarna också om man kör mycket grepp eller klättrar mycket för att förebygga skador genom att bibehålla en någorlunda balans mellan flexor- och extensormusklerna. Typ med gummisnoddar eller någon färdigköpt attrapp :)

blåvitt
2017-03-30, 19:51
Sen så "bör" man ju träna på att spreta/sträcka fingrarna också om man kör mycket grepp eller klättrar mycket för att förebygga skador genom att bibehålla en någorlunda balans mellan flexor- och extensormusklerna. Typ med gummisnoddar eller någon färdigköpt attrapp :)

Stämmer bra! Antagonistträning generellt är ngt jag borde ägna mig mer åt :)

Klättring idag. Axeln känns lite men det verkar lugnt. Är för deppad på livet för mer omfattande rapportering än så.

Bob90
2017-03-31, 10:13
Stämmer bra! Antagonistträning generellt är ngt jag borde ägna mig mer åt :)

Klättring idag. Axeln känns lite men det verkar lugnt. Är för deppad på livet för mer omfattande rapportering än så.

Haha ja, du och alla andra :d
Är väl typ därför som klätterhallar ställer in en ställning att köra bänkpress på också tror jag?

Skönt att axeln går åt rätt håll.

shadowfire
2017-03-31, 11:18
Stämmer bra! Antagonistträning generellt är ngt jag borde ägna mig mer åt :)

Klättring idag. Axeln känns lite men det verkar lugnt. Är för deppad på livet för mer omfattande rapportering än så.

Axelproblem tycks vi klättrare dras med åt alla håll och kanter :)
Fredagspepp påre! *hug*

blåvitt
2017-04-02, 14:15
Står på jobbet och tränar fingerantagonisterna med gummisnoddar, lökigt värre. Ingen tid att träna den här helgen, men imorgon tänkte jag försöka klara ett svart problem som jag inte har rört tidigare samt en 7a som jag kommit halvvägs på. Spännande :)

blåvitt
2017-04-03, 18:54
Klarade det svarta problemet, inte 7a. Andra halvan var svårare...

Bob90
2017-04-03, 20:23
Står på jobbet och tränar fingerantagonisterna med gummisnoddar, lökigt värre.

Jag hade alltid ett par gummisnoddar i kavajfickan när jag jobbade som typ "jourhavande vakt" eller vafan man skulle kalla det som. Grymt lökigt :d

Grattis till svarta! Var det på KV? Vilken vägg? Jag försöka ta mig dit i veckan igen, har så satans många "klippkort" kvar där att jag måste börja beta av dem *rolleyes*

blåvitt
2017-04-03, 23:12
Jag hade alltid ett par gummisnoddar i kavajfickan när jag jobbade som typ "jourhavande vakt" eller vafan man skulle kalla det som. Grymt lökigt :d

Grattis till svarta! Var det på KV? Vilken vägg? Jag försöka ta mig dit i veckan igen, har så satans många "klippkort" kvar där att jag måste börja beta av dem *rolleyes*

Vad gör man inte :D

Slutet på väggen till höger i stora hallen (hörnet innan ledklättringsväggen), ett med blåa grepp :) Tack! Hojta när du drar dit så kanske vi ses där

blåvitt
2017-04-06, 10:21
Cyklade till jobbet igår, 2.3 mil på cirka 1.5h på gammal gjutjärnsdamcykel från kronan. Tungt! Men skön start på arbetsdagen, blev lite kyligt men kommer nog definitivt göras om. Lämnade dock cykeln icke fastkedjad utanför dovas pga lyckad dejt, får hoppas att den står kvar när jag hämtar den idag lol

blåvitt
2017-04-06, 19:39
5h klättring idag, troligtvis det sista passet på 1,5 vecka pga bortrest hela nästa vecka och den här helgen är fullsmockad! Kom en riktigt bra bit på ett nytt svart problem, löst kruxet och behöver bara länka ihop alla bitar för att klara den nu. Kommer säkert ändå ta några pass då jag inte gör annat än att nöta den. 7a gäckar mig fortfarande men det ska nog lossna riktigt snart :) Gött med flera nya roliga problem och riktigt bra klättringssällskap. Sjukt härlig dag med sjukt härlig klättring och bra stämning rakt igenom. Förra veckans depp har lättat en hel del

