handdator

Visa fullständig version : Tänkte avslöja rysk dopning – dog plötsligt


Agitator
2016-02-21, 22:20
http://www.dn.se/sport/tankte-avsloja-rysk-dopning-dog-plotsligt/

Nikita Kamajev ville avslöja ”sanningen om dopning i Ryssland”. Det skrev den tidigare antidopningschefen i ett mejl till Sunday Times.

Tio veckor senare dog han under en skidtur.


Ja vad säger man. Jag är mest irreterad på all naivitet rörande doping från vanligt folk. Det är större än vad vanligt folk tror.

Undrar ifall vi någonsin får ett slut på den här skiten.

Hur många tror på att det bara är en tillfällighet att just dessa två dör? Eller är vi alla som tror annat foliehattar?

Swedishviking
2016-02-21, 22:53
http://www.dn.se/sport/tankte-avsloja-rysk-dopning-dog-plotsligt/

Nikita Kamajev ville avslöja ”sanningen om dopning i Ryssland”. Det skrev den tidigare antidopningschefen i ett mejl till Sunday Times.

Tio veckor senare dog han under en skidtur.


Ja vad säger man. Jag är mest irreterad på all naivitet rörande doping från vanligt folk. Det är större än vad vanligt folk tror.

Undrar ifall vi någonsin får ett slut på den här skiten.

Hur många tror på att det bara är en tillfällighet att just dessa två dör? Eller är vi alla som tror annat foliehattar?

Han kanske hade dålig kondis?

Namjorne
2016-02-21, 23:14
Vad fan är det för ett "avslöjande"? En ren självklarhet.
Och ja, det är betydligt vanligare än vad folk tror. Rent av ganska vanligt.

Agitator
2016-02-21, 23:20
Vad fan är det för ett "avslöjande"? En ren självklarhet.
Och ja, det är betydligt vanligare än vad folk tror. Rent av ganska vanligt.

Nu är det ju så att ryska landslaget är avstängt och dessa individer skulle komma ut med ännu mer information rörande dopingen som sträcker sig bak till 80talet.

Ja, doping är jättevanligt. Men många tror inte att det är så.

Namjorne
2016-02-21, 23:29
Nu är det ju så att ryska landslaget är avstängt och dessa individer skulle komma ut med ännu mer information rörande dopingen som sträcker sig bak till 80talet.

Ja, doping är jättevanligt. Men många tror inte att det är så.

Jaha. Jag var lite förhastad och läste inte artikeln.

Jag skulle tippa på att minst 20 % på mitt gym är eller har varit dopade. Har förstås inga bevis, men det är nog en snäll siffra. Och det är inte av avundsjuka jag säger det, jag lyfter mer än dem ändå. :hbang:

Loke
2016-02-21, 23:46
Vad fan är det för ett "avslöjande"? En ren självklarhet.
Och ja, det är betydligt vanligare än vad folk tror. Rent av ganska vanligt.

Alltså, vad vet du? Antidopningschefen lovar att komma med tidigare okänd information, men du säger att det är en självklarhet? Du vet ju för fan inte ens vad det var för information.

Jaha. Jag var lite förhastad och läste inte artikeln.

Jag skulle tippa på att minst 20 % på mitt gym är eller har varit dopade. Har förstås inga bevis, men det är nog en snäll siffra. Och det är inte av avundsjuka jag säger det, jag lyfter mer än dem ändå. :hbang:

Och vad har ditt jäkla gym med saken att göra? Du är så uppenbart oinsatt i ämnet.

Namjorne
2016-02-21, 23:55
Alltså, vad vet du? Antidopningschefen lovar att komma med tidigare okänd information, men du säger att det är en självklarhet? Du vet ju för fan inte ens vad det var för information.



Och vad har ditt jäkla gym med saken att göra? Du är så uppenbart oinsatt i ämnet.

Att dopingen har flödat i Ryssland? Är det ingen självklarhet? Fan, tagga ner lite.

Loke
2016-02-22, 00:07
Att dopingen har flödat i Ryssland? Är det ingen självklarhet? Fan, tagga ner lite.

Men det är helt ointressant "att doping har flödat". Vad som är intressant är vem som varit dopad, när, på vilket sätt, med hjälp av vilka organisationer styrda av vilka människor, osv. Fakta. "Doping har flödat" är ett innehållslöst påstående, det anklagar alla utan att bevisa något alls. I slutändan är det ju precis sådana svepande och intetsägande påståenden som man vill slippa genom att information kommer fram.

Japp, nu ska jag tagga ner, nu ska jag sova.

Alexton
2016-02-22, 07:35
Det som skulle vara intressant att se om han kunde lägga fram bevis att de gått tillbaka till stadsstödd doping ala Soviet eller åtminstone subventionerad.

Macroman
2016-02-22, 09:52
Det är förstås bara en slump att fyra ryska ledande personer med stora kunskaper inom känsliga områden plötsligt dött i 50-årsåldern med ett tidsspann på ett par månader. Två i krigsmakten och två i idrottsrörelsen. :(

r1kkie
2016-02-22, 09:58
http://www.dn.se/sport/tankte-avsloja-rysk-dopning-dog-plotsligt/

Nikita Kamajev ville avslöja ”sanningen om dopning i Ryssland”. Det skrev den tidigare antidopningschefen i ett mejl till Sunday Times.

Tio veckor senare dog han under en skidtur.


Ja vad säger man. Jag är mest irreterad på all naivitet rörande doping från vanligt folk. Det är större än vad vanligt folk tror.

Undrar ifall vi någonsin får ett slut på den här skiten.

Hur många tror på att det bara är en tillfällighet att just dessa två dör? Eller är vi alla som tror annat foliehattar?

Kan det inta vara så att gemeneman tänker främst på steroider när man hör dopning?