handdator

Visa fullständig version : Fundering


Jennis86
2016-02-24, 22:37
Idag tränade jag Spinning 17.15-18.00. Hemma 18.15 och äter något snabbt, blev minimål på pasta och 4 1/2 hemgjorda köttbullar idag, normala strl + 1 proteinshake, äter lite för är rädd att få håll pga att jag ska iväg och träna igen.
Kl 20.00-21.00 befinner jag mig på badhuset för pass nr 2! Även här är det pulshöjande träning. Hemma kring 21.30 för jag brukar alltid simma över tiden 😛 haha.

Men min fundering, vad har ni för tips på måltider som kan passa en dag som denna? Något som ger energi och återställer kroppens behov efter spinningen men något som inte gör att jag blir för stinn/mätt för att simma och sjunka till botten utav kramper.

Sen efter simträningen brukar jag vara hungrig, blev kvarg nu och en lite mjölk med en hårdmacka å en tsk jordnötssmör.

Nån idé?
Vore tacksamt.. 😊

Det fungerade ganska bra med det jag åt idag, blev ej för mycket men jag tänkte om de finns något som är pricken på i:et så att säga som jag missar

Beemel
2016-02-25, 07:55
Kramp vid simning orsakad av mat i magen är väl en myt påhittad av föräldrar som vill ha en lugn stund efter lunchen på stranden??

Wilt the Stilt
2016-03-01, 10:38
Lite läsning:

http://traningslara.se/hall-vid-traning-vad-ar-orsaken/

King Grub
2016-03-01, 11:02
Kramp vid simning orsakad av mat i magen är väl en myt påhittad av föräldrar som vill ha en lugn stund efter lunchen på stranden??

Ja, det är trams.

shut teh face
2016-03-01, 14:52
4.5 köttbullar känns lite. Jag hade satsat på minst 7.5 stycken

Sen är du i hamn :)