blåvitt
2017-04-06, 22:37
Personligen är jag galet ledsen över att det blir ett litet uppehåll från klättringen nu, men mina händer kanske är glada? Det här är efter görmkt hudsalva. Har fått återgå till att öppna telefonen med kod som en barbar då iPhone aldrig känner igen mina fingeravtryck längre, det blir särskilt tydligt vrf om man zoomar in på fingerspetsarna :D

http://i.imgur.com/VNnckJY.jpg

De verkar dock vara rejält härdade då jag aldrig får flappers eller börja blöda längre :)
Underarmar och ben är dock rejält täckta med blåmärken och blödande skrubbsår, inte riktigt lika härdat

micke81
2017-04-08, 09:29
Japp Kroppen och knoppen anpassar sig och man "härdas" en hel del av att göra saker som gör ont till en början,däremot skrubbsår och liknande kommer man nog aldrig ifrån.

blåvitt
2017-04-09, 18:12
Dagens träning

http://i.imgur.com/mP8oJUc.jpg

http://i.imgur.com/t8tZP6T.jpg

Bob90
2017-04-09, 20:19
Vad gör man inte :D

Slutet på väggen till höger i stora hallen (hörnet innan ledklättringsväggen), ett med blåa grepp :) Tack! Hojta när du drar dit så kanske vi ses där

Blev inte av tyvärr, flyttad till ett annat uppdrag längre söder ut, så blir kanske karbin eller jobbet någon dag.

Fasen va sugen jag blir på att klättra utomhus när man ser bilder på det :D

blåvitt
2017-04-16, 19:14
Blev inte av tyvärr, flyttad till ett annat uppdrag längre söder ut, så blir kanske karbin eller jobbet någon dag.

Fasen va sugen jag blir på att klättra utomhus när man ser bilder på det :D

Det är sjukt nice, verkligen en helt annan känsla än på klätterhall!


Jag har inte tränat på hela den här veckan. Ba vart bakis lol #påsklov

blåvitt
2017-04-18, 12:58
Var ute och red 2,5h igår, får väl räknas som träning? Inte särskilt intensivt men har gott om träningsvärk (och ont i pungen). En veckas alkoholintag har inte varit bra för hälsan så är ganska långt under vädret. Jag håller nu på att kurera med nyttiga grönsaker och frukter i hopp om att kunna träna skiten ur mig innan veckan är slut, men även om hälsan kommer ikapp så blir fan tiden knapp!

blåvitt
2017-04-21, 21:55
Klättring idag

Uppvärmning

1 6c+
1 7a (fail)
1 7a (fail)

1 svart
3 röda
4 blåa

Sprang mest omkring och hade kul, längesen jag klättrade så blev inte så seriöst. Klarade mitt svarta projekt dock.

blåvitt
2017-04-25, 14:55
Uppvärmning
Bouldring 1,5h
Tunneln 1/2hl
Gym 1/2h
1 6b autobelay

Mycket nya problem att klämma på, klarade alla nya röda i hallen. Hade sprängande migrän som släppte så fort jag började klättra. Magisk sport.

blåvitt
2017-04-26, 17:24
Uppvärmning
7 röda
1 svart FLASH!
coreövningar

blåvitt
2017-04-28, 11:41
Klättrade igår med en kompis men lekte mest runt eftersom det var hans andra gång. Mer seriös klättring idag om händerna orkar med.

blåvitt
2017-04-28, 20:15
Massa massa bouldring, lite lite gymmande.
Har bra feeling på två nya svarta, bara ett move som saknas på båda och känns fullt rimligt

blåvitt
2017-05-02, 23:33
I lördags bouldrade jag jävligt bra. Tre svarta och massa nytt rött

Idag

1 6b+ flash
1 7a försökte sist jag klättrade topprep, klarade nu
1 7a flash

:)

1 svart
1 röd

blåvitt
2017-05-03, 00:15
Vill tillägga att jag fortf inte klarat den första 7a jag antog som projekt. Borde kanske testa den.

Den första 7an jag klarade idag försökte jag tre gånger sist jag klättrade topprep, första gången glömde jag magnesiumpåsen på golvet, andra gången hade min säkrare hakat in sig bakvänt så blev tvungen att ta mig ner omedelbart efter upptäckten och tredje gången hade jag en krossande pump. Idag tog jag den på första försöket.

Min första 7a. Stort.

