handdator

Visa fullständig version : Flest kalorier på en sittning


Eljest
2016-04-10, 18:51
Hur många kcal uppskattar ni att er största sittning genom tiderna, ligger på?
Min är kanske 3000, pizza följt av glass.

Med sittning menas en timmas ätande, inte tillagning osv.

King Grub
2016-04-10, 18:54
3000 är min standardkvällsmat året runt. :p

Skulle gissa 8-10000 något julbord med en Aladdinask efteråt.

Eljest
2016-04-10, 18:58
Skulle gissa 8-10000 något julbord med en Aladdinask efteråt.

Där satte du ribban. Satfläsk. Hur ser standarskvällsmaten ut med 3000 kcal?

Toni Radanov
2016-04-10, 19:01
13k, super bowl 2015 :D

åt å drack allt som är lortigt och onödigt stora mängder av det! American lifestyle babyyyy!

King Grub
2016-04-10, 19:02
Jag har i skrivande stund påbörjat en bytta chokladbollsmet på 2000 kcal smör, socker, kakao, havregryn och chokladproteinpulver. Sedan får vi se vad det blir efter det.

Eljest
2016-04-10, 19:04
Jag har i skrivande stund påbörjat en bytta chokladbollsmet på 2000 kcal smör, socker, kakao, havregryn och chokladproteinpulver. Sedan får vi se vad det blir efter det.

Pic or it didn't happen. Kung alltså.

timoat
2016-04-10, 19:10
Standard på en cheat Day när jag körde det var

Köbepizza/pasta/bröd
Påse chips/ostbpgar/jordnötsringar
Påse smågodis runt 400 g
Kakor/gifflar
B/j eller annan glass.

Det inmundigas under en film, vilket jag klassar som en sittning.

Brukade nog snitta 5-6000 kcal. När jag blev fet så åt jag sådär ungefär varannan dag i 3 månader. Extremt påfrestande för kroppen och psyket. Dyrt som Fan blev det också. Hamnade på 104 kilo (från 73). My low point vintern 2013. Dat binge eating.

Sheogorath
2016-04-10, 19:10
Den här tråden har potential.

On topic: ingen aning. Jag är ingen storätare. Skulle förvånat mig mycket om jag ätit mer än 3000 kcal på en timme. Sannolikt ligger jag något lägre.

timoat
2016-04-10, 19:12
Den här tråden har potential.

On topic: ingen aning. Jag är ingen storätare. Skulle förvånat mig mycket om jag ätit mer än 3000 kcal på en timme. Sannolikt ligger jag något lägre.

Var det inte du som brukade ha helt sjuka cheatdays för 5 6 år sen?

Sheogorath
2016-04-10, 19:16
Nej, det var nog inte jag. På det tidiga 2000-talet när vi trodde att det fanns magiska kalorier som försvann bara vi klämde in dom på 24 h, så gjorde jag en ganska misslyckad deff kom jag ihåg (typ ställde klockan på 00.01 för att börja äta Mars eller nått) men det var nog mer ett högt totalkaloriintag det dygnet, inte några enorma mängder på kort tid.

PureWhey
2016-04-10, 19:19
http://i.imgur.com/DQlIqAD.jpg

timoat
2016-04-10, 19:20
Nej, det var nog inte jag. På det tidiga 2000-talet när vi trodde att det fanns magiska kalorier som försvann bara vi klämde in dom på 24 h, så gjorde jag en ganska misslyckad deff kom jag ihåg (typ ställde klockan på 00.01 för att börja äta Mars eller nått) men det var nog mer ett högt totalkaloriintag det dygnet, inte några enorma mängder på kort tid.

Hmm, vem fasen var det då... Han hade ett liknande namn som dig och tävlade i bodybulding/fitness på elitnivå vad jag minns. Han har dock slutat med cheat day grejen för längesen men jag minns att när det var som hetast så var han "värst" han brukade lägga ut bilder här på kolo på inköpen. Kan hans namn har varit från liftarens guide till galaxen?

Blomkål
2016-04-10, 19:22
Har ju haft lite ätstörningar så det kanske är fusk. Ibland fick jag tom adrenalinrus när det bar av till köket och jag hade bestämt mig för att frossa. Oftast smög det sig snarare på men har nog hamnat på som mest 5-6k. Räknar man en hel kväll är det nog 10k utan problem eftersom jag dessutom super rätt hårt.

Värsta som hänt under en black out var ändå rätt milt kalorimässigt men kändes värst. Som en riktig skåpsätare. Hade precis börjat behandling men klev upp mitt i natten och möttes av en i stort sett tom kyl. Hade så bråttom att jag bara skalade rå potatis, bredde på smör i mängder och drog i mig något kilo.

timoat
2016-04-10, 19:23
Har ju haft lite ätstörningar så det kanske är fusk. Ibland fick jag tom adrenalinrus när det bar av till köket och jag hade bestämt mig för att frossa. Oftast smög det sig snarare på men har nog hamnat på som mest 5-6k. Räknar man en hel kväll är det nog 10k utan problem eftersom jag dessutom super rätt hårt.

Värsta som hänt under en black out var ändå rätt milt kalorimässigt men kändes värst. Som en riktig skåpsätare. Hade precis börjat behandling men klev upp mitt i natten och möttes av en i stort sett tom kyl. Hade så bråttom att jag bara skalade rå potatis, bredde på smör i mängder och drog i mig något kilo.

Yea det har ju jag med, exakt samma. Ätstörning for sure.

Sheogorath
2016-04-10, 19:25
http://i.imgur.com/DQlIqAD.jpg

This shit goes on Facebook! TACK!!!

Mass-Tech
2016-04-10, 19:43
2 Texas Longhorn Ribs
400g potatissallad
1 L julmust
1 B&J till efterrätt

Brofessorn
2016-04-10, 19:45
Hur kan ni äta så mycket utan att spy?

Luca Brasi
2016-04-10, 19:45
Enda gången det serverades ätbar mat i gymnasiet skulle jag tro.
Det var någon sorts tortellinigratäng.
Jag inspekterade som hastigast mina fekalier innan nedspolningen dagen efter och det såg fortfarande ut som tortellinigratäng, så jag lyckades nog äta mer än vad jag kunde absorbera.

Eljest
2016-04-10, 19:49
Hur kan ni äta så mycket utan att spy?

Förstår inte heller detta. 5000 kcal, även av kalorität mat, är ju sjukt mycket. Måste vara stora mängder fett?

Ett Orm
2016-04-10, 19:49
Varannan fredagkväll har jag vad jag vill kalla re load eftersom det låter som något bra.
Men den består av 500g vingummi, 275g chips och 200g choklad ~4500 kcal eller nått.

Mest någonsin var buffe' på finlandsfärja med sju hyfsade portioner mat plus efterrätt. Ingen aning om kcal på det. Matkoman förstörde resten av kvällens planerade supande iaf.

Samy Westside
2016-04-10, 19:50
2L vaniljglass blandat med en hel burk jordnötssmör
+ minst tio skivor bröd och en hel burk nutella med flera hundra gram vassleprotein blandat med mjölk som dryck. (intaget under fotbollsmatch VM 2014).

Måste vara minst 6000+ kalorier på det. Such binge.

King Grub
2016-04-10, 19:52
Hur kan ni äta så mycket utan att spy?

Jag är bottenlös. Kan äta hur mycket som helst. Om jag åt efter aptit skulle jag väga 250 kilo.

Minikubik
2016-04-10, 19:53
Ingen aning faktiskt, men har alltid varit ökänd för stor aptit. Har vid tillfällen klämt en familjepizza, 2l cola och jagat det med 1,5l glass med kola sås och nävar med godis. Nån som vill göra en uppskattning på det?

Anton Fräs
2016-04-10, 19:53
Jag är bottenlös. Kan äta hur mycket som helst. Om jag åt efter aptit skulle jag väga 250 kilo.

Det är du inte ensam om, jag har likadan aptit more or less.

Under en timme handlar det om 7-8 tusen kcal och under en heldag runt 13 tusen tror jag.

Minikubik
2016-04-10, 19:54
Jag är bottenlös. Kan äta hur mycket som helst. Om jag åt efter aptit skulle jag väga 250 kilo.

Känner igen det där, känner mig aldrig mätt

Sheogorath
2016-04-10, 19:58
Om jag skulle äta efter aptit skulle jag väga... lika mycket som jag gör nu.

Men det gör ju också att jag alltid kommer vara en speta jämfört med många (men överlag är jag tacksam för att ha dragit den där lotten). :)

Eljest
2016-04-10, 20:03
Jag är bottenlös. Kan äta hur mycket som helst. Om jag åt efter aptit skulle jag väga 250 kilo.

