handdator

Visa fullständig version : Under diet, inget gym på 16 dagar


submarine3
2016-04-03, 21:15
Är lite nojig, kanske någon här inne kunde lugna mig.

Det är såhär att jag deffar just nu, jag tänkte gå ner 2kg till innan jag är färdig. Detta tänkte jag göra nu under april månad.

Jag bor i en liten ort med endast ett gym och nu idag kom det till känno att det kommer att ha stängt i 16 dagar.

Jag vill helst inte skjuta fram deadline innan jag kan börja bygga igen, under dessa dagar kommer jag tappa c:a 1kg .. jag är lite nojjig över att mycket av detta kanske bara kommer vara ren muskelmassa om jag inte tränar hård styrketräning?

Jag har dock ett utomhusgym vid en park här, likt detta:

http://www.gnesta.se/images/18.7f55480a14cdb33b56a2bf1/1433238718152/utegym+i+shov+1506.jpg

https://i.ytimg.com/vi/YPuHRpOg_6E/maxresdefault.jpg


Där man kan utöva olika variationer av tex chins, militärpress med relativt tunga stockar (som jag klarar 15-20reps av), armhävningar, situps etc etc, så jag tänkte om jag går dit och kör 3-4 ggr i veckan så kanske jag förhindrar den mesta av muskelförlusten?

Jag äter också c:a 200g protein per dag, nuvarande kroppsfett är ... inte allt för lite, runt 14% skulle jag tippa på.

Vad tror ni om det hela, är det "lugnt" att fortsätta deffen, tappa 1kg utan att allt för mycket av det är ren massa, om man kör utomhusgym dessa ~2 veckor? Den massa man eventuellt tappar kanske kommer tillbaka snabbt igen när man kommer tillbaka till gymet.

Min natur är av den nojiga sorten så, ha ha.

King Grub
2016-04-03, 21:16
Med sådan träning förlorar du inte ett dugg.

submarine3
2016-04-03, 21:19
Med sådan träning förlorar du inte ett dugg.

Skönt att höra! *flex*

Shqypnia
2016-04-04, 08:22
Det är inaktivitet som är dåligt för din muskelmassa. Sedan vet inte dina muskler om du tränar på ditt vanliga gym eller ute i naturen.

Go for it!

BobaFett
2016-04-04, 12:31
Sen så tappar man inte mycket muskelmassa vid den fettprocenten. Det är värre när man kommer ner lågt.

Kränktvitman92
2016-04-04, 17:39
Förbränner kroppen mindre muskler på en fet person än en icke fet alltså?

Bossebäver
2016-04-04, 18:05
Förbränner kroppen mindre muskler på en fet person än en icke fet alltså?

Energitillgången är bättre hos en fet person. Mer fria fettsyror som flyter runt i blodet ger kroppen mindre anledning att använda nerbrutna och intagna aminosyror som också flyter runt där. Dessa kan istället användas till sitt huvudsakliga syfte.

perl
2016-04-05, 07:25
en fråga på samma ämne, jag tror att jag minns rätt att dom sa i kalle zackari wahlströms program att man börjar tappa muskler efter 3 veckors frånvaro från sin vanliga träning förutsatt att man ändå rör sig som en vanlig person dvs inte ligger helt inaktiv. Stämmer detta? eller ja jag antar att man tappar lite hela tiden men att det först efter 3 veckor börjar bli tydliga minskningar?