Visa fullständig version : Någon som testat Propud?
sebbanboy14
2016-04-12, 07:47
Inget kosttillskott kanske. Nu när man kört 2-3 kvarg packet om dagen skulle de va kul att testa något nytt. Såg en bild på ProPud och blev nyfiken. Hur smakar dom? Är de bra med protein osv?
King Grub
2016-04-12, 07:53
Hur smakar dom?
Bra.
Är de bra med protein osv?
Titta på innehållsförteckningen.
DJJOHANSSON
2016-04-12, 08:36
Choklad Smakar som mörk chokladpudding.
Vanilj smakar som marsansås, lite för sliskig.
Caramel är inte god.
PureWhey
2016-04-12, 08:39
Choklad är riktigt smarrig. Köpte 2 flak när det var rea.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=222340&highlight=proteinpudding+god
Ganska goda, förutom chokladsmaken som jag tyckte smakade skit. Caramellen var däremot alldeles förträfflig. Vaniljen helt ok.
Lite dyra med 15:- för 250ml.
Goda men på tok för dyra om man inte hittar någon offert.
PureWhey
2016-04-12, 09:17
Goda men på tok för dyra om man inte hittar någon offert.
Jupp, riktigt dyrt. Man får vänta på en rea..
Bulkperiod
2016-04-12, 09:35
Gillade alla 3 smaker.
Bra mängd protein och kalorisnålt, bra vid deff.
Dock fick jag känslan av att dom inte mättar lika bra som kvarg samt är dubbelt så dyra.
Så ja dom är goda, men inte prisvärda enligt mig.
ProPud är svingoda - allihopa. Vem gillar inte något som endast innehåller protein och smakar som Jacky chokladpudding?
King Grub
2016-04-12, 13:14
För mycket socker
Det låter väl inte speciellt sannolikt, eftersom det enbart är naturligt förekommande mjölksocker. Och då det är en mjölkprodukt hör det liksom till.
Älskar dom.
Chokladpudding
Ekströms vaniljsås
Kola, typ seg kola
Smakar de. Dyra dock.
Å nej, precis, det e naturligt mjölksocker i som King grub skriver. (trött på folk som inte förstår detta, gäller många sockerfria mejeriprodukter)
AquaRegia
2016-04-12, 15:00
Propud är guds gåva till deffare.
Helt OK smak - tråkig konsistens, väldigt rinnig i jämförelse med Jacky. Föredrog chokladen för jag är chokladpundare.
Dyrt i relation till vad man får, men pengar < gains.
AquaRegia
2016-04-12, 18:17
Helt OK smak - tråkig konsistens, väldigt rinnig i jämförelse med Jacky. Föredrog chokladen för jag är chokladpundare.
Dyrt i relation till vad man får, men pengar < gains.
Har du ätit den mer än en gång? Konsistensen kan variera rätt mycket.
Har du ätit den mer än en gång? Konsistensen kan variera rätt mycket.
2-3 gånger. Inköpt via specialerbjudanden på Hemköp, så möjligen varor som närmat sig utgångstid. Men konsistensen har varit väldigt rinnig, inte fast & mer "Jello"-aktig som Jacky är.
Christian1980
2016-04-13, 13:20
Konsistensen varierar, jag äter 1 nästan varje vardag på eftermiddagen. Alldeles nyss för några minuter sen så åt jag en som var rinnig men andra tillfällen så har det varit mer åt pudding hållet. Jag tar oftast Choklad och ibland vanilj.
Håller med ovan.
Propud, särskilt chokladsmaken kan variera extremt mycket på konsistensen beroende på vilket parti det är packat för. Ibland kan det vara alldeles för vattnigt, och ibland otroligt krämig och smarrig.
Jag har fallit för vaniljsmaken, Nya Pulsen i Flemingsberg hade 2 för 20:- någon vecka sedan, då jävlar laddade jag på. Karamell smakar dock inte bra.
-
Åt en choklad till frukosten idag. Den va rinnig....