Men till slut måste väl magen säga stopp? Alltså vomering på grund av bukfylla? Jag har svårt att äta 2500 av traditionellt sett "nyttig mat" så som kyckling, lax, potatis, grönsaker etc. Kan ni äta hur mycket som helst även av dessa livsmedel, i ett tråkigt och torrt portionssammanhang?

Ett Orm
2016-04-10, 20:10
Hört historier från folk med BED att de vaknat med bokstavligt talat tomt kök och full mage eller stått och gråtit medan de äter rågmjöl direkt ur påsen.

StarkaUlf
2016-04-10, 20:19
En pizza med dubbelbotten och extra BBQ-sås.
2 burkar pringles / 1 burk + 1 påse chips.
1 hel förpackning färdig brownietårta (ogräddad, mest krämig så)
1 burk med 20 mini-donuts (ibland mini-brownies)
1 st 4-pack snickers + 1 st 4-pack twix
Glass + lite annat smågodis och ibland dubbla wienerpecan.

Det var nästan standard på lördagkvällar när jag bodde i England första gången. Då styrketränade jag inte ens och vägde 64 kg :D Han som ägde byggnaden undrade vars fan allt tog vägen. Det enda jag gjorde på kvällen var ju att äta tyckte han.

Sheogorath
2016-04-10, 20:31
Oj. På kaloribalans kan jag ofta inte ens äta en normalstor pizza utan att verkligen tvinga ner den. Först på din lista! :D

PureWhey
2016-04-10, 20:33
En pizza med dubbelbotten och extra BBQ-sås.
2 burkar pringles / 1 burk + 1 påse chips.
1 hel förpackning färdig brownietårta (ogräddad, mest krämig så)
1 burk med 20 mini-donuts (ibland mini-brownies)
1 st 4-pack snickers + 1 st 4-pack twix
Glass + lite annat smågodis och ibland dubbla wienerpecan.

Det var nästan standard på lördagkvällar när jag bodde i England första gången. Då styrketränade jag inte ens och vägde 64 kg :D Han som ägde byggnaden undrade vars fan allt tog vägen. Det enda jag gjorde på kvällen var ju att äta tyckte han.

Något sådant har jag nog dragit minus glassen och brownietårtan. *spy*
Dock äter jag som en tjej i vanliga fall. Skulle jag inte tränat hade jag nog vägt 75 typ.

shut teh face
2016-04-10, 20:35
Men till slut måste väl magen säga stopp? Alltså vomering på grund av bukfylla? Jag har svårt att äta 2500 av traditionellt sett "nyttig mat" så som kyckling, lax, potatis, grönsaker etc. Kan ni äta hur mycket som helst även av dessa livsmedel, i ett tråkigt och torrt portionssammanhang?
Magen säger stopp, efter ett bra tag, sen väntar man 30 min och kan köra på igen. :(
Men nej, det funkar inte på nyttig mat, iaf inte för mig. Det ska va salt/fett/socker i stora mängder!

Mitt rekord är väl en fet pizza med bea, 2500 kcal, 200g chips, 1000 kcal? 200g choklad, 1000 kcal?

Gerdler
2016-04-10, 20:38
Jag äter oftast kring 1500- 2000 kcal direkt efter gymmet. Brukar mätta rätt bra tycker jag. När jag vill överäta blir det målet kanske 2500 kcal men jag fortsätter typ med en sittning till bara kort därefter (1-2 h). Den sittningen är oftast mycket mindre. 1000-1500 kanske.

Jag tror att vissa dagar speciellt grillningar med en viss polare brukar(eg brukade) bli värst över en dag. Det har varit nåt fläskkött sen potatisgratäng för typ 2500 kcal per person, sen har vi kanske delat på två stora chipspåsar och ett knappt kilo lösgodis, 2-4 liter coca cola och så kanske 3-4 liter öl var. Jag skulle tippa att det är kring 7000-8000 kcal. Med det är ju på kanske 10-15 timmar.

Diomedea exulans
2016-04-10, 20:39
Ingen aning. Hur håller ni koll på sånt?

PureWhey
2016-04-10, 20:40
Ingen aning. Hur håller ni koll på sånt?

När man sitter på toan nästa dag en timma i sträck och undrar vad fan som händer kan man underhålla sig med vad man åt dagen innan.

Minikubik
2016-04-10, 20:41
När man sitter på toan nästa dag en timma i sträck och undrar vad fan som händer kan man underhålla sig med vad man åt dagen innan.

Första sittningen är lugn, tredje börjar det bli jobbigt :d

Eljest
2016-04-10, 20:45
En pizza med dubbelbotten och extra BBQ-sås.
2 burkar pringles / 1 burk + 1 påse chips.
1 hel förpackning färdig brownietårta (ogräddad, mest krämig så)
1 burk med 20 mini-donuts (ibland mini-brownies)
1 st 4-pack snickers + 1 st 4-pack twix
Glass + lite annat smågodis och ibland dubbla wienerpecan.

Det var nästan standard på lördagkvällar när jag bodde i England första gången. Då styrketränade jag inte ens och vägde 64 kg :D Han som ägde byggnaden undrade vars fan allt tog vägen. Det enda jag gjorde på kvällen var ju att äta tyckte han.

Stannar man inte upp halvvägs in i matchen och tänker "vafan händer?". Sockerbakis förresten?

StarkaUlf
2016-04-10, 20:45
Oj. På kaloribalans kan jag ofta inte ens äta en normalstor pizza utan att verkligen tvinga ner den. Först på din lista! :D

Något sådant har jag nog dragit minus glassen och brownietårtan. *spy*
Dock äter jag som en tjej i vanliga fall. Skulle jag inte tränat hade jag nog vägt 75 typ.

Men då var jag en tjockis när jag var barn :D jag antar att det sitter i från den tiden ^^ spelade ju däremot fotboll och konditionstränade själv då. Men stor i maten har jag alltid varit (på gott och ont). Skulle jag äta helt efter känsla/sug så skulle jag förmodligen gå upp 15 kg.

Stannar man inte upp halvvägs in i matchen och tänker "vafan händer?". Sockerbakis förresten?

Tyvärr inte :D den sista godisbiten var lika god som den första pizzabiten. Jag vet faktiskt inte hur "sockerbakis" känns. Men visst kände man ju sig lite uppblåst i magen, men det var inga problem.

Kabuto
2016-04-10, 20:57
Jag är bottenlös. Kan äta hur mycket som helst. Om jag åt efter aptit skulle jag väga 250 kilo.

+1 Har alltid försökt hålla tillbaka lite men vägde runt 125 kg som mest, hade bara fortsatt om jag inte gjort något åt det. Det är likadant nu, måste hålla tillbaka en jävla massa för att hålla mig runt 90 kg, en vecka utan återhållsamhet kan det lätt vara 5 kg upp.

En helt vanlig filmkväll förut bestod av 300g chips och en skål dipp, glass, några glas läsk. 3000+ kcal. Försöker glömma bort de riktigt svulliga kvällarna :em:

wilhelmblomgren
2016-04-10, 21:09
På julborden är ju aptiten på topp, och det är svårt att hålla efter. Så där kommer man nog upp i en 3000-4000kcal, som max. *drool*

På "chillkrök" blir det ofta att man tar dåliga beslut och käkar all sorts kalorispäckad mat. Så en 3000kcal plus sprit. *spy*

KlopFer
2016-04-10, 21:31
Tillhör också skaran av bottenlösa magar. Har begränsningen i huvudet istället men skulle tippa på att under 1h har man väl legat på ~4k kalorier i form av skärpmat, äppelpaj, vaniljsås, godis och något att svälja ner det med.



Det värsta är dock när man käkat tacos då får jag den värsta matkoma-deluxe! Äter förbannat fort och sedan är det bara stirra i taket så man inte spyr :D

Fordon
2016-04-10, 21:31
Alltså.. 4000Kcal är rätt svårt att trycka i sig. Per dag :em:

Snobbe
2016-04-10, 21:31
Jag är bottenlös. Kan äta hur mycket som helst. Om jag åt efter aptit skulle jag väga 250 kilo.

Skulle vilja se en dagbok från dig på typ en normal vecka hur du käkar o tränar. Vad ligger du på för kalorimängd egentligen om du käkar 3000 till middag varje dag?

King Grub
2016-04-10, 21:32
Det värsta är dock när man käkat tacos då får jag den värsta matkoma-deluxe!

Potatismos och stekt strömming med någon söt efterrätt... Fysiskt omöjligt att komma upp ur soffan efter det.

King Grub
2016-04-10, 21:32
Skulle vilja se en dagbok från dig på typ en normal vecka hur du käkar o tränar. Vad ligger du på för kalorimängd egentligen om du käkar 3000 till middag varje dag?

