handdator

Visa fullständig version : Häller du i flingorna först eller mjölken först?


Diomedea exulans
2016-02-18, 09:23
Jag såg en kompis häda häromdagen när han åt frukost - han hällde i mjölken i skålen först, och först efter att han hällt i all mjölk hällde han i flingorna. Min initiala reflex var att ge honom en utskällning för att han var så konstig, men jag hejdade mig när jag insåg att det här säkert var en sån där grej där halva befolkningen gör på ett sätt och andra halvan på ett annat, utan kunna föreställa sig att det finns andra sätt att göra på än sitt eget - ungefär som med vilken sida man ska bre av knäckebrödet eller om man står eller sitter ner när man torkar sig.

Poll kommer.

Edit: Det saknas ett "inte" i sista alternativet, det ska vara "Frukostmat är bara för de icke-upplysta som inte fattat att PF är bäst".

Snubben
2016-02-18, 09:26
Mjölk? Mjölk med flingor slutade man runt dagis. Är man vuxen tar man a-fil, kefir eller någon supersockrad yoghurt med extra bakterier.

Christian1980
2016-02-18, 09:26
Frukost?

PF FTW ;)

kaer
2016-02-18, 09:52
Start med mjölk är gudarnas nektar, men eftersom jag är sämre på att hantera start än en heroinist hanterar heroin får det inte finnas i mitt hushåll. Unnar mig det bara när jag är sjuk eller möjligtvis på semestern...

Och mjölken ska i först. Men jag har egentligen inte experimenterat med flingorna först.

Men intressant är ju att man skulle ju ALDRIG ha flingorna först om man äter med fil.

mela
2016-02-18, 09:56
Mjölk? Mjölk med flingor slutade man runt dagis. Är man vuxen tar man a-fil, kefir eller någon supersockrad yoghurt med extra bakterier.

This. Fast jag äter lättfil.


Men kom på att jag äter sockrade cornflakes med extra hallonsylt emellanåt. Då med mjölk! Som den 5åring jag är i själen.

BroderJacob
2016-02-18, 10:00
Självklart skall flingor/müsli eller dyl. avnjutas med fil eller yoghurt, inte mjölk.
Men vad är detta för häxkonst jag hör med att hälla i flingorna FÖRE vätskan? Är det någon typ av rit för att framkalla djävulen?

Quint
2016-02-18, 10:04
Flingor med mjölk: Flingor först
Flingor med fil eller yoghurt: Flingor sist

Akerhage
2016-02-18, 10:05
Vem fan äter flingor till frukost?

ceejay
2016-02-18, 10:06
Mjölk?
Fil. Och filen först.

RassK
2016-02-18, 10:08
Mjölk? Jag äter flingorna ur paketet.

J.V
2016-02-18, 10:21
Flingor ats till middag. Med fordel direkt ur paketet.

Men om man anvander sig av mjolk, yoghurt eller fil sa ska givetvis flingorna i skalen (inte nagon liten tallrik) forst.

Diomedea exulans
2016-02-18, 10:23
Vem fan äter flingor till frukost?

Det var sånt man åt innan man började hänga på styrketräningsforum och blev förstörd och började äta kött och kvarg som enda två ingredienser i varje måltid. :P

StarkaUlf
2016-02-18, 10:30
This is what separates the men from the boys.

Ohjo
2016-02-18, 10:33
Med mjölk - flingorna först.
Med fil - flingorna sist.

Givetvis.

Tapatalk

Gerdler
2016-02-18, 13:37
Jag tycker det saknas ett alternativ. Att man inte äter flingor till frukost. Det närmaste jag kunde komma var sista alternativet. Dock så äter jag frukost och kör inte PF.

anvihl
2016-02-18, 13:41
Så mycket flingor det går sen får man hålla tungan rätt i mun när man häller på så mycket mjölk det går, även att inte alla flingor badar i mjölk blir de sköljda med mjölk på vägen ned. När man sedan ätit upp ett antal flingskedar kan man börja trycka ned resterande i mjölken innan man skopar upp dom.

shut teh face
2016-02-18, 14:00
Jag tar en sked flingor och stoppar i munnen, och dricker sedan exakt 0.45 dl mjölk, medan man tuggar så är det viktigt att stå på ett ben också.

Gjort hela livet, har bra gainz och inge diabetes

= win

new
2016-02-18, 20:49
Flingorna först, vad för slags monster häller i mjölken först??
Fan vad sugen jag blev på Nesquik :/

mela
2016-02-18, 20:51
Så mycket flingor det går sen får man hålla tungan rätt i mun när man häller på så mycket mjölk det går, även att inte alla flingor badar i mjölk blir de sköljda med mjölk på vägen ned. När man sedan ätit upp ett antal flingskedar kan man börja trycka ned resterande i mjölken innan man skopar upp dom.

Men då blir ju flingorna sådär...mjuka?
Det bästa med fil under flingorna är att flingorna håller sig uppepå och på så vis hårda, torra och fina längre.

Bärsärk
2016-02-18, 20:54
Flingor, mjölken ska ju blöta flingornas ovansida så därför hälls de på sist.

