handdator

Visa fullständig version : Lös hud efter viktnedgång - stort problem


tisa22
2016-03-02, 20:44
Hej!

Jag är en kille på 19 år som gick ner cirka 25-30 kg när jag var 15. Jag gick från att väga 100 kg till 70 kg varpå jag nu väger 74 kg på mina 182 cm. Mina revben, bröstben, kotor och ryggrad syns men längst ned på min mage finns det fett, eller hud. Jag är inte säker på om det är fett eller hud och jag vet inte hur jag ska hantera det. Det har blivit mycket bättre sedan jag var 15, varje månad blir det bättre och bättre men finns det någonting jag aktivt kan göra? Har ingen löshud någon annan stans, enbart vid magen.

Kanske skulle en viktnedgång vara lösningen för att bli av med fettet? Gå ned 4-5 kg kanske? Kanske en viktuppgång? Jag tränar 3-5 gånger i veckan. Oftast löpning, gym och crosstrainer. Mest för hälsoeffekterna, inte så värst insatt i gym.

Äter bra och varierat..Vore bramed tips. Är så jäkla osäker.

King Grub
2016-03-02, 21:38
För att bli av med kroppsfett är en viktnedgång det enda sättet att bli av med det.

Löshud handlar mest om gener. Om och hur mycket den drar ihop sig är inte så mycket man kan påverka själv.

Dovahkiin
2016-03-03, 07:25
Jag har själv gått ner dryga 45 kilo, lite senare i livet än dig, men iaf före 30. Det lämnade mig med en plufsig ring av för mycket hud och ett extra lager fett runt hela buken. Jag tränade länge runt kaloribalans med det utan några större framsteg, det blev extremt långsamt aningen bättre bara.

Sedan började jag ett stadigt program med träning mycket oftare och kaloriunderskott på ca 500 kcal per dag, har kört det i snart två månader. DET har haft en jävla effekt. Det stramas upp märkbart från vecka till vecka. Så det som funkar bäst verkar vara att träna och banta bort det fettet som fortfarande finns på buken, tills det blir såpass lite att huden inser att den måste fixa till sig. Så länge man har ett för tjockt lager fett under huden så händer inte mycket.

Sen får man ha tålamod ändå. Böjer jag mig framåt eller sitter i dumma vinklar så syns det att jag fortfarande har för mycket hud, men så är jag inte klart helt än med underskottet. Räknar sen när jag känner mig klar att försöka ligga helt stilla i vikt i upp till ett år för att huden ska få återhämta sig, med fortsatt träning för att stärka musklerna under ännu mer.