handdator

Visa fullständig version : Har ni en vän som...


PureWhey
2016-04-03, 20:10
Delar stora delar utav era största intressen? Om ja, vad?

mini
2016-04-03, 20:16
Ja. De flesta av mina vänner är lyftare.

Bärsärk
2016-04-03, 20:17
Har inga stora intressen, bara flera små. Delar ett par av mina mindre intressen med vänner, men det är ju inget måste.

filmjölk
2016-04-03, 20:34
Nej, jag har inga vänner. Jag har ett par ytligt bekanta som jag uppskattar, men inga vänner.

G_lund
2016-04-03, 20:38
Ja.

Har olika kompisgäng som jag umgås med beroende på vad jag vill syssla med för dagen:

fotografering, motorsport, klättring, gymträning, öldrickande.

Bärsärk
2016-04-03, 20:39
Nej, jag har inga vänner. Jag har ett par ytligt bekanta som jag uppskattar, men inga vänner.

Jag kan bli din vän.

Wzup2u
2016-04-03, 20:41
Mmm... retrospel =D...

Diomedea exulans
2016-04-03, 20:43
Jag tror inte jag känner någon som inte älskar onani.

Loke
2016-04-03, 20:46
Slås ofta av hur få vänner jag har. Nu inser jag att jag inte har så mycket intressen heller. I den mån de existerar tror jag iaf att de överlappar dåligt.

Grotesk
2016-04-03, 20:48
Jag har världens bästa tjejkompis som jag brukar se på eFukt med. :)

juckeyy
2016-04-03, 20:49
Nej inget i mitt kompisgäng, som jag f.ö knappt umgås med.

Min bror är dock min vän och vi delar samma intressen.
Sen har man ju givetvis sina klubbkompisar inom idrotten.

Wzup2u
2016-04-03, 20:50
Jag har världens bästa tjejkompis som jag brukar se på eFukt med. :)

Hmm.. jag har kommit på en sak... den där sidan sitter tjejer och tittar ganska mkt på.

Armsman
2016-04-03, 20:51
Ny i stan, har en del bekanta här men ingen delar mitt brinnande intresse för styrketräning. Vänner som jag har, på distans numera, är intresserade av allt eller delar av vad jag är intresserad av. Exempelvis historia, filosofi, politik, vetenskap, träning, vara ute i naturen etc. Jag har säkert hundra intressen vid det här laget. Jag har bra minne och lär mig ohederligt fort. Är sådan att jag blir besatt av något och lär mig allt som inte är hårt hållna hemligheter på ganska kort tid. Om ämnet är förvirrande och fullt av desinformation så tar det längre tid och är mer intressant, men jag kommer i regel till botten med det också. Typ historia. Visst blir man mångsidig, men man blir ingen sån där föreningsmänniska som fastnat för just EN sak och sen håller sig till det hela livet/pratar aldrig om något annat. Ni vet, som folk håller på med hockey, trav, fotboll, skotrar, bilar och så vidare. Träningen är hittills fortsatt utmanande och något man lär kunna bygga vidare på för evigt, hoppas jag. Det är väl också så att man hoppar omkring en massa fram till 30-årsåldern, när det gäller intressen. Nu är jag ju snart 29, så man får hoppas det fastnar på styrketräning. Vid det här laget kan jag nog säga att träning och kost är det jag vill lägga ner mest tid på. Vänner här i Sundsvall som delar den besattheten, nej. Vore väl roligt i framtiden, dock.

Grotesk
2016-04-03, 20:55
Hmm.. jag har kommit på en sak... den där sidan sitter tjejer och tittar ganska mkt på.

Jag vet åtminstonde en till, som jag dessutom gav en tröja. :d

Matsa
2016-04-03, 21:27
Ja, har ett par vänner som jag delar mina största intressen med. Vi brukar gå på konserter och musikfestivaler ihop, eller bara sitta och dricka öl, prata hårdrock och spela spel (tv/dator mestadels, inte så mycket brädspel). Vi är i åldersspannet 25-35.

Edit: Nu har jag flyttat så det blir inte lika ofta, får försöka hitta fler vänner i nya stan!

anvihl
2016-04-03, 21:38
Ja, en barndomsvän, vi blev bästa vänner vid 6års ålder och är det än idag. Spel, brädspel, träning, naturvetenskap, pingis, hockey, allt har vi gemensamt.

Quint
2016-04-03, 21:45
Alla i min relativt begränsade vänskapskrets delar en eller flera av mina större intressen, i princip alla är lite stereotypiskt "nördiga" med ett intresse för scifi & fantasy, dator/tv-spel, rollspel, brädspel osv.

Är nästan mer nyfiken på motsatsen? Hur vanligt är det med vänner som inte delar ens intressen och vad gör man/pratar man om när man umgås om man inte har särskilt mycket gemensamt?

