handdator

Visa fullständig version : Hjälp! Jag tappar mitt hår på vaderna! Experter, grub??


submarine3
2016-04-04, 01:30
Va i helskotta är detta!

Jag är naturligt rätt hårig av mig, eller ja i alla fall på ben, armar och axlar där jag alltid sen jag var typ 14 haft mycket hår (27 idag).

Nu har jag uppmärksammat att håret på yttersidan av smalbenet/vaden är 90% BORTA, på vänsterbenet. På höger ser jag att det inte är lika illa, men det har tunnats ut mycket och jag håller på att bli helt hårlös där också :confused:

På armarna, axlar och lår etc har jag dock mycket hår, samt på bröstet har jag fått mycket mer hårväxt de senaste åren.

Vad är det som försigår, är detta normalt?? Det är alltså yttersidan av smalbenet, typ såhär ser det ut!

http://www.ijtrichology.com/articles/2014/6/2/images/IntJTrichol_2014_6_2_75_138595_u1.jpg

Håller jag på att dö?

svenbanan
2016-04-04, 02:38
Hår kan nötas bort. Så kanske du haft några nya byxor som sitter åt på ett annorlunda sätt än du varit van vid, eller har du gjort nån ny aktivitet som åstadkommer en sådan nötning...

Om jag kör löpträning utan att ha tajts (eller nåt i stil med boxerkallingar) på mig så blir jag hårlös på insidan av låren.

Cykelcykel
2016-04-04, 04:10
Hehe standard ju att hår på benen nöts bort

King Grub
2016-04-04, 04:32
Det är helt normalt om man inte sitter i soffan i bara kalsonger hela dagarna.

filmjölk
2016-04-04, 06:02
Jag gillar hur du med fler bara kallt antar att Grub är expert på allt:) "-Hjälp, jag har avskavda benhår! Grub?", "-Min penis är tjockare på högersidan än vänstersidan! Grub?", "-Min paprikakrydda verkar ha torkat! Grub?" "-Min bordsfläkt sprider en lukt av bränt hår, Grub?" osv osv. :D

King Grub
2016-04-04, 07:19
Det finns en anledning till att jag titulerar mig "Universalgeni" på visitkortet.

Lipservice
2016-04-04, 11:45
Stimulera hårsäckarna, jag fick tillbaka 70% av mitt hår på benen.

Loke
2016-04-04, 11:55
Jag gillar hur du med fler bara kallt antar att Grub är expert på allt:) "-Hjälp, jag har avskavda benhår! Grub?", "-Min penis är tjockare på högersidan än vänstersidan! Grub?", "-Min paprikakrydda verkar ha torkat! Grub?" "-Min bordsfläkt sprider en lukt av bränt hår, Grub?" osv osv. :D

Hahaha, ja, det var det bästa. Jag vill nog dock att Eddie Vedder och hurril kommenterar också innan jag skulle känna mig säker. Universalgenier i all ära, men man kan inte bara lita på en källa!

PerLedin
2016-04-04, 12:21
Efter många år i stuprörsjeans, löpartights samt en ovana att sitta med benen i kors så kan jag definitivt relatera. Men jag kan åtminstone glädjas över att summan hår verkar vara konstant då det börjat växa till sig på rygg, axlar och bröst. Förväntar mig att en eventuellt kal hjässa kompenseras av mer hår i öron och näsa.

hurril
2016-04-04, 16:18
Mina ben skavs på samma sätt; en gång så pass att jag fick höja rösten och slå fast att jag inte rakar spirerna.

ARMSTARK
2016-04-04, 16:25
Hahaha, what, hjälp jag har tappat benhår, ööh, what? :laugh:

submarine3
2016-04-04, 16:34
Hahaha, what, hjälp jag har tappat benhår, ööh, what? :laugh:

*grr**grr*

Minikubik
2016-04-04, 18:00
Har kala fläckar på båda benen, precis där knäskydden ligger emot så var lugn, du lär leva ett tag till...kanske...