handdator

Visa fullständig version : Kontroversiellt: Sexistiska män är attraktivare, tjänar mer och gladare


submarine3
2016-03-28, 17:10
Research indicates that the endorsement of sexist ideology is linked to higher subjective wellbeing for both men and women. We examine gender differences in the rationalisations which drive this effect in an egalitarian nation (New Zealand). Results from a nationally representative sample (N = 6,100) indicated that the endorsement of Benevolent Sexism (BS) predicted life satisfaction through different mechanisms for men and women. For men, BS was directly associated with life satisfaction. For women, the palliative effect of BS was indirect and occurred because BS-ideology positioning women as deserving of men’s adoration and protection was linked to general perceptions of gender relations as fair and equitable, which in turn predicted greater levels of life satisfaction.

If you believe men and women are psychologically different and respond to stimuli in different ways, and that women are the weaker sex deserving of male protection — you are more likely to be a happy person than the man (or woman!) who clings to a feminist ideology that assumes biological and psychological equality between the sexes.

Not only are sexist men happier in life, but women in the company of sexist men are happier as well!

Sexist men make more money: http://abcnews.go.com/Technology/AheadoftheCurve/story?id=5868121&page=1#.T8aQN-2XNZU

Women are more sexually receptive to assertively sexist men:

The popularity of speed-seduction techniques, such as those described in The Game (Strauss 2005) and advocated in the cable program The Pickup Artist (Malloy 2007), suggests some women respond positively to men’s assertive mating strategies. Drawing from these sources, assertive strategies were operationalized as involving attempts to isolate women, to compete with other men, and to tease or insult women. The present investigation examined whether hostile and benevolent sexism and sociosexuality, the degree to which individuals require closeness and commitment prior to engaging in sex, were associated with the reported use of assertive strategies by men and the reported positive reception to those strategies by women. It was predicted men and women who were more sexist and had an unrestricted sociosexuality would report using more and being more receptive to assertive strategies. Study 1 (N = 363) surveyed a Midwestern undergraduate college student sample, and regression results indicated that sociosexuality was associated with assertive strategy preference and use, but sexism only predicted a positive reception of assertive strategies by women. Study 2 (N = 850) replicated these results by surveying a larger, national U.S. volunteer sample via the internet. In addition to confirming the results of Study 1, regression results from Study 2 indicated that hostile sexism was predictive of reported assertive strategy use by men, suggesting that outside of the college culture, sexism is more predictive of assertive strategy use.

http://academic.research.microsoft.com/Publication/48800036/sexism-and-assertive-courtship-strategies




Rätt intressant, det är nästan som satt, gör/var tvärtom det du blivit tillsagd att göra/vara, så ökar chanserna för framgång :D

KlopFer
2016-03-28, 17:46
Får snart göra en Submarine3-nyhetstråd :)

Alexton
2016-03-28, 17:46
Det är väl bara att kolla männen i ett F! rally de ser ju inte ut att fått ligga på minst 10 år trots att de är omgivna av kvinnor som troligtvis har exakt samma problem.

submarine3
2016-03-28, 17:56
Det är väl bara att kolla männen i ett F! rally de ser ju inte ut att fått ligga på minst 10 år trots att de är omgivna av kvinnor som troligtvis har exakt samma problem.

Kan inte minnas vem det var som skrev om detta .. kanske det var Steven Pinker? Han menade på att män som blev feminister (alltså uppenbara FI män pratar jag om nu) gjorde det som en form av strategi att få ökade chanser att reproducera, då dom såg det som sin "sista chans" då de redan hade så lågt attraktions värde, eller vad man ska kalla det. Ironin låg då i att kvinnor sällan blir attraherade av män som försöker vara dom till lags och hålla med dom till 100% :d

submarine3
2016-03-28, 17:57
Får snart göra en Submarine3-nyhetstråd :)

Vad kan jag säga, jag läser mycket strunt på internet :cool:

Tolkia
2016-03-28, 20:57
Det är kanske intressant att notera att i den länkade studien så är den första delstudien gjord bland "undergraduate college students" (ålder 18-26 enligt artikeln) och den andra delstudien, som är gjort med något slags slumpurval har en medelålder på 32 år, men en medianålder på 22 (spannet räcker upp till 82 år). Andelen i delstudie 2 som lever i ett förhållande är 26%. Jag kan inte snyta några "bevis" för detta ur näsan, men det verkar inte helt otroligt att det varierar en del med ålder och annat både vilka raggningsstrategier man själv använder och vilka man gillar att andra använder på en.

tjabon
2016-03-28, 21:44
Det ska visst finnas en undersökning som visar att kriminella (som inte åker fast), i genomsnitt är mycket rikare än folk som yrkesarbetar......



