handdator

Visa fullständig version : Flytta musik till en j*vla Iphone?


Kralligare
2016-04-08, 16:29
Jag hatar Iphone, nu skulle jag hjälpa min dotter att flytta över lite musik från datorn till telefonen, på en Android drar man över mappen i filhanteraren, sedan är det klart, nu har jag suttit med det där jävla Itunes i 1 timme, men inte lyckats flytta över någon musik. Jävla skitsystem, nån som vet om man kan göra detta på ett enkelt sätt?

Ado2000
2016-04-08, 17:01
Håller med dig helt å hållet det är fan det värsta som finns var fan tvungen å googla skiten själv när jag skulle göra det.

Det du måste göra är att skapa en spellista i Itunes å lägga in låtarna i spellistan å sen så måste du föra över spellistan till den telefon genom att klicka på telefon ikonen å sen markera spellistan å syncronisera allting sen.

oath5
2016-04-08, 17:31
CopyTrans Control Center

J.V
2016-04-08, 17:36
Håller med dig helt å hållet det är fan det värsta som finns var fan tvungen å googla skiten själv när jag skulle göra det.

Det du måste göra är att skapa en spellista i Itunes å lägga in låtarna i spellistan å sen så måste du föra över spellistan till den telefon genom att klicka på telefon ikonen å sen markera spellistan å syncronisera allting sen.?

Nu har jag visserligen inte flyttat over musik sedan Spotify kom, men inte behover man val gora en playlist forst? Pa min tid (eller nagot :D) var det bara att markera latarna man ville ha och trycka pa synkronisera.

Ado2000
2016-04-08, 17:39
?

Nu har jag visserligen inte flyttat over musik sedan Spotify kom, men inte behover man val gora en playlist forst? Pa min tid (eller nagot :D) var det bara att markera latarna man ville ha och trycka pa synkronisera.

Det är det enda sättet jag lyckats på men du kan ha rätt.

MasterChief
2016-04-08, 17:53
Jag hatar Iphone, nu skulle jag hjälpa min dotter att flytta över lite musik från datorn till telefonen, på en Android drar man över mappen i filhanteraren, sedan är det klart, nu har jag suttit med det där jävla Itunes i 1 timme, men inte lyckats flytta över någon musik. Jävla skitsystem, nån som vet om man kan göra detta på ett enkelt sätt?

Har du provat att googla? Youtube? Det har sålts över en miljard iPhones/iPods. De allra flesta användare använder dem till iTunes. Det kanske finns en instruktion någonstans där ute? Eller känns det helt orimligt?

Bandid0
2016-04-08, 17:55
Därför har man inte appleprodukter. Fan, jag blir arg bara jag tänker på deras idiotiska synkroniseringssystem.

Finns dock tutorials på youtube.

cero
2016-04-08, 18:21
Varför inte importera musiken i Spotify?

Swedishviking
2016-04-08, 18:49
http://www.iphonepcsuite.com/

Shqypnia
2016-04-09, 07:56
Det går att dra filer direkt från valfri plats på datorn till musik på iTunes.

PureWhey
2016-04-09, 09:27
Min iPhone kommer inte upp som en extern enhet så jag kan inte dra bilder osv från den. Funkar det med dessa program?

svenbanan
2016-04-09, 09:47
http://www.iphonepcsuite.com/

Min avast sade att det var rootkit då jag installerade och testade. Så jag tog direkt bort den.

Men hur är det meningen att man ska använda detta? Det krävs fortfarande att man har iTunes installerat eller hur? Eller går det att på nåt sätt överföra random filer från var som helst på hårddisken?

dmoller
2016-04-09, 12:00
Detta fick mig att slänga min gamla iphone 4 i väggen, aldrig mera apple.

leee
2016-04-09, 12:07
Detta fick mig att slänga min gamla iphone 4 i väggen, aldrig mera apple.

iphone SE verkar väl trevlig och itunes använder man för att ladda ner musik till mobilen behövs ingen dator för detta bara om man ska importera till itunes.

