Visa fullständig version : mjölkersättning?
Hörde här på kolozzeum att mjölk kunde ge acne, och jag har därför testat att hålla mig borta från mjölk i några dagar, vilket faktisk se ut att ge resultat :hbang:
Kan man käka nåt som ersätter mjölk, men som inte innehåller de "acneframkallande ämnena"?
Flyttar till ett lämpligare forum
allan
Låter som ett utmärkt tillfälle att pröva olika sojaprodukter. Likanar mjölk i proteinsammansättning och är ett bra alternativ. Finns som sojamjölk, sojaprotein etc.
jag kan dricka mjölk och käka ost i måttliga mängder. Brukar dricka 1-2 glas mjölk om dan och märker inga finnar av så liten mängd. Däremot märkte jag det av att dricka över litern.
jag är själv lite rädd för att mitt mjölkkaseinpulver ska ge mig finnar... bara å testa och se.
Någon här visste vad det var för ämne i mjölk som kunde göra att man fick finnar :confused: har för mig jag läst det.
Vad heter ditt mjölkkaseinpulver?
Innehåller soja"mjölk" samma vitaminer och mineraler som vanlig mjölk?
vad är det för ämne i mjölk som ger acne ?
Det finns inget speciellt ämne i mjölk som ger acne.
Däremot upplever olika människor olika effekt av viss mat.
Vad är acne ?
I puberteten ökat produktionen av könshormon.
Könshormonen stimulerar produktionen av det fett som ligger på våran hud och skyddar oss från uttorkning.
Detta fett skyddar även olika mikroorganismer som får möjlighet att växa till sig i huden och ge upphov just acne.
Det som gäller är tvätta sig lagom mycket. Tillräkligt för att tvätta bort fett och bakterier men inte så grundligt så att allt fett försvinner och huden blir uttorkad.
Originally posted by raZmus
Vad heter ditt mjölkkaseinpulver?
ultra milk whey från dalblads
Originally posted by Sverker
Det som gäller är tvätta sig lagom mycket. Tillräkligt för att tvätta bort fett och bakterier men inte så grundligt så att allt fett försvinner och huden blir uttorkad.
Hmm, enligt vad jag har läst och hört från mina läkare så spelar det ingen större roll alls hur man tvättar sig?!
På mig så verkar det vara helt sant. Däremot ökar acnen när jag tränar tungt.
Pubertet... Verkar vara något jag har i över 20 år...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.