Men så e det. Tackar vet jag Lindhals nötcreme ��
Shqypnia
2016-04-14, 08:27
Älskade de som fan ett tag. Tror jag en gång fick i mig en dålig en och blev spyfärdig efter det (chokladsmak som för övrigt var min favorit). Blev dock sugen på att testa den nya smaken nu.
mattilainen
2016-04-14, 08:53
Choklad är ju som chokladpudding och det kan man göra själv för samma kalorier på ett ungefär. Dock är ju proteinhalten mycket högre i propud. Smakar skitgott! Dock är det dyrt om man ska äta kvargen för att mätta. Propud kan ju användas som godis mellanåt men skulle inte fungera för mig att äta som jag äter annan kvarg.
PureWhey
2016-04-14, 09:02
Har någon lyckats göra en kaseinpudding eller chokladpudding med liknande macros som smakar i närheten lika bra?
Har någon lyckats göra en kaseinpudding eller chokladpudding med liknande macros som smakar i närheten lika bra?
Ja. Men det beror nog mest på att jag överhuvudtaget inte gillar propuds chokladsmak =P.
Min standardpudding var länge
50g chokladkasein
100g mjölk
Lite olivolja med citronsmak (eller bara citron om man inte vill ha fettet)
Vispa ordentligt och sedan in i frysen 15-20 min.
Nu mer gör jag nästan bara fluff (mango/kokos <3) och keso/kvargostkaka.
Vaniljen är helt vidrig i smaken, dock så smakar caramel rätt så Ok men inget man längtar efter direkt.
Behöver en större burk till ett lägre pris än vad samma mängd pudding kostar idag.
2 för 30:- av dom dära småttingarna är för högt.
NautilusMetoden
2016-04-24, 22:28
Vanilj är godast, har bäst konsistent och jag tycker den håller jämnast kvalité.
Karemell och choklad har jag lite svårt då kvalitén kan vara så väldigt varierande. Speciellt choklad? Rinning, ibland grynig, ibland för tjock.
En gång fick jag en som var blek, tunn som mjölk och klumpig. Den luktade som soppåse med spya i. Blev traumatiskt skärrad av det så nu kan jag inte njuta av chokladsmaken längre.
Måste vara nåt av det godaste och blanda puddingen, antingen vanilj eller choklad med kokosnötsdryck. Rena guldmilkshaken, även endast 20 kalorier per 100 med kokosnötsdrycken.
https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/13118231_2023007257925260_831934064_n.jpg?ig_cache _key=MTI0NzMwNjc5NjI3OTMwODA2OA%3D%3D.2
American Flavors, nyheterna som vi alla längtat efter! 🇺🇸 NJIE favoriten ProPud Proteinpudding finns nu i smakerna Lemon Cheesecake, Creamy Hazelnut och Blueberry Muffin.
ProPud Proteinpudding är helt utan tillsatt socker, givetvis laktosfri med 20G protein i varje bägare. Från och med måndag 13/6 kan du hitta dem i en butik nära dig!
skattefusk
2016-06-10, 06:40
https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/13118231_2023007257925260_831934064_n.jpg?ig_cache _key=MTI0NzMwNjc5NjI3OTMwODA2OA%3D%3D.2
American Flavors, nyheterna som vi alla längtat efter! 🇺🇸 NJIE favoriten ProPud Proteinpudding finns nu i smakerna Lemon Cheesecake, Creamy Hazelnut och Blueberry Muffin.
ProPud Proteinpudding är helt utan tillsatt socker, givetvis laktosfri med 20G protein i varje bägare. Från och med måndag 13/6 kan du hitta dem i en butik nära dig!
Dom är så dyra att det är helt värt att köpa, finns lika goda puddingar för 25% av priset.
Sheogorath
2016-06-10, 07:03
Perfekt på resa (om man inte ska flyga, det räknas som vätska) men knappast något jag skulle använda som bas på deff. För dyrt helt enkelt.
Dom är så dyra att det är helt värt att köpa, finns lika goda puddingar för 25% av priset.
Men du köperjudom ändå...
Dyra men helt värt att köpa :naughty:
& vilka finns till 25% av priset (med protein/sockerfria.)
skattefusk
2016-06-10, 09:53
Men du köperjudom ändå...
Dyra men helt värt att köpa :naughty:
& vilka finns till 25% av priset (med protein/sockerfria.)
Haha oops, det blev fel. Ovärt ska det stå.