4-4500 kcal. Äter bara två gånger.

anvihl
2016-04-10, 21:39
Åtminstone 10 000kcal. Har klarat Phelps challenge som är 12 000kcal, men då var cirka 2-3k i form av dryck (räknas inte). Sägs att min magsäck sitter lägre än normalt vilket gör att det kan expandera mer, men vet inte om det bara var något påhitt från läkaren.

wilhelmblomgren
2016-04-10, 21:40
Potatismos och stekt strömming med någon söt efterrätt... Fysiskt omöjligt att komma upp ur soffan efter det.

Panerad spätta med Potatismos, precis samma bieffekt. *spy*

wilhelmblomgren
2016-04-10, 21:40
Åtminstone 10 000kcal. Har klarat Phelps challenge som är 12 000kcal, men då var cirka 2-3k i form av dryck (räknas inte). Sägs att min magsäck sitter lägre än normalt vilket gör att det kan expandera mer, men vet inte om det bara var något påhitt från läkaren.

Fan vad ballt! Det är ju som en superkraft... Typ

Captainwide
2016-04-10, 21:49
Beror ju mycket på vad det är man sätter i sig också. Kladdkaka med glass av olik smak och diverse "pålägg" kan man ju trycka ner 10000+ kcal ganska lätt. Jämför det med att försöka trycka motsvarande mängd kalorier i form av kyckling och couscous. :)

Men jag har väl som mest satt i mig en cirkus 13k under loppet av 90 min, detta var då plockchoklad, nötter, chips och rostat bröd med nutella. Detta var för cirkus 6 - 7 år sedan när jag hade ätstörningar.

Största meriten är dock ca 85% av en familjepizza motsvarande kanske 9000 kcal i en sittning. Blev 2 timmar senare ett besök på akuten samt en ny historia att berätta. :)

Edit: Ja, pizzan var så gigantisk.

Diomedea exulans
2016-04-10, 21:51
När man sitter på toan nästa dag en timma i sträck och undrar vad fan som händer kan man underhålla sig med vad man åt dagen innan.

Aha, så nu börjar överslagsräkna vad kaloriinehållet kan ha varit? Jag är helt sugig på det, skulle nog lätt kunna räkna fel på 1000 kcal upp eller ner på en stor måltid.

Skulle vilja se en dagbok från dig på typ en normal vecka hur du käkar o tränar. Vad ligger du på för kalorimängd egentligen om du käkar 3000 till middag varje dag?

Vi vill alla ha ingående information om hur han äter, tränar, och lever i övrigt. Men han kommer aldrig, aldrig ge oss mer än några sällsynta, enstaka små snuttar av info. Den jävla teasern.

svenbanan
2016-04-10, 21:53
Jag tror att på de flesta människor finns det nån typ av sensor på magsäcken som säger till när den håller på att bli "för stor" och att den då drar ihop sig. Tävlingsätare saknar denna "reflex" och deras magsäck kan typ bli hur stor som helst utan problem. Jag såg nåt på tv eller motsvarande där man fick se ultraljud (eller nåt liknande) över magen på nån tävlingsätare, och magsäcken betedde sig inte som hos "vanligt folk".


Skulle tro att vissa härinne har samma "problem"...

King Grub
2016-04-10, 22:00
Jag har alltid varit så. Det är därför jag var oaptitligt fet som barn. Jag åt inte dåligt... bara mycket. Det var inte förrän vid 13-årsåldern när jag upptäckte att flickor existerade på ett annat sätt än tidigare som jag insåg att det här duger ju inte.

Captainwide
2016-04-10, 22:01
Jag har alltid varit så. Det är därför jag var oaptitligt fet som barn. Jag åt inte dåligt... bara mycket. Det var inte förrän vid 13-årsåldern när jag upptäckte att flickor existerade på ett annat sätt än tidigare som jag inspg att det här duger ju inte.

Igenkänningsfaktorn är total.

Flygplan
2016-04-10, 22:02
Inbefore halva kolozzeum och stor del av träningssverige börjar käka 2 mål om dagen.

wilhelmblomgren
2016-04-10, 22:03
Jag har alltid varit så. Det är därför jag var oaptitligt fet som barn. Jag åt inte dåligt... bara mycket. Det var inte förrän vid 13-årsåldern när jag upptäckte att flickor existerade på ett annat sätt än tidigare som jag inspg att det här duger ju inte.

Oj, helsike! Har aldrig hört något mer relaterbart!

Den enda skillnaden var att jag var 14 bast när jag insåg att brudar fanns.

Diomedea exulans
2016-04-10, 22:05
Inbefore halva kolozzeum och stor del av träningssverige börjar käka 2 mål om dagen.

Been there, done that. Jag är en äta-ofta-kille.

delizh
2016-04-10, 23:11
Vet inte hur mycket kcal detta är.. Men det är det mesta jag ätit vid en sittning vid "ren mat", sen blev det lite efterätt och då blev jag mätt.
Jag drack även flera glas mjölk till detta.


http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160410/07942a1b92cbbaf8b0280cd0ffd76398.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Rahf
2016-04-10, 23:38
Jag får flashbacks till alla Thanksgiving-middagar, Delizh. Den här maten må se godare ut, men mängderna är likvärdiga *spy*

wilhelmblomgren
2016-04-10, 23:56
Vet inte hur mycket kcal detta är.. Men det är det mesta jag ätit vid en sittning vid "ren mat", sen blev det lite efterätt och då blev jag mätt.
Jag drack även flera glas mjölk till detta.


http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160410/07942a1b92cbbaf8b0280cd0ffd76398.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Herregud vad mycket käk! Högst imponerande!

Zaqwer
2016-04-11, 01:20
Två pizzor har slunkit ner vid ett par tillfällen när vi beställt pizza på jobbet. Svårt att uppskatta kalorimängd på pizzor men då det kan vara sås till så bör dom väl inte ligga allt för långt ifrån 1500 var iaf. Tiden det tar att få i sig har nog legat mellan 30-45 minuter. Ett tips, ät inte den godaste pizzan först då kan det bli lite trökigt mot slutet när man är proppmätt och sista halvan ligger där och börjar bli kall..

J.V
2016-04-11, 02:22
Om vi gar pa just en timmes atande som det star i forsta posten:
Pizza Hut-buffe. Stannade pa 29 slices, de flesta med tjock botten, och en javla massa brownie och mjukglass direkt efter. Ganska exakt 5800kcal pizza samt 1000kcal mjukglass + 1000kcal brownie aven om de tva ar svara att uppskatta.

Gar man pa en nagot mer utdragen sittning (2-3 timmar) lar det ha varit en panpizza som vagde 1.2kg med en chipsppase, dip och en Ben & Jerry's till efterratt.

Bra tryck dagen efter, bade i muskler och tarmar.

spoon
2016-04-11, 02:40
Om jag skulle äta efter aptit skulle jag väga... lika mycket som jag gör nu.

Men det gör ju också att jag alltid kommer vara en speta jämfört med många (men överlag är jag tacksam för att ha dragit den där lotten). :)

+1

Jag är sämst på att äta mycket. På julafton så kan jag gå tre gånger och äta ganska mycket men sen så blir jag ju inte hungrig på över ett dygn efter det. Så det jämnar ju alltid ut sig.

Eljest
2016-04-11, 06:00
Den här, till synes harmlösa, tråden utmynnade till en av Kolozzeums mest imponerande.

shut teh face
2016-04-11, 06:18
Det är väldigt avvikande aptit och kost bland styrketränande verkar det som.
Vad beror det på..?

Folk tränar mycket styrketräning som ursäkt för att få äta massor eller att styrketräning triggar grisaptiten?

Personligen håller jag lite på det sistnämnda, även om det finns fall där man har kraftig aptit och obefintlig mättnadskänsla sedan barn (mig inkluderat)

Eljest
2016-04-11, 06:31
Det är väldigt avvikande aptit och kost bland styrketränande verkar det som.
Vad beror det på..?

Folk tränar mycket styrketräning som ursäkt för att få äta massor eller att styrketräning triggar grisaptiten?

Personligen håller jag lite på det sistnämnda, även om det finns fall där man har kraftig aptit och obefintlig mättnadskänsla sedan barn (mig inkluderat)

Tror du inte det kan vara många som upplevt samma som Grub? Att vara stor i aptiten påverkar kroppsformen till det, allmänt sett, mindre attraktiva, vilket gör att individen till slut är villig att göra en förändring. Ett sätt att förändra sin kropp till något som många tycker är attraktivt, är styrketräning.

En ren spekluation.

shut teh face
2016-04-11, 06:33
Tror du inte det kan vara många som upplevt samma som Grub? Att vara stor i aptiten påverkar kroppsformen till det, allmänt sett, mindre attraktiva, vilket gör att individen till slut är villig att göra en förändring. Ett sätt att förändra sin kropp till något som många tycker är attraktivt, är styrketräning.