Men jag förväntade mig att jag skulle klara den. Jag visste hur den kändes och jag var rätt säker på att jag skulle klara av den. Sen skulle en kompis upprepa en 7a hon gjort tidigare och ville attkag skulle testa att klättra den först. Jag hade sett henne klättra den och gett ifrån mig imponerade läten under hela processen. Inte en chans att jag skulle klara den, men tänkte att det kanske kunde vara utvecklande att se hur långt jag kommer. Pang. Ett svep, ett försök och 15m. Vilken chock. Hur fan kan jag klättra ngt sånt här? Helt orimligt. Men ändå gick det. När jag kom mer fick jag höra att jag på första halvan såg ut som en balettdansare och på andra halvan som en hockeyspelare, jag kände mig som en klump av smärta och utmattning och föll ihop på golvet, men fan det gick.

Bästa känslan.

blåvitt
2017-05-03, 22:20
Bara bouldring idag, har verkligen brutit mig in ordentligt på svarta boulders den senaste veckan för nu lossnar de fan en efter en, ofta på samma pass som jag först testade dem på. Börjar nästan bli sugen på att nosa lite på vita problem...

blåvitt
2017-05-05, 22:22
Bouldrade idag, satte ett till nytt svart problem. Jävla bra det går. Slet dock upp en stor hudflik mot enhands-pinchen till slutgrepp, första gången det händer på månader :/ sliten mellan att vila tills handen läkt eller bara acceptera att det får växa långsamt, svidande och aldrig riktigt klart - dvs klättra imorgon och fortsättningsvis som planerat.

micke81
2017-05-05, 22:49
Kul att det går bra med klättrandet!

Diomedea exulans
2017-05-05, 22:54
Coolt med ridning. Hade velat börja med det, verkar härligt och jag älskar djur. Behöver bara några hundra tusen till i kassan.

blåvitt
2017-05-07, 10:21
Bouldrade utomhus i Orhem igår. Betydligt mer välbesökt än Kolartorp med mer vägmärkta leder och mer korrekt linjeförare. Så det blev en 5+, en 6a+ och en 6c

Kul att det går bra med klättrandet!

Verkligen! Första gången jag har utvecklats så här mkt på ett område som rör fysisk aktivitet :) mkt trevlig upplevelse

Coolt med ridning. Hade velat börja med det, verkar härligt och jag älskar djur. Behöver bara några hundra tusen till i kassan.

Du kan ju börja med att göra som jag gjorde, snylta på människor som redan har några hundra tusen till i fickan :D Det var sjukt härligt, väldigt speciellt sätt att umgås med ett djur på.

blåvitt
2017-05-15, 09:57
Klättrade i söndags förra veckan, samt nu i lördags, igår och är på väg mot mitt tredje pass efter de här fem vilodagarna nu. Tyvärr var det inte vilodagar fyllda av återhämtning, bra kost och gott om sömn utan klättringen uteblev snarare pga att jag inte hade tid. Snittade 17h filminspelning/dag under förra veckan, om man inte räknar med det adminstriva arbetet och planeringen runtomkring. 3-4h sömn per natt och bara skitmat samtliga dagar. Jag har alltså inte känt mig utvilad och stark nu när jag kommer tillbaka utan snarare som påse skräp. Motivationen är inte jättestark men det är bara att bita ihop, köra på och fokusera på att försöka ha roligt samt skärpa mig med kosten (för tillfället går det bra, ätit mest sallader sen i lördags). De två senaste passen är inte värda att dokumentera, men jag återkommer ikväll med redovisning av dagens pass för att sätta rutinen igen.

blåvitt
2017-05-15, 17:44
Okej, uppvärmning

10min motionscykel
4x10 armhävningar
3x6 strikta chins
20 upphopp
3x8dips
Uppvärmningsvägg
Alla blåa problem i hallen
Alla gröna problem i hallen
Stretching

Sen klarade jag samtliga röda i hallen och jobbade vidare på ett svidande svart problem jag inte fått loss. Man börjar helt horizontellt på ett överhäng med en matchning på ett stort block och två fullt utsträckta ben för att ta tåkrokar. Sen ska man förflytta vänsterhanden över läppen på väggen till en helt okej crimp, sen ska man byta placering på fötterna vid startgreppen, och sen sakta placera vänsterfoten som en tåkrok på startgreppet för händerna. Efter det ska man liksom försöka svinga sig över läppen på överhänget, släppa med fötterna och få tag på sen superkass jug. Det lyckas jag inte med. Efter det är den fortfarande tung men tekniskt okomplicerad. Vet inte riktigt vad det är som saknas, men jag har ingen större erfarenhet av ordentliga tåkrokar utan har mest använt dessa för att hålla mig på plats, aldrig för att dra med till en rörelse :/ så får fortsätta försöka helt enkelt

Sen gjorde jag en massa coreövningar.

