handdator

Visa fullständig version : Smidig sida/app för att räkna kalorier

Chrilleee
2016-04-19, 20:16
Innan de la ner sin tjänst så använde jag Linkura (tidigare Kostplaneraren) - troligen den bästa sida jag använt för kostplanering! Den var så enkel att använda. Du kunde få upp en vy över hela veckan, lägga till ingredienser och rätter utan att sidan behövde ladda om, kopiera mellan dagar osv.

Finns det någon liknande sida i dag?

Jag har testat både Lifesum och MyFitnessPal, som verkar vara de populäraste i dag. Men både är väldigt klumpiga att använda. Du kan bara se en dag i taget, det krävs en massa klickande och laddande av nya sidor för att lägga till ingredienser, vilket gör det väldigt tidskrävande att testa lägga in ingredienser för att få en bra måltid som passar en dag.

Eljest
2016-04-19, 20:24
Innan de la ner sin tjänst så använde jag Linkura (tidigare Kostplaneraren) - troligen den bästa sida jag använt för kostplanering! Den var så enkel att använda. Du kunde få upp en vy över hela veckan, lägga till ingredienser och rätter utan att sidan behövde ladda om, kopiera mellan dagar osv.

Finns det någon liknande sida i dag?

Jag har testat både Lifesum och MyFitnessPal, som verkar vara de populäraste i dag. Men både är väldigt klumpiga att använda. Du kan bara se en dag i taget, det krävs en massa klickande och laddande av nya sidor för att lägga till ingredienser, vilket gör det väldigt tidskrävande att testa lägga in ingredienser för att få en bra måltid som passar en dag.

Fatsecret är den bästa jag har använt.

Shqypnia
2016-04-20, 08:24
Jag ville rekommendera Lifesum - men du verkar redan ha testat den. Det är stor skillnad på standard och premium dock.

gyros
2016-04-20, 09:07
Jag som tyckte Lifesum var enkel.. cofffee
Blev nyfiken på det programmet du använde nu. Säg till om du hittar någon motsvarande.

J.V
2016-04-20, 11:33
Näringsguide. Finns bara till iPhone dock. Finns en lite-version som ar gratis om man snabbt vill kolla in den, men betalversionen ar klart vard de fa kronor den kostar.

LunaSpice
2016-04-20, 18:59
Fatsecret är klockren tycker jag. Finns på web samt som app.