handdator

Visa fullständig version : Hur reklamerar man telefon?


Simel
2016-03-06, 21:05
Om man haft en Samsung-telefon i mindre än 1 år och laddningrn nu inte funkar - går man till Mediamarkt där man köpte luren, eller går man till en Samsung-butik för att reklamera?

Nordenator
2016-03-06, 21:15
Om du bor i närheten av en av Samsungs egna verkstäder hade jag traskat dit. Min telefon tvärdog och de bytte moderkort på den utan någon kostnad även fast jag har trasig display (sprickor i ena hörnet) samt rootat och flashat den. De konstaterade att inget jag gjort var orsaken till problemet och fixade det. Det var inom tre år från köpet. Gissningsvis kommer mediamarkt bara ta emot telefonen och skicka den vidare till en auktoriserad verkstad oavsett.

Simel
2016-03-06, 21:30
Tack!

Saken är den att jag tror att jag själv råkade pajja luren, men skadar inte att försöka reklamera i alla fall.

Betalar man i sådana fall Samsung direkt vid inlämning, eller när man hämtar ut telefonen? Tappade bort mitt kort i helgen och har inget just nu, så blir rätt stelt om dom vill ha betalning och man inte har något kort.

Nordenator
2016-03-06, 21:39
Tack!

Saken är den att jag tror att jag själv råkade pajja luren, men skadar inte att försöka reklamera i alla fall.

Betalar man i sådana fall Samsung direkt vid inlämning, eller när man hämtar ut telefonen? Tappade bort mitt kort i helgen och har inget just nu, så blir rätt stelt om dom vill ha betalning och man inte har något kort.

Jag behövde inte betala någonting innan. Klassas det inte som handhavandefel betalar man inte någonting alls. Annars lär du åka på kostnad för undersökning och reparation, men du kan säkerligen be dem höra av sig med kostnadsförslag innan de faktiskt gör något åt saken. Även om det blir dyrt att reparera den kanske du kan lösa det själv genom att beställa den trasiga delen från eBay och byta den. Jag har bytt hörlursuttaget och högtalaren för runt 30 kr.

Men det är givetvis omöjligt att säga innan man vet vad som är fel på luren och hur det hänt.