handdator

Visa fullständig version : Hur gör man en reverse diet?


pundi
2016-04-11, 10:10
Hej!
Jag har deffat vääääldigt länge (ca 5.5 månader) och nu dom senaste veckorna har jag varken gått upp eller ner i vikt. Vet inte varför, har inte ändrat något i min diet eller träning. Men jag känner att jag är ganska nöjd med resultatet från denna deff och nu vill jag bli större och starkare igen. Frågan är då, hur gör jag en reverse diet utan att få massa fett tillbaka? Har hört att höja mina carbs med 50g i veckan är ett bra riktmärke, vad anser ni om detta? Och hur högt ska jag gå med mina carbs? Alltså i hur många veckor ska jag lägga på carbs? Ska jag höja mitt fett och proteinintag?

Mina macros är nu följande:
280gcarbs
210g protein
50g fett

Längd: 186cm
Vikt: 85-86kg
Ålder:19

Uppskattar alla svar, gärna så utföljligt som möjligt!!

pundi
2016-04-11, 10:21
Edit: Menade att man höjer 50g carbs om dagen per vecka

LunaSpice
2016-04-11, 10:30
Ligger du i balans på det energiintag du skrivit där eller är det ditt deffintag? Ett bra riktmärke är att ligga 200-300 kcal över balans för att maximera muskeltillväxt och minimera fettinlagring. Om du känner att du har kvar styrka och ork på gymmet med runt 300 g kolhydrater/dag skulle jag nog öka fett och protein istället.

pundi
2016-04-11, 10:45
Ligger du i balans på det energiintag du skrivit där eller är det ditt deffintag? Ett bra riktmärke är att ligga 200-300 kcal över balans för att maximera muskeltillväxt och minimera fettinlagring. Om du känner att du har kvar styrka och ork på gymmet med runt 300 g kolhydrater/dag skulle jag nog öka fett och protein istället.

Det var mitt deffintag tills för några veckor sedan då jag bara helt plötsligt slutade gå ner i vikt, provade att öka cardion men det hjälpte inte. Kör 30 min cardio 6 dagar i veckan just nu.

Energi på gymmet har jag för det mesta men absolut ingen energi alls(!) på resten av dagarna.

pundi
2016-04-12, 08:36
Bestämde mig för att öka 30 gram kolhydrater om dagen per vecka. Och sen var fjärde vecka öka med 5g fett om dagen, låter detta bra?

PureWhey
2016-04-12, 09:48
swrul81qco8

Ffa Helms och Henselman imo.

pundi
2016-04-12, 11:00
swrul81qco8

Ffa Helms och Henselman imo.

Saken är ju den att jag har legat på ett kcalunderskott i 5-6månader. Jag har nu dock senaste månaden legat stilla i vikt trots att jag har höjt min cardio (kört 6 -7 dagar i veckan, 30 minuter om dagen + styrketräning 6 dagar i veckan) och att gå från att stå stilla i vikt och köra 2 dagar cardio i veckan till att köra 6-7 dagar i veckan trodde jag skulle göra så jag gick ner mer i vikt men det gjorde jag inte. Detta får ju mig att undra om min ämnesomsättning är helt kass? Annars är dessa macrosen tydligen min nya kaloribalans. Det är därför det känns smartare att sakta ta bort cardio och sakta lägga till kalorier. Men hur skulle du gjort i mitt läge, vad skulle du hoppat upp till?
Äter just nu varje dag: 210p, 280carbs, 50f.

EDIT: Jag har ju heller inte deffat för tävling, ligger väl runt 10-12%bf