handdator

Visa fullständig version : Tar gärna emot tips!


Nybörjaree
2016-02-24, 01:38
Tjenare. Jag är en man på 1.92 och väger 110.

Jag har börja med att försöka gå ner i vikt samtidigt som jag gymmar.

Min kost ser ut så här

Frukost Havregrynsgröt Äggmacka "Knäcke bröd"

Innan gym tar jag en protein shake.

efter gym tar jag en ägg macka på knäckebröd och en proteinshake.

Jag är väldigt dålig på hur man ska ha kosten när man ska gå ner i vikt och så där så jag tar gärna emot tips av andra! *flex*

bigjepp
2016-02-24, 03:55
Äter du inte med på en dag?
Gör du inte det så måste du öka på kost intaget ordentligt!

Beemel
2016-02-24, 07:50
Läs deffguiden.

munken12
2016-02-24, 09:11
Tips som funkat för mig. Jag har gått ner ifrån 89 till 77kg sedan början på november.

1. Väg dig varje dag till vardags.
2. Räkna kalorier.
3. Träna styrketräning 3-4 dagar i veckan.
4. Ha ett högt proteinintag, helst 1,8-2g /kg kroppsvikt och dag.
5. Ligg på ett kaloriunderskott (500-800 kalorier per dag.)

Gällande kosten så ät mat med mycket protein och grönsaker (ex. broccoli). Mina goto mål:

250g kvarg med funlight = 155 kcal
2 skopor proteinpulver = 146 kcal
250g minikeso = 200 kcal
makrill i tomatsås på två st knäckebröd med svartpeppar och tabasco: 250ish kcal

Var stark och ha ett tydligt mål framför dig! Det kommer vara kämpigt som fan periodvis.

mela
2016-02-24, 09:32
Var inte rädd för att äta annat än knäckeäggmacka och havregrynsgröt. Du behöver maten även om du lägger dig på ett kaloriminus.

Grönsaker ger bra bukfyllnad, bra med fibrer och näring samtidigt som det ger ganska så lite kalorier. Broccoli och morötter brukar jag själv äta då jag tycker att det är gott och mättar bra.

Kyckling, fisk, rotsaker kan vara en bra bas att utgå ifrån. Men det finns massor av trådar för just viktnedgång, även en hel del trådar med recept.

Läs deffguiden för att få ett hum. Räkna ut ditt energibehov, köp en matvåg och väg din mat.

ThunderRoad
2016-02-25, 03:23
Kvarg är guds gåva till deffaren. Ägg är bra också. Skippa knäckebröd. Jag tror att kalorierna skenar iväg med smör och pålägg och brödet. Det är väl inte det bästa du kan äta.

Beemel
2016-02-25, 07:42
Kvarg är guds gåva till deffaren. Ägg är bra också. Skippa knäckebröd. Jag tror att kalorierna skenar iväg med smör och pålägg och brödet. Det är väl inte det bästa du kan äta.

Knäckebröd är grunden för typ alla mina kolhydrater under deff. Bästa som finns. Oftast använder jag det och bryter i småbitar för att antingen använda som "flingor" i kvargen eller som "krutonger" till sallader.
Knäckebröd med Keso och lite kryddor på är också ett mycket trevligt mellanmål!
Knäckebröd är gott och mättar hyfast bra!

moderato
2016-02-25, 14:45
Håller med ovanstående.
Ägg är guld - brukar vara billigt med Lidl's äggplatta (ca 1.64kr styck) och även Willys Garant-ägg.

Ägg, kvarg -som du kan mixa i saker i, jag kör kanel, solrosfrön, linfrön och lite chia (du behöver fibrer vid hög proteindiet) har jag kört mkt på.
Ägg och protein i övrigt mättar bra och de flesta är billiga.

Protein i alla slag, nötter men akta dig för mängden (kalorihöga).
Jag käkar mkt "vit fisk", du kan köpa ica, eldorados eller dyl. deras "Alaska Pollock" och göra en god rätt i ugn med sås eller på spisen.
Kött, bönor etc.

Käka bra grejer och vissa klarar av en VLCD bättre än andra, glöm dock inte kolhydraterna iaf på de dagar du tränar, carb cycling brukar vara soft för fettförbränning.

Wzup2u
2016-02-26, 21:07
Bra kolhydratskälla bunkra upp potatis :)

Paperbasket
2016-02-26, 22:45
1, Läs deffguiden.
2, Ät god mat som mättar.

Shqypnia
2016-02-27, 12:08
1, Läs deffguiden.
2, Ät god mat som mättar.

Preach on