handdator

Visa fullständig version : Testa nytt träningsschema, vad tycks?


svartakronan
2016-04-17, 19:14
Tja alla tränings nördar där ute. Jag tänkte testa proxy's low volume training. Var på ett gym för första gången för ca 2 år sedan, så jag är hyffsat nybörjare, har mycket kvar att lära.
Men till min fråga, jag tyckte det blev för mycket att köra tungt och öka på legs och pull passen. Tanken är att jag ska köra det 6 gånger i veckan. Jag känner att jag inte hinner återhämta mig till ben och ryggpassen, kör marklyft på ryggdagen.
Hur skulle ni ha lagt upp det? Jag har tänkt lite ifall jag skulle kunna köra det ena benpasset och det ena ryggpasset lite lättare typ pump pass. Nu är ju inte det tanken med proxys low volume training. Tror ni att jag ändå kommer få bra resultat av att köra så som jag tänkte? Eller kanske endast köra marklyft på ett av ryggpassen?

Sen en annan tanke var att det är två tricepsövningar respektive två bicepsövningar. Men får inte triceps och biceps tillräckligt med träning av basövningarna ? Så alltså skulle jag kunna ta bort en av biceps och en av tricepsövningarna?

Tack på förhand.