handdator

Visa fullständig version : Bästa sätt att läka ömmande axel?


WahWillDuh
2016-02-20, 11:34
Det är så att jag sitter i en lite knepig sits just nu. Jag reser runt i Asien (just nu Thailand) och har dragit på mig en skada på min vänstra axel i samband med träning. Alltså kan jag inte uppsöka sjukgymnast.

Jag TROR att smärtan uppstod då jag gjorde chins på ety ute-gym, varpå jag antagligen inte vilade den tillräckligt och bänkande kort därefter ( :smash: ).

När jag insåg att det gjorde ont både när jag försökte bänka och i "vardagen" vid olika rörelser så slutade jag belasta den på gymmet. Det va 10 dagar sedan jag tränade bänk eller annat som belastar axeln, och idag försökte jag mig på väldigt lätt bänkpress. 2 set á 8 reps blev det med ca 50% RM och kände smärta (inte så att jag skrek, men det ömmar till liksom) i typ 5-6 av repsen.

SÅ.. Nu undrar jag hur jag ska göra för att kunna komma tillbaka till träningen som vanligt igen. Några rehab övningar som är bra (helst som jag kan göra utanför gymmet också, är på gymmet kanske 1-3 gånger i veckan här borta, så har inte tillgång till vikter varje dag att göra rehab med) och hur länge bör jag avstå från bänk/axel övningar?


PS. Känner även smärta när jag gör Böj och sätter upp händerna på stången, lite samma rörelse som bänk kanske.