handdator

Visa fullständig version : "Restless legs" i övre framsida lår vid sänggång? Hjälp.


DenverBroncos
2016-04-13, 06:22
Senaste tre kvällspassen jag haft har lett till samma problem när jag gått och lagt mig, eller så har jag vaknat upp igen 30-60 min efter att jag somnat med dessa besvär:

Framsida lår har fått en "restless legs" sensation som känns mycket obehaglig, det liksom "strömmar" myror i övre framsida lår på ett sätt som är helt nytt för mig.

De två första gångerna hade jag kört knäböj men inga tunga set och inte mycket volym.

Igår hade jag bara med 2x20 kroppsviktsböj i uppvärmningen och ändå var upplevelsen lika stark som de andra gångerna. Någon aning om vad som kan vara "fel" - eller är det att jag tränar på kvällen som spökar?

Har aldrig haft problem innan. Någon med liknande upplevelser?

mastermungo
2016-04-13, 10:52
Använder du byxor med tight midja att böja i eller kanske ett hårt åtdraget bälte så skulle det kunna rör sig om en nervpåverkan.

Läs mer här: http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/meralgia-paresthetica/basics/definition/con-20030852 om du tycker symtomen och området stämmer.

Själva symtomen är isåfall ofarliga men det är bra att undvika utlösande faktor så att inte besvären blir kroniska.

Kan såklart också vara något helt annat.

filmjölk
2016-04-13, 23:02
Myrkrypningar är en vanlig biverkan på medicin. Så för att täcka även den vinkeln så kolla upp eventuella mediciner du äter via FASS eller liknande, det finns ofta medicin mot även detta. (Jag hörde att du gillade medicinbiverkningar, så här är lite medicin för din medicin så att du kan få biverkningar när du har biverkningar)