:d

Nyland
2016-03-29, 03:23
Jag skrev ett långt inlägg men det blev alldeles för rörigt så istället postar jag ett av mina favorit citat.

“Happiness in intelligent people is the rarest thing I know.” - Ernest Hemingway

MrBoris
2016-03-29, 06:20
Vi har ju 2miljoner inlägg i relationstråden som också kunnat användas som "bevis" :)


“Happiness in intelligent people is the rarest thing I know.” - Ernest Hemingway

+1

Yes
2016-03-29, 07:26
Vi har ju 2miljoner inlägg i relationstråden som också kunnat användas som "bevis" :)
När jag frågat tjejer vad de fastnade för hos mig har kanske 90% av svaren varit att jag tog för mig och visade vad jag ville. Resterande har nämnt humor.

Då har jag ändå träffat kvinnor mellan ca 20-50 år, med kanske ett 20-tal olika nationaliteter. Det är inte direkt en typ, alltså.

mini
2016-03-29, 10:09
När jag frågat tjejer vad de fastnade för hos mig har kanske 90% av svaren varit att jag tog för mig och visade vad jag ville. Resterande har nämnt humor.

Då har jag ändå träffat kvinnor mellan ca 20-50 år, med kanske ett 20-tal olika nationaliteter. Det är inte direkt en typ, alltså.

Hur anknyter ditt inlägg till ämnet?

Mental
2016-03-29, 10:28
Hur anknyter ditt inlägg till ämnet?

Han identifierar sig som sexist?

Yes
2016-03-29, 10:44
Läs citatet efter "Women are more sexually receptive to assertively sexist men".

filmjölk
2016-03-29, 17:02
Öööh, ok sexistiska män tjänar mer pengar. Kvinnor gillar rika män, således blir kvinnorna lyckligare med rika män. Varför måste kvinnans högre lycka bero på mannens sexism? Jag tror att mannens rikedom helt enkelt trumfar hans sexism, och pengarna gör att hon blir lyckligare TROTS sexismen.

En vettig studie som hade bedömt kvinnors lycka beroende på mannens sexism hade nog gett ett vettigare svar om männens ekonomi var likvärdig. Jag tror inte sexismen hade påverkat i positiv riktning då, tvärtom.

Så vill ni göra kvinnor lyckligare med er så är det gissningsvis inte sexister ni skall bli, utan tjäna mer pengar.

Luca Brasi
2016-03-29, 19:51
Sexistiska män är självsäkra eftersom de är rövhål.

Personligen är jag inte sexistisk och har fått ligga jättemycket.
Jag är för jämställdhet och vill att kvinnor ska tjäna skitmycket pengar vilket skulle göra mitt jobb som gigolo så mycket mer lukrativt.

MSL
2016-03-29, 20:54
Jämställdhet såsom i "lika utfall" och inte "lika möjligheter"?

Sen fattar jag att du säger det med glimten i ögat ;)

Det är mycket lättare för kvinnor att tjäna pengar på sex och jag ser inget fel i det. Alla har möjligheten att sälja sexuella tjänster men efterfrågan på manliga sexuella tjänster är mycket lägre och kommer alltid att vara det. Man kan inte skapa en artificiell efterfrågan genom att tjata på befolkningen att den "är sexistisk" eftersom män och kvinnor tjänar olika mycket pengar i diverse branscher eller har en "skev" representation.

Så det i sig är ju inte sexistiskt men att se kvinnor som underlägsna "across the board" kan väl kallas sexistiskt. Tror en hel del män, när de kommer upp i åldrarna inser att sexistiskt beteende lönar sig bättre än att se kvinnor som likvärdiga. Det är exakt min och många andras erfarenhet. Att behandla "henne" som likvärdig dig ökar risken för att hon tappar respekten för dig. Man kan vara shysst och trevlig och behandla henne väl men det viktigaste är att man sätter sina egna behov över hennes och "mansplainar" lite då och då. Det är många fler kvinnor som uppskattar den behandlingen.