MasterChief
2016-02-18, 20:57
Jag häller flingorna i ölen eftersom det inte går att få något fint ölskum annars.

dream_theater_
2016-02-18, 21:03
Mejeriprodukter på flingor? Så 2015..

Wzup2u
2016-02-18, 21:13
Använder mest flingor till efterrätter och kvällsmat, eller när jag känner för de =)

LoveMachine
2016-02-19, 02:27
Frukost? Flingor? Jag minns knappt när jag åt frukost senaste och har verkligen ingen aning om när jag åt flingor senast, måste vara tio år sedan.

tjabon
2016-02-19, 04:08
Blandar alltid musli med hälften havregryn, vatten och en skopa protein.
1 min i mikron, sen äta!

Skrotnisse
2016-02-19, 12:02
Men då blir ju flingorna sådär...mjuka?
Det bästa med fil under flingorna är att flingorna håller sig uppepå och på så vis hårda, torra och fina längre.


This! Förstår inte hur man kan ha mjölk till, blir som en enda gegga av allt. Blir lättyoghurt, banan och havreringarna sist. Ibland blandar jag i lite vaniljpulver.

Loke
2016-02-19, 12:07
När jag började hänga här så åt alla havregrynsgröt. Möööjligtvis kunde man mixa ner havregryn i en egenkomponerad gainer, men själva havregrynen var viktiga.

Diomedea exulans
2016-02-19, 12:28
När jag började hänga här så åt alla havregrynsgröt. Möööjligtvis kunde man mixa ner havregryn i en egenkomponerad gainer, men själva havregrynen var viktiga.

Ack, dessa trender. Intressanta ur en sociologisk synvinkel. Forumet är en liten mini-kultur.

Diomedea exulans
2016-02-19, 12:40
Jag tycker det saknas ett alternativ. Att man inte äter flingor till frukost. Det närmaste jag kunde komma var sista alternativet. Dock så äter jag frukost och kör inte PF.

Ljug inte, alla äter flingor till frukost.

PureWhey
2016-02-19, 12:50
När jag började hänga här så åt alla havregrynsgröt. Möööjligtvis kunde man mixa ner havregryn i en egenkomponerad gainer, men själva havregrynen var viktiga.

Såklart. Startar varje dag med en proteinhavregryns-shake eller broteinhavregrynsgröt. Havregryn är för trevligt.

ChuckTesta
2016-02-19, 12:53
Flingor är för övrigt soppa. Eller sallad.

O9ak89FwYeI

agazza
2016-02-19, 13:01
Flingorna, allt annat är fel.

Sparven från Minsk
2016-02-19, 19:04
mjölken först såklart. Man måste vara bra sinnesrubbad om man häller i flingorna först och sedan mjölken. Då blir ju flingorna snabbare soggiga och oätliga.

ChuckTesta
2016-02-19, 19:10
mjölken först såklart. Man måste vara bra sinnesrubbad om man häller i flingorna först och sedan mjölken. Då blir ju flingorna snabbare soggiga och oätliga.

Vänta, du skrev alltså precis att man häller i mjölken först, annars är man sinnesrubbad?

http://i.imgur.com/q3iCWqE.gif

Sparven från Minsk
2016-02-19, 19:13
Vänta, du skrev alltså precis att man häller i mjölken först, annars är man sinnesrubbad?

http://i.imgur.com/q3iCWqE.gif

Ja? En person som är vid sina sinnes fulla bruk skulle aldrig ens komma på tanken att hälla i flingorna först. Detta är inte något som jag bara hävdar, det är så nära en absolut sanning man kan komma.

ChuckTesta
2016-02-19, 19:23
Psykakutmottagning finns i Helsingborgs lasarett, Södra Vallgatan 5, plan S.

Diomedea exulans
2016-02-19, 19:24
Psykakutmottagning finns i Helsingborgs lasarett, Södra Vallgatan 5, plan S.

*gilla*

Sparven från Minsk
2016-02-19, 19:47
Psykakutmottagning finns i Helsingborgs lasarett, Södra Vallgatan 5, plan S.

Tro mig jag har frågat även där och de håller med mig. De är ju trots allt utbildade och känner igen ett mentalt stört sätt när de ser det, och att hälla i flingorna först fick dem att verkligen häpna av fasa.

ChuckTesta
2016-02-19, 19:58
Tro mig jag har frågat även där och de håller med mig. De är ju trots allt utbildade och känner igen ett mentalt stört sätt när de ser det, och att hälla i flingorna först fick dem att verkligen häpna av fasa.

Så klart dom håller med, det är ju första steget i rehabiliteringen :naughty:

Scratch89
2016-02-19, 23:21
Hur kan ni INTE äta flingor? Jag äter flingor flera dagar i veckan, nästan alltid efter träning.

Diomedea exulans
2016-02-19, 23:49
Hur kan ni INTE äta flingor? Jag äter flingor flera dagar i veckan, nästan alltid efter träning.

Förutom att det är gott och har okej macros så är det ju ungefär den enklaste maten att äta som finns, möjligen med undantag för en macka utan smör eller pålägg.