Efter detta gjorde jag och min syster varandra sällskap till hellasgården där vi vandrade runt källtorpssjön. Kanske 1 mil? Vi avvek från stigarna för att kunna följa vattnet hela vägen runt men terrängens kuperande var hårdare än vi trott. Snart hade vi helt oförberett satt oss själva i en ganska lodrät situation som krävde teknisk klättring, utan rep eller ens klätterskor på. Som högst bedömde jag att det kanske var 20m stup under oss med svårighetsgraden som högst kanske 5c? Aldrig ett problem sett till svårighet med andra ord, men situationen var helt klart utmanande för psyket. Var detta alltså fri soloklättring? Jag är ganska säker på att det kan klassas som det. Häftig upplevelse om än väldigt skräckinjagande, vill helt klart göra om det menkanske då under mer föreberedda former. Tur att både jag och syrran är klättrare, annars hade det blivit knepigt :D efter att vi tagit oss upp på toppen av berget vandrade vi längs med den genom sjukt häftig terräng och tog oss ner betydligt säkrare och mer kontrollerat än vi tog oss upp. Kul!

blåvitt
2017-05-15, 17:48
Lite bildz också

blåvitt
2017-05-18, 08:18
Igår tänkte jag klättra innan jobbet men låg och stirrade i taket nästan hela natten, så när jag väl hade somnat kändes det nyttigare att sova tills jag behövde gå upp för jobbet. Körde dock ett snabbt morgongympapass:

3x10 armhävningar
3x20 situps
Lite planka
3x8 chins på en blött tjock gren utanför husporten

Kan väl knappast kallas ett pass egentligen men där har vi det. Ska btw köpa en problemsolver så fort Klätterverket fått in nya, så snart börjas det med hangboard sessions

blåvitt
2017-05-18, 21:32
Uppvärmning

20 minuter cykel

15 armhävningar
8 chins
8 dips
X3

10 minuter uppvärmningsvägg

Klättringsmässigt så drog jag av en massa nya boulders som byggdes igår och idag inför fredagens jamsession. Eftersom jag inte kmr kunna medverka då pga svensexa fick jag lite goa tips av ledbyggarna på plats och provklättrade lite åt dom (ÄR JAG INNE I DEN INRE CIRKELN NU?!?). Mycket roliga grejer och kul att prata lite med byggarna om hur de tänker och vad de sätter främst när de bygger boulders. Drog även av en 6b+ och en 6c i tunneln samt en 6c i topprep. Avslutade passet med en massa jobbiga magövningar. Slutligen köpte jag en hangboard som jag hängt lite i.

Efter det njöt jag av vädret och käkade på Urban Deli med syrran, strosade runt i värmen och solen, drack öl och åt lite mer gott. Sommarn kom som en käftsmäll och hela Stockholm verkar ta ett djupt andetag i den heta luften, helt underbar dag!

Bob90
2017-05-18, 22:14
Klättringsmässigt så drog jag av en massa nya boulders som byggdes igår och idag inför fredagens jamsession. Eftersom jag inte kmr kunna medverka då pga svensexa fick jag lite goa tips av ledbyggarna på plats och provklättrade lite åt dom (ÄR JAG INNE I DEN INRE CIRKELN NU?!?). Mycket roliga grejer och kul att prata lite med byggarna om hur de tänker och vad de sätter främst när de bygger boulders.


