handdator

Visa fullständig version : Fettintag per dygn och sett över hela veckan


JLind
2016-02-15, 19:12
Hej!

Vissa dagar får jag i mig lite fett, 0.4-0.6g / kg kv och på helgen ibland 2-3g / kg kv. Kan man ta snittet sett över hela veckan (som brukar landa på 1g / kg kv) eller är det bättre att försöka ligga varje dag på runt 1g / kg kv? Hur känsligt är det?

juckeyy
2016-02-15, 19:20
Långsiktigt så kan man nog kolla snittet under veckan utan att överdriva med att inte käka något fett tre dagar och sen ösa på 4 dagar. Hålla det inom rimliga ramar.

Så tror det inte är någon större fara om man gör som du gör, inte om man kollar långsiktigt iallafall. Sedan kanske magen inte mår jättebra om man äter 3g / kg kv fett en dag men det är ju också individuellt.

Det är iallafall vad jag tror.

JLind
2016-02-15, 19:28
Långsiktigt så kan man nog kolla snittet under veckan utan att överdriva med att inte käka något fett tre dagar och sen ösa på 4 dagar. Hålla det inom rimliga ramar.

Så tror det inte är någon större fara om man gör som du gör, inte om man kollar långsiktigt iallafall. Sedan kanske magen inte mår jättebra om man äter 3g / kg kv fett en dag men det är ju också individuellt.

Det är iallafall vad jag tror.

Tack för svar, det låter vettigt. 3g /kg kv var nog lite överdrivet men 2g kan det bli både lör + söndag t.ex. så det låter bra om det kan "kompensera" för några dagar med lågt intag

juckeyy
2016-02-15, 20:56
Tack för svar, det låter vettigt. 3g /kg kv var nog lite överdrivet men 2g kan det bli både lör + söndag t.ex. så det låter bra om det kan "kompensera" för några dagar med lågt intag

Ja absolut! Det tror jag faktiskt, man jobbar ju trotsallt för något långsiktigt så att endast gå ner och kolla på dagsnivå just sådär behövs nog inte. Bara man mår bra så är det lugnt tror jag!

AquaRegia
2016-02-16, 09:38
0.4 är ju inte så vansinnigt lågt ändå, så jag skulle inte vara orolig om jag var du.

JLind
2016-02-16, 17:52
Perfekt då fortsätter jag så :)

Bandid0
2016-02-16, 19:54
Pendlar du så där mycket så förstör du allt.

JLind
2016-02-16, 20:39
Pendlar du så där mycket så förstör du allt.

Om du är seriös så utveckla gärna

Bandid0
2016-02-17, 19:32
Nä, är inte seriös. Det var meningen att du skulle reflektera lite.