Man hade kanske önskat att ett "jämlikt partnerförhållande" hade kunnat vara frid o fröjd men det tror jag inte på. Ser inga som helst indikationer på att det genererar lyckliga relationer (men man har fått höra det hela livet och även provat det i ca 30 år, för att det "känts rätt"). Kvinnor vill ha en stark man. En överlägsen man. En karriärkvinna får ofta svårt att hitta en man hon kan bli attraherad av eftersom hennes sociala status är så pass hög att det blir väldigt få män att välja mellan som är av hennes kaliber eller över. Samtidigt har män inga som helst problem att inleda en relation med en kvinna av lägre social status.
Ett sätt att framstå som en man med hög status är att bete sig som man är "full of it", arrogant, "vet bäst" och "sätter henne på plats". Så länge man kan backa upp det iaf. Jag syftar på uttrycket "man of the house". Dvs att mannen bestämmer vilken riktning förhållandet ska gå i. Att det är han som står för besluten och hon kan säga vad hon tycker men i slutändan är det han som har sista ordet.

Behandlar man henne istället som jämlik så framstår mannen som svag i hennes ögon. Hon (kvinnor överlag) vill inte ha någon som är lika stark som henne. Hon vill ha en överlägsen man och en överlägsen man kommer inte att kompromissa och "mötas halvvägs".

Tror fler och fler (unga) män börjar vakna upp från myten om jämlikhet. Visst män o kvinnor är kanske jämlika när man ser till alla egenskaper hos de båda könen. Men behandla aldrig kvinnan som jämlik om du vill ha lyckliga relationer och vill göra din partner lycklig. Och givetvis kommer de flesta kvinnor göra allt för att förneka sin natur. De är väldigt duktiga på det (men vi män har ögon ^^)

Men det är en sak att lyssna på vad kvinnor säger och en annan att se hur de beter sig. Actions speaks louder than words. Råder alla män att att ta vad kvinnor säger angående vad de vill ha i ett förhållande med en nypa salt och utvärdera själv hur de beter sig och vad de går igång på.

Så! Fick jag med alla sexistiska föreställningar om kvinnor? Jag står för allt jag jag skrev men samtidigt önskar jag att en jämlik behandling hade varit något kvinnor uppskattar. Men varför ska man fortsätta bete sig så om kvinnor inte uppskattar det?

Och för de som undrar så står MSL för Misogynist Shit Lord. ;)

Klein
2016-03-29, 22:54
Men behandla aldrig kvinnan som jämlik om du vill ha lyckliga relationer och vill göra din partner lycklig. Och givetvis kommer de flesta kvinnor göra allt för att förneka sin natur. De är väldigt duktiga på det (men vi män har ögon ^^)

Men det är en sak att lyssna på vad kvinnor säger och en annan att se hur de beter sig. Actions speaks louder than words. Råder alla män att att ta vad kvinnor säger angående vad de vill ha i ett förhållande med en nypa salt och utvärdera själv hur de beter sig och vad de går igång på.

Beror väl lite på vad man menar med jämlikhet.

Jämlikhet såsom i att båda tar på sig samma uppgifter och roll bäddar för en olycklig och antagligen barnlös relation. Det finns gott om bevis för att de lyckligaste äktenskapen är de i vilka kvinnan och mannen har olika ansvarsområden.

Det finns även bevis för att relationer där man aldrig eller sällan grälar inte varar lika länge som relationer i vilka man regelbundet gnabbas.

Så att den ideala relationen är en i vilken mannen dominerar och kvinnan är underdånig köper jag inte. Däremot står jag för att en lycklig relation bygger på att de ingående parterna har olika ansvarsområden. Genom att dominera olika områden så blir båda parterna oundgängliga för varandra och detta är grogrunden för respekt och kärlek. En lycklig relation utgörs av två fria och starka individer som kan göra mer tillsammans än på egen hand, inte av en mästare och tjänare.

Jakobson
2016-03-29, 23:22
Jämställdhet såsom i "lika utfall" och inte "lika möjligheter"?

Sen fattar jag att du säger det med glimten i ögat ;)

Det är mycket lättare för kvinnor att tjäna pengar på sex och jag ser inget fel i det. Alla har möjligheten att sälja sexuella tjänster men efterfrågan på manliga sexuella tjänster är mycket lägre och kommer alltid att vara det. Man kan inte skapa en artificiell efterfrågan genom att tjata på befolkningen att den "är sexistisk" eftersom män och kvinnor tjänar olika mycket pengar i diverse branscher eller har en "skev" representation.