Stammisvarning :d

blåvitt
2017-05-18, 23:10
Stammisvarning :d

Hehehe, spenderar nästan mer tid där än hemma så ^^



Ps Ps den här journalen behöver fler formbilder men här kommer något i den vägen. Måste styra upp en vettig photoshoot med självutlösaren snart

blåvitt
2017-05-20, 17:21
Är i Finland på svensexa, 0%träning100%dekadens några dagar nu

Bob90
2017-05-20, 20:19
Hehehe, spenderar nästan mer tid där än hemma så ^^

Ps Ps den här journalen behöver fler formbilder men här kommer något i den vägen. Måste styra upp en vettig photoshoot med självutlösaren snart

Ja, håller man sig mer eller mindre till en idrott så är det ju nästan oundvikligt att det inte blir som ett andra hem.
Jag är också (extremt) dålig på formbilder, har aldrig ens tagit enda en, inte ens för "eget" bruk :d

blåvitt
2017-05-23, 07:58
Ja, håller man sig mer eller mindre till en idrott så är det ju nästan oundvikligt att det inte blir som ett andra hem.
Jag är också (extremt) dålig på formbilder, har aldrig ens tagit enda en, inte ens för "eget" bruk :d

Tru dat!
Jag ogillar själva processen att ta och lägga upp formbilder som faan men har tyckt att det är väldigt kul att titta tillbaka och se sin utveckling så det är värt det :)

Körde min första sesh på hängbrädan igår och filmade passet med uppvärmning, tänkte redigera och lägga upp på en gång men när jag kom hem hade min inneboende svultit sig själv till en psykos så jag var tvungen att hantera det först lol. Filmsnutt som även agerar lite formbild kommer ikväll!

Bob90
2017-05-23, 13:59
Tru dat!
Jag ogillar själva processen att ta och lägga upp formbilder som faan men har tyckt att det är väldigt kul att titta tillbaka och se sin utveckling så det är värt det :)

Körde min första sesh på hängbrädan igår och filmade passet med uppvärmning, tänkte redigera och lägga upp på en gång men när jag kom hem hade min inneboende svultit sig själv till en psykos så jag var tvungen att hantera det först lol. Filmsnutt som även agerar lite formbild kommer ikväll!

Aa måste vara drygt att få till vinklar och ljus, plus att jag inte heller äger en kamera vilket försvårar själva bildtagningsprocessen en smula :d
Men det är sant, tar ju mycket längre tid att se skillnader/resultat i spegeln än att kolla på gamla bilder.

Svultit sig till psykos? :confused:

blåvitt
2017-05-27, 07:35
Bristen på uppdatering beror på ett flertal orsaker, men mestadels att jag haft lite för mkt roligt för mig och att jag flyttar på tisdag. Här kommer till slut den där hangboard/formvideon

4Gy7Lhfpr1Q

Olistad video, så om den inte funkar genom inbäddning:
https://youtu.be/4Gy7Lhfpr1Q

Klättring i tisdags, med en kompis:

Uppvärmning
3 min motionscykel
3x8 chins
3x15 armhävningar
3x8 dips
Hänga lite på en beastmaker för att värma upp fingrarna
40 utfall
Lite coreuppvärmning
10 min uppvärmningsvägg

Sen flashade jag i princip alla nya röda i hallen, fick redpointa två och lämnade två kvar till nästa gång. Klättrade även 6b+ i tunneln. Mest höll jag nybörjarkompisen i handen.


Klättring torsdag

Samma uppvärmning som ovanstående.
Repeat på typ alla röda i hallen, klarade de två sista röda (en på flash)
Började jobba på en svart.
6c+ i tunneln


Klättring igår fredag, utomhusbouldring

Väldigt lite uppvärmning utöver den knappa halvmilen vi gick i skogen för att komma dit.

Några 4or av olika slag
Några 5or av olika slag
1 6a
1 6b
1 6b fail

Det lönar sig väl att vara ute och klättra med en söt tjej. Man pushar sig automatiskt lite hårdare liksom. Stötte även på en större grupp klättrare som började jobba på samma 6b som oss och det var fan en härlig känsla när 6 pers står och hejar på en mitt under cruxet. Också något som får en att pusha lite hårdare. Tjejen ville dock inte behöva turas om med dom så vi drog vidare och upptäckte annat - tråkigt, hade ju gått att lära sig något nytt av dom.

Aa måste vara drygt att få till vinklar och ljus, plus att jag inte heller äger en kamera vilket försvårar själva bildtagningsprocessen en smula :d
Men det är sant, tar ju mycket längre tid att se skillnader/resultat i spegeln än att kolla på gamla bilder.