En ren spekluation.
Jo visst, enda sättet jag lyckades gå från extrem fetma till normalviktig var ju just styrketräning, men på något sätt har ändå hungern varit riktigt jobbig, men motivationen har varit på topp ändå.

Eljest
2016-04-11, 06:37
Är aptit, eller snarare förmåga att känna mättnad, genetiskt eller hur kommer det sig att vissa kan trycka 10k kcal utan vidare, medan andra, inklusive jag själv, nästan svimmar efter en måltid på 2500 kcal? Någon fysiologisk skillnad måste det väl finnas?

timoat
2016-04-11, 07:00
Tror du inte det kan vara många som upplevt samma som Grub? Att vara stor i aptiten påverkar kroppsformen till det, allmänt sett, mindre attraktiva, vilket gör att individen till slut är villig att göra en förändring. Ett sätt att förändra sin kropp till något som många tycker är attraktivt, är styrketräning.

En ren spekluation.

Jag minns att Grub nån gång skrev att enda anledningen till att han tränar är så att han kan äta som han vill. Han kan ju ha skojat också.

Onigiri
2016-04-11, 07:01
Brukade också käka chokladbollssmet med choklad-vassle. Åt med sked och drack mjölk till. Vill minnas att vid snabb överslagsräkning landade det på nära 2000 kalorier totalt. Skulle kunna göra en brutal-variant av det och säkert klämma ut 5000 kalorier, om jag pallar det i en sittning vet jag dock inte, värt ett försök för den här trådens skull.

Old Nick
2016-04-11, 07:30
I slutet av en deff är man ju praktiskt taget bottenlös. Jag vet inte vad jag ätit som mest, men förmodligen finns det en jäkla kapacitet. Sist jag hade legat på underskott och gick med på att bryta detta när svärföräldrarna ville att vi skulle komma förbi med hämtmat slutade det med att jag åt 3 originalburgare från max, en hel pizza på det och en busslast med pizzasallad. Sedan fick jag bita ihop ordentligt och gå därifrån innan jag högg in på nästa pizza. Det var liksom ingen hejd.

shut teh face
2016-04-11, 07:36
Det är ingen rolig känsla när man ätit ikapp en veckas perfekt underskott (500-700 kalorier per dag) under en timmes sittning. :d

blåvitt
2016-04-11, 07:56
Min standard fredagsmiddag när jag var som störst kunde bestå av en familjepizza, en vanlig pizza, en portion pasta med köttfärssås eller liknande, en B&J, chips och läsk. Vägde över 100kg utan några muskler och tränade inte alls. Vid något tacotillfälle åt jag närmare 20 tortillabröd med tacos, tror det kan vara det mesta jag klämt i en sittning. Ett sjukligt beteende, jag glorifierade konsten att grisbulka och mådde skit. Klarade inte ens av att springa till pendeltåget.

mela
2016-04-11, 08:14
Som gammal bulimiker har jag skillzen för att trycka kopiösa mängder mat på kort tid. Minns en session gå jag åt en hawaiipizza, 2 vienettaglassar, en påse smådaim, en påse chips. Det var en dyr kväll för en fattig student. Men vad kan det bli? 6kkcal? 7kkcal?

Old Nick
2016-04-11, 08:35
Ibland är jag faktiskt lite sugen på att ladda upp med massvis med kalorisnål mat. Vi snackar broccoli, shiratakinudlar och allt som har volym men nästan inte innehåller någon energi alls. Och fullständigt chocka mina arbetskamrater genom att äta enorma mängder under flera dagar och ändå gå ner i vikt.

Jag har insett att gemene man har NOLL koll på vad kalorier är. Om en tjockis äter en tallrik full med broccoli, gurka och isbergssallad står folk en bit bort och skakar på huvudet och säger "Inte konstigt att han är fet. Jävla vilka portioner!". Själv äter de fet korv med pommes och beasås, dricker läsk, fikar biskvier och tycker att de är måttfulla och fattar inte varför de aldrig går ner. Det är bara liksom bara volymen på tallriken som de tror betyder någonting.

Onigiri
2016-04-11, 08:42
Men vad kan det bli? 6kkcal? 7kkcal?Det känns lite som att männen dominerar denna typ av "sport" att sitta och äta sinnessjuka mängder mat/kalorier så att det faktiskt finns kvinnor som mäktar med samma mängder eller kanske till och med mer är imponerande. Tycker att alla ätar-tävlingar man ser/hör talas om är det sällan eller aldrig kvinnor med.

FinnPower
2016-04-11, 08:47
Den här tråden har potential.

Den här, till synes harmlösa, tråden utmynnade till en av Kolozzeums mest imponerande.

Fantastisk läsning :d

Min värsta filmkväll (ca 6 timmar) resulterade i 550 gram chips med 3 dipburkar samt 2-3 stora flaskor läsk. Det blir inte ens 4000 kcal "mat", plus läsken...
Inte speciellt imponerande i det här sällskapet.

Det fanns en tid i mitt liv som jag räknade kalorierna med ordning och hade som mest 8000 på en ätardag i form av nyttig mat, splittat på 9 måltider.

PureWhey
2016-04-11, 08:50
Konceptet kalorier är förvirrande för vissa. Hur det kan vara det för en vuxen människa förstår jag verkligen inte.

Diomedea exulans
2016-04-11, 09:04
Det är väldigt avvikande aptit och kost bland styrketränande verkar det som.
Vad beror det på..?

Folk tränar mycket styrketräning som ursäkt för att få äta massor eller att styrketräning triggar grisaptiten?

Personligen håller jag lite på det sistnämnda, även om det finns fall där man har kraftig aptit och obefintlig mättnadskänsla sedan barn (mig inkluderat)

Tror att det handlar om att folk läst att de ska bulka, så de ignorerar sina mättnadssignaler och äter sig feta. Sedan deffar de, och ignorerar sina mättnadssignaler igen. Sen håller de på så några gånger tills deras mättnadssignaler är helt uppåt väggarna.

Det, i kombination med att många av oss som styrketränar har varit feta. Folk med "fotbollsfysik", lite bulor på armarna och rutor på magen, bryr sig aldrig om att börja gymma, de är nöjda med hur de ser ut. Vi tjockisar hatar våra kroppar så mycket att vi är villiga att ta till extrema metoder för att ändra dem.

Old Nick
2016-04-11, 09:05
Konceptet kalorier är förvirrande för vissa. Hur det kan vara det för en vuxen människa förstår jag verkligen inte.

Jag tror inte konceptet i sig är svårt att förstå. Däremot verkar det finnas en kompakt, närmast oövervinnerlig, ovilja att lära sig någonting konkret om hur mycket olika maträtter eller råvaror innehåller. Frågar du en fet person som tampats med övervikten i hela sitt liv hur många kalorier en deciliter mjölk eller 100 gram potatis innehåller får du förmodligen bara en tom blick som svar.

Frågar du hur många "points" det är däremot...

Många av bedrifterna här inne skulle nog inte ses som så konstiga för en medelsvensson. En stor pizza, en jävla massa glass, godis, läsk och chips? Det är så standard att det knappt räknas. Skulle man däremot äta tre gigantiska tallrikar med blomkål, sallad och lite mager skinka skulle samma person förmodligen ringa psykvården och försöka få dig inlagd för matmissbruk.

Eljest
2016-04-11, 09:05
Det känns lite som att männen dominerar denna typ av "sport" att sitta och äta sinnessjuka mängder mat/kalorier så att det faktiskt finns kvinnor som mäktar med samma mängder eller kanske till och med mer är imponerande. Tycker att alla ätar-tävlingar man ser/hör talas om är det sällan eller aldrig kvinnor med.

FPo6Q0L1smM&index=6&list=PLnPDn1Lb79JGNDpy0fzbWZLtXdfFQozJf


Champion in eatin'.

shut teh face
2016-04-11, 09:07
Det är alltid roligt att lyssna när vissa häver ur sig allt möjligt skit vid lunchbordet, och helt självsäkra är de också att de har rätt, för det har lästs i en artikeln på aftonbladet 2007 som sedan levt med som en sorts universal sanning.

Jag har försökt påpeka någon gång men det slutar alltid med att personen i fråga förvandlas till en trångsynt vänster-lchf-hippie med mördarinstinkt.

Diomedea exulans
2016-04-11, 09:08
Jag tror inte konceptet i sig är svårt att förstå. Däremot verkar det finnas en kompakt, närmast oövervinnerlig, ovilja att lära sig någonting konkret om hur mycket olika maträtter eller råvaror innehåller. Frågar du en fet person som tampats med övervikten i hela sitt liv hur många kalorier en deciliter mjölk eller 100 gram potatis innehåller får du förmodligen bara en tom blick som svar.