Så det i sig är ju inte sexistiskt men att se kvinnor som underlägsna "across the board" kan väl kallas sexistiskt. Tror en hel del män, när de kommer upp i åldrarna inser att sexistiskt beteende lönar sig bättre än att se kvinnor som likvärdiga. Det är exakt min och många andras erfarenhet. Att behandla "henne" som likvärdig dig ökar risken för att hon tappar respekten för dig. Man kan vara shysst och trevlig och behandla henne väl men det viktigaste är att man sätter sina egna behov över hennes och "mansplainar" lite då och då. Det är många fler kvinnor som uppskattar den behandlingen.

Man hade kanske önskat att ett "jämlikt partnerförhållande" hade kunnat vara frid o fröjd men det tror jag inte på. Ser inga som helst indikationer på att det genererar lyckliga relationer (men man har fått höra det hela livet och även provat det i ca 30 år, för att det "känts rätt"). Kvinnor vill ha en stark man. En överlägsen man. En karriärkvinna får ofta svårt att hitta en man hon kan bli attraherad av eftersom hennes sociala status är så pass hög att det blir väldigt få män att välja mellan som är av hennes kaliber eller över. Samtidigt har män inga som helst problem att inleda en relation med en kvinna av lägre social status.
Ett sätt att framstå som en man med hög status är att bete sig som man är "full of it", arrogant, "vet bäst" och "sätter henne på plats". Så länge man kan backa upp det iaf. Jag syftar på uttrycket "man of the house". Dvs att mannen bestämmer vilken riktning förhållandet ska gå i. Att det är han som står för besluten och hon kan säga vad hon tycker men i slutändan är det han som har sista ordet.

Behandlar man henne istället som jämlik så framstår mannen som svag i hennes ögon. Hon (kvinnor överlag) vill inte ha någon som är lika stark som henne. Hon vill ha en överlägsen man och en överlägsen man kommer inte att kompromissa och "mötas halvvägs".

Tror fler och fler (unga) män börjar vakna upp från myten om jämlikhet. Visst män o kvinnor är kanske jämlika när man ser till alla egenskaper hos de båda könen. Men behandla aldrig kvinnan som jämlik om du vill ha lyckliga relationer och vill göra din partner lycklig. Och givetvis kommer de flesta kvinnor göra allt för att förneka sin natur. De är väldigt duktiga på det (men vi män har ögon ^^)

Men det är en sak att lyssna på vad kvinnor säger och en annan att se hur de beter sig. Actions speaks louder than words. Råder alla män att att ta vad kvinnor säger angående vad de vill ha i ett förhållande med en nypa salt och utvärdera själv hur de beter sig och vad de går igång på.

Så! Fick jag med alla sexistiska föreställningar om kvinnor? Jag står för allt jag jag skrev men samtidigt önskar jag att en jämlik behandling hade varit något kvinnor uppskattar. Men varför ska man fortsätta bete sig så om kvinnor inte uppskattar det?

Och för de som undrar så står MSL för Misogynist Shit Lord. ;)

+1 på att aldrig behandla brudar som jämlika, de blir inte lyckligare och det blir inte du hellre.
Kolla på feminister, inte fan är de glada

Macroman
2016-03-30, 10:13
Jämställdhet såsom i "lika utfall" och inte "lika möjligheter"?

Sen fattar jag att du säger det med glimten i ögat ;)

Det är mycket lättare för kvinnor att tjäna pengar på sex och jag ser inget fel i det. Alla har möjligheten att sälja sexuella tjänster men efterfrågan på manliga sexuella tjänster är mycket lägre och kommer alltid att vara det. Man kan inte skapa en artificiell efterfrågan genom att tjata på befolkningen att den "är sexistisk" eftersom män och kvinnor tjänar olika mycket pengar i diverse branscher eller har en "skev" representation.

Så det i sig är ju inte sexistiskt men att se kvinnor som underlägsna "across the board" kan väl kallas sexistiskt. Tror en hel del män, när de kommer upp i åldrarna inser att sexistiskt beteende lönar sig bättre än att se kvinnor som likvärdiga. Det är exakt min och många andras erfarenhet. Att behandla "henne" som likvärdig dig ökar risken för att hon tappar respekten för dig. Man kan vara shysst och trevlig och behandla henne väl men det viktigaste är att man sätter sina egna behov över hennes och "mansplainar" lite då och då. Det är många fler kvinnor som uppskattar den behandlingen.

