handdator

Visa fullständig version : Stången river huden vid knäböj.


exevision
2016-03-02, 12:57
Har länge knäböjt med en SL-stången av lite sämre kvalité. Lättringen på den stången är numera väldigt dålig och vill ofta glida på ryggen. Bytte förra veckan till en OL-stång med betydligt bättre lättring. Stången sitter som svetsad. Men, den river riktigt bra i huden. Kör med låg stångplacering. Gör jag något fel med skulderbladen? Eller bör jag använda en grövre tröja? Eller får jag bara bita ihop?

LillisJ
2016-03-02, 16:43
Bit ihop så vänjer du dig snart.

exevision
2016-03-03, 05:53
Bit ihop så vänjer du dig snart.

Lär ge fina märken i ryggen.

WahWillDuh
2016-03-03, 06:39
Kör en Hoodie och försök lägga stången på luvan så att säga :)

Sheogorath
2016-03-03, 08:37
Kör en Hoodie och försök lägga stången på luvan så att säga :)

Måste det vara GASP eller går det bra med ett annat märke?

ARMSTARK
2016-03-03, 08:44
Det är en klar fördel att vara tjock/muskulös, då kan man bulla upp en köttkudde på ryggen som stången ligger på. ( När jag var yngre och klenare fick jag "nervblixtar" upp i nacken för att stången låg direkt på ryggraden. ) Prova dig fram för att hitta en bra plats för stången och använd en tjock tröjja så länge.

Hallberg
2016-03-03, 08:51
Om stången verkligen ligger som fastsvetsad borde det ju inte bli så farliga märken (lite blåmärken möjligen). Om den däremot halkar runt kan det verkligen bli rivsår.
Du vänjer dig. Alternativt ser du till att få en rejält hårig rygg som skydd mot slitaget. ;-)

Eljest
2016-03-03, 09:09
måste det vara gasp eller går det bra med ett annat märke?

hahah

aijou
2016-03-03, 09:09
En OL-stång sviktar ju mer än en SL-stång. Detta kanske leder till att lättringen skaver mer fram och tillbaka på huden.

Testa att ta lite magnesium över ryggen där du lägger stången (utanpå t-shirten). Det kan hjälpa.

Jag har konstant lite blåmärken och skavd hud där jag placerar stången i knäböj, men jag känner inte av det alls så det kan ju vara så att du vänjer dig med tiden.

LunaSpice
2016-03-03, 09:22
Måste det vara GASP eller går det bra med ett annat märke?

Better Bodies kan funka men nånting från Stadium eller Inter-Sport går fetbort och du kommer bli utskrattad och hånad resten av din tid på gymmet.

Diomedea exulans
2016-03-03, 09:52
Har du stången lågt eller högt? Jag gillar att ha stången så lågt att den vilar på de bakre deltoiderna. Där ligger den stabilt. Vet inte om det hjälper ditt problem, då jag aldrig själv haft det vare sig vid hög eller låg stångplacering, men det är en tanke iallafall.

StarkaUlf
2016-03-03, 09:54
Har du stången lågt eller högt? Jag gillar att ha stången så lågt att den vilar på de bakre deltoiderna. Där ligger den stabilt. Vet inte om det hjälper ditt problem, då jag aldrig själv haft det vare sig vid hög eller låg stångplacering, men det är en tanke iallafall.

Stången sitter som svetsad. Men, den river riktigt bra i huden. Kör med låg stångplacering.

;)

Diomedea exulans
2016-03-03, 09:59
;)

Aha! Nåväl, han fick ju tipset med deltoiderna iaf!

Wormzie
2016-03-03, 12:14
Måste det vara GASP eller går det bra med ett annat märke?

haha :d

PrimalAeon
2016-03-03, 12:50
Har inget bra svar, men jag kan säga att det är ett himla gissel om man har psoriasis. Min rygg ser ut som om den blivit angripen av lepra.

exevision
2016-03-03, 14:00
En OL-stång sviktar ju mer än en SL-stång. Detta kanske leder till att lättringen skaver mer fram och tillbaka på huden.

Testa att ta lite magnesium över ryggen där du lägger stången (utanpå t-shirten). Det kan hjälpa.

Jag har konstant lite blåmärken och skavd hud där jag placerar stången i knäböj, men jag känner inte av det alls så det kan ju vara så att du vänjer dig med tiden.

Att det är en OL-stång kan nog göra det lite slitigare som du säger.
Annars får jag väll som sagt bara vänja mig och konstant ha nött hud där.

Old Nick
2016-03-03, 16:00
Aha! Nåväl, han fick ju tipset med deltoiderna iaf!

Till ditt försvar skall sägas att det inte saknas folk på gymmet som inte har den blekaste aning om vad hög eller låg placering egentligen innebär. Jag har träffat folk som tror att lowbar är när stången ligger på trapsen och highbar innebär något slags livsfarligt balanserande av stången på atlaskotan.

Och en kille där jag tränar tror på fullaste allvar att man skall ha den så långt ner så att den är under armhålan. Den vilar liksom på teres major. Och hans böjjar är så episkt felaktiga på alla sätt och vis att man borde filma honom och ha som skräckexempel.