handdator

Visa fullständig version : 100 gram EAA per dag


starkasara
2016-02-22, 07:24
Hej! Jag har genom jobbet i princip obegränsad tillgång till EAA och har hört att man kan räkna proteinet från EAA dubbelt. Innebär det alltså att jag kan dricka 100 gram EAA, vilket ger 86 gram protein och räkna det som 172 gram protein även om det bara ger 344 kalorier? Eller har jag tänkt fel?

Det kanske låter konstigt att ta så mycket EAA, men jag deffar och tycker det är krångligt att hålla på med matlådor osv på jobbet så jag skulle tycka att det var skönt att få i mig nästan hela dagsmängden protein genom EAA på väldigt få kalorier under dagen, och sedan lägga resten av kalorierna på det jag gillar att äta efter jobbet.

King Grub
2016-02-22, 08:32
EAA tas upp snabbt och stimulerar proteinsyntesen kraftigt och kortvarigt, men minskar inte muskelnedbrytningen.

Enbart snabbt protein ger betydligt sämre proteinbalans hos unga än långsamt.

Tillför du konstant EAA mättas muskeln - "muscle full" - och proteinsyntesen slutar stimuleras.

Sämre på alla sätt. Det du beskriver passar om man har någon sjukdom som gör att man måste hålla aminosyreintaget nere och ändå stimulera muskeluppbyggnaden så mycket det går, men är inget för en frisk person, än mindre en ung, tränande sådan.

Shqypnia
2016-02-22, 10:14
Hur i kristus namn får man fri tillgång till EAA på jobbet?

Bossebäver
2016-02-22, 12:02
Min arbetsgivare bjöd bara på frukt...

exevision
2016-02-22, 12:12
Väldigt dumt om det är ett eaa som inte innehåller tryptofan. Iaf för psyket.

starkasara
2016-02-22, 13:22
Fri tillgång lät kanske märkligt, men jag jobbar på en tidning där ett kosttillskottbolag annonserar och vi fick massa lådor EAA därifrån för att burkarna ska byta design. Alla andra på kontoret tror dock att det är knark/doping så jag har så mycket att jag skulle kunna bada i det. (Men det ska jag inte)

vicarious
2016-02-22, 14:46
Du skulle ju eventuellt kunna nyttja det som mellanmål för att på ett lätt sätt få upp ditt proteinintag, eller i samband med träning.

PureWhey
2016-02-22, 14:48
Jag vill också kunna bada i EAA :(

JLind
2016-02-22, 22:40
EAA tas upp snabbt och stimulerar proteinsyntesen kraftigt och kortvarigt, men minskar inte muskelnedbrytningen.

.
Tillför du konstant EAA mättas muskeln - "muscle full" - och proteinsyntesen slutar stimuleras.

Hur länge bör man vänta mellan varje intag av EAA för att muskeln inte ska mättas?

PureWhey
2016-02-22, 22:43
Hur länge bör man vänta mellan varje intag av EAA för att muskeln inte ska mättas?


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=217926

Wzup2u
2016-02-22, 22:48
Jag vill också kunna bada i EAA :(

Det är enbart till för riktiga lyxglidare, ska man bada i EAA ska man minst äga en ferrari också...

Hmm måste vara riktigt opti att bada i EAA :D

JLind
2016-02-22, 22:58
:hbang:http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=217926