handdator

Visa fullständig version : App med hjärngympa..?


Armed Dingo
2016-03-08, 00:22
Ett uttryck jag inte gillar alls...

Jag är trött på att uppdatera diverse medier flera gånger varje dag och bara läsa läsa läsa, bara för att ha något att läsa.

Finns det en app, eller på annat sätt lätt tillgängligt medium, där en användare kan välja att lära sig mer inom olika områden, t.ex. astrofysik, geografi eller konstnärer från 1800-talet.. vad som helst.

Gärna uppbyggt med fakta och sedan övningar och quizes.. och att man sedan får en accomplished eller något och kan gå vidare.

Lite allmänbildning helt enkelt på ett roligt sätt.


Om ni vet andra appar som t.ex. har olika moment som kräver lite tankekraft för att lösa så är det också varmt välkommet. Sudoku undanbedes... det tycker jag är tråkigt. Om det är uppbyggt som ett spel så vore det ju klart plus i kanten. Det är egentligen det jag vill ha.. ett spel man lär sig saker på.

Ha en trevlig kväll!

ViktorC
2016-03-08, 00:59
Quizkampen finns och är frågesport som man kör mot andra. Finns säkert 10 olika kategorier och ganska många frågor. Kul att köra mot polare.

Sen har jag roat mig med Brainwars, även där tävlar man mot andra fast i mer tänka snabbt, räkna, följa mönster, logisk tänkande, snabb reaktionsförmåga med mera. Bra för att hålla hjärnan i trim :smash:

Armed Dingo
2016-03-08, 11:10
Finns bara rätt eller fel svar i Quizkampen.. jag minns inte då.

Brainwars var skoj! Har kört 10 rundor nu *popcorn* *drool*

PureWhey
2016-03-08, 11:14
Lumosity

kvarnis
2016-03-08, 12:55
Testat NeuroNation - brain training?
Inte använt den appen personligen men ser lovande ut.

Annars har du duolingo finns både en app och hemsida, man kan lära sig nya språk gratis klassificerar det som hjärngympa trots att det inte involverar problemlösning.
Det är uppbyggt så att man "levlar" och har möjlighet att slå sina tidigare rekord osv. :)


NeuroNation
https://play.google.com/store/apps/details?id=air.nn.mobile.app.main&hl=sv

Duolingo
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duolingo&hl=sv

dmoller
2016-03-08, 15:13
Brain wars är grymt