Det finns ovilja att tro att kalorier är så viktigt också. Vissa tror att bara man äter "ren mat"(TM) så går man ner i vikt och bygger muskler. Oftast samma personer som tror det är anabola steroider i vassleproteinpulver.

PureWhey
2016-04-11, 09:10
Det finns ovilja att tro att kalorier är så viktigt också. Vissa tror att bara man äter "ren mat"(TM) så går man ner i vikt och bygger muskler. Oftast samma personer som tror det är anabola steroider i vassleproteinpulver.

Exakt.

Old Nick
2016-04-11, 09:20
Det finns ovilja att tro att kalorier är så viktigt också. Vissa tror att bara man äter "ren mat"(TM) så går man ner i vikt och bygger muskler. Oftast samma personer som tror det är anabola steroider i vassleproteinpulver.

Well... Lite så är väl jag också. Inte angående proteinpulvret förstås, men jag är helt och hållet övertygad om att de flesta som lider av svår övervikt skulle gå ner massor om de bara totalt slutade med skräpet och enbart åt bra mat. Utan att räkna en kalori.

Sen man man förstås låtsas att Bosse Bäver som slutar äta pizza och äta chips varje dag kommer att äta precis lika många kalorier av den kokta potatisen och havregrynsgröten och stå stilla i vikt tills han lär sig använda myfitnesspal och börjar logga energiintaget. Men så lär det knappast vara i verkligheten.

PureWhey
2016-04-11, 09:22
Well... Lite så är väl jag också. Inte angående proteinpulvret förstås, men jag är helt och hållet övertygad om att de flesta som lider av svår övervikt skulle gå ner massor om de bara totalt slutade med skräpet och enbart åt bra mat. Utan att räkna en kalori.

Sen man man förstås låtsas att Bosse Bäver som slutar äta pizza och äta chips varje dag kommer att äta precis lika många kalorier av den kokta potatisen och havregrynsgröten och stå stilla i vikt tills han lär sig använda myfitnesspal och börjar logga energiintaget. Men så lär det knappast vara i verkligheten.

Min farfar käkar typ fisk och potatis och är överviktig :D Han rör inte ens ris, än mindre snabbmat :P Men ja, i princip alla som är feta skulle säkert komma till normalvikt på "vanlig mat" och inga kalorier i drycken.

timoat
2016-04-11, 09:26
Min farfar käkar typ fisk och potatis och är överviktig :D Han rör inte ens ris, än mindre snabbmat :P Men ja, i princip alla som är feta skulle säkert komma till normalvikt på "vanlig mat" och inga kalorier i drycken.

Hur mycket dricker han?

wilhelmblomgren
2016-04-11, 09:29
Min farbror säger alltid detta när vi är på någon snabbmatskedja, "Man blir aldrig riktigt mätt, bara mer spänd om magen".

Old Nick
2016-04-11, 09:34
Min farbror säger alltid detta när vi är på någon snabbmatskedja, "Man blir aldrig riktigt mätt, bara mer spänd om magen".

Precis så känner jag när jag äter mackor. Ställ en skogaholmslimpa och lite smör på bordet och jag kan äta tills det gör för ont för att fortsätta. Men mätt? Nä.

PureWhey
2016-04-11, 09:38
Hur mycket dricker han?

Han äter stabila portioner om vi säger så *popcorn**popcorn* Fet fisk + sås blir en del kcal

Gammal fiskare/sjöman. Kan tänka mig att hans portioner helt enkelt hållt samma storlek sedan dess.
OfT men ändå kul: När han var ung och knegade på något skepp som skulle ner till Afrika åkte han på en infektion (något invärtes organ, vill minnas njuren). Fanns inga sjukhus i närheten så han blev opererad på utav några afrikanska urinvånare i ett tält somewhere in Afrika. Det gick sådär, blev snarare värre - så han fick flyga hem :D

Eljest
2016-04-11, 09:46
Precis så känner jag när jag äter mackor. Ställ en skogaholmslimpa och lite smör på bordet och jag kan äta tills det gör för ont för att fortsätta. Men mätt? Nä.

Fick precis en tanke... Kan man dö av att äta för mycket på en gång? Googlade det men fan lite löst om att magsäcken kanske kan spricka. Är det fysiskt möjligt att dö, relativt omgående, av för mycket mat inom en kort tidsrymd om, säg en timma?

timoat
2016-04-11, 09:46
Precis så känner jag när jag äter mackor. Ställ en skogaholmslimpa och lite smör på bordet och jag kan äta tills det gör för ont för att fortsätta. Men mätt? Nä.

Jag var likadan med vitt formbröd (Lidl American tex) och muesli. Kunde äta en hel förpackning om jag hade mjölk hemma. "bara en skål till, sen får det vara nog!"

*ett paket och 2 liter mjölk senare

Jag kan inte ha sån mat hemma, då. Äter jag upp allt. Bröd, muesli, salta pinnar, all form av skräpmat. Blir galen när man kommer hem till polare som har samma påse smågodis hemma en månad senare. Måste vara underbart att inte ha denna demonen i magen!

svenbanan
2016-04-11, 10:51
Två pizzor har slunkit ner vid ett par tillfällen när vi beställt pizza på jobbet. Svårt att uppskatta kalorimängd på pizzor men då det kan vara sås till så bör dom väl inte ligga allt för långt ifrån 1500 var iaf. Tiden det tar att få i sig har nog legat mellan 30-45 minuter. Ett tips, ät inte den godaste pizzan först då kan det bli lite trökigt mot slutet när man är proppmätt och sista halvan ligger där och börjar bli kall..


Ett annat (bättre?) tips är att ge fan i att äta den andra pizzan ifall man redan är så mätt att man behöver plåga i sig maten...

PureWhey
2016-04-11, 10:57
Ett annat (bättre?) tips är att ge fan i att äta den andra pizzan ifall man redan är så mätt att man behöver plåga i sig maten...


Du är inte en riktigt 5%er! Whatever it takes

svenbanan
2016-04-11, 11:02
5% ?

Bailah
2016-04-11, 12:10
Ge mig några marabou mjölkchoklad så kommer jag upp i tusentals väldigt lätt. Tryckte 3 x 200gr kakor under en halvtimmes arena games. Märkte inte ens av dom förrän de var slut att jag önskade att jag hade mer. Det var ett par år sen och nu äter jag inte socker längre. Men för ett experiment så hade jag nog utan problem kunnat trycka ett kg.

Tomas Tryffel
2016-04-11, 12:10
Det känns lite som att männen dominerar denna typ av "sport" att sitta och äta sinnessjuka mängder mat/kalorier så att det faktiskt finns kvinnor som mäktar med samma mängder eller kanske till och med mer är imponerande. Tycker att alla ätar-tävlingar man ser/hör talas om är det sällan eller aldrig kvinnor med.

Miki Sudo är ganska vass.

https://www.youtube.com/user/mikisudo

Bailah
2016-04-11, 12:24
Bara ett av hans erövringar. Har är en jävla gud, liten som fan men äter som en elefant. Han e jävligt rolig och följa också, filmar alla små utmaningar osv. Tryckte väl en 103 tacos på 8 minuter.

qmR84HV5W7A

TIMPA
2016-04-11, 12:28
Jag har i skrivande stund påbörjat en bytta chokladbollsmet på 2000 kcal smör, socker, kakao, havregryn och chokladproteinpulver. Sedan får vi se vad det blir efter det.

Vad är det för stats på en sån där smet..?

Rahf
2016-04-11, 12:29
Vad är det för stats på en sån där smet..?

Jäkligt mycket smör :D.

OnT: Jag är ödmjuk i enskilda sittningar. Rekordet är väl en hel kladdkaka på 15 minuter, så runt 2000-2500kcal ungefär.

TIMPA
2016-04-11, 12:30
Jäkligt mycket smör :D.

Anar det.. :D

Luca Brasi
2016-04-11, 12:33
Jäkligt mycket smör :D.

OnT: Jag är ödmjuk i enskilda sittningar. Rekordet är väl en hel kladdkaka på 15 minuter, så runt 2000-2500kcal ungefär.
Ett halvt paket ungefär?

Bärsärk
2016-04-11, 12:37
Brukar dra i mig en form flygande jacob ibland, ganska gott.

timoat
2016-04-11, 12:37
Jäkligt mycket smör :D.

OnT: Jag är ödmjuk i enskilda sittningar. Rekordet är väl en hel kladdkaka på 15 minuter, så runt 2000-2500kcal ungefär.

Hemmagjord dårå. Frödinges innehållet tex runt 1200 kcal för hela alltet. I know för jag brukar klämma en när jag får abstinens. Jag kan rekommendera denna

http://cdn2.cdnme.se/4204280/6-3/dsc02499_5426b90a2a6b2246e6913b43.jpg

Rahf
2016-04-11, 12:40
Det finns en lite större Frödinge om 400g. Jag räknade med grädde och mjölk :D.