Klassiska Jackypudding till exempel. 6,4 gram mindre protein per 100g är då inget som gör någon skillnad alls på mitt dagliga intag som varierar mer än 6gram :D den lilla mängden socker har jag inget emot heller...
Tycker ProPud är goda allihop, choklad är fantastisk. Har tryckt i mig 2 st nästan varje dag senaste veckorna. Varianten med kokospartiklar i är riktigt god också.
Angående priset så är det bara blunda och betala. :D
Bulkperiod
2016-06-10, 11:51
Hade lätt bytt ut min kvarg (~21 kr/500g laktosfri Lindahls smaksatta kvarg) mot Propud om det inte var för att den var så pass mycket dyrare.
Är det gott är det värt priset, fan grabbar, ni får jobba hårdare ;)
exevision
2016-06-10, 16:18
Allt ska då smaka sötslisk! Usch!
Endast chokladen går ju att äta!
Köper den enbart för att den klarar rumstemperatur och att det medföljer en sked.
Ozziking
2016-06-10, 17:24
Vaniljen smakar risifrutti. i like!
fick 1kg för 50kr. denna vecka. 100% värt
Chokladen funkar på diet, smakar som Jacky. En stor burk ger 50g protein. Dyrare än kvarg men va fan.
Allt ska då smaka sötslisk! Usch!
Endast chokladen går ju att äta!
Köper den enbart för att den klarar rumstemperatur och att det medföljer en sked.
Gillade alla i början men kan faktist hålla med dig lite....
Jag tycker också de börjar bli sliskiga på något sätt.
Skulle inte vara sugen på att äta sådan varje dag direkt.
exevision
2016-06-11, 07:39
Gillade alla i början men kan faktist hålla med dig lite....
Jag tycker också de börjar bli sliskiga på något sätt.
Skulle inte vara sugen på att äta sådan varje dag direkt.
Men det är ju åt det hållet det drar verkar det som. Allt ska smaka som sötsliskigt godis för småbarn.
Sheogorath
2016-06-11, 14:07
Chokladen funkar på diet, smakar som Jacky. En stor burk ger 50g protein. Dyrare än kvarg men va fan.
Stor burk? Det är alltså mer än dubbelt så mycket som i en vanlig? Var hittar man dessa? Såg just drick-ProPud i 330 ml-flaska på ICA, men det är ju i princip bara utspädd ProPud. 20 gram protein även i den.
StarkaUlf
2016-06-11, 14:09
Stor burk? Det är alltså mer än dubbelt så mycket som i en vanlig? Var hittar man dessa? Såg just drick-ProPud i 330 ml-flaska på ICA, men det är ju i princip bara utspädd ProPud. 20 gram protein även i den.
Finns 500g burkar med smakerna Choklad och Vanilj :)
Sheogorath
2016-06-11, 14:14
Såg nu att de finns hos GG och MMS. 28,75 per burk på GG. Svider ju rätt hårt faktiskt.
StarkaUlf
2016-06-11, 14:28
Såg nu att de finns hos GG och MMS. 28,75 per burk på GG. Svider ju rätt hårt faktiskt.
~Halva priset om man istället köper ett gott kasein/mjölkprotein-pulver, blandar 90g pulver med 4-4,5 dl vatten och sötar lite extra med sötningsmedel. T.ex :)
Sheogorath
2016-06-11, 14:34
Min enda anledning att välja en sån här försluten produkt är för att kunna ha på resande fot. Så de få gånger jag behöver köpa det så lägger jag de pengarna tänker jag.
Vit choklad/hallon var rätt god. Borde finnas i puddingversion, då kanske jag skulle överväga att köpa dem igen priset till trots.
StarkaUlf
2016-06-11, 14:49
Min enda anledning att välja en sån här försluten produkt är för att kunna ha på resande fot. Så de få gånger jag behöver köpa det så lägger jag de pengarna tänker jag.
Precis :) Annars föredrar jag mitt förslag, om jag bara ska äta på kvällen hemma t.ex. Det finns ju så pass goda pulver nu för tiden så.
Sparven från Minsk
2016-06-11, 15:10
Åt en choklad igår, jäkligt god faktiskt! Perfekt vid sötsug, efterrätt eller allmänt mys.
