handdator

Visa fullständig version : Scandic Grand Central


StarkaUlf
2016-04-12, 15:57
Är det någon här som har bott på Scandic Grand Central?

Letar efter ett hotell nära centralstationen så att det blir enkelt med Arlanda express då jag ska till/från flygplatsen. Scandic Grand Central verkar ju ligga mycket bra till och hyfsade priser. 1600 kr Fredag-Måndag för deras budgetrum "Cabin" och 1700 kr för deras "Economy". Frukost ingår.

Jag kommer bara spendera tid där på morgonen och för att sova, sedan vill jag ha det så enkelt som möjligt att ta mig till/från Arlanda.

Har ni några erfarenheter från det här hotellet?

Mental
2016-04-12, 16:14
Är det någon här som har bott på Scandic Grand Central?

Letar efter ett hotell nära centralstationen så att det blir enkelt med Arlanda express då jag ska till/från flygplatsen. Scandic Grand Central verkar ju ligga mycket bra till och hyfsade priser. 1600 kr Fredag-Måndag för deras budgetrum "Cabin" och 1700 kr för deras "Economy". Frukost ingår.

Jag kommer bara spendera tid där på morgonen och för att sova, sedan vill jag ha det så enkelt som möjligt att ta mig till/från Arlanda.

Har ni några erfarenheter från det här hotellet?

Vad är det för datum det gäller? Jag bodde en natt på Terminus som ligger typ 1 min från Arlanda express. Bra fräscha rum, kostade runt 800 då, för typ 3 år sedan?

Edit: Glöm det, en snabb koll visar att de är skitdyra på vardagar.

4623
2016-04-12, 16:19
Inte sovit. Men vänner brukar bo där när de hälsar på. Schyssta lokaler, schysst bar, schysst restaurang.

Men du ska enbart övernatta? Vad spelar det då för roll? :)

Clarion på Arlanda är schysst annars.

Jorgen
2016-04-12, 16:50
Är det någon här som har bott på Scandic Grand Central?

Letar efter ett hotell nära centralstationen så att det blir enkelt med Arlanda express då jag ska till/från flygplatsen. Scandic Grand Central verkar ju ligga mycket bra till och hyfsade priser. 1600 kr Fredag-Måndag för deras budgetrum "Cabin" och 1700 kr för deras "Economy". Frukost ingår.

Jag kommer bara spendera tid där på morgonen och för att sova, sedan vill jag ha det så enkelt som möjligt att ta mig till/från Arlanda.

Har ni några erfarenheter från det här hotellet?

Ja, jag har bott där.

Helt ok hotell, bra käk, bra rum och nära centralen.

StarkaUlf
2016-04-12, 17:18
Ha, jag såg fel. Priset var 15-1600 per natt :D då skiter vi i det!

pbiddy
2016-04-12, 21:25
Bodde på Elite Adlon i helgen. Var helt OK och bra priser, åtminstone då. Frukosten var toppen!

Tar fem minuter till Arlanda Express.

leo1
2016-04-12, 21:35
Jag har bott på lite olika hotell i Stockholm nu de senaste nätterna och ibland är priserna och den höga beläggningen sickening! Kollar man på booking.com så är det inte ovanligt att priserna är mellan 1700-2500 för en natt.

Jag gick in på en kartvy och tittade i helgen där man såg om det var fullt om man gled över hotellen med pilen, riktigt mycket fullt var det.

Agitator
2016-04-12, 21:52
Vad är det för datum det gäller? Jag bodde en natt på Terminus som ligger typ 1 min från Arlanda express. Bra fräscha rum, kostade runt 800 då, för typ 3 år sedan?

Edit: Glöm det, en snabb koll visar att de är skitdyra på vardagar.

Varför fick jag flashback till walking dead och kanibalerna :)

Agitator
2016-04-12, 21:53
Åk till arlanda direkt och ta in på något hotell i närheten?

http://www.jumbostay.se/

StarkaUlf
2016-04-12, 22:09
Jag har ju tänkt umgås fredag-måndag med min bror, ville bara ha en enkel och billig transferresa till/från Arlanda när jag landar och när jag ska flyga hem. :D Känns inte värt att bo på något Arlanda hotell och ta arlanda express tur/retur varje dag :D

Så vi kommer ju spendera hela dagarna i centrala sthlm.

Det är tydligen Elitloppet (Trav) under den helgen, så det lär nog få bli ett hostel om man ska komma ner i bra pris.

Anatis87
2016-04-12, 22:26
När vi hade klassresa till sthlm bodde klasskamraterna på zibkendams vandrarhem. De tyckte det var helt ok. Det ligger nära t-banan och inte långt från centralen. Var där och det såg helt ok ut. Hade tillgång till lägenhet väldigt nära så sov där så en mer utförlig personlig åsikt kan jag inte ge.

På språng

StarkaUlf
2016-05-16, 17:24
Någon som har bott på Scandic Victoria Tower eller Scandic Sollentuna? :) Funderar på något av dessa två, bra priser och verkar riktigt schysst. Båda två väldigt nära till pendelstationer.

Jorgen
2016-05-16, 19:14
Någon som har bott på Scandic Victoria Tower eller Scandic Sollentuna? :) Funderar på något av dessa två, bra priser och verkar riktigt schysst. Båda två väldigt nära till pendelstationer.

Scandic Sollentuna har jag bott på många gånger.
Lite slitet, men helt ok. Och bra pris.

J.V
2016-05-17, 01:47
Om du borjar kolla pa hostel sa var City Hostel (Fleminggatan 19, Kungsholmen) ratt schysst. Frascha rum, toaletter och duschar och ett stabilt, gratis wifi om du nu alls har behov av det. Tog val en 8 minuter att ga till Arlanda Express. 4 om du springer. :D

Sohlsken
2016-05-17, 01:59
Jumbo är häftigt och snyggt. Tror ej det ingick frukost, men det går buss från där till Arlanda helt gratis.

StarkaUlf
2016-05-17, 12:11
Scandic Sollentuna har jag bott på många gånger.
Lite slitet, men helt ok. Och bra pris.

Jag var nära att boka det, men det blev Best Western and Hotel mitt i centrala sthlm. Fick det till nästan samma pris, så det känns värt :)