handdator

Visa fullständig version : Grym form efter att jag ätit? Varför?


Trunker
2016-04-08, 21:23
Känner mig aningen dum som postar denna tråd eftersom jag nyligen läst om relaterade ämnen vad gällande salter och vatten i kroppen i mina studier.
Ändå så kan jag inte få det att gå ihop exakt...

Jag ligger i deff nu och har märkt att dagsformen påverkar mig mycket mer än den gör under bulk.
Kan se "stage-ready" ut vissa dagar och bara totalt flat andra.
Jag dricker måttligt och lika mkt alla dagar. Saltar maten normalt och äter fof en hel del carbs.

Det som jag lagt märke till mest är dock hur extremt hård jag ser ut på kvällen, post workout och efter jag ätit.
Brukar spara majoriteten av mina kcal till efter träningen för jag har alltid mest cravings på kvällen.
När jag kommit hem har jag väl ett okej pump men knappt så att det är märkbart när jag kommit hem eftersom jag avslutar gymmet med cardio och sedan har en bit att gå tills jag är hemkommen.

Men bara några 30min efter att jag ätit mitt stora mål mat på kvällen så blir huden som lövtunn och musklerna bara sväller upp som satan + att jag får ådror över hela kroppen.
Hur kommer detta sig? Är det plötsligt intag av salt som drar in vatten i musklerna?

J.V
2016-04-09, 03:02
Pump och kolhydrater. Saltet lar inte bidra till det, snarare tvartom, att det motarbetar kolhydraternas gava som ar TRYSCH.