PureWhey
2016-06-12, 00:01
Någon som lyckats göra en fluff som är i närheten så go'?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Många har skrivit att man ska göra själv, men det går inte om man vill göra liknande mängd som ProPud och ~70 kcal/100 g. Med Whey-80 blir det 300/340 kcal (vatten/mellanmjölk) och ~200 g, d.v.s. 150 kcal/100 g. Jag skulle vilja göra en pudding på 500 g med 300-400 kcal, som omväxling till kvarg. Fast utan något stabiliseringsmedel som ProPud använder går det inte antar jag. Kanske fungerar det med pektin eller gelatinpulver? Jag är inte bra på bakning. Med gelatinpulver ska den i alla fall stå kall i 4h.
StarkaUlf
2016-06-12, 19:38
Det går väl alldeles utmärkt att göra på eget pulver?
Blanda 90g pulver, kasein/mjölkproteinpulver, inte vassle, med 400g vatten. 330-340 kalorier för 490 gram. ~67-70 kcal/100 gram. Söta med sötningsmedel.
Dessutom med ~70g protein istället för 50 gram.
Köpte mig deras 500 g idag, choklad. Konsistensen är lite mera grynig. Kan ha och göra med att butiken inte sålde den som kylvara?
Köpte mig deras 500 g idag, choklad. Konsistensen är lite mera grynig. Kan ha och göra med att butiken inte sålde den som kylvara?
Det är stor skillnad på kyld och icke kyld. Kyld är fastare och slätare=mkt godare.
Någon som lyckats göra en fluff som är i närheten så go'?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja fast godare.
PureWhey
2016-06-13, 10:30
Ja fast godare.
Hur ser receptet ut?
Det är stor skillnad på kyld och icke kyld. Kyld är fastare och slätare=mkt godare.
Mjo, tror dock inte nöje har mycket och säga än till butikerna om att garanterat på kylplatser. Kommer med tiden då försäljningen ökar.
vicarious
2016-06-13, 14:17
Det går väl alldeles utmärkt att göra på eget pulver?
Ja. Därför jag inte förstår hypen över denna produkt. Gelatin funkar bra.
Hur ser receptet ut?
500g Fryst mango
90g vasslepulver med kokossmak.
https://www.instagram.com/p/BGZmpdtAxv_/?taken-by=propud
Blåbären va riktigt bra! Återstår och hitta dom andra 2 :)
Andrew_1982
2016-06-13, 19:18
Ett tips är att använda denna produkten till den vanliga kvargen. Jag brukar köra Lindahls vanilj utan socker. Jag gör plats i bägaren och kör ner några skedar av chokladen där. Blir så gott att blanda.
På så sätt så räcker en 500g Propud flera omgångar. *drool*
Ett tips är att använda denna produkten till den vanliga kvargen. Jag brukar köra Lindahls vanilj utan socker. Jag gör plats i bägaren och kör ner några skedar av chokladen där. Blir så gott att blanda.
Aja baja sluta balta... hihi...
StarkaUlf
2016-06-14, 18:46
Fy fan va dålig Creamy Hazelnut var. Sjukt konstgjord och riktigt dålig "hasselnötssmak". Naturell kvarg är ju godare...
Fy fan va dålig Creamy Hazelnut var. Sjukt konstgjord och riktigt dålig "hasselnötssmak". Naturell kvarg är ju godare...
Håller med till fullo. Som tur är var de andra två, Blueberry Muffin och Lemon Cheesecake bättre, imo :).
StarkaUlf
2016-06-14, 19:07
Håller med till fullo. Som tur är var de andra två, Blueberry Muffin och Lemon Cheesecake bättre, imo :).
Det låter bra :) har båda dom i kylen till någon annan dag.
Har man en gång smakat nutella är det svårt att hitta någon smaskigt med hasselnötssmak kombo allt blir skit lixom...
Kör nu på dieten 500g chokladpudding med 40-50g vispgrädde (de dagar jag ätit lite fett i övrigt) till kvällsmål. Rena lyxen, känns riktigt onyttigt.
sweetkarolina
2016-06-15, 08:52
Kör nu på dieten 500g chokladpudding med 40-50g vispgrädde (de dagar jag ätit lite fett i övrigt) till kvällsmål. Rena lyxen, känns riktigt onyttigt.
