handdator

Visa fullständig version : Vad kan man använda istället för jordnötssmör?


komigen
2016-02-26, 10:39
Hej! Ska göra proteinbars.
Någon som vet vad man kan använda istället för jordnötssmör?
Tack :)

(kanske skapade i fel kategori hehe)

StarkaUlf
2016-02-26, 10:41
Smör, kokosfett, mandelsmör, cashewsmör, hasselnötssmör, rapsolja, olivolja, nutella.

komigen
2016-02-26, 10:41
Smör, kokosfett, mandelsmör, cashewsmör, hasselnötssmör.

Funkar fast kokosolja tro?

StarkaUlf
2016-02-26, 10:42
Funkar fast kokosolja tro?

Det tror jag. Du kan ju testa att göra en jätteliten sats för att se hur smak/konsistens blir. Blir du nöjd så kör du en stor :)

komigen
2016-02-26, 10:43
Det tror jag. Du kan ju testa att göra en jätteliten sats för att se hur smak/konsistens blir. Blir du nöjd så kör du en stor :)

Det är sant! Ska testa göra en liten.

King Grub
2016-02-26, 11:37
Det tror jag. Du kan ju testa att göra en jätteliten sats för att se hur smak/konsistens blir. Blir du nöjd så kör du en stor :)

Det finns inget som heter jätteliten. Det är en oxymoron. :P "Jätte" betyder något stort, och liten är... liten. Var bara tvungen att påpeka det.

StarkaUlf
2016-02-26, 11:48
Det finns inget som heter jätteliten. Det är en oxymoron. :P "Jätte" betyder något stort, och liten är... liten. Var bara tvungen att påpeka det.

Haha, det är sant. Det låter ju onekligen konstigt. :)

Beemel
2016-02-26, 12:05
Det finns inget som heter jätteliten. Det är en oxymoron. :P "Jätte" betyder något stort, och liten är... liten. Var bara tvungen att påpeka det.

Skitbra? Aslevande? Toknormal?

Fast det inte är en motsägelse i sig (bara fel)så måste jag som ingenjör ändå vända mig mot användandet av "Mega" i tid och otid.
köpte ett Megapack diskmaskinstabletter. Den innhöll fan i mig ingen miljon tabletter...

Sorry for off topic....

nisse1976
2016-02-26, 13:13
Det finns inget som heter jätteliten. Det är en oxymoron. :P "Jätte" betyder något stort, och liten är... liten. Var bara tvungen att påpeka det.

Jag känner någon sorts hatkärlek till det ordet :)