handdator

Visa fullständig version : Knäcker i bröstet efter bänkpress


Udd3n
2016-03-28, 11:33
Senaste gångerna jag tränat bänkpress och lutande bänk i smithen så låser det sig i bröstet så jag knappt kan ställa mig upp efter. När jag ska upp och ska lyfta huvudet/kroppen så känns det först som det inte går sen när jag gör det ordentligt knäcker det till i(inuti) bröstet, känns som det är emellan bröstet och halsen ungefär(svårt att säga exakt).

Det blir bara efter första setet.

Något som var med om något liknande? Gissar på att det kan ha att göra med för mycket stillasittande i kombination med dålig hållning.

Udd3n
2016-03-28, 11:37
Alltså, jag kan ställa mig upp är mer som något tar emot när jag ska böja upp kroppen från bänken. Kanske lät lite väl dramatiskt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Udd3n
2016-08-16, 19:49
Det problemet jag hade har jag inte längre utan nu är det mer om jag sitter på huk och grejar med något så blir jag grymt stel i bröstet när jag ställer mig upp och så känns det knepigt i bröstet ibland när jag sträcker mig konstigt efter saker eller stödjer mig med handen åt vissa håll.. Gör dock inte ont när jag tränar eller när jag andas så vettefan. Ska fixa en läkartid och kolla upp det.

Någon som varit med om liknande?


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Sohlsken
2016-08-16, 19:59
Ibland blir mitt bröstben stelt och behöver knäckas. Det känn väldigt obehagligt, lite liknande det du beskriver.

Jag har tagit det som spänningar och inte brytt mig så mycket. Dock händer det inte mer än ett par gånger per år.

Jag knäcker det genom att hålla armarna i axelhöjd och vrida överkroppen från sida till sida.

MinLillaPyjamas
2016-08-23, 08:23
Jag "knäcker" mitt bröstben (eller något annat i samma region) dagligen. Tycker det är hur skönt som helst. Bästa metoden för mig är att ligga ner på rygg med benen vridna åt en sida samtidigt som jag vrider överkroppen åt den andra sidan.

RassK
2016-08-23, 09:11
Låter som att du har en subluxation i bröstbenet. Ett av mina revben gick ur led i förhållande till sternum när jag körde onödigt våldsam chest supported row. Det resulterade i costobronchit (inflammation i bröstbenet) och nu måste jag knäcka ut det varje gång det går ur led. Ingen fara dock!