Jag gör marängswiss på propud choklad, GB lättglass och några smulade maränger *drool*
Jag gör marängswiss på propud choklad, GB lättglass och några smulade maränger *drool*
Det där lät ju rätt najs om man vill ha en lite kalori-snålare efterrätt på diet eller liknande :)
1 pkt Sia stevia vanilj + en lite propud choklad + lite maränger blir ju bara ~500 kcal.
Även Gobers tips lät enkelt och gott :)
DJJOHANSSON
2016-06-15, 10:02
Problemet folk gör när dom ska smaka hasselnöten är att dom har en illusion i smaklökarna av att det kommer smaka nutella.
Det står att den ska smaka hasselnöt och det är exakt det den gör, skitgod tyckte jag som brukar köpa hasselnöts-glass ibland. 7/10
Blåbärsmuffin var ännu bättre. 8/10
Har man en gång smakat nutella är det svårt att hitta någon smaskigt med hasselnötssmak kombo allt blir skit lixom...
Med reservation för att Nutella inte smakar särskilt mycket hasselnöt.
StarkaUlf
2016-06-15, 16:06
Hm, nej. Jag gillade inte blåbär heller. Smakar exakt som dom flesta blåbärsproteinpulver, alltså väldigt artificiellt med en liten eftersmak av flytande medicin :D Hade hoppats på bättre när dom lyckades så himla bra med sina tre första smaker. Hasselnöten var nog t.o.m bättre.
I detta fallet så köper jag hellre 500g av blåbärskvargen från Lindahl. Smakar samma.
Sätter mitt hopp till Lemon cheesecake då :)
Med reservation för att Nutella inte smakar särskilt mycket hasselnöt.
Därav ordet kombo =)...
& de flesta förknippar att det ska smaka just nutella när det står hazelnut osv ;) men det är ju inte sanningen :)...
Själv hade jag tyckt att en smak av romrussin i propud hade varit awsum :D eller punch ala punchrulle named dammsugare in swedish.
Vore ju fint ändå.
http://oi63.tinypic.com/bf0r9v.jpg
Var ju tvungen att prova dem!
Hasselnöten: Riktigt jäkla god! inte sliskig bara nötig och njutbar.
I nivå med Vaniljen och Caramell, om jag kommer köpa några fler propuds så blir det utan tvekan någon av dessa tre smaker.
Blåbärsvarianten: var ok första skeden, men sen blev det mer och mer kemisk bismak. Någon skrev tidigare "hostmedicin" och det var precis samma association jag fick.
Citron: Nja.... Det var absolut inte äcklig, bara intetsägande och menlös. Det positivaste jag kan säga om den är att den åtminstone var bättre än chokladvarianten...
Bossebäver
2016-06-17, 15:44
Blåbärsvarianten smakade lite konstigt kemiskt. Inte äcklig men inte direkt god heller.
Lemon cheesecake var lite "meh", inte äcklig men inte någon speciell smak. bättre än blåbär, sämre än vanilj.
Pitepalt
2016-06-17, 17:17
Blåbärsvarianten smakade lite konstigt kemiskt. Inte äcklig men inte direkt god heller.
Lemon cheesecake var lite "meh", inte äcklig men inte någon speciell smak. bättre än blåbär, sämre än vanilj.
Tyckte tvärt om faktiskt, Lemon cheescake smakade ungefär som ett rengöringsmedel luktar medan blåbär var helt ok :)
Ozziking
2016-06-17, 18:01
Testa blanda vanilj med choklad, sjukt jävla cpgott
Jag kör Lindahls vaniljkvarg, in i frysen ett par timmar så det blir lite som glass, Propud Caramel och jordnötter - Snickersglass! Otroligt jäkla gott. *drool*
Vill jag spara lite på kalorierna kör jag flingsalt istället för jordnötter, väldigt gott det också.
Tycker vanilj är okej, gillade inte choklad direkt. Hasselnöt var *spy* Har inte provat resten.
Tyckte tvärt om faktiskt, Lemon cheescake smakade ungefär som ett rengöringsmedel luktar medan blåbär var helt ok :)
Nu tror jag väl! Lemon var riktigt bra medan Hazelnut var horribel!