J.V
2016-04-09, 12:23
Forstar verkligen inte hur man kan ha sadana problem att flytta sin musik. Om det ar for avancerat, hur klarar ni er med Android som har betydligt mycket fler knappar och reglage? Menyerna maste ju framsta som kontrollerna till ett rymdskepp.

Om inte annat finns ju gott om lagliga alternativ vilket vem som helst under 70 ar borde klara av.

Lyset
2016-04-09, 14:05
Forstar verkligen inte hur man kan ha sadana problem att flytta sin musik. Om det ar for avancerat, hur klarar ni er med Android som har betydligt mycket fler knappar och reglage? Menyerna maste ju framsta som kontrollerna till ett rymdskepp.

Om inte annat finns ju gott om lagliga alternativ vilket vem som helst under 70 ar borde klara av.

Låt mig ge ett exempel så kanske du förstår vår irritation.

Man hittar lite oväntat några gamla bilder som man haft liggande på datorn och tänker att, det här skall jag minsann visa för brorsan/syrran/whatever ikväll. Jag för över dem till luren lite snabbt.

Man sätter igång, men inte kan man bara dra och droppa bilderna till telefonen. Nej, nej, man måste använda den superfinurliga synkroniseringsfunktionen. Sagt och gjort, man lägger bilderna i en mapp, väljer mappen och klickar på synkronisera, och möts då av ett meddelande i den här stilen.

"Vill du ta bort alla bilder på iPhonen och ersätta dem med den här mappen?"

Eeeeh nej, varför i helvete skulle jag vilja det??????

Och så slutar det med att man mejlar bilderna till sig själv istället, alternativt tvingas välja någon annan extremt osmidig lösning.

Iphone i ett nötskal.

Morrris
2016-04-09, 14:11
Fotoalbumet på en iPhone dyker väl upp som en extern disk när man kopplar in den? :)

PureWhey
2016-04-09, 14:19
Fotoalbumet på en iPhone dyker väl upp som en extern disk när man kopplar in den? :)

Min dyker upp som "Unidentified device", prövat allt som står på Google. Får vänta tills skiten åker in på Dropbox varje gång... Sista gången jag har en Apple-produkt.

Kimball
2016-04-09, 15:35
Fotoalbumet på en iPhone dyker väl upp som en extern disk när man kopplar in den? :)

Japp, men du får bara kopiera från den -> PC, inte tvärtom.

Oh hail lord jesus for jailbreak.

PureWhey
2016-04-09, 15:43
Skulle precis fråga om du trodde mitt problem kan lösas ifall jag JB'ar min. Nu dök enheten upp helt plötsligt för första gången sedan jag formatterade om datorn. Ok.

Ado2000
2016-04-10, 13:37
Låt mig ge ett exempel så kanske du förstår vår irritation.

Man hittar lite oväntat några gamla bilder som man haft liggande på datorn och tänker att, det här skall jag minsann visa för brorsan/syrran/whatever ikväll. Jag för över dem till luren lite snabbt.

Man sätter igång, men inte kan man bara dra och droppa bilderna till telefonen. Nej, nej, man måste använda den superfinurliga synkroniseringsfunktionen. Sagt och gjort, man lägger bilderna i en mapp, väljer mappen och klickar på synkronisera, och möts då av ett meddelande i den här stilen.

"Vill du ta bort alla bilder på iPhonen och ersätta dem med den här mappen?"

Eeeeh nej, varför i helvete skulle jag vilja det??????

Och så slutar det med att man mejlar bilderna till sig själv istället, alternativt tvingas välja någon annan extremt osmidig lösning.

Iphone i ett nötskal.



:bow::bow::bow:

Jag var inte lika lyckosam, det slutade med att hela min bildmapp från datorn fördes över till telefonen å jag fick sitta å ta bort bilderna en å en.

Hade inte skiten varit en present hade jag drämt den i väggen förlängesen.