Man hade kanske önskat att ett "jämlikt partnerförhållande" hade kunnat vara frid o fröjd men det tror jag inte på. Ser inga som helst indikationer på att det genererar lyckliga relationer (men man har fått höra det hela livet och även provat det i ca 30 år, för att det "känts rätt"). Kvinnor vill ha en stark man. En överlägsen man. En karriärkvinna får ofta svårt att hitta en man hon kan bli attraherad av eftersom hennes sociala status är så pass hög att det blir väldigt få män att välja mellan som är av hennes kaliber eller över. Samtidigt har män inga som helst problem att inleda en relation med en kvinna av lägre social status.
Ett sätt att framstå som en man med hög status är att bete sig som man är "full of it", arrogant, "vet bäst" och "sätter henne på plats". Så länge man kan backa upp det iaf. Jag syftar på uttrycket "man of the house". Dvs att mannen bestämmer vilken riktning förhållandet ska gå i. Att det är han som står för besluten och hon kan säga vad hon tycker men i slutändan är det han som har sista ordet.

Behandlar man henne istället som jämlik så framstår mannen som svag i hennes ögon. Hon (kvinnor överlag) vill inte ha någon som är lika stark som henne. Hon vill ha en överlägsen man och en överlägsen man kommer inte att kompromissa och "mötas halvvägs".

Tror fler och fler (unga) män börjar vakna upp från myten om jämlikhet. Visst män o kvinnor är kanske jämlika när man ser till alla egenskaper hos de båda könen. Men behandla aldrig kvinnan som jämlik om du vill ha lyckliga relationer och vill göra din partner lycklig. Och givetvis kommer de flesta kvinnor göra allt för att förneka sin natur. De är väldigt duktiga på det (men vi män har ögon ^^)

Men det är en sak att lyssna på vad kvinnor säger och en annan att se hur de beter sig. Actions speaks louder than words. Råder alla män att att ta vad kvinnor säger angående vad de vill ha i ett förhållande med en nypa salt och utvärdera själv hur de beter sig och vad de går igång på.

Så! Fick jag med alla sexistiska föreställningar om kvinnor? Jag står för allt jag jag skrev men samtidigt önskar jag att en jämlik behandling hade varit något kvinnor uppskattar. Men varför ska man fortsätta bete sig så om kvinnor inte uppskattar det?

Och för de som undrar så står MSL för Misogynist Shit Lord. ;)

Det här är ganska spot on skulle jag säga. :)

filmjölk
2016-03-30, 11:13
Kvinnor vill gifta sig med/bli ihop med/ha sex med så bra män som möjligt. Attraktiva/bra män som har många fördelar har utrymme att vara sexistiska, jag tror man gör sig en björntjänst om man som dålig man tror att anlägga en sexistisk personlighet skulle göra så att man attraherar kvinnor.

Se på mig, jag kan vara misogyn som fan och kvinnor reagerar allt annat än positivt på det. Är jag inte misogyn så kan jag emellanåt uppfattas som inte helt vedervärdig.

Yes
2016-03-30, 12:29
Kvinnor vill gifta sig med/bli ihop med/ha sex med så bra män som möjligt. Attraktiva/bra män som har många fördelar har utrymme att vara sexistiska, jag tror man gör sig en björntjänst om man som dålig man tror att anlägga en sexistisk personlighet skulle göra så att man attraherar kvinnor.

Se på mig, jag kan vara misogyn som fan och kvinnor reagerar allt annat än positivt på det. Är jag inte misogyn så kan jag emellanåt uppfattas som inte helt vedervärdig.
Sexism i det här fallet verkar mest avse mer traditionella könsroller. Det är stor skillnad mot att vara ett misogynt arsle.

4623
2016-03-30, 12:34
Har en del att göra med vilken typ av kvinnor du träffar också. Märker stor skillnad på kvinnor som vill göra karriär och kvinnor som bara vill knega.

Yes
2016-03-30, 12:41
Har en del att göra med vilken typ av kvinnor du träffar också. Märker stor skillnad på kvinnor som vill göra karriär och kvinnor som bara vill knega.
Jag delar inte den erfarenheten. Däremot krävs det mycket mer som man att ta sig an en stark kvinna.