Sheogorath
2016-04-11, 12:45
Hetsätning verkar väldigt utbrett bland styrketränande!

MackeJuve
2016-04-11, 12:46
Svårt att avgöra, över 2000 kcal i alla fall. Förr i tiden älskade jag att trycka i mig mat. Nu mår jag bara dåligt av det. Gillar inte känslan av att magen ska explodera och buken pekar rakt ut. Allt vanligare att jag bara orkar en portion där jag för 6-7 år sedan skulle jag tagit två eller mer.

Rahf
2016-04-11, 12:50
Hetsätning verkar väldigt utbrett bland styrketränande!

Nu tycker jag min herre bestämt försöker provocera fram heta känslor här. Då kan han bestämt knöla sig igenom ett tre timmar långt pass med blandad intensitet, och därefter knapra sina rotfrukter med passande dryck, till exempel den mycket omstridda Celsius-- inmundigande sker bäst på stampat jordgolv.

Sheogorath
2016-04-11, 13:06
Nu tycker jag min herre bestämt försöker provocera fram heta känslor här. Då kan han bestämt knöla sig igenom ett tre timmar långt pass med blandad intensitet, och därefter knapra sina rotfrukter med passande dryck, till exempel den mycket omstridda Celsius-- inmundigande sker bäst på stampat jordgolv.

I want whatever you're having! :D

wilhelmblomgren
2016-04-11, 14:13
Jag tror inte konceptet i sig är svårt att förstå. Däremot verkar det finnas en kompakt, närmast oövervinnerlig, ovilja att lära sig någonting konkret om hur mycket olika maträtter eller råvaror innehåller. Frågar du en fet person som tampats med övervikten i hela sitt liv hur många kalorier en deciliter mjölk eller 100 gram potatis innehåller får du förmodligen bara en tom blick som svar.

Frågar du hur många "points" det är däremot...

Många av bedrifterna här inne skulle nog inte ses som så konstiga för en medelsvensson. En stor pizza, en jävla massa glass, godis, läsk och chips? Det är så standard att det knappt räknas. Skulle man däremot äta tre gigantiska tallrikar med blomkål, sallad och lite mager skinka skulle samma person förmodligen ringa psykvården och försöka få dig inlagd för matmissbruk.

Har aldrig satt mej in i det där med viktväktarna. Men är inte "points" synonymt med kalorier?

wilhelmblomgren
2016-04-11, 14:15
Nu tycker jag min herre bestämt försöker provocera fram heta känslor här. Då kan han bestämt knöla sig igenom ett tre timmar långt pass med blandad intensitet, och därefter knapra sina rotfrukter med passande dryck, till exempel den mycket omstridda Celsius-- inmundigande sker bäst på stampat jordgolv.

Låter som min frulle på vardagarna.

Eljest
2016-04-11, 18:30
Bara ett av hans erövringar. Har är en jävla gud, liten som fan men äter som en elefant. Han e jävligt rolig och följa också, filmar alla små utmaningar osv. Tryckte väl en 103 tacos på 8 minuter.

qmR84HV5W7A

m0eZTtpIQbI&nohtml5=False

All aboard the gain train

Eljest
2016-04-11, 18:48
Svårt att avgöra, över 2000 kcal i alla fall. Förr i tiden älskade jag att trycka i mig mat. Nu mår jag bara dåligt av det. Gillar inte känslan av att magen ska explodera och buken pekar rakt ut. Allt vanligare att jag bara orkar en portion där jag för 6-7 år sedan skulle jag tagit två eller mer.

+1 Har precis avslutat middag och kvällsmat, landar på max 2200 kcal. Har matkoma deluxe och ångest över att jag måste äta något mer för att jag har tränat i 2 h idag.

MANDER
2016-04-11, 19:28
Något jag inte kan få nog av som jag bara kan trycka i mig är fan ta mig friterade pommes med Lohmanders bea. Fyfan säger jag bara! *drool*

Men det mesta vid en sittning som jag kan komma ihåg är i alla fall en burk nutella, ett paket färdiga pannkakor och en BJ.

Pannkakor ~ 1000kcal
Nutella ~ 1900kcal
BJ ~ 1000
~ 4000 kcal skulle jag tro.

Men sätter man igång en film så kan man i stort sett äta vad som helst under filmens gång, så är det för mig i alla fall. :laugh:

Bärsärk
2016-04-11, 19:32
m0eZTtpIQbI&nohtml5=False

All aboard the gain train

Hur klarar hans kropp av det, rent biologiskt?

Luca Brasi
2016-04-11, 19:43
Hur klarar hans kropp av det, rent biologiskt?
Det ramlar nog igenom tarmen i stort sätt.
Dumping syndrome.
Bra lär han knappast må efter.

Eljest
2016-04-11, 19:47
Det ramlar nog igenom tarmen i stort sätt.
Dumping syndrome.
Bra lär han knappast må efter.

Han måste ha expanderat sin magsäck på något sätt, kanske bara är att vänja magen vid det. Undrar hur hans kost ser ut resterande timmar av dygnet.

cero
2016-04-11, 19:51
Hur klarar hans kropp av det, rent biologiskt?

Riskerar inte tävlingsätare att dö bokstavligen om magsäcken spricker? Vet att det finns åtminstonde ett medicinskt dokumenterat fall av det.

Han måste ha expanderat sin magsäck på något sätt, kanske bara är att vänja magen vid det. Undrar hur hans kost ser ut resterande timmar av dygnet.

Hans mage måste ha en löjlig förmåga till att vidgas ut naturligt.

Eljest
2016-04-11, 19:53
Riskerar inte tävlingsätare att dö bokstavligen om magsäcken spricker? Vet att det finns åtminstonde ett medicinskt dokumenterat fall av det.

Fick precis en tanke... Kan man dö av att äta för mycket på en gång? Googlade det men fan lite löst om att magsäcken kanske kan spricka. Är det fysiskt möjligt att dö, relativt omgående, av för mycket mat inom en kort tidsrymd om, säg en timma?

Undrade detta men fick inga kommentarer.

cero
2016-04-11, 19:59
Undrade detta men fick inga kommentarer.

Vanliga människor spyr långt innan det är risk för något sådant, men precis som många andra naturliga reflexer går dom att blockera eller tränas bort. För tävlingsätare måste det vara en stor risk.

Det var uppe en länk ang detta en gång, någon kille som låg död på toaletten med två enorma sprickor i magsäcken.

Wzup2u
2016-04-11, 20:03
När jag suttit och knaprat massa nötter efter flötig middag så slinker kalorierna iväg otroligt fort av några 100 tals g nötter...

Bärsärk
2016-04-11, 20:14
När jag suttit och knaprat massa nötter efter flötig middag så slinker kalorierna iväg otroligt fort av några 100 tals g nötter...

OLW har en nötmix som ligger på 610 kcal/100 g, brukar äta en sån påse på 200 g i ett naffs.

Luca Brasi
2016-04-11, 20:17
Han måste ha expanderat sin magsäck på något sätt, kanske bara är att vänja magen vid det. Undrar hur hans kost ser ut resterande timmar av dygnet.

Han kanske har en slapp nedre magmun?

Magnus N
2016-04-11, 20:21
Tänjer väl ut magen med massvis av vatten och lågkalorimat under träningen etc

sedan så spyr de nog upp en stor mängd av all mat de äter på dessa hemmaklipp gissar jag.

Eljest
2016-04-11, 20:24
Han kanske har en slapp nedre magmun?

Han borde ju vara smällfet om han åt sådär ett några gånger i veckan. Såtillvida han inte fastar en stor del av sin vakna tid.

Luca Brasi
2016-04-11, 20:31
Han borde ju vara smällfet om han åt sådär ett några gånger i veckan. Såtillvida han inte fastar en stor del av sin vakna tid.
Det finns en gräns hur mycket tarmen kan ta upp vilket borde leda till att det mesta rinner ut genom ändtarmen odigesterat.
Hade de en adekvat kräkreflex så borde de ha kräkts men det gör de ju inte.

Eljest
2016-04-11, 20:39
Det finns en gräns hur mycket tarmen kan ta upp vilket borde leda till att det mesta rinner ut genom ändtarmen odigesterat.
Hade de en adekvat kräkreflex så borde de ha kräkts men det gör de ju inte.


Fast av 12k kcal, så borde väl minst 10k tas upp? Spekulerar endast, men känns orimligt att 2k skulle försvinna ner i toan.

arogen
2016-04-11, 20:56
ON Topic:

När jag förr var rund kunde jag flera kvällar i veckan ha filmkväll som denna:
Pizza/Kebab
En förpackning chokladbollar (6st)
Chips. Godis, läsk
Avslutade alltid med skogaholmslimpa med smör och ost.