Hur gick det för trådstartaren lyckades du till slut ?

J.V
2016-04-10, 14:35
Låt mig ge ett exempel så kanske du förstår vår irritation.

Man hittar lite oväntat några gamla bilder som man haft liggande på datorn och tänker att, det här skall jag minsann visa för brorsan/syrran/whatever ikväll. Jag för över dem till luren lite snabbt.

Man sätter igång, men inte kan man bara dra och droppa bilderna till telefonen. Nej, nej, man måste använda den superfinurliga synkroniseringsfunktionen. Sagt och gjort, man lägger bilderna i en mapp, väljer mappen och klickar på synkronisera, och möts då av ett meddelande i den här stilen.

"Vill du ta bort alla bilder på iPhonen och ersätta dem med den här mappen?"

Eeeeh nej, varför i helvete skulle jag vilja det??????

Och så slutar det med att man mejlar bilderna till sig själv istället, alternativt tvingas välja någon annan extremt osmidig lösning.

Iphone i ett nötskal.Jag har da aldrig haft problem att flytta over bara en bild. Visst, det ar ju absolut inte drag-and-drop-smidigt i och med att man maste in i iTunes, men 30 sekunder extra gor mig inget de extremt fa ganger jag behover flytta en bild till telefonen. Att maila till sig sjalv (eller bara till den som ska se bilden...) gar ju anda nastan snabbare an att koppla in telefonen i datorn osv.


Jag var inte lika lyckosam, det slutade med att hela min bildmapp från datorn fördes över till telefonen å jag fick sitta å ta bort bilderna en å en.Gar ju utmarkt att ta bort massvis (eller allt) at gangen?

Ado2000
2016-04-10, 15:02
Gar ju utmarkt att ta bort massvis (eller allt) at gangen?

Jo men du kan inte ta bort en hel map på engång utan du måste ta å markera alla en å en å sen ta bort. Å du kan inte göra detta för alla bilder på engång utan efter ett visst antal bilder så måste du repetera processen.

J.V
2016-04-10, 15:10
Jo men du kan inte ta bort en hel map på engång utan du måste ta å markera alla en å en å sen ta bort. Å du kan inte göra detta för alla bilder på engång utan efter ett visst antal bilder så måste du repetera processen.Sitter du fysiskt och klickar pa alla bilder var for sig? For det gar att bara klicka pa en, halla kvar fingret och dra uppat (om man nu borjar langst ner) och markera resten allt eftersom man susar uppat.

Kralligare
2016-04-16, 10:20
Är det någon Iphone-kunnig som på ett enkelt sätt kan beskriva hur jag kan lägga in en mapp musik i dotters j*vla Iphone (från hårddisken på PC:n), jag har försökt med Itunes, men jag får det likt förbannat inte att fungera. Jag anser mig ha bra tekniska kunskaper om telefoner och datorer, men Iphone har knäckt mig. Nu är det dessvärre så att ibland unga tjejer så är det Iphone som gäller om man inte ska vara helt "ute" så det är bara att gilla läget :)

oath5
2016-04-16, 15:02
Är det någon Iphone-kunnig som på ett enkelt sätt kan beskriva hur jag kan lägga in en mapp musik i dotters j*vla Iphone (från hårddisken på PC:n), jag har försökt med Itunes, men jag får det likt förbannat inte att fungera. Jag anser mig ha bra tekniska kunskaper om telefoner och datorer, men Iphone har knäckt mig. Nu är det dessvärre så att ibland unga tjejer så är det Iphone som gäller om man inte ska vara helt "ute" så det är bara att gilla läget :)

Ladda ner Copytrans. Smidigt och enkelt.

Viktor_Balck
2016-04-16, 19:01
Vet inte om någon skrivit detta men du får klicka i "hanter musikfiler manuellt" eller liknande. Sen kan du dra över musik till spellistan för att sedan synkronisera iphonen, höll själv på med det där ett tag innan jag fattade.