handdator

Visa fullständig version : Puffy nipples / gyno varför?


steelrich
2016-03-31, 20:20
Hej, varför uppstår puffy nipples?

Vet inte om jag inbillar mig men kan bli värre under bulk perioder. Jag har inget extremt, men stör mig litegranna på det. Såfort jag fryser eller det är kallt så blir det mycket bättre och jag ser "normal" ut. Jag har sätt extrem fall som behöver opereras, jag har lite mildare än det, finns det några tips mot att få mera "normalt" ?

steelrich
2016-03-31, 20:22
Sitter och tittar på bilder på google nu, vissa bilder så ser man att gyno = liksom putar utåt nästan, så är det inte i mitt fall, snarare att våtgården är ganska så stor om ni förstår.

Rahf
2016-03-31, 20:36
Det kan vara så att dina bröstvårtor är relativt stora, vilket förvärras av fettansamling. Du kan inte göra något åt det själv. Det uppkommer dels vid stora svängningar i mängden och balansen könshormon, varför en del får det i puberteten.

Uppsök plastikkirurg om det nu är ett ok för dig.

PureWhey
2016-03-31, 20:50
Som Rahf säger låter det som en fettansamling i ditt fall. Vissa lagrar mer fett i pattarna än andra. Försvinner det när du är i form? Gyno kommer synas mer när du är i form.

steelrich
2016-03-31, 21:07
Hm, det ändrar hela min look. Är det bara min kropp som är så känslig? och nu menar jag inte bara nipples, utan hela överkroppen, om jag ätit en större måltid och är varm så ser jag vääääldigt dålig ut, medans 3 timmar senare när jag inte känner mig full och säg att det är kallt framför spegeln så ser jag ut som en fotomodell. Är det vanligt?

Rahf
2016-03-31, 21:16
Jag tror att du är jävligt, jävligt fokuserad på dina bröstvårtor och personliga utseende. Foto/fitnessmodeller är insmorda, ljussatta, och retuscherade till döddagar för att se så snygga och vältränade ut som möjligt.

Gör något åt det eller lär dig leva med det. Chanserna är stora att saker du nojar dig över är något ingen annan bryr sig om förrän du medvetet drar uppmärksamhet till det.

PureWhey
2016-03-31, 22:34
Jag tror att du är jävligt, jävligt fokuserad på dina bröstvårtor och personliga utseende. Foto/fitnessmodeller är insmorda, ljussatta, och retuscherade till döddagar för att se så snygga och vältränade ut som möjligt.

Gör något åt det eller lär dig leva med det. Chanserna är stora att saker du nojar dig över är något ingen annan bryr sig om förrän du medvetet drar uppmärksamhet till det.

+1
Låter som noja

Stefanski
2016-04-01, 00:20
Hm, det ändrar hela min look. Är det bara min kropp som är så känslig? och nu menar jag inte bara nipples, utan hela överkroppen, om jag ätit en större måltid och är varm så ser jag vääääldigt dålig ut, medans 3 timmar senare när jag inte känner mig full och säg att det är kallt framför spegeln så ser jag ut som en fotomodell. Är det vanligt?

Mina nipples är precis som dina. Nu när jag är lite bulkad så är de puffy när jag är varm etc, de blir styva så fort det blir kallt eller jag gnuggar på de lätt med fingrarna. När jag är lägre i kroppsfett ser de alltid bra ut i princip.

Donner
2016-04-01, 06:31
Som Rahf säger låter det som en fettansamling i ditt fall. Vissa lagrar mer fett i pattarna än andra. Försvinner det när du är i form? Gyno kommer synas mer när du är i form.

Om du Ligger kring 6-7% ja. Men även då är det mycket bättre än att ligga >14%bf. Gyno syns alltid mycket mer när man har fett på kroppen om man inte är bb med enorma pecs som döljer det vid högre bf.

Edit: För att förklara. Fettansamlingen vid bröstkörtlarna är mindre vid mindre bf ju. Detta gör att kläder sitter mycket bättre. Även att det syns mindre utan kläder på. Sålänge man inte går ner så pass lågt att man ser körtlarna genom huden.