handdator

Visa fullständig version : ZMA och kalcium


Beols
2016-03-25, 01:09
Hej!

Har nyligen börjat ta zinc och magnesium för att försöka återfå normala T-nivåer. Jag har dock en vana att äta kvarg på kvällen; och det innehåller en del kalcium. Jag vet att kalcium kan förhindra upptagningen av zink och kalcium, är detta ett problem om jag äter 250g kvarg 30 minuter efter jag intagit zink och magnesium? Tack!

Sverker
2016-03-25, 08:31
Lättas är ifall du inte övertränar utan istället väljer en träningsnivå som din kropp tål. Enda gången ZMA fungerat var på övertränade amerikanska fotbollstränande som körde tung försäsongsträning.

Kalciumet i kvargen kommer säkert att påverka upptaget av zink från tillskottet. Byt till ägg eller något annat på kvällen eller ta ZMA på eftermiddagen.

Xead
2016-03-25, 08:31
Hur vet du med säkerhet att ditt testosteron ligger i underkant..? Prover hos VC?

Brofessorn
2016-03-25, 08:36
Receptorerna kan ta upp ungefär 800 mg mineral samtidigt.

Zinc’s intestinal uptake is hindered by other minerals, including Calcium, Magnesium, and Iron, since they all use the same transporter. If the transporter’s uptake limit (800mg) is exceeding between these four minerals, absorption rates will fall. Taking less than 800mg of these four minerals at the same time is fine.

http://examine.com/supplements/Zinc/

Beols
2016-03-25, 16:06
Lättas är ifall du inte övertränar utan istället väljer en träningsnivå som din kropp tål. Enda gången ZMA fungerat var på övertränade amerikanska fotbollstränande som körde tung försäsongsträning.

Kalciumet i kvargen kommer säkert att påverka upptaget av zink från tillskottet. Byt till ägg eller något annat på kvällen eller ta ZMA på eftermiddagen.

Hej!

En fråga om ägg; om jag kombinerar det med ca 20g fett från t.ex avokado, kommer detta ha ungefär samma effekt som kaseinet i kvarg har? Det jag är ute efter är ett långsamt upptag av protein under natten. Eller är fettet i äggen nog för att det ska slöa ner upptaget av protein i samma takt som kasein? Tack!

StarkaUlf
2016-03-25, 16:08
Hej!

En fråga om ägg; om jag kombinerar det med ca 20g fett från t.ex avokado, kommer detta ha ungefär samma effekt som kaseinet i kvarg har? Det jag är ute efter är ett långsamt upptag av protein under natten. Eller är fettet i äggen nog för att det ska slöa ner upptaget av protein i samma takt som kasein? Tack!

Äggprotein är långsammare än kasein.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7311456&postcount=2

Beols
2016-03-25, 16:45
Äggprotein är långsammare än kasein.

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7311456&postcount=2

Är detta pga fettet i ägg eller gäller samma sak för t.ex bara äggvitor?

PureWhey
2016-03-25, 16:47
Det är äggproteinet, inte ett ägg.

Beols
2016-03-25, 20:05
Det är äggproteinet, inte ett ägg.

Ah okej, tack! Så inte bara är äggprotein slöare än kasein, om man bestämmer sig för att äta hela ägget med fettet som är i och inte bara äggvitan; innebär det att det kommer smältas ÄNNU långsammare? Tack!

LunaSpice
2016-03-25, 20:52
Ah okej, tack! Så inte bara är äggprotein slöare än kasein, om man bestämmer sig för att äta hela ägget med fettet som är i och inte bara äggvitan; innebär det att det kommer smältas ÄNNU långsammare? Tack!

Alltså...du är verkligen inne på finlir nu. Käka ditt ägg och gå och lägg dig.

Beols
2016-03-25, 23:40
Alltså...du är verkligen inne på finlir nu. Käka ditt ägg och gå och lägg dig.

Absolut, det inser jag :) Förstår att det i vilket fall förmodligen inte spelar någon enorm roll ifall jag äter ägg eller kvarg som sista mål, men är opti-freak by nature :P

Kischen
2016-04-05, 15:26
Absolut, det inser jag :) Förstår att det i vilket fall förmodligen inte spelar någon enorm roll ifall jag äter ägg eller kvarg som sista mål, men är opti-freak by nature :P

Det spelar ingen roll, varken enorm eller minimal.