handdator

Visa fullständig version : Mycket av lite eller lite av mycket?


Skånsk
2016-04-18, 16:56
Vet egentligen inte var jag har fått detta ifrån men jag har börjat träna med många övningar och få set. Dels för att det inte alls är lika psykiskt jobbigt att veta att man har 4 set kvar av en övning man bara vill bli klar med men också för att jag inbillar mig att man träffar en större del muskelfibrer genom att använda många övningar.

Mitt mål är först och främst att öka i muskelmassa då jag tränar för att få en snyggare kropp så jag vill inte bli starkare i just knäböj eller något liknande. Är inte heller något problem för mig att ofta byta övning då jag ofta är ganska ensam på gymmet.

Idag tränade jag bl.a. rygg och då körde jag följande:

2x9 Chins (kroppsvik)
2x10 stela latsdrag (70kg)
2x10 stångrodd (85kg)
2x10 t-bar (65kg)

Känner egentligen inte att jag blev jättetrött efter det här passet men jag har ändå kört knappt 80 repetitioner och träffat många olika delar av ryggen. Vad säger ni? Hade ni föredragit att köra 4 set chins följt av 4 set stångrodd eller utför ni 120+ receptioner för rygg?

juckeyy
2016-04-18, 19:02
Totalt 8 set känns lite lite på något vis.
Öka kanske?

Paperbasket
2016-04-18, 19:13
Kör tyngre? -> Ta i mer. Du kanske kan tyngre än du kör på det givna repsantalet.
Längre tut?

Utöka ett pass i veckan för din rygg förslagsvis. Kanske kan dela upp pass A på tungt och pass B åt hypertrofi.