Kalorierna kanske landade runt.. 5-6000.

Luca Brasi
2016-04-11, 21:02
Fast av 12k kcal, så borde väl minst 10k tas upp? Spekulerar endast, men känns orimligt att 2k skulle försvinna ner i toan.
Beror nog på vad maten består av men en maltodextrin baserad gainer borde man väl inte kunna dricka oerhörda mängder av utan att magen ballar ur?

PureWhey
2016-04-11, 21:04
Beror nog på vad maten består av men en maltodextrin baserad gainer borde man väl inte kunna dricka oerhörda mängder av utan att magen ballar ur?

Ola Wallengren kan nog tillföra något här... :D

Paulus
2016-04-11, 21:07
Jag vet inte faktiskt, men en familjepizza med pommes på, 10 cheeseburgare och några hundra gram lösgodis åt jag i en sittning. Sköljdes ned med några sockriga Monster. Sen vilade jag magen. Länge, tror jag tog en liten sovpaus t.o.m. Och det var inte helt smärtfritt för magen efter heller. Jag tror nog det kan vara mitt värsta. Nuförtiden sprider jag hellre ut flera "fuskmåltider" på en fuskdag än att lägga in det i någon slags tidsram som då...

cero
2016-04-11, 21:11
Fan vilken njutning att kunna äta så stora mängder utan att bli mätt. *drool*

PureWhey
2016-04-11, 21:12
Det är väl... skönt att bli mätt?

ChuckTesta
2016-04-11, 22:00
aaXvlz06TiI

wilhelmblomgren
2016-04-11, 22:06
När jag suttit och knaprat massa nötter efter flötig middag så slinker kalorierna iväg otroligt fort av några 100 tals g nötter...

Samma här! *gah!* Grejen med nötter är ju att en stor del av näringen går förlorad vid matsmältningen. Det brukar jag trösta mig med iaf ;)

cero
2016-04-11, 22:08
Här var det jag snackade om förut:

Sudden unexpected death due to rupture of the stomach (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12935652)

excessive over-eating resulting in over-extension of the stomach wall at the greater curvature was speculated to have caused stomach rupture.

*cry*

Wzup2u
2016-04-11, 22:09
OLW har en nötmix som ligger på 610 kcal/100 g, brukar äta en sån påse på 200 g i ett naffs.

precis du ser =)...
en 300g jordnötspåse kan slinka ner för lätt...
jordnötssmör ala 350g går ju också dra i en sittning med enkelhet...

wilhelmblomgren
2016-04-11, 22:13
Off topic: Kan man dö av för stark mat? Alltså få akuta dödliga symptom.

PureWhey
2016-04-11, 22:14
Man lär ju dö utav ett par kristaller från 16 miljoner-scoville-extrakt :D

wilhelmblomgren
2016-04-11, 22:18
Man lär ju dö utav ett par kristaller från 16 miljoner-scoville-extrakt :D

Jo, jo ;) Men om man skulle svepa en flaska med alla dessa ökända "Ghost peper", "carolina reaper" etc. Vad händer?.. förutom extrem diarré.

Rahf
2016-04-11, 22:19
Jo, jo ;) Men om man skulle svepa en flaska med alla dessa ökända "Ghost peper", "carolina reaper" etc. Vad händer?.. förutom extrem diarré.

Smärta. Enorm smärta. Vid nåt tillfälle lär man aktivt torka ut slemhinnor, och då mår tarmarna med säkerhet väldigt dåligt.

För övrigt städade jag just undan runt 800g tonfisksallad + en halv kladdkaka + en massa mjölk. Och jag känner mig inte riktigt färdig än.

PureWhey
2016-04-11, 22:21
Har tagit en tesked utav en sås med 3 mil scoville, det var starkt. Kan inte tänka mig vad som skulle hända med 16 mil.

wilhelmblomgren
2016-04-12, 11:53
Smärta. Enorm smärta. Vid nåt tillfälle lär man aktivt torka ut slemhinnor, och då mår tarmarna med säkerhet väldigt dåligt.

För övrigt städade jag just undan runt 800g tonfisksallad + en halv kladdkaka + en massa mjölk. Och jag känner mig inte riktigt färdig än.

Någon som känner sig manad, för vetenskapens skull?

PureWhey
2016-04-12, 11:58
Börja på 1 miljon och jobba dig uppåt ;-)

King Grub
2016-04-12, 12:01
Jo, jo ;) Men om man skulle svepa en flaska med alla dessa ökända "Ghost peper", "carolina reaper" etc. Vad händer?.. förutom extrem diarré.

TRPV1-receptoerer skulle aktiveras, och det gör att kroppens skydd för brännskador sätter igång, trots att det inte föreligger faktiskt brännskada utan det är nervtrådarna som luras. Men det skulle ändå innebära att slemhinnorna täcks av vätskefyllda blåsor och det yttersta lagret "hud" i mun och hals skulle lossna. Kroppens skydd mot brännskador är att göra sig kvitt det yttersta hudlagret, "offra" det i stället för att man dör. Även om det inte är någon riktig brännskada utan bara chili som luras.

Det finns personer som saknar TRPV1-receptorer, och dom kan äta även dom starkaste chilifrukterna som om det vore äpplen. Om nerverna inte kan känna capsaicin händer ingenting. Det finns inget i chilin som skapar fysiska brännskador i sig, utan det är nervreaktioner som startar andra processer.

PureWhey
2016-04-12, 12:05
Shit.

Eljest
2016-04-12, 13:31
precis du ser =)...
en 300g jordnötspåse kan slinka ner för lätt...
jordnötssmör ala 350g går ju också dra i en sittning med enkelhet...

Men det är fortfarande inte i närheten av vissa av tidigare barvursittningar bland medlemmar ā 6000+ kcal

Rawrx
2016-04-12, 13:50
Jo, jo ;) Men om man skulle svepa en flaska med alla dessa ökända "Ghost peper", "carolina reaper" etc. Vad händer?.. förutom extrem diarré.

Jag har ätit Harakiri-korven som korvgubben vid Gamla Stan säljer. Det var nog bland det mest korkade jag gjort. Inom en halvtimme hade det mesta kommit upp igen, hade ändå ont i magen i säkert ett dygn efteråt.

PureWhey
2016-04-12, 14:34
Vad är det för styrka på den rackarn då?

Raschmus
2016-04-12, 14:44
TRPV1-receptoerer skulle aktiveras, och det gör att kroppens skydd för brännskador sätter igång, trots att det inte föreligger faktiskt brännskada utan det är nervtrådarna som luras. Men det skulle ändå innebära att slemhinnorna täcks av vätskefyllda blåsor och det yttersta lagret "hud" i mun och hals skulle lossna. Kroppens skydd mot brännskador är att göra sig kvitt det yttersta hudlagret, "offra" det i stället för att man dör. Även om det inte är någon riktig brännskada utan bara chili som luras.

Det finns personer som saknar TRPV1-receptorer, och dom kan äta även dom starkaste chilifrukterna som om det vore äpplen. Om nerverna inte kan känna capsaicin händer ingenting. Det finns inget i chilin som skapar fysiska brännskador i sig, utan det är nervreaktioner som startar andra processer.

Fjäsk inc

Det är bl a sånt här som gör att jag älskar Grub

Fjäsk out

HerrLuta
2016-04-12, 15:04
Klassiker ju :D

OYcLZdxwg1o

ARMSTARK
2016-04-12, 15:15
En back öl med tillhörande flottig mat, pizza, hamburgare eller liknande. Men det tar längre än en timma som TS efterfrågade, kanske 6 timmar, runda slängar. Kalorimängd vet jag inte men lär säkert räcka till några marathon.

PureWhey
2016-04-12, 16:13
Jo med lite bärs drar kalorierna igång...

Tror dock Arnold var på rätt spår
https://media.giphy.com/media/7oMx9hEaUaMZa/giphy.gif

Arnold is numero uno

Ett Orm
2016-04-12, 18:45
Jag har ätit Harakiri-korven som korvgubben vid Gamla Stan säljer. Det var nog bland det mest korkade jag gjort. Inom en halvtimme hade det mesta kommit upp igen, hade ändå ont i magen i säkert ett dygn efteråt.