Svultit sig till psykos? :confused:

Så noggrann är jag absolut inte :D

Ja, hon är ortodoxt kristen och fastar. I måndags hade hon fastat sig till ett delirium och pratade osammanhängande om flygplatser, onda familjer i usa, bibeln, osv. Hon viskade förresten om det, eftersom hon egentligen inte ville ha samtalet i lägenheten för att "de kan höra oss". Hon ville även sova på mitt rum eftersom det tydligen finns en stor ondska i hennes (fuck no, det var ju inne på mitt rum jag hade lagt alla knivar i samband med hennes psykos). Hon är fortsatt askonstig men nu har hon iaf ätit något och börjar bli lite mer stabil. Men sjuk grej.

blåvitt
2017-05-28, 21:14
Igår körde jag en till runda på hängbrädan. Passet jag kör ser ut så här:

Uppvärmning av hela kroppen
Lägga tyngd på fingertopparna mot brädan men ändå ha kvar fötterna på marken. Sakta öka belastningen under en minut

Sedan
10-13 sekunder hänga i 19mm fickan
1 minut vila
X4
= 1 set

Fem minuters vila mellan totalt fyra set. Passet är taget från climbing magazine och deras rekommendation för nybörjare. Progression sker genom att sänka vilan mellan "reps" med tio sekunder för varje vecka jag kört detta fram tills att jag halkar av brädan eller känner att jag får ont i fingrarna. Då backar jag ett steg och kör där i tre veckor för att sedan fortsätta neråt. När vila mellan reps är tio sekunder kommer jag börja utföra olika variationer

blåvitt
2017-05-30, 16:36
Ont om träning pga flytt

Bob90
2017-06-09, 19:27
Bristen på uppdatering beror på ett flertal orsaker, men mestadels att jag haft lite för mkt roligt för mig och att jag flyttar på tisdag. Här kommer till slut den där hangboard/formvideon

4Gy7Lhfpr1Q

Det lönar sig väl att vara ute och klättra med en söt tjej. Man pushar sig automatiskt lite hårdare liksom. Stötte även på en större grupp klättrare som började jobba på samma 6b som oss och det var fan en härlig känsla när 6 pers står och hejar på en mitt under cruxet. Också något som får en att pusha lite hårdare. Tjejen ville dock inte behöva turas om med dom så vi drog vidare och upptäckte annat - tråkigt, hade ju gått att lära sig något nytt av dom.

Så noggrann är jag absolut inte :D

Ja, hon är ortodoxt kristen och fastar. I måndags hade hon fastat sig till ett delirium och pratade osammanhängande om flygplatser, onda familjer i usa, bibeln, osv. Hon viskade förresten om det, eftersom hon egentligen inte ville ha samtalet i lägenheten för att "de kan höra oss". Hon ville även sova på mitt rum eftersom det tydligen finns en stor ondska i hennes (fuck no, det var ju inne på mitt rum jag hade lagt alla knivar i samband med hennes psykos). Hon är fortsatt askonstig men nu har hon iaf ätit något och börjar bli lite mer stabil. Men sjuk grej.
Fan vad jag har missat grejer :d

Högt produktionsvärde på filmen, men du håller på med sånt också va?
Haha träna med söt tjej, i wouldn't know.. *gah!*:d
Satan (säg inte att jag använde det ordet), kan man bli så tokig av matbrist? Eller är det den heliga anden som besatte hennes kropp? :naughty:

Och jag tycker per automatik att du blir bättre klättrare än mig bara för att du faktiskt klättrar utomhus haha och faktiskt äger en hangboard. Jag har nada.

blåvitt
2017-06-10, 00:18
Fan vad jag har missat grejer :d

Högt produktionsvärde på filmen, men du håller på med sånt också va?
Haha träna med söt tjej, i wouldn't know.. *gah!*:d
Satan (säg inte att jag använde det ordet), kan man bli så tokig av matbrist? Eller är det den heliga anden som besatte hennes kropp? :naughty:

Och jag tycker per automatik att du blir bättre klättrare än mig bara för att du faktiskt klättrar utomhus haha och faktiskt äger en hangboard. Jag har nada.

Tack! Ja, film är mitt karriärsval - även om karriären inte kommit igång än.

Tror psykosen orsakades av ett flertal olika stressande faktorer, ballade ur ännu mer sen men det kan jag berätta om mellan två boulders ;)

Woop Woop!

Bob90
2017-06-10, 07:52
Tack! Ja, film är mitt karriärsval - även om karriären inte kommit igång än.

