handdator

Visa fullständig version : Träningsfrågor


Keirin
2004-04-17, 21:20
Axellyft 3 set 10 rep 7,5 kg
Bröstpress 3, 10, 10Kg
Sittande rodd 3, 10, 22,5kg
Bensträck 3, 10, 10kg
Legcurl 3, 10, 17,5kg

Ryggresning körde jag 10 st

Mage 10 st

Benpress körde jag 1 set 10 rep 60 kg

Om jag kör domhär övningarna i gymet ska jag dela upp dem på 2 träningstillfällen eller kan jag köra alla övningar 2 gånger i veckan?

Jag tror att jag vill gå på gym 2 gånger i veckan. För mig tar det lite över en timme att köra alla övningarna.

En cyklist sa till mig att ryggresning inte var bra eftersom det tröttar ut ryggen på ett negativt sätt. Han behövde vila 1,5 mån efter att ha gjort ryggresningar under en tid. Han sa att det är bättre att använda vikter i nån maskin i stället. Stämmer det?

Hnke
2004-04-17, 21:28
Du kan köra övningar på samma pass ja, 2 ggr i veckan


Angående ryggresningarna vet jag inte riktigt...lämnar det till ngn annan.

Tricklev
2004-04-17, 23:07
Klart du kan köra dom 2passen varje vecka, det går o träna samma muskel 2 gånger under samma vecka.

SKulle tro att han var tvungen o vila ryggen så mycket pga att han gjorde något fel under sina ryggresningar, har läst någonstans att man ska ta 1 kota i taget och "rulla" sig upp, vet att dom flesta inte gör detta så kan ha varit därför han var tvungen o vila ryggen så länge.

Keirin
2004-04-18, 09:28
Min rumpis då, hur sak jag träna den? Den är stor och rund med svaga konturer till att kunna bli kantig. Kantig rupa skulle vara rätt snyggt tycker jag.

Vilka övningar ska jag göra då?:booty:

Tricklev
2004-04-18, 11:35
Originally posted by Keirin
Min rumpis då, hur sak jag träna den? Den är stor och rund med svaga konturer till att kunna bli kantig. Kantig rupa skulle vara rätt snyggt tycker jag.

Vilka övningar ska jag göra då?:booty:

Byt ut benpressen mot djupa knäböjjar.

bosse_brutal
2004-04-18, 11:42
Knäböj och utfall för att träna röven?

emmzan
2004-04-18, 12:02
Jag kan absolut inte se någonting negativt med att köra vanliga ryggresningar utan vikt.

Fråga personen som sagt det vad det blir för skillnad mellan att köra i maskin med vikt jämfört med "fria" ryggresningar, förutom att det är betydligt lättare att göra rörelsen fel i en maskin samt att du har enormt mkt mer kontroll i en ryggresningsställning.