handdator

Visa fullständig version : Byta gym eller inte?


pundi
2016-03-06, 09:46
Hejhej!
Jag är lite inne på att byta gym men såklart finns de fördelar och nackdelar med både det gymmet jag funderar på att byta till och det jag nu tränar på.
Jag tränar just nu på STC och har då ett gym nära mig (ca 5 min med bil) vilket är väldigt skönt då man inte alltid har lust att köra en längre bit för att träna. Problemet med det gymmet är att det är litet, dålig luft samt dåliga maskiner. Själva miljön inne på gymmet är också "oseriös", det är mycket folk som bara är där och tar upp plats och "leker".
Gymmet som jag då funderar på att byta till heter Nordic Wellness. Jag har provtränat där och hela gymmet (maskiner, människorna, miljön osv) känns mycket mer seriöst. Porblemet med det gymmet är att det ligger ca 20-25 minuter från där jag bor.
Så till min fråga, hade ni bytt till ett mer seriöst gym som ligger mycket längre ifrån er eller hade ni stannat på ett sämre gym men som ligger närmare?

Ha en bra söndag!

King Grub
2016-03-06, 10:31
Det handlar väl enbart om vad du prioriterar mest, inte vad någon annan skulle gjort.

Bärsärk
2016-03-06, 10:52
20-25 minuter är mycket, blir ju nästan 1 timme fram och tillbaks med lite trafik. Har du en timme att klämma in? I så fall hade jag gjort det. Men det är ju inte värt det om det innebär att du kommer hem sent hela tiden.

pundi
2016-03-06, 10:55
20-25 minuter är mycket, blir ju nästan 1 timme fram och tillbaks med lite trafik. Har du en timme att klämma in? I så fall hade jag gjort det. Men det är ju inte värt det om det innebär att du kommer hem sent hela tiden.

Glömde säga att på vardagar när jag jobbar åker jag ändå förbi gymmet så på vardagar blir det ingen omväg alls, utan det är på dagar jag inte jobbar som resvägen blir längre.

HenrikJ
2016-03-06, 10:55
Själva miljön inne på gymmet är också "oseriös", det är mycket folk som bara är där och tar upp plats och "leker".

Jag trodde det var själva definitionen av ett gym? :D

pundi
2016-03-06, 10:56
Det handlar väl enbart om vad du prioriterar mest, inte vad någon annan skulle gjort.

Jag vet att det är hur jag prioriterar men jag är så kluven och tänkte att andras åsikter och prioriteringar kanske skulle kunna hjälpa mig att bestämma mig!

pundi
2016-03-06, 11:00
Jag trodde det var själva definitionen av ett gym? :D

Haha ja man börjar nästan tro det, därför jag är inne på att byta :hbang:

crizzan
2016-03-06, 11:23
Om du ändå åker förbi det på vardagarna skulle jag absolut bytt!

Spelevink
2016-03-06, 12:06
Jag bytte från Nordic Wellness till SATS efter lång övervägning. Var alltid fullt på dem två skivstänger som fanns, folk lämnade viktkakor och skit överallt, bar runt mellan våningar och grejer.

Svider till varje gång autogirot tickar från kontot men tycker det var en otrolig skillnad att byta. Var det värt pengarna? Oklart, men jag stormtrivs när jag tränar :bpump:

Prioriterade träningen framför ekonomin i mitt fall, SATS är dessutom lite närmare jämfört med NW i mitt fall.

pundi
2016-03-06, 12:26
Jag bytte från Nordic Wellness till SATS efter lång övervägning. Var alltid fullt på dem två skivstänger som fanns, folk lämnade viktkakor och skit överallt, bar runt mellan våningar och grejer.

Svider till varje gång autogirot tickar från kontot men tycker det var en otrolig skillnad att byta. Var det värt pengarna? Oklart, men jag stormtrivs när jag tränar :bpump:

Prioriterade träningen framför ekonomin i mitt fall, SATS är dessutom lite närmare jämfört med NW i mitt fall.

Okej, på det NW jag har provat är det inte så som du beskriver men skiljer ju såklart beroende på vilket NW man pratar om. Det är lite så jag också tänker, det blir lite längre väg och kostar lite mer i månaden (50kr). Men jag slipper alla "clowner" som bara tar upp plats och är irriterande.