View Full Version : Nedre Magen
Glenner_84
18-04-2004, 20:59
Snart måste ju sexpacket sitta, ska köra 5extremt hårda magveckor nu innan sommaren. Har alltid haft problem med att få massa längst ner på magen.
Kör benlyft och hängande benlyft men tycker inte att det händer speciellt mycket, och Ja jag kör övningarna rätt. Vad kör ni själv för magövningar för att aktivera nedre magmuskulaturen?
Edit: Ändrade mitt fel
hobbitar
18-04-2004, 21:05
Jag kör nästan endast crunches + lite hängande benlyft.
Men för att få bort fettet längst ner på magen hjälper det inte att köra massa magövningar.
Bättre att du går in för cardion istället för att inrikta dig allt för mycket på magövningar.
Det funkar inte så. Du kan inte punktförbränna. Alltså du får inte bort fettet på nedre delen av din mage genom att träna det området.
ta en titt här boys
Varför övre bröst men inte nedre mage (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=19822&highlight=nedre+magen)
Sen kan ni glo i magtråden i Best of...
och sen tar vi snacket en gång till.
allan
ensammast
18-04-2004, 21:09
Jag har nästan inge fett alls på magen, men min nedre magmuskelatur känns underutvecklad jämfört med den övre. Men jag antar att det bara att köra vidare eftersom "man inte kan aktivera endast en del av muskelfibrerna som löper lodrätt blabla" :smash:
Hjälper egentligen benlyft och liknande?
Ja, för att få en starkare mage, visst. Men inte för att träna just den nedre delen.
allan
Arne Persson
18-04-2004, 21:15
Originally posted by ensammast
Jag har nästan inge fett alls på magen, men min nedre magmuskelatur känns underutvecklad jämfört med den övre. Men jag antar att det bara att köra vidare eftersom "man inte kan aktivera endast en del av muskelfibrerna som löper lodrätt blabla" :smash:
Hjälper egentligen benlyft och liknande?
Benlyft är en suverän övning för den sk. övre delen av magen och höftböjarna. Tar självklart även på den sk. nedre delen av magen.
King Grub
18-04-2004, 21:15
Jag vet inte hur många gånger man fått förklara för folk på gymmet som frågar, att det inte går att prickträna nedre mage på det där sättet. Och lik förbaskat skall de försöka nöta bort fläsket där nere med ändlösa benlyft och liknande istället för att ge sig ut och röra på dödköttet.
Arne Persson
18-04-2004, 21:18
Originally posted by King Grub
Jag vet inte hur många gånger man fått förklara för folk på gymmet som frågar, att det inte går att prickträna nedre mage. Och lik förbaskat skall de försöka nöta bort fläsket där nere med ändlösa benlyft och liknande istället för att ge sig ut och röra på dödköttet.
Där ser man hur veckotidningsskrönors medmeras genomslagskraft är. Suck! Saliga äro de enfaldiga.:angel:
Glenner_84
18-04-2004, 21:19
Har ändrat mitt fel, läste om fettförbränning så det blev fel. har aldrig lagt på mig nån massa på nedre magmuskulaturen.Kör lite tyngre ibland då jag har vikter runt vristerna vid benlyft men märket ingen skillnad
King Grub
18-04-2004, 21:19
Originally posted by Glenner_84
Har ändrat mitt fel, läste om fettförbränning så det blev fel. har aldrig lagt på mig nån massa på nedre magmuskulaturenKör lite tyngre ibland då jag har vikter runt vristerna vid benlyft.
Du kan inte prickträna nedre mage heller. All or nothing.
Glenner_84
18-04-2004, 21:21
Originally posted by King Grub
Du kan inte prickträna nedre mage heller. All or nothing.
Inte prickträna nedre magmuskullaturen men aktivera nedre delen mer än resten av magen,
King Grub
18-04-2004, 21:24
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=6110&highlight=%F6vre+nedre+mage
Lillgrabben
18-04-2004, 21:24
Inte prickträna nedre magmuskullaturen men aktivera nedre delen mer än resten av magen,
Du säger ju samma sak igen!
Ungefär som att tro att man kan träna peaken på biceps då det i det fallet egentligen beror på genetik samt muskelns storlek/% BF....
Glenner_84
18-04-2004, 21:27
Fortsätter läsandet i den nuvarande tråden. Nån moderator får gärna ta bort tråden
hobbitar
18-04-2004, 21:30
Jag tror jag har kommit på ett sätt att punktförbränna fett på nedre delen av magen/midjan.
Man tar ett bälte (typ tynglyftarbälte) och värmer upp det till ca 70-80 grader (man får koppla i en elsladd på nåt sätt som sedan genererar värme i bältet).
Sedan tar man bara på sig det i några timmar framför tvn och låter värmen "bränna" bort fettet!
Ska skicka detta förslaget till TV-SHOP!!!!
:D
Fortsätter läsandet i den nuvarande tråden. Nån moderator får gärna ta bort tråden
Du kan ta bort tråden själv genom att radera det första inlägget tror jag ;)
Låt den ligga. En sån där tråd som alltid dyker upp på våren. Kommer garanterat med i FAQ (när nu det blir klart)
allan
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.