Pudzianovski
2016-06-21, 18:17
Rätt så vidriga. Nja, nu överdrev jag kanske. Antar att man måste vara utsvulten byggare på deff eller sakna smaklökar om man ska tycka de smakar gott som fan. Föredrar vispad grädde, brylépudding, ostkaka eller kebab....nåt som faktiskt smakar gott på riktigt och inte bara på fitnessbloggar. Blir inget mer köp, jag var inte tillräckligt häftig heller antagligen.
richforever
2016-06-21, 19:41
En 200g propud vanilj till bananpannkakan dagarna man orkar köra morgoncardio sitter aldrig fel! *drool*
Luca Brasi
2016-06-21, 22:14
Jag tryckte i mig 500g vanilj propudd innan middagen och efter det så har jag vissa problem med gaser.
Rätt så vidriga. Nja, nu överdrev jag kanske. Antar att man måste vara utsvulten byggare på deff eller sakna smaklökar om man ska tycka de smakar gott som fan. Föredrar vispad grädde, brylépudding, ostkaka eller kebab....nåt som faktiskt smakar gott på riktigt och inte bara på fitnessbloggar. Blir inget mer köp, jag var inte tillräckligt häftig heller antagligen.
Allt är ju relativt.
Det är ju trevligt att du har bra koll på dina egna smakreferenser, hur intetsägande de än må vara för alla andra =)
Men att hävda att personer som har andra smakreferenser än sig själv saknar smaklökar är ju lite smått egocentriskt tycker du inte?
Jag tycker personligen att brylepudding är rätt äckligt, betyder det att du saknar smaklökar som tycker det är gott?
Subjektivtet är en fantastisk sak.
ProPud choklad är riktigt god!
ProPud Caramell är inte särskilt god, smakar syntetiskt.
exevision
2016-07-02, 16:43
Hur kommer det sig att det inte är tillsatt något socker när det står "karamelliserad sockersirap" i innehållsförteckningen?
Sohlsken
2016-07-02, 19:46
Chokladsmaken var riktigt god!
De nya smakerna var väl okej men vaniljen ligger fortfarande på en solklar förstaplats.
wilhelmblomgren
2016-07-02, 22:34
Choklad är i särklass godast, därefter kommer hasselnöt.
Lemon Cheesecake smakade fan nästan mer vanilj, men var väldigt god på gröten (smaksatt med Whey-80 Cinnamon Bun.)
=)
exevision
2016-07-03, 06:12
Hur kommer det sig att det inte är tillsatt något socker när det står "karamelliserad sockersirap" i innehållsförteckningen?
Ingen annan som tänkt på detta?
Står ju även sockerkulör på en del.
StarkaUlf
2016-07-03, 06:16
Det är förmodligen i en så försvinnande mängd, bara för att ge lite färg.
exevision
2016-07-03, 06:57
Det är förmodligen i en så försvinnande mängd, bara för att ge lite färg.
Jo, så tror jag också. Men kan man få skriva "utan tillsatt socker" då?
Sparven från Minsk
2016-07-03, 07:41
Choklad all the way. Hade jag haft pengar till det hade mitt dagsbehov av protein kommit från Propud.
Ingen annan som tänkt på detta?
Står ju även sockerkulör på en del.
Vet att det står "...endast 0,2 g tillsatt socker" på någon av smakerna, kanske den du tänker på :).
Sohlsken
2016-07-03, 07:57
choklad all the way. Hade jag haft pengar till det hade mitt dagsbehov av protein kommit från propud.
+1000
richforever
2016-07-03, 09:33
Vet att det står "...endast 0,2 g tillsatt socker" på någon av smakerna, kanske den du tänker på :).
Det är på Caramel smaken det står så på ingen annan ! :)
exevision
2016-07-03, 16:28
Nej, den tänker jag inte på.
http://www.njie.se/produkter/propud/proteinpudding/
Choklad 500gr har sockersirap och "helt utan tillsatt socker".
Men det står även det på mina 200 grams burkar jag köpte igår.
Märkligt att det står olika på sidan och produkterna.
De nya smakerna, blåbär och hasselnöt, var en stor besvikelse. Jag tyckte att de inte smakade något alls i princip, bara naturell pudding.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.