Diomedea exulans
2016-04-03, 21:57
Är nästan mer nyfiken på motsatsen? Hur vanligt är det med vänner som inte delar ens intressen och vad gör man/pratar man om när man umgås om man inte har särskilt mycket gemensamt?

Jag har några som jag inte delar intressen med direkt, men vi är på samma våglängd, och vi berättar om roliga/konstiga grejer som har hänt och vad folk har gjort/gör, typ.

MackeJuve
2016-04-04, 08:35
Jag har nog ett par stycken men tror inte någon av de närmaste delar mina intressen till 100 %. För en perfect match krävs detta:

*Fotbollsintresserad
*Gilla sport överlag
*Styrketräna
*Gilla att kolla på styrkesport
*Gilla att festa

Har många vänner som gillar fotboll och ta ett par öl men inte särskilt många som även är fast i styrketräningen. Räcker dock gott som det är. Känns som att det är tillräckligt med att jag har snöat in på styrketräning, inget behov av att polarna ska brinna för det.

mela
2016-04-04, 08:39
Jag har flyttat så mycket i vuxen ålder och tappat en massa vänner. Sedan har fokus ändrats lite sen jag skaffade ongar. Nu prioriterar jag vänner som har samma värderingar som mig själv snarare än intressen då jag inte pysslar med sådär överdrivet mycket utanför familjelivet i dagsläget.
Där har jag iaf 2 st som jag verkligen delar alla värderingar med. Vilket är unikt för jag rä ganska så stark i mina åsikter :D

rooz
2016-04-04, 08:41
Jag har nog ett par stycken men tror inte någon av de närmaste delar mina intressen till 100 %. För en perfect match krävs detta:

*Fotbollsintresserad
*Gilla sport överlag
*Styrketräna
*Gilla att kolla på styrkesport
*Gilla att festa

Har många vänner som gillar fotboll och ta ett par öl men inte särskilt många som även är fast i styrketräningen. Räcker dock gott som det är. Känns som att det är tillräckligt med att jag har snöat in på styrketräning, inget behov av att polarna ska brinna för det.

Är inte det där varenda kille 19-30 år?

Jag har de flesta av mina vänner genom träningen.Även om det inte är prio ett så kan vi umgås på andra sätt idag.

MackeJuve
2016-04-04, 08:51
Är inte det där varenda kille 19-30 år?

Jag har de flesta av mina vänner genom träningen.Även om det inte är prio ett så kan vi umgås på andra sätt idag.

Jo jag är inte särskilt "udda" på det sättet. Jag har vänner som delar alla tre intressena men de är inte någon av de närmaste. Många av de som gymmar är ju dessutom inte särskilt intresserade av styrketräning som helhet utan är mer ute efter att bygga muskler genom t.ex. en fem-split. Snack rörande detta intresserar mig inte så mycket. Folk som brinner för att bli starka och nörda ner sig i utförande och dylikt är mer ovanliga.

Gerdler
2016-04-04, 09:24
Har nån som jag träffar ganska sällan på grund av livet. Sen har jag ett par som jag träffar oftare men ganska få egentligen. Jag behöver inte fler. Delar generellt olika intressen med olika vänner. Men det finns nog ingen som är väldigt lik mig.
Jag har flyttat så mycket i vuxen ålder och tappat en massa vänner. Sedan har fokus ändrats lite sen jag skaffade ongar. Nu prioriterar jag vänner som har samma värderingar som mig själv snarare än intressen då jag inte pysslar med sådär överdrivet mycket utanför familjelivet i dagsläget.
Där har jag iaf 2 st som jag verkligen delar alla värderingar med. Vilket är unikt för jag rä ganska så stark i mina åsikter :D
Är det inte mer intressant att ha vänner som inte delar ens värderingar till fullo så att man kan utvecklas? Jag menar om du har värderingar som vilar på en svag grund så kanske du tvingas gradvis förändra dem istället för att allt kollapsar en dag för att du inte tänkt så mycket på det och du tvingas förändra dig på en gång.

Jag har en vän som jag delar mycket intressen med men våra värderingar är mycket annorlunda jag är helt säker på att våra argumentationer har utvecklat oss båda. Dels har han lärt mig saker och dels har jag tvingats lära mig saker för att kunna argumentera mot honom. Jag söker hellre den goda konflikten än det totalt icke utvecklande samstämmigheten.

Sen är många samtal såklart om våra gemensamma intressen och där är vi oftare överens.

MackeJuve
2016-04-04, 09:35
Är det inte mer intressant att ha vänner som inte delar ens värderingar till fullo så att man kan utvecklas?

Till en viss gräns kanske, och givetvis beroende på hur du är som person. Jag tycker nog att de grundläggande värderingarna bör vara lika. Sen kan det säkert tillföra något om man inte är överens om allt. För folk som älskar att diskutera och argumentera saker och ting är det nog bara en krydda om många värderingar skiljer sig. Jag gör det till viss del men kan snabbt tröttna om det alltid är någon som ifrågasätter mig.