handdator

Visa fullständig version : Hjälp med deff - vikten står still


pundi
2016-02-11, 12:37
Hej!
Jag deffar som det står i rubriken och nu i drygt en veckas tid har jag stått stilla i vikt. Är detta normalt? Undrar också hur länge jag bör vänta innan jag sänker mitt energiintag/ökar cardio. Och hur mycket bör jag sänka mitt intag med isåfall?
Sorry för så mycket frågor *cupid*
Tacksam för svar!

nippman
2016-02-11, 12:41
det kan ju hända att man hamnar på en liten "platå" i nån vecka och att det sen släpper, annars sänk energiintaget, ev öka energiförbrukningen med runt 100-200kcal om dagen tills du känner att det börjar släppa, skulle jag ha gjort iaf.

pundi
2016-02-11, 12:53
det kan ju hända att man hamnar på en liten "platå" i nån vecka och att det sen släpper, annars sänk energiintaget, ev öka energiförbrukningen med runt 100-200kcal om dagen tills du känner att det börjar släppa, skulle jag ha gjort iaf.

Okej, då stannar jag kvar på samma energiintag varje dag men kör lite cardio efter gympassen då?

nippman
2016-02-11, 13:03
Tycker jag låter bra! annars lägga till kondis på en separat dag, där gör du det du trivs med eller det som passar dig bäst.

pundi
2016-02-11, 13:13
Tycker jag låter bra! annars lägga till kondis på en separat dag, där gör du det du trivs med eller det som passar dig bäst.

Det är sant men lättast för mig känns som att köra typ 20-30 min cardio efter styrkepassen. Det borde väl räcka?

nippman
2016-02-11, 13:34
du kan ju börja så, och utvärdera efter nån vecka, går du ner? bra. går du upp? ät mindre alt kör lite mer cardio :)

pundi
2016-02-11, 15:15
du kan ju börja så, och utvärdera efter nån vecka, går du ner? bra. går du upp? ät mindre alt kör lite mer cardio :)

Borde ju gå ner eftersom jag nu står stilla/går ner jäääättelite.