handdator

Visa fullständig version : Deffar för första gången.


Nelkk99
2016-02-15, 13:21
Tjenare allesamans, grabb på 17 år har bulkat sen dag 1 på gymmet vilket var för cirka 10 månader sedan har följt programmet ICF 5X5 vilket börjar bli väldigt jobbigt för mig att återhämta mig och motivationen minskar varje gång jag kör det programmet men nu är det dags för deff och undrar om jag kan byta till push/pull/legs? Står att man ska äta mycket runt 3000kcal men min diet består av 2000kcal pga deff. Frågan är är det för lite för att följa det programmet eller är det Okej? Målet är att ha så bra kropp som möjligt innan Juni.

LunaSpice
2016-02-15, 14:26
Du behöver absolut inte ändra ditt schema bara för att du ska deffa. Dock verkar du vara trött på det du kör nu. Om du vill byta så spelar nog PPL, halvkropp eller helkropp mindre roll. Det beror lite på hur ofta du tänker träna. Huvudsaken är att du hittar ett schema som funkar för dig, som gör att du kan träna så likvärdigt som möjligt jämfört med när du har ett högre kcalintag.

Nelkk99
2016-02-15, 16:37
Du behöver absolut inte ändra ditt schema bara för att du ska deffa. Dock verkar du vara trött på det du kör nu. Om du vill byta så spelar nog PPL, halvkropp eller helkropp mindre roll. Det beror lite på hur ofta du tänker träna. Huvudsaken är att du hittar ett schema som funkar för dig, som gör att du kan träna så likvärdigt som möjligt jämfört med när du har ett högre kcalintag.

6 dagar i Veckan, Tack för hjälpen :D !