handdator

Visa fullständig version : blir jag TJOCK? - GVT träning - nybörjare


wickwick
2016-03-05, 21:49
Hallå där!
Jag beslöt mig att registrera mig här p.g.a. jag börjar bli lite orolig. Jag är en nybörjare gällande hela ''muskelbygge scenen'' och började egentligen träna lite halvdant enda tills jag började med GVT träning som jag har följt nu strikt och kan faktiskt med stor SÄKERHET säga att jag ser seriösa förändringar i min kropp.

PROBLEMET:
Jag är en lång kille som är även en smal-pinne, och beslöt mig därför att börja med att gymma! jag ser hur mina biceps, axlar och framförallt brösten utvecklas men jag har på sistone märkt att min MAGE börjar puta utåt? (den nedre delen av magen). Börjar jag bli tjock? vad är det som händer? jag är lite förvirrad just p.g.a. att jag vet med mig att jag ej äter såå himla mycket och definitivt ej mycket fett eller tomma kalorier. Jag trodde först att magen var bara lite svullen p.g.a. mängden vatten jag dricker under träning, men jag ser samma sak på morgonen när jag vaknar...

kan någon ge mig lite ''directions'' vad det kan handla om?
tack på förhand för alla råd/kommentarer! Bara en nojig och uppskrämd nybörjare här.

Dovahkiin
2016-03-05, 22:17
Hur länge har du tränat? Typ vad tränar du? Vad äter du? Ät inte för lite fett heller, det är inte så enkelt att äta mindre fett betyder mindre fett på kroppen, och en viss mängd fett i kosten behöver kroppen för diverse saker.

Hur känns det som du tycker putar utåt då? Är det mjukt och plufsigt eller fast och stumt? Om det är stumt är det aldrig fett. Antingen är magen uppblåst av någon orsak, eller så har muskeltillväxten blivit så att den delen är lite mer framträdande.

kvarnis
2016-03-05, 22:28
Att du får bra resultat med GVT som nybörjare är oväntat, tränat mkt mage utöver GVT eller tar du möjligtvis kreatin?? Det kan öka vätskerentention så man ser "plufsig" ut.

markwhs
2016-03-05, 23:07
Du behöver inte bli tjock för att du äter fett.