handdator

Visa fullständig version : Hur påverkar fiberintaget min vikt?


Trunker
2016-04-19, 15:21
Har för nuvarande problem att hålla NERE fiberintaget eftersom allt bra deffmat innehåller förbannat mycket fibrer.

Landar utan problem på 60g+ om dagen. Men det varierar ibland och har på känn att morgonvikten påverkas av gårdagens fiberintag.

Hur gör ni med fibrer? Äter jag för mycket fibrer och tappar därför vattenvikt som ger falskt intryck av fat loss på vågen?

Zekerna
2016-04-19, 15:37
Har för nuvarande problem att hålla NERE fiberintaget eftersom allt bra deffmat innehåller förbannat mycket fibrer.

Landar utan problem på 60g+ om dagen. Men det varierar ibland och har på känn att morgonvikten påverkas av gårdagens fiberintag.

Hur gör ni med fibrer? Äter jag för mycket fibrer och tappar därför vattenvikt som ger falskt intryck av fat loss på vågen?

Du kan ju alltid börja mäta midjemått på tal om att vågen kanske inte alltid säger det du vill veta :)

shut teh face
2016-04-19, 16:04
Har för nuvarande problem att hålla NERE fiberintaget eftersom allt bra deffmat innehåller förbannat mycket fibrer.

Landar utan problem på 60g+ om dagen. Men det varierar ibland och har på känn att morgonvikten påverkas av gårdagens fiberintag.

Hur gör ni med fibrer? Äter jag för mycket fibrer och tappar därför vattenvikt som ger falskt intryck av fat loss på vågen?
Det påverkar säkert vikten lite hit och dit, men på lång sikt så är det inget att oroa sig över.

Jag själv äter väldigt mycket fiber, mest för jag äter mycket grönsaker, liksom. :devil:

Jag försöker själv äta olika typer av fiber; fermenterbara, icke-fermenterbara, lösliga, icke-lösliga, gelbildande, icke-gelbildande

Det viktiga är att vänja magen vid intaget, annars blir det mycket gaser och kanske lite magknip :P