Tror psykosen orsakades av ett flertal olika stressande faktorer, ballade ur ännu mer sen men det kan jag berätta om mellan två boulders ;)

Woop Woop!

Sweet, ja det finns väl lättare branscher att slå sig in i så att säga. Vilken typ av filmer gör/vill du göra? Kände en som slagit sig in med reklamfilmer, han var rädd att han skulle fastna där och liksom få den "stämpeln" men det funkade faktiskt som en bra inkörsport för honom. Han gör ju såklart inga storproduktioner men tror han nästan kan leva på det nu.

Youtube verkar ju vara en helt enastående plattform för CV inom filmbranschen (och musik). Både typ nordic hillbillies och poesi för fiskar verkar ju ha fått seriösa roller eller en tv-show från detta. Dock så har jag för mig att båda har/hade någon form av företag de jobbade för och liksom per definition då redan var betalda skådespelare? Nu är förvisso inte skådespelare detsamma som filmskapare, men någon ska ju välja vinklar, klippa och sånt skit också och det är ju möjligt att rätt folk tittar efter sånt med?

blåvitt
2017-06-10, 11:10
Sweet, ja det finns väl lättare branscher att slå sig in i så att säga. Vilken typ av filmer gör/vill du göra? Kände en som slagit sig in med reklamfilmer, han var rädd att han skulle fastna där och liksom få den "stämpeln" men det funkade faktiskt som en bra inkörsport för honom. Han gör ju såklart inga storproduktioner men tror han nästan kan leva på det nu.

Youtube verkar ju vara en helt enastående plattform för CV inom filmbranschen (och musik). Både typ nordic hillbillies och poesi för fiskar verkar ju ha fått seriösa roller eller en tv-show från detta. Dock så har jag för mig att båda har/hade någon form av företag de jobbade för och liksom per definition då redan var betalda skådespelare? Nu är förvisso inte skådespelare detsamma som filmskapare, men någon ska ju välja vinklar, klippa och sånt skit också och det är ju möjligt att rätt folk tittar efter sånt med?

Hahah, ja så är det ju minst sagt. Är dock lättare att få jobb som filmskapare än som skådis, så länge man är villig att ta lite skit första tio åren. Filmerna jag vill göra finns det nog en väldigt liten publik för, så vi får se hur det går med att kunna försörja en familj på det här så småningom, men youtube (och tbh) patreon öppnar ju helt klart upp det som möjlighet. Har dock absolut ingenting emot tanken på att göra lite reklamfilm, tv-inslag eller musikvideos för att försörja mig så länge jag kan syssla med min konst vid sidan om.

"sånt skit"

:D

Bob90
2017-06-10, 11:39
Hahah, ja så är det ju minst sagt. Är dock lättare att få jobb som filmskapare än som skådis, så länge man är villig att ta lite skit första tio åren. Filmerna jag vill göra finns det nog en väldigt liten publik för, så vi får se hur det går med att kunna försörja en familj på det här så småningom, men youtube (och tbh) patreon öppnar ju helt klart upp det som möjlighet. Har dock absolut ingenting emot tanken på att göra lite reklamfilm, tv-inslag eller musikvideos för att försörja mig så länge jag kan syssla med min konst vid sidan om.

Ja men precis, filmbranschen är väl sån där man antingen "blir upptäckt", har rätt kontakter, har tur eller bara köttar sig igenom med hårt arbete och skördar sent liksom? Vilken typ av film är det? "Konstnärlig" indiefilm?
Aah patreon kände jag inte till, men det verkar ju också bra.

"sånt skit" :d
Haha i brist på korrekta termer och kunskap från min sida :d

blåvitt
2017-06-12, 00:18
Ja men precis, filmbranschen är väl sån där man antingen "blir upptäckt", har rätt kontakter, har tur eller bara köttar sig igenom med hårt arbete och skördar sent liksom? Vilken typ av film är det? "Konstnärlig" indiefilm?
Aah patreon kände jag inte till, men det verkar ju också bra.


