handdator

Visa fullständig version : HJÄLP! Gick ner 10kg på 6månader!


Antwan
2016-03-26, 22:51
När jag tog studenten Juni 2015 så vägde jag 70kg och var 174cm lång, tränade ganska mycket under de tre skolåren fotboll 1-4 gånger i veckan och gym 3-4 gånger.
Slutade med all träning under sommarn pga att jag vart sjuk, gick penicillin i ca tre veckor. Vart efter det omotiverad till att träna så slutade helt. efter det så var jag ute o jogga typ 2 i gånger i månaden inte intensivt, bara för att hålla igång.

Sen vid jul ställde jag mig på vågen och såg att det stod 60kg! Vart rädd trodde jag var sjuk eller något, kollade då på mina kostym byxor från studenten såg att det var på tok förstora nu.

Jag har inte ändrat på kosten jätte mycket, det ända är väl lunchen som nu är mindre. eftersom att jag inte får gratis mat i skolan, och är inte kräsen med mat så åt ganska mycket av skolans mat.

Men det jag absolut inte fattar är att jag har gått ner 10 kg på 6 månader av att inte gör något alls! Jo visst det var student tider så hade satt på mig lite fett, men det är väl inte så lätt att gå ner i vikt?
Har innan även haft svårt att gå upp i vikt, men är ändå extremt förvirrad...

Är tacksam till alla tips, åsikter och hjälp jag kan få!

MikaelB
2016-03-26, 23:01
Aptiten kan försvinna till en viss del när man inte tränar, så är det för mig iaf.

Donner
2016-03-26, 23:02
Tror du underskattar hur mycket mindre mat du äter nu jämfört med när du tränade. Jag går ner i vikt så fort jag har uppehåll från träning, av den enkla anledningen att jag inte äter i närheten av lika mycket. Äter dessutom proteinfattigt under dessa perioder vilket gör att musklerna försvinner väldigt fort.

cero
2016-03-26, 23:04
Att gå ned i vikt genom att ändra kosten är det absolut enklaste sättet. Att förbränna med träning är mycket jobbigare, och ofta kompenserar man genom att äta mer. Men 10 KG är rätt mycket, säker på att du inte börjat äta mindre överlag?

z_bumbi
2016-03-27, 10:33
Slutar man träna brukar man tappa några kilo i vätska så börjar du träna igen och äter tillräckligt med kolhydrater bör du gå upp några kilo ganska så snabbt.