handdator

Visa fullständig version : Berätta om din axelskada


Lallle
2016-03-27, 18:31
Hejsan!

Jag gjorde misstaget att försöka mig på fjärilsim för 2-3 år sen. Det small till i vänster skuldra och efterföljande har jag dålig stabilitet och fått lägga ned militärpress (efter många försök). Tänker själv att det kan vara en SLAP-lesion. Detta har jag accepterat och andra övningar involverande axelledet har fungerat fint.

Sen började jag på sheiko för några månader sen. Massiv volym bänkpress, och mycket vertikala drag bl.a. För ca 2 månader sen började jag känna smärta framtill i vänster skuldra och la då genast ner bänken och vertikala drag, började köra mer stabilitetsövningar för axlarna och ha mer fokus på baksida axlar. Detta har jag fortsatt med. I dag provade jag lite lätta bänkar och det gjorde ont på samma ställe vid avlyft av stång och första 1-3 reps på 20 och 40 kg. Så det är uppenbarligen inte bra än. Har även försökt mig på lite chins vilket heller inte har varit helt lyckat. Överväger nu om jag ska vila en längre period (från pressande och vertikala drag).
-> obs sekundär impingement

Fråga 1: Hur lång tid tog det för dig att bli bra från din överbelastningsskada? (i axeln.)

Fråga 2: Generella tips? Särskilda övningar/stretcher som fungerade bra?

Tacksam för respons!