Haha i brist på korrekta termer och kunskap från min sida :d

Ja exakt. De flesta slår ju inte igenom som regissörer innan 40 liksom. Konstnärligt eller konstigt, möjligtvis pretentiöst -något i de svängarna :D

För att återgå lite till topic så har det varit oerhört dålig med träning mellan flytt, ett bröllop (som jag skötte fotot på så det tog mycket tankekraft), besök från en kompis som flyttat utsocknes och nu utlandssemester. Har inte klättrat ordentligt på typ två veckor och är en vecka kvar tills jag får klättra igen ser det ut som, utöver lite vardagligt hängande och klängande på saker man hittar. Mycket tråkigt och min själ slits sönder lite av det men den underbara solen och det vackra havet är mitt balsam och min honung. Underhåller så länge kroppen med volympass bestående av kroppsviktsövningar samt hängbrädande. Även en del late night ping pong förekommer här nere på rivieran :)

Ska se om jag orkar ta mig tid att utvärdera mina "till slutet på maj"-mål som jag satte i våras någon dag snart här (vissa har jag överträffat, vissa har jag inte kommit i närheten av) men fokus ligger just nu på att ta det lugnt, äta gott och skratta mycket :cool:

Bob90
2017-06-12, 00:38
Ja exakt. De flesta slår ju inte igenom som regissörer innan 40 liksom. Konstnärligt eller konstigt, möjligtvis pretentiöst -något i de svängarna :D

För att återgå lite till topic så har det varit oerhört dålig med träning mellan flytt, ett bröllop (som jag skötte fotot på så det tog mycket tankekraft), besök från en kompis som flyttat utsocknes och nu utlandssemester. Har inte klättrat ordentligt på typ två veckor och är en vecka kvar tills jag får klättra igen ser det ut som, utöver lite vardagligt hängande och klängande på saker man hittar. Mycket tråkigt och min själ slits sönder lite av det men den underbara solen och det vackra havet är mitt balsam och min honung. Underhåller så länge kroppen med volympass bestående av kroppsviktsövningar samt hängbrädande. Även en del late night ping pong förekommer här nere på rivieran :)

Ska se om jag orkar ta mig tid att utvärdera mina "till slutet på maj"-mål som jag satte i våras någon dag snart här (vissa har jag överträffat, vissa har jag inte kommit i närheten av) men fokus ligger just nu på att ta det lugnt, äta gott och skratta mycket :cool:
Haha precis. Alright då fattar jag.. Typ.. :d
Bra haha, då är vi båda lite avdankade och ur form lagom till klättringen :naughty: Kanske blir Baktung som får briljera istället.

shadowfire
2017-06-12, 07:50
Har hört att man tjänar skitbra om man följer med som filmteam på Everest och gör en dokumentär om svensken som misslyckades med dubbla bestigningar ;)

blåvitt
2017-06-12, 10:07
Haha precis. Alright då fattar jag.. Typ.. :d
Bra haha, då är vi båda lite avdankade och ur form lagom till klättringen :naughty: Kanske blir Baktung som får briljera istället.

Wunderbar! :D

Har hört att man tjänar skitbra om man följer med som filmteam på Everest och gör en dokumentär om svensken som misslyckades med dubbla bestigningar ;)

Asså, så länge jag inte behöver var nedbinder toppattacken så är jag fett jävla aspå. Du kan hälsa din sponsor att jag är en one-man army filmmaking machine! :hbang:

blåvitt
2017-06-12, 20:36
Omg Omg Omg, blev en del klättring idag! Körde sådan där deep water solo upp för några kalkstensklippor längs kusten strax utanför Cannes. Sjukt läskigt, sjukt najs! Alltid lika härligt med klättring efter uppehåll, det känns som att jaget fogas samman igen.

blåvitt
2017-06-13, 00:28
Formbild från idag, allt gör ont

shadowfire
2017-06-13, 08:23
Fyfan det låter creepy... föll du ner något eller gick det bra? Adrenalinjunkie!

blåvitt
2017-06-13, 09:58
Fyfan det låter creepy... föll du ner något eller gick det bra? Adrenalinjunkie!

Föll lite i starterna pga blött som fan och vi körda barfota vilket gav en del osäkerhet, men när man väl kommit upp på några meters höjd så var ett fall inte riktigt ett alternativ :D Vi snackar ändå bara tio meter som högst, inte värre än ett hopptorn, och linjer som vi spanade in ordentligt innan vi började klättra och kände oss trygga i att vi skulle kunna klara. Utmaningen låg inte så mycket i den tekniska klättringen som i att behålla skärpa och lugn på den höjden utan säkring. Det var kul! Solbrännan och kaktusen jag föll in i framåt kvällen är båda mycket dummare grejer att utsätta sig för imo