handdator

Visa fullständig version : Gym nära Forsmark/Östhammar


DarcyGrahn
2016-04-03, 10:54
Hej,


Jag kommer att vara i Forsmark och jobba vecka 15 och vecka 17. Så därför tänkte jag kolla om någon har koll på om det finns något bra gym inom någon mils avstånd? Det jag menar med bra gym är att det finns möjligheter för att träna styrkelyft. Det jag främst söker är att gymmet har en styrkelyftstång och en bra bänkpress (gärna Eleiko- eller ER-ställning).

Tack på förhand :)

Loke
2016-04-03, 11:16
Oj, vilka krav. Det har väl funnits en SL-klubb i österby, vet ej vad de har för grejer och och huruvida de är aktiva nu. Så vitt jag vet finns inget sådant i öregrund eller östhammar. Däremot finns såklart vanligt gym i östhammar.

Saxnot
2016-04-03, 12:26
Finns atletklubb med eleikostänger och en ER-ställning i Österbybruk.

Var ett tag sedan jag var där men tror att man betalar för träning/löser kort och får låna nyckel att öppna med i grillkiosken som ligger precis bredvid.

I Öregrund och Östhammar finns det enbart "vanliga" gym och det i Öregrund är rackarns uselt. De 2 gymmen i Östhammar har mer utrustning men stängerna och bänkarna är fortfarande inte mycket att hänga i julgran.

Finns även ett gym i själva Forsmark tror jag. Aldrig varit där men hört att det inte är något speciellt. Österbybruk ligger väl 2 mil från Forsmark, Öregrund ungefär samma och Östhammar kanske 3.

DarcyGrahn
2016-04-03, 15:00
Tack för svaren grabbar!

Finns atletklubb med eleikostänger och en ER-ställning i Österbybruk.

Var ett tag sedan jag var där men tror att man betalar för träning/löser kort och får låna nyckel att öppna med i grillkiosken som ligger precis bredvid.

I Öregrund och Östhammar finns det enbart "vanliga" gym och det i Öregrund är rackarns uselt. De 2 gymmen i Östhammar har mer utrustning men stängerna och bänkarna är fortfarande inte mycket att hänga i julgran.

Finns även ett gym i själva Forsmark tror jag. Aldrig varit där men hört att det inte är något speciellt. Österbybruk ligger väl 2 mil från Forsmark, Öregrund ungefär samma och Östhammar kanske 3.

Vad heter gymmet i Österbybruk? Är det det gymmet som ligger i sporthallen? Det låter som ett bra ställe så det får bli och träna där om det går.

Saxnot
2016-04-03, 15:06
Tack för svaren grabbar!

Vad heter gymmet i Österbybruk? Är det det gymmet som ligger i sporthallen? Det låter som ett bra ställe så det får bli och träna där om det går.

Nej inte det i sporthallen. Atletklubben ligger i källaren till folkets hus.

z_bumbi
2016-04-03, 16:44
Vad heter gymmet i Österbybruk? Är det det gymmet som ligger i sporthallen? Det låter som ett bra ställe så det får bli och träna där om det går.

Bland världens bästa klubbnamn: DÖ IFK

http://www7.idrottonline.se/IFKDannemoraOsterby-Styrkelyft/Foreningen/

Fast jag har ingen aning om de är aktiva längre.

Luca Brasi
2016-04-03, 17:02
Det ska tydligen finnas ett gym i Gimo... galleria.

(Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser orden galleria och Gimo
tillsammans.)

macmini
2016-04-03, 21:45
Vi har eleiko stänger och en ER-bänk i österbybruk. Gymmet under folkets hus.

DarcyGrahn
2016-04-11, 20:05
Tack för hjälpen allihopa! Känns lite stort att min tråd lyckades få fram två första-postare, varav en varit medlem sen 2012 ;)

Kommer bli ett pass där imorgon vid 18-tiden ungefär skulle jag tippa på.