handdator

Visa fullständig version : Hjälp med beslut angående jobb och studier


Rundhus
2016-04-16, 09:23
Först vill jag ge credits till alla er som klarar av att ta flera såna här beslut per liv utan att behöva tillfråga andra. Jag ser väldigt mycket upp till er då jag själv inte verkar klara av det.

Jag startar denna tråd mer för att få tips på hur man gör för att ta dessa beslut mer än för att få ett definitivt svar på hur jag ska göra. Men har ni något definitivt svar får ni gärna delge er dessa.

Det blir en del text för att jag vill vara tydlig.

Jag studerar för tillfället andra året på ekonomiekandidatprogrammet. Jag har hela tiden känt att jag hamnat fel men ändå valt att inte hoppa av. Nu efter jul blev jag extremt trött på alla skitkurser så jag började leta lite jobb. Lyckades ta mig vidare i processen som trafikinspektör där vi nu är 5 stycken kvar.

Det jag verkligen gillar är logistik och jag har även sökt lite jobb inom det. Jag känner att om jag ligger på där så kan jag nog få ett jobb eftersom jag i alla fall blivit tillkallad till intervju till de transportledarjobb jag sökt. Var på intervju igår för ett sommarjobb som transportledare, men vet inte hur det kommer att gå.

Nog med bakgrundinfo, låt mig presentera alternativen.

1. Jag får trafikinspektörjobbet och bestämmer mig för att ta det. Det skulle innebära att jag måste avsluta min pågående utbildning. Då påbörjar jag en betald 1-årig utbildning och börjar sen jobba som trafikinspektör med en lön på 27k.

Positivt: Jag är garanterad jobb åt en stabil arbetsgivare med bra avtal. Helt okej ingångslön med tanke på att utbildningen är betald.