Jag och en kompis tävlingsåt habanero om sex flasköl. Efter att ha tuggat i mig en halv med kärnhus och hela konkarongen sprang jag runt i lägenheten för att sen spy upp allt genom näsan, fick det även i ögat.. :insane:*spy*:cryout:
Låg i duschen och spolade mig i ansiktet med kallt vatten i en halvtimme.

wilhelmblomgren
2016-04-12, 19:04
TRPV1-receptoerer skulle aktiveras, och det gör att kroppens skydd för brännskador sätter igång, trots att det inte föreligger faktiskt brännskada utan det är nervtrådarna som luras. Men det skulle ändå innebära att slemhinnorna täcks av vätskefyllda blåsor och det yttersta lagret "hud" i mun och hals skulle lossna. Kroppens skydd mot brännskador är att göra sig kvitt det yttersta hudlagret, "offra" det i stället för att man dör. Även om det inte är någon riktig brännskada utan bara chili som luras.

Det finns personer som saknar TRPV1-receptorer, och dom kan äta även dom starkaste chilifrukterna som om det vore äpplen. Om nerverna inte kan känna capsaicin händer ingenting. Det finns inget i chilin som skapar fysiska brännskador i sig, utan det är nervreaktioner som startar andra processer.

Riktigt intressant läsning! Har alltid trott att capsaicin i sig själv har varit "skadligt", men tydligen inte!

Rahf
2016-04-12, 19:07
Riktigt intressant läsning! Har alltid trott att capsaicin i sig själv har varit "skadligt", men tydligen inte!

Ur vår synpunkt är det ju skadligt, eftersom kroppen kommer reagera på ett väldigt smärtsamt sätt. Jag menar, känslan när epidermis 'offras' kan jag inte ens föreställa mig.

wilhelmblomgren
2016-04-12, 19:08
Jag har ätit Harakiri-korven som korvgubben vid Gamla Stan säljer. Det var nog bland det mest korkade jag gjort. Inom en halvtimme hade det mesta kommit upp igen, hade ändå ont i magen i säkert ett dygn efteråt.

Såg en youtuber anta den utmaningen. Han klarade den, men sa att han spydde när han kom hem.

Tänker pröva käka korven när jag är uppe hos släkten. Det lär ju bli en bra anekdot iaf :devil::hbang:

Eljest
2018-04-02, 19:03
Hade nästan glömt den här. Garvade mycket åt den här tråden:d

VoDaresVins
2018-04-02, 19:41
Imponerande mängder en del klarar av. Undrar om jag ens skulle fixa 3000 av valfri mix om jag inte börjar tryga ner maten. Dålig på att äta som barn så kanske det som avgör eftersom flera av de bottenlösa som kommenterade innan var även det som unga.

Eljest
2018-04-02, 19:56
Förstår inte heller hur man inte kan kräkas efter kilovis med mat. Måste finnas en genetisk komponent i hur mycket kapacitet och psyke man har för att klara av. Vissa verkar ju dock finna njutning i att bli otroligt mätta.

blåvitt
2018-04-02, 21:44
Förstår inte heller hur man inte kan kräkas efter kilovis med mat. Måste finnas en genetisk komponent i hur mycket kapacitet och psyke man har för att klara av. Vissa verkar ju dock finna njutning i att bli otroligt mätta.

Är väl en fråga om vad kroppen är van vid? Kunde äta kopiösa mängder skräp för några år sen men idag fick jag knappt i mig en pizza till middag trots att jag inte ätit sen frukost. Äter du dig proppmätt vid varje givet tillfälle genom hela livet så är det väl inte så oförståeligt att man kan trycka betydligt större mängder mat än gemena man?

ChuckTesta
2018-04-02, 22:42
Förstår inte heller hur man inte kan kräkas efter kilovis med mat. Måste finnas en genetisk komponent i hur mycket kapacitet och psyke man har för att klara av. Vissa verkar ju dock finna njutning i att bli otroligt mätta.

Easy

oOop2bLiSFw

smerk
2018-04-02, 23:32
Man kan även vänja sig. Jag äter numer ca 2000-3000 kcal i en sittning som sista mål varje dag i form av clean mat. Innan kunde jag knappt äta 1000kcal i en sittning

Maximal
2018-04-03, 08:31
12.000 kcal+ utan problem!

Idag äter jag ca 2500 per sittning, med standardmålet bestående av; 2kg wokgrönsaker, 2kg kokt potatis, 500g kycklingfile och 230g bönor.

Till detta ca 1.5L vatten också.

Ett mål med fokus på så mycket kcal som möjligt och utan en tanke på mängden fett, socker osv och det stoppar inte på 12.000.

Det är dock mer ett problem än något positivt...

Eljest
2018-04-03, 18:29
Är väl en fråga om vad kroppen är van vid? Kunde äta kopiösa mängder skräp för några år sen men idag fick jag knappt i mig en pizza till middag trots att jag inte ätit sen frukost. Äter du dig proppmätt vid varje givet tillfälle genom hela livet så är det väl inte så oförståeligt att man kan trycka betydligt större mängder mat än gemena man?

Jag har försökt vänja mig vid stora måltider, i syfte att testa pf, det gick aldrig bra. Det gick en gräns vid, säg, 2 rejäla portioner av typ pasta. Hur gott det än var så fick jag inte ner mer. Ibland låg jag på soffan och trodde jag skulle dö för jag var så mätt. Många på detta forumet äter en sån måltid två gånger per dag. Jag skulle aldrig kunna vänja mig, har inte psyket eller kapaciteten för det.

Följdfråga - Blir en tävlingsätare mätt någon gång tror ni? På en vanlig måltid?

r3mpuh
2018-04-03, 18:46
Jag avskyr människor som äter fort.
Hinner inte ens påbörja måltiden på 1h så jag får svara 0 kcal.

Bossebäver
2018-04-03, 18:54
Imponerande mängder en del klarar av. Undrar om jag ens skulle fixa 3000 av valfri mix om jag inte börjar tryga ner maten. Dålig på att äta som barn så kanske det som avgör eftersom flera av de bottenlösa som kommenterade innan var även det som unga.

Bli fet och gå ner i vikt, man får kapaciteten som en "bonus" tillsammans med en kroniskt störd aptitreglering.

Musique
2019-05-12, 20:31
Letade efter kaloritäta recept här på brädan och fann den här guldtråden.

Många av de här sittningarna är ju helt vansinniga. Hur kan era magar inte säga stopp? Måste vara något man vänjer sig vid och/eller ha att göra med medfödd kapacitet.

Ett Orm
2019-05-12, 22:21
Bli fet och gå ner i vikt, man får kapaciteten som en "bonus" tillsammans med en kroniskt störd aptitreglering.

Jupp. Trixet är att äta snabbt och målmedvetet.
Värdelös förmåga jag önskar jag inte hade.
Nu är jag inte extrem, men jag äter ikapp med killar dubbla min storlek utan problem.

TotteShaped4Life
2019-05-13, 03:55
Var på återbesök på Hells Burger i helgen. Mitt burgerrekord på 2,9 kg burgerkött från november 2017 är kvar. Så jag är fortfarande burgerking i Borås. Rekordet tog jag på 30 minuter (20 puckar) ������

https://www.instagram.com/hellsburgerboras/p/BH6_WPvDpf4/

Edit: rekordet på bilden är dock när jag tog 18 puckar. Sedan slog en mig med 19 puckar och då var det ju bara att gå dit igen och glufsa i mig mina 20 puckar.

Raschmus
2019-05-13, 07:03
Vet inte men har inga problem att "en festlig lördag" dricka 3500-4500 kcal. Sen suger man ju ofta i sig typ en pizza för att sedan avsluta med en mosbricka. Bör ligga på typ 7000kcal. Blir ju dock inte en sittning utan ett fönster på 6-8h

Lafayette
2019-05-13, 08:54
Var på återbesök på Hells Burger i helgen. Mitt burgerrekord på 2,9 kg burgerkött från november 2017 är kvar. Så jag är fortfarande burgerking i Borås. Rekordet tog jag på 30 minuter (20 puckar) ������

https://www.instagram.com/hellsburgerboras/p/BH6_WPvDpf4/

Edit: rekordet på bilden är dock när jag tog 18 puckar. Sedan slog en mig med 19 puckar och då var det ju bara att gå dit igen och glufsa i mig mina 20 puckar.

Fy satan!:bow:

trädgårdsmöbel
2019-05-13, 14:28
Jag undrar om inte glass med tillbehör borde vara optimal föda för att få i sig många kcal. Glass äter man vanligtvis som dessert, efter en middag. Så även om man är mätt ger det inte den där "jag vill inte äta mer"-känslan. Även nån som är liten i maten kan äta mycket glass.

CalleP
2019-05-13, 14:46
Brukar bli stoppmätt efter en pizza och bli vidrigt mätt, så kanske 2000-2500 kalorier?

Fultjack
2019-05-15, 12:05
Vet inte riktigt KCAL-mängden men jag drog i mig 82 bitar sushi förra veckan och avslutade sittningen med 2 normalstora potioner thaimat; stekt ris med kyckling, friterad kyckling, nötkött med jordnötter och kyckling med cashewnötter.

Kan nog vara mitt rekord.